• φωτόδεντρο
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    startmenu
  • τυπικόν

    content
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    religion
  • εθελουσία λήθη 2

    biz029
  • εθελουσία λήθη 3

    12 - 1.jpgPadraic MoodCollector
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    foto kairos
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    logo
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    mesopelaga
  • religionslehrer.gr/

    religionslehrer.gr/
  • thriskeutikametaxi

    thriskeutikametaxi
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    SL384668

Η βούληση του ανθρώπου (Σχολιασμός)

Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

Τμήμα: Γ1

Σχολικό έτος: 2015-2016

Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα


 

Σχολιασμός κειμένου σελίδα 109 (Βιβλίο Θρησκευτικών Γ’ Γυμνασίου):

Έναντι του Θεού ή των πραγμάτων που αφορούν τη μακαριότητα ή την καταδίκη (ο άνθρωπος) δεν έχει ελεύθερη θέληση, αλλά είναι φυλακισμένος, είναι δούλος ή στη θέληση του Θεού ή στη θέληση του διαβόλου … Η θέληση του ανθρώπου έχει τεθεί στο μέσον (ανάμεσα στο Θεό και το διάβολο), όπως ένα υποζύγιο ζώο. Όταν κάθεται επάνω της ο Θεός, θέλει και πηγαίνει όπου θέλει ο Θεός. Όταν κάθεται επάνω της ο διάβολος, θέλει και πηγαίνει όπου θέλει ο διάβολος. Δεν εξαρτάται από την ελεύθερη εκλογή της να τρέξει και ν’ αναζητήσει έναν από τους δύο καβαλάρηδες, άλλά οι ίδιοι οι καβαλάρηδες αγωνίζονται για να την καταλάβουν και να την κατακρατήσουν. (Τσελεγγίδη Δημ., Η σωτηριολογία του Λουθήρου, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1991, σσ. 46-47).

Με το θέλημα του Θεού … μερικοί άνθρωποι προορίζονται για αιώνια ζωή και άλλοι προκαθορίστηκαν για αιώνιο θάνατο … Όσον αφορά τους κακούς και άθεους ανθρώπους, τους οποίους ο Θεός σαν δίκαιος δικαστής για προηγούμενες αμαρτίες τυφλώνει και σκληραίνει δεν τους στερεί μόνο τη χάρη του, αλλά καμιά φορά τους στερεί τα χαρίσματα που είχαν και … τους παραδίνει στις ηδονές τους, στους πειρασμούς του κόσμου και στη δύναμη του σατανά. (Από την «Ομολογία του Westminster» (1647): Max Weber, Η χριστιανική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού ( μτφρ. Κυπραίου Μ.Γ.), εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1978, σσ. 87-88.

Ο άνθρωπος είναι  εξαρτημένος από τη βούληση του Θεού ή του διαβόλου. Η θέλησή του λοιπόν βασίζεται είτε στο καλό (δηλαδή στο Θεό)  είτε στο κακό (δηλαδή  στο  διάβολο) και οι δύο αγωνίζονται για να την καταλάβουν  και να την κατακτήσουν.

Όσο για τους κακούς και άδικους ανθρώπους, ο Θεός στερεί την χάρη του και τους παραδίνει στη δύναμη του σατανά.

Εμείς οι άνθρωποι επομένως  πρέπει να γνωρίζουμε ποιον από τους δύο ακολουθούμε και φυσικά να δεχόμαστε τις συνέπειες των πράξεών μας. Το καλύτερο από τις δύο επιλογές που έχουμε όχι μόνο για μας αλλά και για τους άλλους είναι να ακολουθούμε το καλό παράδειγμα και να βρισκόμαστε κοντά στο Θεό.

 

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © …για το Μάθημα των Θρησκευτικών          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση