Αρχική » ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΜΟΥ » Βιωματική προσέγγιση των μαθητών με στοιχεία της πολιτιστικής παράδοσης του τόπου τους

Βιωματική προσέγγιση των μαθητών με στοιχεία της πολιτιστικής παράδοσης του τόπου τους

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τη σημασία που έχει για έναν άνθρωπο η γνωριμία  με τον λαϊκό  πολιτισμό του τόπου του. Ποιος όμως θα αναλάβει να μεταβιβάσει αυτό το πολιτισμικό παρελθόν ; Η οικογένεια ;  Η θέση της οικογένειας  είναι πλέον αδύναμη , λόγω της μορφής της ( πυρηνική ), της έλλειψης  ελέυθερου χρόνου  από τους γονείς . Έτσι  η οικογένεια αδυνατεί   να φέρει σε επαφή τις νεότερες γενιές  με τα στοιχεία του λαικού πολιτισμού . Συνεπώς  η ευθύνη  πέφτει  στην  εκπαίδευση  που είναι ο φυσικός  διάδοχος της οικογένειας σε δραστηριότητες αυτής της μορφής . Το σχολείο είναι ο χώρος  όπου οι μαθητές  θα έρθουν σε επαφή με το παρελθόν, θα αποκαταστήσουν την ασυνέχεια  και θα μπορέσουν να δουν το μέλλον  με σοφία . Θεωρώ ότι ο εκπαιδευτικός  , λόγω της θέσης που κατέχει  μπορεί να αποτελέσει  την αρχή από όπου θα ξεκινήσει μια διαδικασία ποσέγγισης  των παιδιών με τον  παραδοσιακό πολιτισμό. Επειδή ως εκπαιδευτικός έχω  διαπιστώσει την περιορισμένη  γνώση των μαθητών και σε κάποιες περιπτώσεις την παντελή άγνοια της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους , σ’ αυτή την εποχή της παγκοσμιοποίησης , μου δημιουργήθηκε ο φόβος  ότι ενδέχεται  , ως ενήλικοι , αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες  της πολιτιστικής τους κληρονομιάς  να εκδηλώσουν αδιαφορία  για την προστασία και διατήρησή της . Αλλά πώς οι μαθητές θα μπορούσαν  να πετύχουν τη βαθύτερη  γνωριμία με την πολιτιστική παράδοση του τόπου τους,  πώς  θα κέντριζα το ενδιαφέρον τους  γι’ αυτή ,  πως θα  διαμόρφωναν θετικές  στάσεις   καθώς και πώς  θα συμμετείχαν σε  δράσεις που θα τους έφερναν σε επαφή με αυτή  ;  Έτσι σκέφτηκα  να τους δώσω την ευκαιρία να πάρουν πρωτοβουλίες  οι ίδιοι , να γνωρίσουν  την πολιτιστική τους παράδοση  μέσα από δικές τους ερευνητικές προσπάθειες .Να  γίνουν δηλαδή οι ίδιοι  συγγραφείς  ενός βιβλίου  , το οποίο θα  περιελάμβανε  παραδόσεις από τη Μαλεσίνα .Έτσι οι  μαθητές  αφού κατέγραψαν τις παραδόσεις  ,τις  συγκέντρωσαν και τις εικονογράφησαν .Σκοπός αυτής της προσπάθειας  όπως ειπώθηκε και παραπάνω  ήταν  η προσέγγιση της λαϊκής παράδοσης  μέσα από την έρευνα κι από έναν τρόπο που ενισχύει τη δημιουργικότητα των μαθητών .

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ ΣΤΗ ΜΑΛΕΣΙΝΑ

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ

e taxi logo

e – me

login logo

sch.gr

cropped Logo 200x72
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση