• φωτόδεντρο
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    startmenu
  • τυπικόν

    content
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    religion
  • εθελουσία λήθη 2

    biz029
  • εθελουσία λήθη 3

    12 - 1.jpgPadraic MoodCollector
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    foto kairos
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    logo
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    mesopelaga
  • religionslehrer.gr/

    religionslehrer.gr/
  • thriskeutikametaxi

    thriskeutikametaxi
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    SL384668

Μετανάστες και ρομά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εν μεσω της κρίσης – Μιά συζήτηση επίκαιρη;

CN00003096

10η εθνικη στρογγυλη τράπεζά κάτά των διάκρισεων

ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για Ρατσισμό, Οικολογία , Ειρήνη και Μη Βία

& Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα ACCEPT PLURALISM

με τη συνεργασία του GOETHE INSTITUT – ATHEN

Iνστιτούτο Goethe

Ομήρου 14-16, Αθήνα

Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011

17:30 – 21:3

Μεταναστεσ, ΡοΜα και εκπαιδευση στην ελλαδα εν Μεσω τησ κΡισησ: Μια συζητηση επικαιΡη;

Γιατί τώρα? Γιατί είναι επίκαιρη μια συζήτηση για τις μειονότητες και την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση σήμερα, εν μέσω

μιας κρίσης που προσβάλλει το δικαίωμα στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλο και ευρύτερες ομάδες του πληθυσμού

της χώρας?

Η μεγάλη εισροή ομογενών και αλλοδαπών μεταναστών στην Ελλάδα από την δεκαετία του 1990 προκάλεσε ποικίλες

αντιδράσεις, προβληματισμούς και πολιτικές ως προς την εκπαιδευτική τους ενσωμάτωση. Εδώ και δύο χρόνια, η ολοένα

και οξύτερη οικονομική κρίση που φαντάζει αδιέξοδη για το σύνολο του πληθυσμού, φέρνει το εθνικό εκπαιδευτικό

σύστημα αντιμέτωπο με περικοπές και ελλείψεις και πρωτοφανή προβλήματα.

Ποιες είναι οι πολιτικές ένταξης και ενσωμάτωσης ευπαθών ομάδων, είτε μεταναστών είτε Ρομά, στην εκπαιδευτική

διαδικασία; Ποιες οι προσπάθειες κρατικών και μη κρατικών φορέων για την κοινωνική ένταξή τους και πόσο βάλλονται

στην παρουσα συγκυρία?

Πώς προσδιορίζεται η κοινωνική συνοχή της χώρας σε σχέση με τον παράγοντα «παιδιά από οικογενειες μεταναστών και

Ρομά» και πώς επηρεάζεται σε μια συγκυρία σαν και την σημερινή, όπου η οικονομική και κοινωνική ανασφάλεια βάλλει

τόσο τους πολίτες όσο και τους κατοίκους της Ελλάδας;

Το πρόγραμμα ACCEPT PLURALISM (του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου, χρηματοδοτούμενο από το

7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο της Γενικής Διεύθυνσης Ερευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η ΜΚΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ (Κέντρο

Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό) καλούν ερευνητές και εκπαιδευτικούς άμεσα εμπλεκόμενους με το

θέμα να συζητήσουν και να σχολιάσουν τα παραπάνω ερωτήματα.

Προλογίζουν:

Νάσσος Θεοδωρίδης | ΜΚΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

Άννα Τριανταφυλλίδου | Επιστημονική Υπεύθυνη του ερευνητικού προγράμματος ACCEPT PLURALISM

17.30 – 19.15 Ανοχή και Αποδοχή των Παιδιών από Μεταναστευτικές Οικογένειες στο Ελληνικό Σχολείο

Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στην σύγχρονη Ελληνική πολυποτισμική κοινωνία

Προεδρεύουσα: Νεκταρία Παλαιολόγου | Επικ. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Εμπειρίες από το 132ο δημοτικό σχολείο Αθηνών: δράσεις εναντίον της ξενοφοβίας και αντιδράσεις

Στέλλα Πρωτονοτάριου & Πέτρος Χαραβιτσίδης | 132ο δημοτικό σχολείο Αθηνών

Μετανάστες και εκπαίδευση εκτός σχολικής διαδικασίας

Βάσω Νικολάου | Δασκάλα, μέλος του Παιδαγωγικού Ομίλου των Παρεμβάσεων Π.Ε. και της ομάδας «Πίσω Θρανία»

Μετανάστες και εκπαίδευση. Καθημερινά στιγμιότυπα από ένα σχολείο της Αθήνας

Κώστας Θεριανός | Διευθυντής 19ου Γυμνασίου Αθηνών

19.15 – 19.45 Διάλειμμα

19.45 – 21.30 Tα παιδιά Ρομά στο Ελληνικό Σχολείο

Παιδιά Ρομά και εκπαίδευση: πραγματικότητες και προοπτικές

Προεδρεύουσα: Θάλεια Δραγώνα | Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών

Τι νόημα έχει ένας λόγος περί δικαιώματων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών Ρομά στο

σχολείο;

Μυρτώ Λαιμού | Κοινωνική Λειτουργός

Σχολεία αποκλεισμού στην Ελλάδα: ορατές ή αόρατες πραγματικότητες;

Παναγιώτης Δημητράς | Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι

Σχολείο Ισο για Παιδιά Άνισα: το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης

Αγγελος Χατζηνικολάου | Εκπαιδευτικό

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © …για το Μάθημα των Θρησκευτικών          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση