Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο για τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό
Ένα εργαστήριο για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και όλων των τάξεων Λυκείων με θέμα τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό. Διαρκεί δύο διδακτικές ώρες και χρησιμοποιεί πρωτότυπο θεατρικό έργο και δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος, οι οποίες συναρπάζουν τους νέους και αφήνουν μία ανεξίτηλη εμπειρία. Το θέμα μπορεί να συνδυασθεί με πολλές ενότητες διαφόρων μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείων καθώς και με προγράμματα και σχέδια εργασίας. Το πρόγραμμα συνδυάζεται με ειδικό υλικό δραστηριοτήτων, που παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί για να συνεχίσουν την επεξεργασία του θέματος στο σχολείου και στο πλαίσιο του μαθήματός τους, αν το επιθυμούν.
Το εργαστήριο ασχολείται με την διαφορετικότητα στην κοινωνία και ειδικά τη πολιτισμική – θρησκευτική διαφορετικότητα.
Στόχοι του μαθήματος είναι :
· να καλλιεργήσουμε την εξοικείωση με την διαφορετικότητα στην κοινωνία μας (εθνικότητες,φυλές,γλώσσες,θρησκείες,συνήθειες,φύλα κλπ) και την αποδοχή του «άλλου» με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (ειδικές ανάγκες,ψυχιατρικά προβλήματα,εξωτερική εμφάνιση κλπ).
· να συμβάλλουμε στην κοινωνική μάθηση και ευαισθητοποίηση των νέων επάνω στη γνωριμία του «άλλου» και την κατανόηση του πως νιώθει ο «άλλος» και πως σκεφτόμαστε-νιώθουμε κι αντιδρούμε εμείς εμπρός στον «άλλο», που είναι διαφορετικός από εμάς.
· να δημιουργήσουμε την πεποίθηση ότι ο καθένας έχει το ίδιο δικαίωμα να θεωρεί ότι η θρησκεία του είναι η «αληθινή πίστη» κι ότι οι άλλοι άνθρωποι δεν καθίστανται καθόλου διαφορετικοί ως ανθρώπινα όντα, όταν έχουν μια διαφορετική θρησκεία ή δεν έχουν καθόλου θρησκεία.
· να βελτιώσουμε την συναισθηματική έκφραση
· να συμβάλλουμε στην καλλιέργεια της φαντασίας και της γλωσσικής έκφρασης
· να προσφέρουμε τη δυνατότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε μια θεατρική δράση με παιδαγωγικά οφέλη μέσα στο σχολείο τους.
Στη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές επιχειρούν να διεισδύσουν στη ζωή ενός άλλου, να γνωρίσουν αυτόν και τα προβλήματά του, να αναζητήσουν τις αιτίες αυτών και τις πιθανές λύσεις τους και οπωσδήποτε να τοποθετηθούν απέναντι στην πραγματικότητα του ήρωα, αλλά και τη δική τους. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω χρησιμοποιούνται ποικίλες πολυτροπικές τεχνικές και δραστηριότητες του θεάτρου και του δράματος που ενεργοποιούν διαρκώς τα παιδιά τόσο ώστε να μην πιστεύουν ότι αυτό είναι απλά ένα μάθημα.
Συνδυάζεται με τα μαθήματα της Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, του project (σχέδια εργασίας), των Θρησκευτικών, της Κοινωνιολογίας, της Κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, ΣΚΖ κ.ά.
Κάτω από : παράλληλα σύμπαντα
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.