Τι Είναι το SEO;

Τι-είναι-το-seo

Τι Είναι το SEO;

Βλέπετε τις διαφημίσεις και ακούτε τους πελάτες σας ή γνωστούς που ψάχνουν να μάθουν τι είναι το SEO, σωστά; Θέλετε να το δοκιμάσετε κι εσείς, ε; Σήμερα θα προσπαθήσω να σας μυήσω στα βασικά του SEO που απευθύνεται σε νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το SEO.

SEO είναι η γραφή βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης. Είναι ένα γράψιμο που επικεντρώνεται στο να προσελκύει την προσοχή των μηχανών αναζήτησης χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες, στοχευμένες λέξεις ή φράσεις (που ονομάζονται λέξεις-κλειδιά ή φράσεις-κλειδιά) και τη χρήση τους με συγκεκριμένους τρόπους.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό για τους ιστοτόπους;

Οι ιστότοποι πρέπει να προσελκύουν εκείνους τους ανθρώπους που ψάχνουν για συγκεκριμένα πράγματα. Χρειάζονται αυτή την κίνηση για να έρθουν στο site τους, και να παραμείνουν στο site τους, να αγοράσουν το προϊόν τους ή να κάνουν κλικ στις διαφημίσεις τους.

Έτσι, χρειάζονται μηχανές αναζήτησης για να προσελκύσουν τους ανθρώπους στην περιοχή τους. Ο τρόπος με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης κατευθύνονται σε έναν ιστότοπο είναι εν μέρει στη σύνταξη καλού, βέλτιστου περιεχομένου που κατευθύνεται από μηχανές αναζήτησης.

Επίσης σημαντικοί παράγοντες είναι να υπάρχει παρουσία βίντεο στο site, τον τρόπο αλληλεπίδρασης άλλων με τον ιστότοπο και τον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι αναφέρονται στον ιστότοπο από άλλους ιστότοπους.

Μόλις η μηχανή αναζήτησης προσελκύσει έναν πιθανό αναγνώστη στην αγκαλιά σας, πρέπει τώρα να γράψετε στον εν λόγω αναγνώστη – όχι στη μηχανή αναζήτησης, σωστά; Έτσι διατηρείται μια ενδιαφέρουσα ισορροπία και διασκέδαση για τον σωστό copywriter.

ti-einai-seo

Βασικές αρχές του SEO

Πρώτον, πρέπει να βρείτε τη σωστή φράση ή λέξεις για τον ιστότοπο. Για τους νέους του SEO, το πιο εύκολο “πρώτο” βήμα για την έρευνα αυτών των “σωστών” φράσεων (και πάλι λέγονται λέξεις-κλειδιά) είναι να μεταβείτε στο Εργαλείο λέξεων-κλειδιών της Google και να παίξετε λίγο μαζί του.

Συνιστάται να εισέλθετε (και πάλι, ως νέος SEO, όχι ως ειδικός SEO) με μια φράση στο μυαλό σας και να παίξετε με αυτή στο εργαλείο λέξεων-κλειδιών.

Ελέγξτε ποιοι συνδυασμοί επιστρέφονται από την αναζήτηση και σημειώστε τις στήλες που περιγράφουν:

  • Πόσο ανταγωνισμός υπάρχει για αυτή τη φράση/λέξη
  • Πόσες αναζητήσεις γίνονται για αυτή τη φράση/λέξη σε ένα μήνα

Με αυτή την άσκηση, μπορείτε να ζυμώσετε τη φράση/λέξη με την οποία ξεκινήσατε και επίσης να εξετάσετε την προσθήκη ορισμένων φράσεων/λέξεων στο κείμενο σας.

Αφού κατασταλάξετε στις φράσεις/λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε στον ιστότοπο σας, θα πρέπει να τις τροφοδοτήσετε σε συγκεκριμένες περιοχές του ιστότοπου που γράφετε.

Οι περιοχές αυτές είναι:

  • Τίτλοι και επικεφαλίδες
  • Υπότιτλοι
  • Meta τίτλοι (εάν έχετε πρόσβαση στα μετα-δεδομένα της σελίδας)
  • Σύνδεσμοι προς άλλες σελίδες που σχετίζονται με τη φράση/λέξη κλειδί
  • Εντός του ίδιου του κειμένου “περιεχόμενο

SEO Writing – Συχνότητα λέξεων-κλειδιών

Φυσικά δεν εννοώ οι SEO ή οι wanna-be SEO να πάρουν την παραπάνω λίστα και να “πνίξουν” με τις φράσεις-κλειδιά τους όλα τα παραπάνω.

Στην πραγματικότητα, η απόρριψη του περιεχομένου σας λόγω υπερβολικής χρήσης της φράσης/λέξης σας ονομάζεται “keyword stuffing“. Μην παραγεμίζετε! Να είναι αληθινό!

Οι ειδικοί εκεί έξω φαίνεται να διαφωνούν ως προς το “τέλειο” ποσοστό (πιθανώς επειδή δεν υπάρχει ένα πραγματικά τέλειο ποσοστό). Έχω δει πελάτες που ζητούν λέξεις-κλειδιά όπως οπουδήποτε από 3% έως 7% του περιεχομένου. Υπάρχουν online προγράμματα που σας επιτρέπουν να αναλύσετε τον αριθμό σας.

Ως copywriters, είμαστε τυχεροί στο γεγονός ότι ο πελάτης έχει συχνά ένα ποσοστό στο μυαλό του, ή ακόμα και έναν ειδικό SEO διαθέσιμο, αλλά αυτός δεν μπορεί να γράψει!

SEO Writing, η Ανθρώπινη πλευρά

Πρέπει… πρέπει να γράφετε για τους ανθρώπους, όχι για τις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βάλετε όλα τα συγγραφικά ταλέντα σας και να κάνετε αυτό το περιεχόμενο SEO σύμφωνο με το πραγματικό ανθρώπινο μήνυμα που συνεπάγεται.

Πρέπει να κάνετε τους ανθρώπους να θέλουν να αναφερθούν στον ιστότοπο σας, να συνδεθούν σε αυτόν και να μιλήσουν για το περιεχόμενό σας.

Το SEO γραφής δεν έχει σημασία

Ως SEO, είναι σημαντικό να γνωρίζετε και την άλλη πλευρά του νομίσματος, της γραφής SEO. Μπορεί να γράψετε το καλύτερο αντίγραφο που η Google έχει ακουμπήσει, αλλά μπορεί να μην έχετε πολλή κίνηση αναζήτησης ούτως ή άλλως.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Τα αποτελέσματα αναζήτησης είναι επίσης αρκετά δεμένα στον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπό σας και αναφέρονται στον ιστότοπό σας.

Εάν ο ιστότοπός σας στερείται “κύρος” – δηλαδή εάν ο ιστότοπός σας δεν εμφανίζεται ως ειδικός για θέματα που θα επηρεάσουν την αναζήτησή σας. Εάν ο ιστότοπός σας είναι νέος, μπορεί και αυτό να ευθύνεται.

Εάν ο ιστότοπός σας έχει πάρα πολλές λέξεις-κλειδιά ή δεν διαβάζει ανθρώπινα, θα πέσετε χαμηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτό που χρειάζεται ο ιστότοπος, εκτός από την γραφή ειδικών SEO, είναι η αλληλεπίδραση. Οι παραπομπές βοηθάνε… Οι άνθρωποι που δείχνουν ή προτρέπουν στην τοποθεσία από κάπου αλλού – κάπου όπως το Twitter ή άλλη αξιόλογη ιστοσελίδα – και λένε ότι πρέπει να διαβάσετε αυτό!

Το επόμενο βήμα σας για να γίνετε copywriter και ειδικός SEO

Έχετε τις βασικές γνώσεις, και θέλετε να γίνετε ένας copywriter SEO; Το επόμενο βήμα σας είναι να μπείτε βαθύτερα στο SEO. Υπάρχουν σελίδες με υπέροχο περιεχόμενο σχετικά με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης.

Τέλος, για να στιλβώσετε την πλευρά της γραφής της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης, βρείτε έναν Copyblogger που είναι γνώστης του αντικειμένου.

Επίσης, συνιστώ ανεπιφύλακτα τα μαθήματα συγγραφής, για έξτρα βοήθεια. Στο paramarketing.gr μπορείς να βρεις συγγραφείς SEO. Ζητήστε τη βοήθεια των ειδικών! Είναι ένα προσοδοφόρο πεδίο για συγγραφείς.

Καλή τύχη!

Δείτε περισσότερα άρθρα στο προσωπικό μου blog.

Κατηγορίες: personal-experiences. Ετικέτες: , , , , , , , , , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.