Στο πλαίσιο της ενοτητας 4: Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων (Κεφάλαιο 47, Το πήρες το μήνυμα;) του μαθήματος των Μαθηματικών ΣΤ’ τάξης, οι μαθητές/μαθήτριες κλήθηκαν να καταγράψουν τις διατροφικές τους συνήθειες, όπου ο/η κάθε μαθητής/τρια έπρεπε να βρει το όνομά του/της και να βάλει Χ στο κολατσιό που είχε την ημέρα διαξαγωγής της έρευνας μαζι του/της.
Στο παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται αναλυτικά οι επιλογές των μαθητών/μαθητριών.
Όνομάτα Μαθητών/Φαγητό | ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ | ΤΟΣΤ | ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΟ | ΦΡΟΥΤΟ | ΣΟΚΟΛΑΤΑ | ΚΕΪΚ |
Άννα | Χ | Χ | Χ | |||
Γιώργος | Χ | Χ | ||||
Μαρία | Χ | Χ | ||||
Νίκος | Χ | Χ | Χ | |||
Χριστίνα | Χ | Χ | Χ | |||
Ραφαέλα | Χ | Χ | Χ | |||
Κωνστανίνος | Χ | Χ | Χ | Χ | ||
Στέφανος | Χ | Χ | Χ | |||
Κατερίνα | Χ | Χ | Χ | |||
Μιχάλης | Χ | Χ | Χ |
Έπειτα οι μαθητές/μαθήτριες κλήθηκαν να διαμορφώσουν έναν συγκεντρωτικό πίνακα, στον οποίο καταγράφονταν η συχνότητα επιλογής ενός συγκεκριμένου κολατσιού από τους μαθητές γι΄αυτή την ημέρα.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται τα συγκεντρωτικά στοιχεία.
Φαγητό | Πατατάκια | Τοστ | Αναψυκτικό | Φρούτο | Σοκολάτα | Κέικ |
Συχνότητα (Αριθμός Μαθητών) | 4 | 7 | 5 | 4 | 6 | 3 |
Τέλος, οι μαθητές με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης διαμόρφωσαν το εξής γράφημα που παρουσιάζει την ποσοστιαία κατανομή συχνοτήτων ανά τρόφιμο.
Τέλος, ζητήθηκε από τους/τις μαθητές/μαθήτριες να παρατηρήσουν τον πίνακα και να απαντήσουν στις ερωτήσεις: “Ποιο κολατσιό φέρνουν στο σχολείο τα περισσότερα παιδιά;” και “Ποιο κολατσιό φέρνουν στο σχολείο τα λιγότερα παιδιά;”.