• φωτόδεντρο
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    startmenu
  • τυπικόν

    content
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    religion
  • εθελουσία λήθη 2

    biz029
  • εθελουσία λήθη 3

    12 - 1.jpgPadraic MoodCollector
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    foto kairos
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    logo
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    mesopelaga
  • religionslehrer.gr/

    religionslehrer.gr/
  • thriskeutikametaxi

    thriskeutikametaxi
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    SL384668

ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΚΟΝΕΣ ;

Σκρέκα Χριστίνα  Β3

-Μπορούν οι χριστιανοί να χρησιμοποιούν εικόνες με βάση τα κείμενα των εικονομάχων και του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού;
Σύμφωνα με τα κείμενα τα οποία διαβάσαμε και με βάση την ερώτηση αν ο χριστιανισμός επιτρέπει την χρήση εικόνων, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα κείμενα αναπτύσσουν και τις δύο εκδοχές.
Από την μία λοιπόν πλευρά οι εικονομάχοι, αυτοί δηλαδή που είναι κατά των εικόνων, πιστεύουν ότι οι εικόνες αναπληρώνουν τα είδωλα και ότι αυτοί που τις προσκυνούν είναι ειδωλολάτρες. Επίσης οι εικονομάχοι έχουν την αντίληψη ότι ο Θεός απαγορεύει την προσκύνηση κατασκευασμάτων από ανθρώπινα χέρια, με άλλα λόγια τις εικόνες . Πιστεύω ότι οι εικονομάχοι δεν είναι σωστοί , όπως θα δούμε παρακάτω με τα γεμάτα πλούτο και νόημα λόγια του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού.
Ο Άγιος Ιωάννης ,λοιπόν, αναπτύσσει την άλλη εκδοχή και την ακριβώς αντίθετη άποψη. Μας εξηγεί και μας διδάσκει ότι: <<Η εικόνα επινοήθηκε για να μας φανερώσει και να μας δημοσιεύσει αυτά που είναι κρυμμένα ώστε να τα γνωρίσουμε.>> Επιπλέον και το παρακάτω απόσπασμα είναι αξιοσημείωτο από τα κείμενά του με μεγάλο πνευματικό πλούτο :<<Οι εικόνες αποτελούν βιβλία για τους αγράμματους και μας κηρύττουν την τιμή των Αγίων μας , αφού μπαίνεις στην Εκκλησία και η εικόνα σε τραβά να δεις το άνθος της και σαν λιβάδι σε ευχαριστεί στα μάτια και με τρόπο που δεν καταλαβαίνεις σε αγιάζει.>> Τέλος το σημαντικότερο που πρέπει να κρατήσουμε από τα απλά αλλά υπέροχα λόγια του Αγίου Ιωάννη είναι ότι κατά την προσκύνηση των εικόνων οι χριστιανοί δεν λατρεύουν το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένοι η εικόνα αλλά το άγιο πρόσωπο που εικονίζεται σε αυτήν.
Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός αναπτύσσει την σωστή άποψη για την χρήση των εικόνων στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη. Έτσι, επιχειρηματολογώντας την σωστά βγαίνει το εξής συμπέρασμα: οι χριστιανοί μπορούν να χρησιμοποιούν εικόνες στην θρησκεία τους.
Χριστίνα Σκρέκα Β3

εικόνες ΑΓΙΟς ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΟΙ εικόνες ΑΓΙΟς ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΟΙ

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © …για το Μάθημα των Θρησκευτικών          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση