• φωτόδεντρο
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    startmenu
  • τυπικόν

    content
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    religion
  • εθελουσία λήθη 2

    biz029
  • εθελουσία λήθη 3

    12 - 1.jpgPadraic MoodCollector
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    foto kairos
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    logo
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    mesopelaga
  • religionslehrer.gr/

    religionslehrer.gr/
  • thriskeutikametaxi

    thriskeutikametaxi
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    SL384668

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ…

κλείσε την πόρτα, κρυώνω

Ελένη Κασσελούρη-Χατζηβασιλειάδη

Εκπαιδευτικός-Δρ. Θεολογίας Α.Π.Θ.

Κώστα Λάβδα: «Το έτερό μου 3/4»

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

  • Αγουρίδης Σάββας, «Ισότητα των φύλων και Εκκλησία», Οράματα και Πράγμα­τα, Άρτος Ζωής: Αθήνα 1991, 294-97.
  • __________________, «ο Ιησούς, ο Χριστιανισμός και οι γυναίκες», Οράματα και Πράγμα­τα, Άρτος Ζωής: Αθήνα 1991, 289-294.
  • Αδαμτζίλογλου Ευανθία, Η γυναίκα στη θεολογία του απ. Παύλου (διδ. Διατριβή), Θεσσαλονίκη 1989.
  • _____________________, « Η βιβλική κριτική και η Εύα της θεολογίας και της ιστορίας¨, Σύναξη 39 (1991) 97-105.
  • _____________________, «Φεμινιστική Θεολογία: Ρήξη ή γέφυρα με την ελληνορθόδοξη παράδοση», Καθ’ Οδόν 9 (1994) 25-35.
  • ______________________, Ήσαν δε εκεί Γυναίκες Πολλαί…, Εκδόσεις Simbo: Θεσσαλονίκη 1997.
  • _____________________, Ουκ ένι άρσεν και θήλυ…, Εκδόσεις Simbo: Θεσσαλονίκη 1998.
  • Αδραχτάς Βασίλης, «Φάκελος: γυναίκα και εκκλησία», Ορθοδοξία 2 (Νοέμβριος 99) 63.
  • Αθανασοπούλου-Κυπρίου, Σ., «Το φεμινιστικό αίτημα της περιεκτικής θεολογικής γλώσσας υπό το φως της Ορθόδοξης παράδοσης»,  Σύναξη 106, 2008, 34-44.
  • Αθανασοπούλου-Κυπρίου, Σ. «Το Φαινόμενο της χριστιανικής φεμινιστικής θεολογίας», Θρησκειολογία 6/7, 2005, 103 -111.
  • Αθανασοπούλου-Κυπρίου, Σ., «Αναθεωρώντας την ορθολογικότητα της θρησκευτικής πίστης: Μια φεμινιστική προσέγγιση στη φιλοσοφία της θρησκείας», Cogito 04, 2006, σελ. 90 (εκδ. Νεφέλη)
  • Αθανασοπούλου-Κυπρίου, Σ. «Θρησκευτική πίστη και «ανδρικές ταυτότητες»: Το «χριστιανικό» μοντέλο της ήπιας πατριαρχίας στις ενδοοικογενειακές σχέσεις από τη διεθνή στην ελληνική πραγματικότητα», Σύναξη 108, 2008, 25-40.
  • Βασιλειάδης Νίκος, Ορθοδοξία και Φεμινισμός, Ο Σωτήρ: Αθήνα 1992.
  • BehrSigel Elizabeth, Το λειτούργημα της γυναίκας στην Εκκλησία (μετφρ. Καίτη Χιωτέλλη), Αθήνα, άνευ χρονολογίας.
  • ______________, «Η ετερότητα του άντρα και της γυναίκας», Σύναξη 36 (1990) 17-31.
  • Bingeme L.M.C., «Όπου οι γυναίκες βιώνουν την εμπειρία της αδικίας», Καθ’ Οδόν 9 (1994) 73-93.
  • Βουλγαράκης Ηλίας, «Θεολογική προσέγγιση στη συνάντηση με το άλλο φύλο», Η συνάντηση των φύλων, Νεανικός Επιμορφωτικός Όμιλος Σύρου: Αθήνα, 1990, 46-71.
  • Γιανναράς Χρήστος, Το πρόσωπο και ο Έρως, Δόμος: Αθήνα, 20016.
  • Γιοκαρίνης Κωνσταντίνος, Η Ιερωσύνη των γυναικών στο πλαίσιο της Οικουμενικής Κίνησης, Εκδόσεις Τέρτιος: Κατερίνη 1995.
  • Δημοσθένους Αρετή, Γυναίκα και Ισλάμ, Εκδόσεις Ακρίτας: Αθήνα 2005.
  • Dimitrov Ivan Z., «Η παρουσία των γυναικών στις Πράξεις των Αποστόλων», Οι Πράξεις των Αποστόλων. Εισηγήσεις Ε΄ Συνάξεως Ορθόδοξων Βιβλικών Θεολόγων, Φραγκαβίλλα 1988, 137-144.
  • Δρεττάκη-Λαρίου Μαρία, Η γυναίκα στην Καινή Διαθήκη, Εκδόσεις Επτάλοφος: Αθήνα 2005.
  • Δρούλιας Ι., Η γυναίκα στην αρχαία ελληνική διανόηση και τη χριστιανική θεώρηση, Αθήναι 1988.
  • Ευδοκίμωφ Παύλος, Η γυναίκα και η σωτηρία του κόσμου, Θεσσαλονίκη 1992 (μετφρ. Ν. Ματσούκα).
  • Ζηζιούλας Ιωάννης, «Μαρτυρία και Διακονία της Ορθόδοξης γυναίκας στην Ενωμένη Ευρώπη: Προϋποθέσεις και δυνατότητες», Ίνδικτος 8 (1997) 7-32.
  • Θεοδώρου Ευάγγελος, Η Χειροτονία ή Χειροθεσία των Διακονισσών (διδ.διατρ.), Αθήνα 1954.
  • ____________________, Χριστιανισμός και Φεμινισμός, Αθήνα 1989.
  • Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, Ειδική Συνοδική Επιτροπή Γυναικείων θεμάτων, Ο σύγχρονος ρόλος της γυναίκας στην Ορθόδοξη Εκκλησία, Πρακτικά της Α΄ και Β΄ Συνδιασκέψεως Γυναικών-Εκπροσώπων Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, Κλάδος Εκδόσεων της επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αθήναι 2007.
  • Ιερά Μητρόπολις Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, Θ΄ Παύλεια – Πρακτικά Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου, Η γυναίκα κατά τον Απόστολο Παύλο, Βέροια 2003.

  • Ιερά Μητρόπολις Δημητριάδος, Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών, Φύλο και Θρησκεία. Η Θέση της γυναίκας στην Εκκλησία, Εκδόσεις Ίνδικτος: Αθήναι, 2004.

  • Ιερά Μητρόπολις Θηβών και Λεβαδείας, Η Ορθόδοξη γυναίκα στην Ενωμένη Ευρώπη, Πρακτικά Διορθοδόξου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου, Εκδόσεις Επέκταση: Κατερίνη 2001.

  • Καλογεροπούλου-Μεταλληνού Β., Η γυναίκα στην καθ’ ημάς Ανατολή, Εκδόσεις Αρμός: Αθήνα 1992.
  • Καρρά Π.Β., Η Οντολογία της Γυναίκας κατά τις ελληνικές πατερικές ερμηνείες της Γενέσεως (διδ.διατριβή), Θεσσαλονίκη 1991.
  • Καραβιδόπουλος Ιωάννης, «Ο άνθρωπος κατά την Καινή Διαθήκη», Μελέτες Ερμηνείας και Θεολογίας της Καινής Διαθήκης, Εκδόσεις Πουρναρά: Θεσσαλονίκη 1990.
  • ________________________, «Η Ορθόδοξη ερμηνεία της Αγίας Γραφής είναι παραδοσιακή ή σύγχρονη; Με αναφορά στο θέμα της κοινωνίας ανδρός και γυναικός», Καθ’ Οδόν 4 (1993) 91-99.
  • ________________________, «Αιρετικές αποκλίσεις στις διαφυλικές σχέσεις», Σύναξη 77 (2001) 13-17.
  • Καρζής Θεόδωρος, Η γυναίκα στην αρχαιότητα, Εκδόσεις Φιλιππότη: Αθήνα 19974.
  • _________________, Η γυναίκα στο Μεσαίωνα, Εκδόσεις Φιλιππότη: Αθήνα 19972.
  • Καρκάλα-Ζορμπά Κατερίνα, «Γυναίκες καθ’ οδόν προς τη σωτηρία. Βήματα προς μια ζωή με πληρότητα», Καθ΄ Οδόν 13, 1997, 151-162.
  • Καρμίρης Ιωάννης, Η Θέσις και η Διακονία των Γυναικών εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία, Αθήναι 1978.
  • Κασσελούρη-Χατζηβασιλειάδη Ε., «Η διήγηση της ομολογίας του Πέτρου (Ματθ. 16,13-20 παρ.) και της μυράλειψης του Ιησού (Ματθ. 26,6-13 παρ.). Παράλληλες μεσσια­νι­κές διηγήσεις; Δελτίο Βιβλικών Μελε­τών 13 (1994) 27-33. Επίσης, στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον (Πρακτικά της Ζ΄ Συνά­ξεως Ορθόδοξων Βιβλικών Θεολόγων), 1996, 169-175.
  • __________________________,«Ουκ ένι άρσεν και θήλυ… Εκκλησιολογική κατανόηση του Γαλ. 3,28γ», στο Η προς Γαλάτας Επιστολή του Αποστόλου Παύλου (Πρακτικά της Η΄ Συνάξεως Ορθόδοξων Βιβλικών Θεολόγων), 1997, 175-182.
  • _________________________, “Η φεμινιστική Θεολογία: πρόκληση για διάλογο», Ορθοδοξία 2 (Νοέμβριος 1999) 65-66.
  • _________________________, “Η Ερμηνευτική της υποψίας και η συμβολή της στη μελέτη του ρόλου των γυναικών στις προς Θεσσαλονικείς Επιστολές”, στα Πρακτι­κά της Θ΄ Συνάξεως Ορθόδοξων Βιβλικών Θεολόγων: Οι δύο προς Θεσσαλονικείς Επιστολές του Αποστόλου Παύλου. Προ­βλή­ματα Φιλολο­γικά, Ιστορικά, Ερμηνευτικά, Θεολογικά (Θεσσαλονίκη 2000) σελ. 209-223.
  • _______________________, «Ο Ιησούς και το όραμα της κοινωνίας ανδρών-γυναικών», Διάβαση 45 (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2003) 6-11.
  • ______________________, Φεμινιστική Ερμηνευτική. Ο παράγοντας φύλο στη σύγχρο­νη βιβλική ερμη­νευτική, Πουρναράς: Θεσσαλονίκη 2003.
  • ______________________, Η Μυράλειψη του Ιησού στα Ευαγγέλια (Ματθ.26:613//Μαρκ.14:3-9//Λουκ.7:36:50//Ιω.12:1-8), Εκδόσεις Επίκεντρο: Θεσσα­λονί­κη 2006.
  • King Ursula, «Καταπίεση και απελευθέρωση», Καθ’ Οδόν 9 (1994) 85-93
  • Κούκουρα Δήμητρα, «Ο ρόλος της Ορθόδοξης γυναίκας στη σύγχρονη εκκοσμικευμένη κοινωνία», Καθ’ Οδόν 9 (1994) 85-93.
  • ________________, Η θέση της γυναίκας στην Ορθόδοξη Εκκλησία και άλλα μελετήματα οικουμενικού προβληματισμού, Εκδ. Κορνηλία Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2005.
  • Laurentin R., «Ο Ιησούς και οι Γυναίκες: μια ξεχασμένη επανάσταση», Σύγχρονα Βήματα 45 (1983) 48-60.
  • Lesjak B., «Φροντίζοντας για έναν πολιτισμό ζωής», Καθ’ Οδόν 9 (1994) 103-108.
  • Λυμούρης Γεννάδιος (εκδ.), Η θέσις της γυναικός εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία και τα περί χειροτονίας των γυναικών, Τέρτιος: Κατερίνη 1994.
  • ______________, «Ιστορική και θεολογική επισκόπησις της αντιμετώπισης του περί γυναικός θέματος κατά τας ορθοδόξους και οικουμενικάς συναντήσεις και συσκέψεις εις την διάρκειαν του 20ου αιώνος», Κληρονομία 32 (τεύχη Α-Β 2000) 65-99.
  • Ματσούκας Νικόλαος, «Η Εύα της θεολογίας και η γυναίκα της ιστορίας», Σύναξη 36 (1990) 5-15.
  • ________________, «Η ιερωσύνη των γυναικών ως θεολογικό και οικουμενικό πρόβλημα», στο Ορθόδοξη Θεολογία και Οικουμενικός Διάλογος, Εκδόσεις Αποστολικής Διακονίας: Αθήνα 2005,123-127.
  • Μιχαηλίδης Απόστολος, Η θέση της γυναίκας στον Ινδουισμό, Εκδόσεις Καρδαμίτσα: Αθήνα 2006.
  • Μπέγζος Μάριος, Φύλο και Θρησκεία (Φάκελος Μαθήματος), Αθήνα 2003.
  • Naumann Bettina, «Γυναίκες στην Ευρώπη», Καθ’ Οδόν 9 (1994) 95-103.

  • Οικονόμου Χρήστος, Ουκ ένι άρσεν και θήλυ…, Λευκωσία 1986.

  • Ortega Ofelia, «Η κοινότητα ανδρών και γυναικών. Η Θεολογία της Συνάφειας και η πρόκληση της φεμινιστικής θεολογίας», Καθ’ Οδόν 4 (1993) 79-89.
  • Πάσχος Παντελής, Γυναίκες της Ερήμου, Εκδόσεις Ακρίτας: Aθήνα 1995.
  • Πέππα Κωνσταντίνα, «Γυναίκα και Εκκλησία. Συμβολή στον Οικουμενικό Διάλογο ως προς το ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών», ανάτυπο από Εκκλησία-Οικουμένη-Πολιτική. Χαριστήρια στον Μητροπολίτη Ανδριανουπόλεως Δαμασκηνό.
  • Πέτρου Ιωάννης, «Το γυναικείο ζήτημα και η εκκλησιαστική παράδοση», ΕΕΘΣΘ 10 (2000) 221-237.
  • ______________, «Φύλο, κοινωνικοί ρόλοι, Ορθοδοξία στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα», ΕΕΘΣΘ 11 (2001) 253-263.
  • Σιώτης Μ., Η Καινή Διαθήκη περί της ισότητας των δύο φύλων, Αθήνα 1982.
  • Σκαλτσής Παναγιώτης, Γάμος και Θεία Λειτουργία, Πουρναράς: Θεσσαλονίκη, 1988.
  • __________________, «Λοχεία και καθαρότητα της γυναίκας. Αναφορά στις σχετικές ευχές της εκκλησίας», Σύναξη 77, 2001, 70-86.
  • Σταθοκώστα Βάσω, «Οικουμενική δεκαετία του Π.Σ.Ε.: Οι Εκκλησίες αλληλέγγυες με τις γυναίκες», Καθ’ Οδόν 9 (1994) σελ. 47-61.
  • Σταμούλης Χρυσόστομος, Θεοτόκος και Ορθόδοξο Δόγμα, Θεσσαλονίκη, 1986.
  • Στυλίου Ε., Άνθρωπος: Άρσεν και θήλυ, Αθήνα 1990.
  • Τσάμης Δημήτριος, Μητερικόν (τόμοι 6), 1990-1996.
  • Φίλιας Γεώργιος, Οι Θεομητορικές εορτές στη λατρεία της Εκκλησίας, Εκδόσεις Γρηγόρη: Αθήνα 2004.
  • Φωτίου Σ., Άνδρας και γυναίκα: ο Άνθρωπος, Ακρίτας: Αθήνα, 2001.
  • Χιωτέλλη Καίτη, «Η θέση της γυναίκας στην Ορθόδοξη Εκκλησία», Σύναξη 36 (1990) 33-45
  • ___________, « Η συμμετοχή της γυναίκας στη ζωή και το έργο της Εκκλησίας», Καθ’ Οδόν 9 (1994) 113-122.
  • Χριστινάκη Ελένη, Ιστορική Πορεία της Γυναίκας στη Βίβλο και η Ισότητα των δυο φύλων, Αθήνα 20052.

Επιμέλεια:

Ελένη Κασσελούρη-Χατζηβασιλειάδη

Εκπαιδευτικός-Δρ. Θεολογίας Α.Π.Θ.

Συνεργάτης της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών

της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος και Αλμυρού

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © …για το Μάθημα των Θρησκευτικών          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση