Νάξος

Η Νάξος είναι ελληνικό νησί, με έκταση 429,79 τ.χλμ. και απέχει 103 ναυτικά μίλια από τον Πειραιά.[2] Αποτελεί το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων, στο Αιγαίο Πέλαγος. Κατά την παράδοση, οι πρώτοι κάτοικοι του νησιού ήταν οι Θράκες και οι Πελασγοί.        GR Naxos.PNG

Αργότερα ήρθαν οι Κάρες, με αρχηγό τον Νάξο, στον οποίο και αποδίδεται το όνομα του νησιού. Υπήρξε το κέντρο του αρχαϊκού κυκλαδικού πολιτισμού.[2] Το νησί είναι γνωστό ως πηγή σμύριδας, ενός πετρώματος πλούσιου σε κορούνδιο, το οποίο μέχρι τη σύγχρονη εποχή ήταν ένα από τα καλύτερα διαθέσιμα λειαντικά.

Η μεγαλύτερη πόλη και πρωτεύουσα του νησιού είναι η Χώρα ή Νάξος, με 7.070 κατοίκους (απογραφή 2011). Τα κυριότερα χωριά είναι το Φιλώτι, η Απείρανθος, η Βίβλος (Τρίποδες), ο Άγιος Αρσένιος, η Κόρωνος και το Γλυνάδο.

Πάρος

Η Πάρος είναι το τέταρτο σε μέγεθος νησί των Κυκλάδων και βρίσκεται δυτικά της Νάξου, από την οποία τη χωρίζει στενός δίαυλος πλάτους 3 περίπου μιλίων, ενώ από τον Πειραιά απέχει 90 ναυτικά μίλια. Έχει έκταση 193,308 τετραγωνικά χιλιόμετρα και το GR Paros.PNGμήκος των ακτών της είναι 118,5 χιλιόμετρα. Ο πληθυσμός του νησιού, κατά την απογραφή του 2001, ήταν 12.853 κάτοικοι και κατά την απογραφή του 2011, 13.710. Η καίρια γεωγραφική θέση της Πάρου στο κεντρικό Αιγαίο, το σταυροδρόμι των θαλάσσιων δρόμων που συνδέουν την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά του Αρχιπελάγους, τα μικρασιατικά παράλια και ευρύτερα τη Μεσόγειο, αποτέλεσε τη διαχρονική βάση για την ανάπτυξη του νησιού.

Κυκλάδες

Οι Κυκλάδες είναι νησιωτικό σύμπλεγμα στο Αιγαίο πέλαγος που κείται γενικά μεταξύ των 36ου και 38ου Βόρειων παραλλήλων και μεταξύ των 24ου και 26ου Ανατολικών μεσημβρινών.

Η διάταξη των νησιών είναι σε δύο παράλληλες ευθείες σε συνέχεια του Σουνίου και της Ευβοίας προσδίδοντας την επιμέρους διάκριση σε Δυτικές και Ανατολικές Κυκλάδες, οι οποίες αποτελούν τον ομώνυμο νομό Κυκλάδων. Ο συνολικός πληθυσμός του Νομού είναι 112.615 κάτοικοι (απογραφή 2001) και η έδρα του στην Ερμούπολη.

Το όνομα τους δόθηκε από τους αρχαίους γεωγράφους εξαιτίας της κυκλικής διάταξης γύρω απ’ την ιερή νήσο Δήλο (γενέτειρα της θεάς Αρτέμιδος και του Απόλλωνα) σε αντιδιαστολή των υπολοίπων νήσων του Αιγαίου που τις αποκαλούσαν Σποράδες.

Cyclades-Satellite GREEK.png

Γενικά περί Αυτοκινήτου

Θα σας παρουσιάσω Βίντεο με την αρχή λειτουργίας του μπλοκέ διαφορικού.

 

 

Στη συνέχεια θα σας παρουσιάσω μια εργασία ενός μαθητή σχετική με τα Συστήματα  του Αυτοκινήτου:

Συμπλέκτης Οχημάτων

Συμπλέκτης

1. Σκοπός του Συμπλέκτη

Ο σκοπός του Συμπλέκτη είναι να αποσυνδέει προσωρινά και να επανασυνδέει προοδευτικά τον κινητήρα από το υπόλοιπο Σ.Μ.Κ.

Clutch_explosion

Αναλυτικότερα, βασική αποστολή του είναι:

  • Μεταφορά της ροπής στρέψης στο Κιβώτιο Ταχυτήτων
  • Δυνατότητα ομαλής εκκίνησης (χωρίς σκορτσάρισμα)
  • Απόσβεση στρεπτικών ταλαντώσεων
  • Προσωρινή διακοπή κίνησης μεταξύ κινητήρα και Κιβωτίου Ταχυτήτων

Διαβάστε το Σκοπό του Συμπλέκτη

2. Βασικές Ιδιότητες Συμπλέκτη

Οι βασικές ιδιότητες των συμπλέκτη είναι:

  • να μην παρουσιάζει ολίσθηση
  • να υπάρχει ευκολία στον χειρισμό
  • να μη φθείρονται εύκολα οι επιφάνειες τριβής και να αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες
  • να λειτουργεί αθόρυβα
  • να συντηρείται και να επιθεωρείται εύκολα
  • να ρυθμίζεται με ευκολία

3. Τύποι Συμπλέκτη

Οι τύποι Συμπλεκτών που χρησιμοποιούνται είναι δυο ειδών.

  • Οι Μηχανικοί Συμπλέκτες:
    • Κωνικός
    • Επίπεδος με ένα δίσκο
      • Συμπλέκτης με ελατήρια
      • Συμπλέκτης με διάφραγμα – χτένι
    • Επίπεδος δύο δίσκων (με ελατήρια)
    • Επίπεδος με πολλούς δίσκους
    • Υγρής τριβής πολλών δίσκων
  • Οι Αυτόματοι Συμπλέκτες:
          1. Φυγοκεντρικός
          2. Ηλεκτρομαγνητικός
          3. Υδραυλικός
          4. Υδραυλικός Μετατροπέας Ροπής Στρέψης
  • Οι Εξελιγμένοι Συμπλέκτες
    • Με βολάν διπλής μάζας
    • Ηλεκτρομαγνητικοί
    • Μετατροπής ροπής
    • Αυτόματοι, ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι
    • Αγωνιστικών εφαρμογών (με διπλό συμπλέκτη

Εικόνες με Συμπλέκτες

Σύστημα Μετάδοσης της Κίνησης

Σκοπός του Συστήματος Μετάδοσης Κίνησης 

Είναι:

  1. Η μεταφορά της περιστροφικής κίνησης του κινητήρα, στους κινητήριους τροχούς.
  2. Να μεταβάλλει τις στροφές και την ροπή που παρέχει ο κινητήρας ώστε οι κινητήριοι τροχοί να παίρνουν την απαιτούμενη ελκτική δύναμη για να μπορέσουν να αντιμετωπίζουν τις διάφορες αντιστάσεις κίνησης του οχήματος.
  3. Η δυνατότητα αναστροφής κίνησης των τροχών για την οπίσθια πορεία του οχήματος.
  4. Η αλλαγή της κατεύθυνσης της κινήσεως από ευθύγραμμη σε εγκάρσια έτσι ώστε να φθάνει στους τροχούς.
  5. Να δίνει διαφορετική περιστροφική ταχύτητα σε κάθε κινητήριο τροχό, όταν το όχημα κινείται σε καμπύλη τροχιά.
  6. Η διανομή της κίνησης και της ροπής στους εμπρόσθιους και στους οπίσθιους τροχούς.

Συμπλέκτης

Κιβώτιο Ταχυτήτων

Διαφορικό