Περιβαλλοντικές Αποδράσεις

Κηπουρική & Βότανα. Blogs.sch.gr

Ανακαλύπτουμε τη ζωή στον κήπο του σχολείου μας

Μαρ 20171

Τα τελευταία χρόνια, σε πολλά σχολεία της Αμερικής και της Ευρώπης διαμορφώνονται σχολικοί κήποι και αναπτύσσονται δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη διερευνητικών και πειραματικών δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών καθώς και στην επαφή τους με τη φύση. Επίσης στην Ελλάδα αρκετοί εκπαιδευτικοί και μαθητές με τη βοήθεια τοπικών φορέων δραστηριοποιούνται για τη διαμόρφωση σχολικών κήπων.

Ποια είναι όμως τα παιδαγωγικά οφέλη από τη δημιουργία κήπου στο σχολείο μας; 

  • Δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν διαφορετικά είδη φυτών, τα στάδια φύτευσης και ανάπτυξης των φυτών και τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η ανάπτυξή τους.
  • Βοηθά τους μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες καλλιέργειας της γης. Στην περίπτωση του λαχανόκηπου ή των οπωροφόρων δένδρων οι μαθητές μπορούν να απολαύσουν τους καρπούς του κόπου τους, να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της βιολογικής καλλιέργειας και να υιοθετήσουν συνήθειες υγιεινής διατροφής.
  • Παρέχει σκίαση σε διάφορους χώρους και άρα συμβάλλει στην μεγαλύτερη άνεση και προστασία της υγείας των παιδιών από τις επιβλαβείς υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Επιπλέον, συντελεί στην απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα και άρα στην αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
  • Αποτελεί χώρο ελκυστικό για τα παιδιά, δίνοντας σε αυτά τη δυνατότητα να ικανοποιήσουν ανάγκες τους, όπως άθληση, παιχνίδι, αναψυχή, ξεκούραση, σε ένα αισθητικά ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον.
  • Αυξάνει τις συμμετοχικές διαδικασίες των παιδιών (περιποίηση, φροντίδα, καλλιέργεια, φύτεμα σπόρων, πότισμα κλπ.).
  • Δίνει τη δυνατότητα για δραστηριότητες τέχνης και δημιουργία υπαίθριων πολιτιστικών εκδηλώσεων.
  • Προάγει την περιβαλλοντική και φιλική συμπεριφορά των παιδιών, ιδιαίτερα όταν λαμβάνουν μέρος όχι μόνο στη διαμόρφωση των προτάσεων αλλά και στην πρακτική υλοποίησή τους.
  • Παρέχει περιοχές για τη διδασκαλία και την μάθηση και άρα δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων, να τη μετατρέψουν σε «ανοιχτή τάξη» και το μάθημα σε «βιωματική επαφή».
  • Η συνεργασία του σχολείου με την κοινότητα στα πλαίσια της δημιουργίας και διατήρησης του σχολικού κήπου επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν στενότερες σχέσεις με τα μέλη της οικογένειάς τους και την ευρύτερη κοινότητα, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κοινωνικής συμμετοχής
  • Τέλος, η καλλιέργεια σχολικού λαχανόκηπου μπορεί επίσης να επιδράσει θετικά στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών και στη καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας

Συμπερασματικά, ο σχολικός κήπος αναδεικνύεται ως ένα πολυσχιδές περιβάλλον μάθησης, που ικανοποιεί τις βασικές αρχές των αλληλεπιδραστικών θεωριών μάθησης, ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και προωθεί βασικές επιδιώξεις της σύγχρονης εκπαίδευσης. Ωστόσο, ένας σχολικός κήπος από μόνος του δεν είναι παρά ένα διακοσμητικό στοιχείο της αυλής. Είναι ο τρόπος δραστηριοποίησης των μαθητών και η υλοποίηση των κατάλληλων δραστηριοτήτων που θα μετατρέψει το σχολικό κήπο σε καινοτόμο χώρο μάθησης.

 

“Είναι αδύνατο για ένα παιδί που εργάζεται στον κήπο

να μη συντονιστεί με ορισμένους παγκόσμιους νόμους …,

ανακατεύοντας το έδαφος ακούραστα έτσι ώστε να αφήσει

την υγρασία και τον αέρα, τη φύση, να βυθιστεί μυστικά, βαθιά μέσα στην καρδιά του.”

DORA WILLIAMS

 

http://karaggelimaria.blogspot.gr/2016/08/blog-post_48.html?spref=fb   See analytics data

από κάτω από: Σχολικός Κήπος| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανακαλύπτουμε τη ζωή στον κήπο του σχολείου μας    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

time

ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΥ

Μάρτιος 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων