Ασκήσεις Αναγνώρισης Προτάσεων

ΑΣΚΗΣΕΙΣ  

Α) Να αναγνωρίσετε  τις προτάσεις ως προς  τα συστατικά τους:

(απλή, ελλειπτική, επαυξημένη)

1. Οι άνθρωποι ανταλλάσσουν  μηνύματα.

2.  Δεν  ξέρω.

3. Τα παιδιά είναι ανήσυχα.

4.Εγώ  θέλω λεμονάδα. Εσύ;

5. Εσύ είσαι πλούσιος. Εγώ δεν είμαι.

6. Η Άννα, μαθήτρια της Α Γυμνασίου, διέσχισε γρήγορα το μεγάλο δρόμο με τα μαγαζιά.

7. Οι μαθητές συζήτησαν το θέμα με πολλή προσοχή.

8. Τα σχολεία άνοιξαν.

9. Οι Φοίνικες δημιούργησαν το αλφάβητο.

10. Ο  κ. Παπαγεωργίου, διακεκριμένος επιστήμονας και ερευνητής, θα μιλήσει απόψε, στο Βελίδειο συνεδριακό κέντρο, για τις πρόσφατες  μελέτες  και ανακαλύψεις στον τομέα της πυρηνικής φυσικής.

11.Ο γυμνασιάρχης είναι αυστηρός.

 

Β) Να αναγνωρίσετε τα είδη των προτάσεων ως προς το περιεχόμενό τους: (αποφαντικές, ερωτηματικές, προστακτικές, επιφωνηματικές):

1. Τα σχολεία ανοίγουν την επόμενη  Δευτέρα.

2. Φύγε αμέσως από δω!

3. Ποιος ήρθε;

4. Ο νέος γυμνασιάρχης είναι πολύ αυστηρός.

5. Προσπάθησε περισσότερο.

6. Τι είπε αυτός τώρα;

7. Είμαι μαθητής της Α Γυμνασίου.

8. Πότε θ΄ ανοίξουν τα σχολεία;

9. Α χ, τι κρίμα! (λύπη).

10.Μην πατάτε το γρασίδι.

11. Πώς σε λένε;

12. Δε θα το ανεχθώ αυτό! (θυμός).

13. Πόσο άσχημα μυρίζει! (αηδία).

14. Κάνε μου αυτή τη χάρη.

15. Τι ωραίο σπίτι έχεις!

 

Γ) Να  αναγνωρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν ως προς την ποιότητά τους: (καταφατικές, αρνητικές):

1. Δε θα έρθεις μαζί μας;

2. Ας μη φύγουμε αύριο.

3. Δώστε του το παιχνίδι.

4. Ας φύγουμε αύριο.

5. Θα έρθεις μαζί μας;

6. Μην του δώσετε το παιχνίδι.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.