• φωτόδεντρο
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    startmenu
  • τυπικόν

    content
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    religion
  • εθελουσία λήθη 2

    biz029
  • εθελουσία λήθη 3

    12 - 1.jpgPadraic MoodCollector
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    foto kairos
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    logo
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    mesopelaga
  • religionslehrer.gr/

    religionslehrer.gr/
  • thriskeutikametaxi

    thriskeutikametaxi
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    SL384668

Που βρίσκεται, σήμερα, ο Θεός;

image006

Μια κοινωνιολογική και ιστορική ματιά του ρόλου των θρησκειών στον μοντέρνο κόσμο μας.


Στα χρόνια της θρησκευτικής εκπαίδευσης που προσφέρονται στο σχολείο πολλοί μαθητές αναρωτιούνται γιατί να κάνουν αυτό το μάθημα. Τονίζουν ότι η θρησκεία δεν παίζει ρόλο στη σύγχρονη ζωή και ακόμη περισσότερο στη δική τους. Όμως ο Θεός ή καλύτερα οι θρησκείες βρίσκονται πίσω από πολλές πράξεις και πρόσωπα, ακόμη κι εκεί που δεν το περιμένει κανείς. Από τη Madonna  στον Πρόεδρο των Η.Π.Α και από τον Αντώνη Κανάκη (Ράδιο Αρβύλα) στην Τρόικα και το Μνημόνιο της Ελλάδας.
Σε αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:
1.      Θα επιχειρήσουμε να ψάξουμε την απτή πραγματικότητα των ίδιων των μαθητών και συγχρόνως όλο τον κόσμο να βρούμε που κρύβεται ο Θεός ή καλύτερα οι θρησκείες σε μεγάλα κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, πολιτιστικά γεγονότα, ζητήματα και προβλήματα της εποχής μας.
2.      Θα προσεγγίσουμε διεπιστημονικά θέματα όπως την «επιστροφή των θρησκειών», το διπολισμό Ανατολής και Δύσης, την τρομοκρατία και το νεοφασισμό, το φανατισμό στις θρησκείες (φονταμενταλισμό), τη σχέση Χριστιανισμού και καπιταλισμού κ.ά.
3.      Θα αναρωτηθούμε αν στη ζωή μας, στη χώρα που ζούμε, στην Ευρώπη και στον κόσμο  η θρησκεία καθορίζει τις συνθήκες και τις καταστάσεις ή έστω τις επηρεάζει.
4.      Θα αναλογιστούμε πόσο καλά χρειάζεται να ξέρουμε τις θρησκείες και τον πολιτισμό, που παράγουν, για να ερμηνεύουμε τελικά τα πράγματα και τα φαινόμενα που επηρεάζουν τη ζωή μας.
5.      Φεύγοντας οι νέοι και οι νέες θα έχουν κάποιες απαντήσεις για τη σύγχρονη πραγματικότητα και την ερμηνεία της με βάση τη βασική γνώση που η εκπαίδευση στο σχολείο μας προσφέρει.
Σκοπός μας είναι κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές μέσα από video, εικόνες και δραστηριότητες να συμμετέχουν ενεργά και να προκληθούν να:
1.      Να προσεγγίσουν σύγχρονα πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα και να επιχειρήσουν να τα ερμηνεύσουν.
2.      Να σκεφθούν κριτικά και να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι στην πραγματικότητα και πώς αυτή παρουσιάζεται από τα Μ.Μ.Ε..
3.      Να  μάθουν ότι η μελέτη του κόσμου απαιτεί διεπιστημονική προσέγγιση των φαινομένων.
4.      Να αναγνωρίσουν τις θρησκευτικές ρίζες των φαινομένων και ζητημάτων του σύγχρονου κόσμου και της ζωής.
5.      Να διερωτηθούν, να διαλεχθούν με τις απόψεις και τις στάσεις τους και να αποχωρήσουν κατά τι σοφότεροι!
Απευθύνεται σε μαθητές από 14 έως 18 και συνδυάζεται με μαθήματα όπως τα θρησκευτικά, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, την ιστορία, την κοινωνιολογία, τα project κ.ά.

Ελπίζω σε μία δημιουργική συνάντηση!
Με εκτίμηση
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © …για το Μάθημα των Θρησκευτικών          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση