Η τρύπα της εθνικής μας υπερηφάνειας…
Παρατηρήσεις από μια σχολική γιορτή…
Xθές παρευρέθηκα (και μάλιστα είχα και μια μικρή συμμετοχή) στην καθιερωμένη γιορτή του σχολείου μας στο πλαίσιο του εορτασμού της 25ης Μαρτίου. Η γιορτή έλαβε χώρα στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου που χρησιμοποιείται και για τις εκδηλώσεις του σχολείου.
Κάτω από Απόψεις, Σχολείο | 0 Σχόλια
Σχολείο να μορφώνει κι όχι να εξοντώνει
Με σύνθημα «Σχολείο να μορφώνει κι όχι να εξοντώνει», το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Θεσσαλονίκης διοργανώνει, ανήμερα της 25ης Μαρτίου, φεστιβάλ στην πλατεία Αριστοτέλους και, όπως αναφέρει η Ελευθεροτυπία (24.03.2009), αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων μαθητικών κινητοποιήσεων ενάντια στον διάλογο για το «εξεταστικό».
«Δεν έχουμε ελεύθερο χρόνο. Δεν έχουμε ευκαιρίες στη μόρφωση και την εργασία. Συχνά βιώνουμε τρομοκρατία από αδιάφορους δασκάλους και καθηγητές, σ’ ένα σχολείο που θα ‘πρεπε να καλλιεργεί προσωπικότητες αλλά είναι μόνο χώρος αποστήθισης και παπαγαλίας», κατήγγειλαν οι μαθητές.
Για το φεστιβάλ, τόνισαν ότι θα συμμετάσχουν 14 μουσικά μαθητικά συγκροτήματα, θα υπάρχουν εκθέσεις σκίτσων, φωτογραφίας και… ιδεών, ενώ η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
(Πηγή: www.e-paideia.net)
Κάτω από Απόψεις, Σχολείο | 0 ΣχόλιαDrugs
Ένας πλήρης οδηγός για τις νόμιμες και τις παράνομες ψυχοδραστικές ουσίες
Ο προτότυπος τίτλος είναι “Recreational Drugs: A Directory” στα Αγγλικά.
Shapiro Harry (Συγγραφέας)
Τσαγκαράτου Αιμιλία (Μεταφραστής)
ΣΕΙΡΑ : Ο Άνθρωπος και ο Κόσμος του
ISBN : 9603684376
ΕΚΔΟΣΗ : 2009
ΕΚΔΟΣΕΙΣ : Ερευνητές
ΠεριγραφήΠοιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στα “σκληρά” και τα “μαλακά ναρκωτικά; Είναι όλες οι ουσίες εθιστικές; Ποια είναι τα παραισθησιογόνα ναρκωτικά και ποια τα νόμιμα διεγερτικά; Tι είναι η “οργή των στεροειδών”; Πόσα είδη χασίς υπάρχουν και πώς τα ξεχωρίζει κανείς;
Το βιβλίο του Harry Shapiro παρέχει ένα μεγάλο εύρος πληροφοριών για κάθε είδος διαθέσιμης ψυχοδραστικής ουσίας, χωρίς να ωραιοποιεί αλλά ούτε και να καταδικάζει τη χρήση των ουσιών αυτών. Καλύπτοντας τα πάντα, από Έκσταση και μαριχουάνα ως αλκοόλ και καφεΐνη, το βιβλίο αυτό αποτελεί έναν αμερόληπτο και τεκμηριωμένο οδηγό ψυχοδραστικών ουσιών.
Χωρισμένο σε επτά κεφάλαια, Κατασταλτικά Κεντρικού Νευρικού Συστήματος, Αντικαταθλιπτικά, Αναλγητικά, Διεγερτικά, Παραισθησιογόνα, Μαριχουάνα και Νόμιμα διεγερτικά, το βιβλίο παρουσιάζει με σαφή και απόλυτα κατανοητό τρόπο τις διάφορες ψυχοτρόπες ουσίες και όσα πρέπει να ξέρει κανείς για την κάθε μια. Τα λήμματα περιλαμβάνουν περιγραφές των ουσιών, αναφορές στην προέλευσή τους, τον τρόπο χρήσης τους, τα πιθανά συμπτώματα στο σώμα, το μυαλό και τα συναισθήματα του χρήστη, τους κινδύνους για την υγεία, και εξετάζουν την ενδεχόμενη σωματική και ψυχική εξάρτηση, καθώς και νομικά ζητήματα.
Κάτω από Βιβλία | 0 ΣχόλιαΠαγκόσμια ημέρα…
Σήμερα είναι η Παγκοσμια ημέρα κατά του Ρατσισμού, η Παγκόσμια ημέρα Ποίησης, και επίσης η Παγκόσμια ημέρα Δασοπονίας ενώ αύριο είναι η Παγκοσμια ημέρα του νερού (περισσότερα εδώ).
Πολλές παγκόσμιες ημέρες μαζεύτηκαν, μακάρι να είχαμε μόνο την δευτερη και η τρίτη…
Κάτω από Γενικά, Περιβάλλον | 1 ΣχόλιοΠαγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού η 21η Μαρτίου- Πολιτιστικές δράσεις
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού στις 21 Μαρτίου, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και η Μη Κυβερνητική Οργάνωση PRAKSIS, υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών, ξεκινούν μια σειρά δράσεων γνωριμίας των μεταναστών με τον ελληνικό πολιτισμό.
Το Σάββατο 21 Μαρτίου 2009, ο Σύλλογος Νιγηριανών Γυναικών Ελλάδος θα επισκεφθεί το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Μέσα από τα ειδικά διαμορφωμένα διαδραστικά δρώμενα, γυναίκες μετανάστριες μαζί με τα παιδιά τους θα ξεναγηθούν από εξειδικευμένο προσωπικό στις μόνιμες συλλογές του Μουσείου, γνωστοποιεί το Μουσείο με ανακοίνωσή του.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο αγκάλιασε την πρόταση, στοχεύοντας μέσα από τον πολιτισμό να πλησιάσει τους μετανάστες και τους πρόσφυγες στη χώρα μας, ευαισθητοποιώντας παράλληλα το ελληνικό κοινό.
Στο πλαίσιο της δράσης «Πολιτιστικές Πράξεις Ένταξης» θα πραγματοποιηθούν μία σειρά επισκέψεων μεταναστών και προσφύγων στους χώρους του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης με αφορμή των εορτασμό των παρακάτω Παγκόσμιων Ημερών:
– 21 Μαρτίου 2009: Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και της Ξενοφοβίας – Επίσκεψη του Συλλόγου Νιγηριανών Γυναικών Ελλάδος
– 17 Μαΐου 2009: Παγκόσμια Ημέρα των Μουσείων – Εκδήλωση για τους εξυπηρετούμενους της PRAKSIS από το Ιράν και το Αφγανιστάν
– 4 Ιουνίου 2009: Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού. Εκδηλώσεις για τα παιδιά μεταναστών
– 20 Ιουνίου 2009: Παγκόσμια Ημέρα των Προσφύγων – Επίσκεψη προσφύγων στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Πηγή: Αθηναικο Πρακτορείο Ειδήσεων)
Κάτω από Γενικά | 0 ΣχόλιαΜία πιο φιλόξενη πλευρά
Ξενάγηση μεταναστών στο Mουσείο Kυκλαδικής Tέχνης
Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Νεοφύτου Δούκα 4, Κολωνάκι) και η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Praksis αναλαμβάνουν δράση και ξεκινούν μια σειρά από «Πολιτιστικές Πράξεις Ένταξης».
Με κεντρικό σύνθημα «Έλα να μας γνωρίσεις καλύτερα», μετανάστες και πρόσφυγες που ζουν στην πατρίδα μας, προσκαλούνται να αφήσουν για λίγο στην άκρη τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους, και να έρθουν σε επαφή με μια άλλη, φιλόξενη πλευρά της χώρας, τον πλούσιο ελληνικό πολιτισμό.
Σε αυτά τα πλαίσια, ο Σύλλογος Νιγηριανών Γυναικών Ελλάδος θα επισκεφθεί σήμερα το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Μέσα από τα ειδικά διαμορφωμένα διαδραστικά δρώμενα, γυναίκες μετανάστριες μαζί με τα παιδιά τους, θα ξεναγηθούν από εξειδικευμένο προσωπικό στις μόνιμες συλλογές του Μουσείου.
Η πρωτοποριακή αυτή για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία ανήκει στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και στην προαναφερθείσα μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία αναπτύσσει καθημερινά δράσεις για την ομαλότερη ένταξη των μεταναστών και των προσφύγων στην ελληνική κοινωνία.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με την υποστήριξη του υπουργείου Εξωτερικών, που αγκάλιασε την πρόταση και ανταποκρίθηκε έμπρακτα και άμεσα, στοχεύοντας μέσα από τον πολιτισμό να πλησιάσει τους μετανάστες και τους πρόσφυγες που ζουν στην Ελλάδα, ευαισθητοποιώντας παράλληλα το ελληνικό κοινό.
Στο πλαίσιο της δράσης «Πολιτιστικές Πράξεις Ένταξης» -με αφορμή των εορτασμό Παγκόσμιων Ημερών-, θα πραγματοποιηθούν μία σειρά επισκέψεων μεταναστών και προσφύγων στους χώρους του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
Έτσι, πέρα από τη σημερινή ημέρα, στις 17 Μαΐου -που είναι Παγκόσμια Ημέρα των Μουσείων-, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για τους εξυπηρετούμενους της μη κυβερνητικής οργάνωσης Praksis, από το Ιράν και το Αφγανιστάν.
Στις 4 Ιουνίου -Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού- θα γίνουν εκδηλώσεις για τα παιδιά των μεταναστών, ενώ στις 20 του ίδιου μήνα, που είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Προσφύγων, πρόσφυγες θα επισκεφθούν το χώρο του Μουσείου.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των παιδικών προγραμμάτων, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης θα προσφέρει δωρεάν θέσεις σε παιδιά εξυπηρετούμενων της ανεξάρτητης – ανθρωπιστικής και ιατρικής δράσης – οργάνωσης.
Παράλληλα με τις παραπάνω εκδηλώσεις, θα κυκλοφορήσει ενημερωτικό φυλλάδιο. Επίσης, εθελοντές της Praksis θα ενημερώνουν τους επισκέπτες του μουσείου για τις «Πολιτιστικές Πράξεις Ένταξης» και για τη δράση της οργάνωσης, με στόχο την ομαλότερη ένταξη πληθυσμών από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.
Praksis
«Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης αποδεικνύει πως είναι ένα σύγχρονο Μουσείο, με κοινωνικά αντανακλαστικά και ευαισθησία. Ο Πολιτισμός είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να έρθουν πιο κοντά οι άνθρωποι.
Η Τέχνη μας υπενθυμίζει τις κοινές μας ανησυχίες και τις κοινές μας ανάγκες. Είναι πραγματικά πολύ όμορφο και αποτελεσματικό να ανοίγεις τις πόρτες σου σε κάποιον που έχει τοποθετηθεί στο περιθώριο για διάφορους λόγους, και να του λες, έλα να μας γνωρίσεις καλύτερα. Τότε ο πολιτισμός αποκτά πανανθρώπινο χαρακτήρα» τονίζει ο πρόεδρος δ.σ. της Praksis, Τζανέτος Αντύπας.
(Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τέχνη+Ζωή )
Κάτω από Γενικά | 0 ΣχόλιαΚοντέυω να εκραγώ…
Η κατάσταση στην Παιδεία, στην χώρα, στην Ευρώπη και τον Κόσμο είναι ανεξέλεγκτη… Κρίση!!! Οικονομική κρίση, κρίση αξιών, κρίση ιδεών, κρίση διακυβέρνησης, κρίση παντού. Ωραία τα καταφέραμε… όλοι μας. Και τώρα; Και τώρα τι κάνουμε; Από πού να αρχίσουμε να μαζεύουμε; Αποχαυνωμένοι στον καναπέ με το τηλεκοντρόλ ανά χείρας δεν κάνουμε τίποτα.
Η παιδεία έχει χτυπηθεί από παντού. Απαξίωση του σχολείου και του εκπαιδευτικού από την κοινωνία και κυρίως από τους μαθητές. Μαθητές στους οποίους προσπαθεί το εκπαιδευτικό σύστημα (μέρος του οποίου είναι και οι εκπαιδευτικοί) να τους βάλει στο κεφάλι αυτά που θέλει (αν μπορούσε θα το έκανε και με εγχείριση). Βάζει τον μαθητή σε μια καρεκλά και τον υποχρεώνει να παρακολουθεί με το ζόρι ανούσια μαθήματα με μεγάλο όγκο πληροφοριών, τον βάζει με το ζόρι σε μια καρέκλα και τον υποχρεώνει να παρακολουθεί βαρετές σχολικές γιορτές, πρέπει επίσης κάθε πρωί να κάνει τον σταυρό του και την προσευχή του, Δευτέρα και Παρασκευή να κάθεται προσοχή και να λέει τον εθνικό ύμνο μπροστά στη σημαία μιας χώρας που όχι απλά δεν κάνει πλέον τίποτα γι’ αυτόν αλλά υπονομεύει και το μέλλον του, και τέλος, τον βάζει να ακολουθεί αυτήν την σημαία «παρελαύνοντας» δύο με τρεις φορές τον χρόνο. Και όλα αυτά σε ένα άχρωμο, κρύο και αφιλόξενο σχολείο. Είναι δυνατόν να αγαπήσει αυτό το σχολείο και να το νιώσει δικό του. Και εγώ στη θέση τους θα έκανα ότι μπορούσα για να αποφύγω το σχολείο, έστω και μια ώρα μάθημα, αυτό κάνουν και τα παιδία, ας μην ξεχνάμε… είναι παιδία.
Από την άλλη είναι και οι εκπαιδευτικοί … εμείς, οι μεγάλοι, οι αλάθητοι παντογνώστες που ξέρουμε τα πάντα, μπορούμε να κρίνουμε τα πάντα και αν χρειαστεί τιμωρούμε κιόλας τους «άτακτους» μαθητές.
Κάποιοι από εμάς έχουν το σχολείο σαν δεύτερο επάγγελμα ή ως συμπληρωματικό εισόδημα, άλλοι πάλι είναι υποστηρικτές του: «Κάνουν ότι μας πληρώνουν, κάνουμε ότι δουλεύουμε» ή του: «Για τις ώρες που δουλεύουμε καλά πληρωνόμαστε, αν χρειαστείς παραπάνω χρήματα κάνεις και κάτι άλλο…», υπάρχουν και οι κουρασμένοι-απελπισμένοι που δηλώνουν: «όπως είναι η παιδεία δεν αλλάζει τίποτα…» και απλά περιμένουν υπομονετικά την ημέρα που θα βουλιάξουν… μαζί με την παιδεία, υπάρχουν οι τυπικοί που είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους και το αναλυτικό πρόγραμμα, ως εκεί…, άλλοι πάλι βγάζουν το άχτι τους και ότι απωθημένο έχουν για επιβολή εξουσίας στους μαθητές, υπάρχουν και αυτοί που συνδυάζουν κάποια ή όλα τα παραπάνω, οι χειρότεροι.
Οι περισσότεροι από τους παραπάνω δεν θα κατέβουν σε απεργία στις 2 Απριλίου…
Υπάρχουν και αυτοί που αντιστέκονται ή προσπαθούν να αντισταθούν, αυτοί που αγαπούν τα παιδιά, αγαπούν αυτό που κάνουν και θέλουν να είναι πρώτα παιδαγωγοί και μετά εκπαιδευτικοί, θέλουν να εμπνεύσουν τους μαθητές τους ώστε να ακολουθήσουν τα όνειρα τους.
Από αυτούς, θέλω να πιστεύω, οι περισσότεροι θα κατέβουν σε απεργία στις 2 Απριλίου…
Τελικά ποιοι είναι με ποιους; Με ποιόν παλεύω ενάντια σε τι; Ποιοι αγωνιούν για το μέλλον της παιδείας;
Με ποιόν πρέπει να τα βάλω; Με το εκπαιδευτικό σύστημα; Με το σχολείο; Με τους συναδέλφους; Με την κυβέρνηση που δεν μας έδωσε αύξηση και προχωράει σε μισθολόγιο δύο ταχυτήτων; Με όλους;
Από ποιόν να στηριχθώ; Από ψευτοσυνικαλιστές και λοιπά λαμώγια που προσπαθούν να περάσουν την κομματική τους γραμμή στους αγώνες της μερίδας των εκπαιδευτικών που συνεχίζει να ελπίζει και να αγωνίζεται;
Ειλικρινά βρίσκομαι σε αδιέξοδο….
Κάτω από Απόψεις, Σχολείο | 0 ΣχόλιαΦρέσκο…
Metric – Help I ‘m Alive
I tremble
Theyre gonna eat me alive
If I stumble
Theyre gonna eat me alive
Can you hear my heart beating like a hammer, beating like a hammer
Help, Im alive, my heart keeps beating like a hammer
Hard to be soft, tough to be tender
Come take my pulse, the pace is on a runaway train
Help, Im alive, my heart keeps beating like a hammer, beating like a hammer
If youre still alive
My regrets are few.
If my life is mine,
what shouldnt I do?
I get wherever Im going,
I get whatever I need
while my bloods still flowing
and my heart still beats.
Help, Im alive, my heart keeps beating like a hammer
Hard to be soft, tough to be tender
Come take my pulse, the pace is on a runaway train
Help, Im alive, my heart keeps beating like a hammer, beating like a hammer
Help, Im alive, my heart keeps beating like a hammer.
Σχόλιο: Σε καλή μεριά η αύξηση συνάδελφοι!
Κάτω από Μουσική | 0 ΣχόλιαΤα blogs (ιστολόγια) στην Εκπαίδευση
ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΚΟΜΒΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Εδώ και δώδεκα περίπου έτη έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο τα blogs (ιστολόγια) με πολλές δυνατότητες αλλά και εφαρμογές και στην Εκπαίδευση (ιστολόγια σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, κοινοτήτων μάθησης), πρόσφατα δε σε σημαντικό βαθμό και στην Ελλάδα. Σε εκπαιδευτικό συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί το Μάιο (http://www.nured.uowm.gr/kodifeet/), θα συζητήσουμε το θέμα της αξιοποίησης των blogs στην Εκπαίδευση. Ενόψει της συζήτησης αυτής, μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η άποψή σας ως ενεργού εκπαιδευτικού, γι’ αυτό και σας παρακαλούμε -ευχαριστώντας σας εκ των προτέρων- να αφιερώσετε λίγο από το χρόνο σας συμπληρώνοντας και αποστέλλοντας αυτό το ερωτηματολόγιο. (κατεβάστε το, είναι συμπιεσμένο)
Παρακαλούμε συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο, αποθηκεύστε το αρχείο και στείλτε το με e-mail στο toblogornotoblog@gmail.com ως τις 5 Απριλίου 2009
Κάτω από Σχολείο | 0 Σχόλια
Ποιος είναι ποιος
Κάνει θραύση στο Ιnternet ο πίνακας τριών άσημων ζωγράφων που μας καλεί να αναγνωρίσουμε 103 διάσημα (και όχι μόνο) πρόσωπα
Ο Ιωσήφ Στάλιν συνομιλεί με τον Λεονάρντο ντα Βίντσι. Λίγο πιο πέρα ο Γουίλιαμ Σαίξπηρ περιστοιχίζεται από τον Ελβις Πρίσλεϊ και τον Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ. Σε μια άλλη αναπάντεχη συνάντηση ο Μωυσής βαδίζει δίπλα στον Κομφούκιο, ενώ ο Πελέ επιδεικνύει το ταλέντο του δίπλα στον Αδόλφο Χίτλερ.
Και ο μοναχικός Λέων Τολστόι βρίσκεται στο ίδιο τραπέζι με τη βασίλισσα της Αγγλίας Ελισάβετ Β Δ και τον πρόεδρο των ΗΠΑ Αβραάμ Λίνκολν.
Και φυσικά, στον πίνακα εμφανίζεται πλήθος ασιατών καλλιτεχνών και πολιτικών, λιγότερο γνωστών στον Δυτικό κόσμο, αλλά προσφιλών στην κουλτούρα των τριών ζωγράφων του πίνακα.
Στην πρωτότυπη σύνθεση συνυπάρχουν όχι μόνον μεγάλες προσωπικότητες της παγκόσμιας ιστορίας, αλλά και μνημεία του πολιτισμού όπως οι πυραμίδες της Αιγύπτου ή εμβληματικά αντικείμενα του τεχνολογικού πολιτισμού, όπως το αυτοκίνητο και το γραμμόφωνο. Ο πίνακας μοιάζει με ένα τεράστιο παζλ.
Τιτλοφορείται «Συζητώντας τη Θεία Κωμωδία με τον Δάντη» και ολοκληρώθηκε το 2006.
Βρίσκεται πολύ εύκολα εάν πληκτρολογήσει κάποιος τον τίτλο του έργου στα αγγλικά (Discussing the Divine Comedy with Dante) σε οποιαδήποτε γνωστή μηχανή αναζήτησης του Ιnternet.
Κάνει θραύση, με όλο και περισσότερους χρήστες να το αναζητούν και να το μελετούν, προσπαθώντας να αναγνωρίσουν τους εικονιζομένους. Αν δεν τους βρουν όλους, ή αν απλώς βαριούνται να καταβάλουν τον απαιτούμενο πνευματικό κόπο, υπάρχει διαθέσιμος ο κατάλογος με όλα τα ονόματα.
Πρόκειται για έργο τριών ελάχιστα γνωστών ζωγράφων από την Ταϊβάν, του Ντάι Ντούντου, του Λι Τιέζι και του Ζανγκ Αν.
Οι τρεις καλλιτέχνες δεν άντεξαν στον πειρασμό: απεικόνισαν (και) τους εαυτούς τους στο περιθώριο του πίνακα, ακολουθώντας μια συνήθεια αρκετών ζωγράφων της Αναγέννησης.
(Πηγή: ΒΗΜΑ www.tovima.gr)
Δείτε τα ονόματα εδώ
Δείτε τους έναν έναν
Κάτω από Γενικά, Τέχνες | 0 Σχόλια


