Ο κόσμος που “χτίζουμε” για τα παιδιά μας!

από ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Κάτω από: παιδί και περιβάλλον φυσικό και ανθρωπογενές, Συναισθηματική Νοημοσύνη, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο κόσμος που “χτίζουμε” για τα παιδιά μας!

το παιδί και το περιβάλλον.

Πόσο μαγικός μπορεί να είναι ο κόσμος που παραδίδουμε στα παιδιά μας και τι ρόλους καλούμε τα παιδιά μας, να διαχειριστούν και να παίξουν μέσα σε αυτόν.

Πόσες φορές ως εκπαιδευτικοί, δε διαρωτηθήκαμε πώς να εντάξουμε μεταβολές και ανακατατάξεις που διατρέχουν όλες τις εκφάνσεις του επιστητού στη σημερινή κοινωνία της γνώσης, της πολυπολιτισμικότητας, στο γνωστικό περιβάλλον των μαθητών μας, είτε ως πληροφορία, είτε ως αντικείμενο προς προβληματισμό και περαιτέρω διερεύνηση. Μία εκπληκτική βραζιλιάνικη ταινία κινουμένων σχεδίων “το αγόρι και ο κόσμος” σε σκηνοθεσία Άλε Αμπρέου, είναι ένα εικαστικό παραμύθι εξαιρετικής εικαστικής τέχνης, που δείχνοντας την ιστορία ενός αγοριού που αναζητά τον πατέρα του, οικονομικού μετανάστη στο μεγάλο αστικό τοπίο, παρουσιάζει ταυτόχρονα όλες εκείνες τις μεταβολές του φυσικού κοινωνικού και αστικού τοπίου που έχουν συμβεί και διακατέχουν την εποχή μας. Ένα εικαστικό παραμύθι, που μπορεί να αξιοποιηθεί εκπαιδευτικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αφού απευθύνεται σε μικρούς αλλά και μεγαλύτερους μαθητές.

Το δέντρο που έδινε

από ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Κάτω από: Συναισθηματική Νοημοσύνη, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το δέντρο που έδινε

Ένα παραμύθι συναισθηματικής νοημοσύνης για μικρούς και μεγάλους, για να αναλογιστούμε το ρόλο μας στον κόσμο!

Ποια η αλήθεια;

από ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ποια η αλήθεια;

«Πραγματική» και ψηφιακή ζωή

Σ΄έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς, καθώς οι πολιτικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές, κοινωνικές αλλαγές είναι καταιγιστικές, και η πρόοδος των Επιστημών, η  αλματώδης ανάπτυξη της Τεχνολογίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας ακολουθούν το ρεύμα της εποχής, είναι αδύνατο να μην υιοθετήσουμε ως ενεργοί πολίτες έναν σύγχρονο τρόπο ζωής και συμπεριφοράς συνώνυμο με την εξέλιξη της εποχής μας.

Αυτό σημαίνει ότι, θεωρείται πλέον αυτονόητη η καλλιέργεια του πληροφορικού αλφαβητισμού τόσο από παιδιά όσο και από ενήλικες εφόσον οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας εμπλέκονται στην καθημερινότητά μας και υπαγορεύουν τις εξελίξεις και τις ανάλογες απαιτήσεις. Όμως η απόκτηση Πληροφορικής κουλτούρας , εκτός του ότι μας επιτρέπει να συμβαδίσουμε με τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, εντούτοις, κρύβει κινδύνους που ελλοχεύουν σε κάθε μας διαδικτυακό βήμα. Είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύουμε ότι η ζωή μας δεν ελέγχεται από διάφορες πηγές, εφόσον χρησιμοποιούμε όλα τα σύγχρονα μέσα δικτύωσης από μια απλή συναλλαγή μας μέσω μιας πιστωτικής κάρτας, τη χρήση ενός smart phone, την οn line παρακολούθηση του σπιτιού μας από το κινητό μας, την πορεία μας μέσα από το gps του αυτοκινήτου μας κ. α., την κοινωνική δικτύωσή μας ή την κρατική. Όλα αυτά καθιστούν την πραγματική μας ζωή ευάλωτη σε κάθε είδους κακόβουλες επιθέσεις μέσω διαδικτύου.

Πως λοιπόν μπορεί κανείς να προφυλαχθεί από όλα αυτά; Η απάντηση είναι απλή. Αλλαγή της παιδείας όλων μας, από το πιο μικρό παιδί, έως τον μεγαλύτερο ενήλικα. Δεν μπορούμε να σταματήσουμε την εξέλιξη, ούτε μπορούμε να προφυλαχτούμε με απόλυτη ασφάλεια από τα κακόβουλα λογισμικά ή τους διαδικτυακούς προβοκάτορες. Μπορούμε όμως να αλλάξουμε τον δικό μας τρόπο χρήσης και εμπλοκής. Κριτική σκέψη, ενασχόληση και εκμάθηση μαζί με τα παιδιά μας, ενός υγιούς και προφανώς πιο ελεγχόμενου τρόπου αξιοποίησης του διαδικτύου, είναι λίγα από τα βασικά εφόδια που θα συμβάλλουν στην αλλαγή της πολιτικής ευθύνης τους καθενός μας, βάζοντας ταυτόχρονα τα όριά μας και στις εκάστοτε πολιτικές.

Σύνταξη: Γεωργούλη Δήμητρα

 

Αναγνωρίζοντας τα ζώα

από ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Κάτω από: Παιδί και Ανάγνωση, Παιδί και Γραφή, Φυσικό περιβάλλον, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αναγνωρίζοντας τα ζώα

Κατά τη διάρκεια του έτους στην τάξη μας έχουμε αναφερθεί και μάθει διάφορα είδη ζώων. Στη συνέχεια σας παραθέτουμε ένα αρχείο ώστε τα παιδιά να επεξεργάζονται και να αναγνωρίζουν κάποια από αυτά τα είδη που μάθαμε.

Άσκηση: Αναγνωρίζοντας τα ζώα.

 

Κατεβάστε το αρχείο από το google drive εδώ