Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις Erasmus+ ΚΑ122

Επιδαπέδια Παιχνίδια Διάσημων Ζωγράφων Στην Αυλή Του Νηπιαγωγείου Μας & Επιτοίχιες Δημιουργίες

ικυ 768x455 1

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Αξιοποίηση Κήπου και Αύλειου Χώρου του Νηπιαγωγείου» για το σχολικό έτος 2022-2023, αλλά και στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+2022 ΚΑ1 με τίτλο «Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις» αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε επιδαπέδια ψυχοκινητικά παιχνίδια στην αυλή, έτσι ώστε οι μικροί μαθητές-τριές μας μέσα από παιχνιώδεις και βιωματικές εμπειρίες να έρχονται σε επαφή καθημερινά, με τα δημιουργήματα διάσημων ζωγράφων όπως ο Μιρό, ο Νταλί, ο Καντίνσυ, ο Μοντριάν κ.ά.

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Απολαύστε τα δημιουργήματα αυτά στις εικόνες που ακολουθούν!

4ο Νηπιαγωγείο πανοραμική νέο

346824166 572334111706600 2439357324636347632 n

347413753 913419143077494 4589076618342735656 n

347605021 630700209117476 5228049629148309604 n

348619331 949080973086734 190916961584316565 n

357421693 7273475259345487 197228029237354196 n

MIRO 1

MIRO ΚΟΛΑΖ

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Εορταστικές Εκδηλώσεις Για Την Επέτειο Της 25ης Μαρτίου 1821

ικυ 768x455 3

Την Παρασκευή 24 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν στο 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Η σχολική γιορτή πραγματοποιήθηκε μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών στο κάθε τμήμα. Τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν τραγούδια σχετικά με την 25η Μαρτίου. Η γιορτή ολοκληρώθηκε με τον Εθνικό ‘Υμνο.

IMG 7664

IMG 7659

IMG 7660

IMG 7663

Στη συνέχεια, στην αυλή του σχολείου τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους περιηγήθηκαν στο Υπαίθριο Μουσείο της Ελληνικής Επανάστασης. Πίνακες σημαντικών ζωγράφων (Ντελακρουά, Βρυζάκης, Θεόφιλος κλπ.) τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία της αυλής, δημιουργώντας έτσι την ιστοριογραμμή των σημαντικότερων στιγμών της περιόδου πριν, κατά τη διάρκεια και με το τέλος της Επανάστασης του 1821.

Το Υπαίθριο Μουσείο αποτελεί ένα ακόμη εκπαιδευτικό εργαλείο, που αποκτήθηκε κατά την τελευταία κινητικότητα των εκπαιδευτικών  του Νηπιαγωγείου μας, στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”. Στόχος μας ήταν η συνάντηση του σχολείου με την οικογένεια σε μια δημιουργική συνθήκη επικοινωνίας και κατά συνέπεια η ενίσχυση των δεσμών της σχολικής κοινότητας.

InCollage 20230409 135833081 scaled 1Παράλληλα, δίπλα στον κάθε πίνακα του Υπαίθριου Μουσείου υπήρχε και μια εικαστική εγκατάσταση: μια μεγάλη άδεια κορνίζα που περιελάμβανε κάποια από τα αντικείμενα του αντίστοιχου πίνακα. Τα παιδιά, κατά τις προηγούμενες ημέρες είχαν περιηγηθεί στο Υπαίθριο Μουσείο, είχαν παρατηρήσει τους πίνακες, είχαν αναρωτηθεί και συζητήσει για τα γεγονότα εκείνης της εποχής. Ακόμα, είχαν τη δυνατότητα να «μπουν μέσα» στον πίνακα και να τον ζωντανέψουν, χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα.

 

GridArt 20230409 163201348 scaled 1

GridArt 20230409 163021416 scaled 1Την ημέρα της γιορτής ήταν η ώρα να ξεναγήσουν τους γονείς τους, ακολουθώντας την ιστοριογραμμή των γεγονότων που οδήγησαν στην ένδοξη Ελληνική Επανάσταση του 1821!

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Διάχυση Αποτελεσμάτων Του Προγράμματος Erasmus+2022 ΚΑ1- Μαθησιακή Κινητικότητα Μαθητών Και Προσωπικού Στον Τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης

ικυ 768x455 1

Το 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+2022 ΚΑ1 υλοποιεί τη φετινή σχολική χρονιά 2022-2023, το Σχέδιο δράσης με τίτλο «Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις».

Τρεις εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν στην 1η Κινητικότητα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2023 στην Φλωρεντία της Ιταλίας.

Εκεί η εκπαιδευτική μας ομάδα παρακολούθησε το μάθημα «Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond», διάρκειας έξι ημερών.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι συμμετέχουσες απέκτησαν μια πληρέστερη θεωρητική κατάρτιση ως προς τον συνδυασμό της Τέχνης με την Παιδαγωγική, καθώς και εκπαιδευτικά εργαλεία και μεθόδους για την εισαγωγή της Τέχνης στο Νηπιαγωγείο.

Την Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2023, υλοποιήθηκε στο 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας η διάχυση των αποτελεσμάτων ενδοσχολικά για την 1η Κινητικότητα του Ευρωπαϊκού Erasmus+KA1. Τα μέλη της εκπαιδευτικής ομάδας που συμμετείχαν στην Κινητικότητα μοιράστηκαν με τις υπόλοιπες εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου τις γνώσεις και τα εργαλεία που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσής τους.

Η διάχυση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας Webex.

51

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

1η Κινητικότητα Erasmus+ KA122 «Η Τέχνη Και Η Δημοκρατία Στο Νηπιαγωγείο, Μέσα Από Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις»

ικυ 768x455 1

Το 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας πραγματοποίησε την πρώτη κινητικότητα στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο, μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις».
Η εκπαιδευτική ομάδα του Νηπιαγωγείου μας παρακολούθησε το μάθημα «Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond» στη Φλωρεντία.

Τo μάθημα, διάρκειας 5 ημερών, πραγματοποιήθηκε στο στούντιο-ατελιέ της εκπαιδεύτριάς μας Monica Ogaz. Αντικείμενο του μαθήματος αποτέλεσε η Τέχνη και διαφορετικές προοπτικές και δυνατότητες που αυτή προσφέρει ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Μέσα από τον συνδυασμό θεωρίας και πράξης και στη βάση μιας διεπιστημονικής προσέγγισης της Ψυχολογίας της Τέχνης, οι συμμετέχουσες εισήχθησαν σε διαφορετικούς τρόπους κατανόησης και διδασκαλίας μέσω της Τέχνης.

41

Η θεωρία αναπτύχθηκε σε δύο άξονες: τη θεωρία της Τέχνης και τη σύνδεσή της με την Παιδαγωγική. Σε αυτό το πλαίσιο παρουσιάστηκαν και αναπτύχθηκαν θέματα όπως:

  • Τι είναι η ομορφιά και πώς ορίζεται
  • Τα χρώματα, η χρήση και η σημασία τους
  • Η Τέχνη ως εργαλείο, ως μέσο έκφρασης και ως πεδίο διαλόγου
  • Οι πέντε βασικές λειτουργίες της Τέχνης
  • Η Τέχνη ως Εμπειρία (John Dewey, Maria Montessori)
  • Τα συναισθήματα. Η σημασία, η έκφραση και η διαχείρισή τους μέσω της Τέχνης
  • Η Δημιουργικότητα και η σημασία της στην Εκπαίδευση

42

Παράλληλα με τη θεωρία και σε ευθεία σύνδεση με αυτή, οι συμμετέχουσες κλήθηκαν, μέσα από ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα, να πειραματιστούν, να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν μέσα από ποικίλα υλικά και τεχνικές. Μέσα από αυτή την ενεργή μαθησιακή διαδικασία, εστιάζοντας στην προσωπική εμπειρία και στην αυτοέκφραση, οι συμμετέχουσες ενεπλάκησαν δημιουργικά, κατακτώντας σε μεγάλο βαθμό τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Την κατανόηση των διαφορετικών τρόπων κατανόησης και διδασκαλίας των τεχνών
  • Την εισαγωγή των μαθητών σε δημιουργικές διαδικασίες αυτοέκφρασης
  • Την αξιοποίηση της ευεργετικής επίδρασης των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την Τέχνη
  • Τον συνδυασμό της θεωρίας και της πρακτικής της Τέχνη με παραγωγικό τρόπο
  • Τη διατήρηση της ενεργούς προσοχής και των κινήτρων των μαθητών σε όλη τη διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής Τέχνης και της επικοινωνίας μέσω της Τέχνης
  • Τη χρήση της Τέχνης ως εργαλείου ανάπτυξης της Δημιουργικότητας
  • Τη βελτίωση της δικής τους δημιουργικής στάσης

43

44Παράλληλα, ο οργανισμός υποδοχής  Europass Teacher Academy, στα πλαίσια της γνωριμίας, επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων και συνεργασίας με ομότιμους άλλων χωρών, διοργάνωσε την υλοποίηση ενός μαθήματος με αντικείμενο τη Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική. Στο μάθημα αυτό συμμετείχαν, εκτός από την εκπαιδευτική ομάδα του νηπιαγωγείου μας, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Γερμανία, τη Σουηδία, τη Δανία, την Ολλανδία και την Πολωνία. Το μάθημα αυτό υπήρξε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εμπειρία, καθώς, μέσα από ομαδικές δραστηριότητες και κατασκευές με πηλό, επικοινωνήθηκαν οι διαφορετικές προσεγγίσεις των εκπαιδευτικών συστημάτων της κάθε χώρας, στο θέμα της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, αλλά και οι κοινοί τους προβληματισμοί.

45Ακόμα, διοργανώθηκαν από τον οργανισμό υποδοχής δύο πολιτιστικές ξεναγήσεις, η μία στην πόλη της Φλωρεντίας και η δεύτερη στην ευρύτερη περιοχή της Τοσκάνης. Στις ξεναγήσεις αυτές συμμετείχε το σύνολο των εκπαιδευτικών που, στα πλαίσια ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus, παρακολουθούσαν μαθήματα στον ίδιο οργανισμό με την εκπαιδευτική ομάδα του νηπιαγωγείου μας. Μέσα από τη συμμετοχή σε αυτές, δόθηκε στα μέλη της  ομάδας μας η ευκαιρία να γνωρίσουν το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο γεννήθηκε η Αναγέννηση, τα έργα τέχνης των σημαντικότερων εκπροσώπων της και γενικά, την ανεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά της Φλωρεντίας. Η δεύτερη ξενάγηση, στα περίχωρα της Τοσκάνης, η επίσκεψη στην υπέροχη μεσαιωνική πόλη της Σιένας και σε τοπικά οινοποιεία έδωσε στους συμμετέχοντες μια γεύση της κουλτούρας της περιοχής.

46

Ο συνδυασμός της απόκτησης θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών εργαλείων με η γνωριμία και την ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων με συναδέλφους άλλων χωρών, καθώς και η επαφή με την σημαντικότατη πολιτιστική κληρονομία της Φλωρεντίας, κατέστησαν την κινητικότητα αυτή μια ανεκτίμητη και μοναδική εμπειρία.

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Έγκριση Χρηματοδότησης Σχεδίου Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων Βασικής Δράσης 1 (ΚΑ1) , Του Τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης, Του Προγράμματος Erasmus+

ικυ 768x455 3

Το 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας θα συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+KA122 . Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού με τίτλο «Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις», εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θα συμμετέχουν σε επιμορφωτικά σεμινάρια στο εξωτερικό. Η συμμετοχή σε αυτούς τους δομημένους κύκλους μαθημάτων θα εφοδιάσει τις εκπαιδευτικούς μας με νέα εκπαιδευτικά εργαλεία, Καλές Πρακτικές και καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις.

Ειδικότερα, ο βασικός στόχος, όπως περιγράφεται και στον τίτλο του Σχεδίου, είναι η δημιουργία ενός θετικού σχολικού πλαισίου, ενός περιβάλλοντος συμπερίληψης, βασισμένου στις αρχές της Δημοκρατίας, όπου τα παιδιά θα νιώθουν ότι μπορούν να εκφραστούν, να διαχειριστούν αλλά και να μοιραστούν τα συναισθήματά τους, να επικοινωνήσουν, να εμπιστευτούν, να συνεργαστούν, να λειτουργήσουν μέσα στην ομάδα. Ένα περιβάλλον ασφάλειας και αποδοχής που θα τους επιτρέπει να κάνουν επιλογές, να διαμορφώνουν άποψη και να μπορούν να την εκφέρουν. Κι ακόμα να ενισχύει τις συμμετοχικές δεξιότητες τους, την ικανότητα λήψης αποφάσεων, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Ένα από τα εργαλεία που θεωρούμε πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα στη δική μας εκπαιδευτική βαθμίδα, είναι η τέχνη στις διάφορες μορφές της και κυρίως στην εικαστική της αποτύπωση. Για το λόγο αυτό η Τέχνη κατέχει κεντρική θέση στο Σχέδιο του σχολείου μας. Τα εφόδια αυτά, θα συμβάλλουν ταυτόχρονα και στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και τελικά στην βελτίωση ολόκληρης της σχολικής μονάδας.

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Προγράμμα Erasmus+ 2021-2027 – Έγκριση Σχεδίου Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων Βασικής Δράσης 1 (ΚΑ1), Του Τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης

ικυ 768x455 3
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι κατόπιν αξιολόγησης που διενεργήθηκε από ανεξάρτητους αξιολογητές της Εθνικής Μονάδας Συντονισμού, η αίτηση για χρηματοδότηση του 4ου 5\θ Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας με τίτλο ” Η Τέχνη και η Δημοκρατία στο Νηπιαγωγείο μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  του Σχεδίου Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων Βασικής Δράσης 1 (ΚΑ1), τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης, Προγράμματος Erasmus+ 2021-2027, Πρόσκλησης Υποβολής Προτάσεων 2022, εγκρίθηκε.

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

 

Σελίδα 2 από 2

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση