Διατροφικές Συνήθειες Μαθητών

Στο πλαίσιο της ενοτητας 4: Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων (Κεφάλαιο 47, Το πήρες το μήνυμα;) του μαθήματος των Μαθηματικών ΣΤ’ τάξης, οι μαθητές/μαθήτριες κλήθηκαν να καταγράψουν τις διατροφικές τους συνήθειες, όπου ο/η κάθε μαθητής/τρια έπρεπε να βρει το όνομά του/της και να βάλει Χ στο κολατσιό που είχε την ημέρα διαξαγωγής της έρευνας μαζι του/της.

Στο παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται αναλυτικά οι επιλογές των μαθητών/μαθητριών.

Όνομάτα Μαθητών/Φαγητό ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ ΤΟΣΤ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΟ ΦΡΟΥΤΟ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΚΕΪΚ
Άννα Χ Χ Χ
Γιώργος Χ Χ
Μαρία Χ Χ
Νίκος Χ Χ Χ
Χριστίνα Χ Χ Χ
Ραφαέλα Χ Χ Χ
Κωνστανίνος Χ Χ Χ Χ
Στέφανος Χ Χ Χ
Κατερίνα Χ Χ Χ
Μιχάλης Χ Χ Χ

Έπειτα οι μαθητές/μαθήτριες κλήθηκαν να διαμορφώσουν έναν συγκεντρωτικό πίνακα, στον οποίο καταγράφονταν η συχνότητα επιλογής ενός συγκεκριμένου κολατσιού από τους μαθητές γι΄αυτή την ημέρα.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται τα συγκεντρωτικά στοιχεία.

Φαγητό Πατατάκια Τοστ Αναψυκτικό Φρούτο Σοκολάτα Κέικ
Συχνότητα (Αριθμός Μαθητών) 4 7 5 4 6 3

 

Τέλος, οι μαθητές με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης διαμόρφωσαν το εξής γράφημα που παρουσιάζει την ποσοστιαία κατανομή συχνοτήτων ανά τρόφιμο.



Λήψη αρχείου

Τέλος, ζητήθηκε από τους/τις μαθητές/μαθήτριες να παρατηρήσουν τον πίνακα και να απαντήσουν στις ερωτήσεις: “Ποιο κολατσιό φέρνουν στο σχολείο τα περισσότερα παιδιά;” και “Ποιο κολατσιό φέρνουν στο σχολείο τα λιγότερα παιδιά;”.