“Του σκοινιού τα μανταλάκια”

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2η Απριλίου) υλοποιήθηκαν δράσεις με τους/τις μαθητές/τριες της Α΄ τάξης. Μία από αυτές περιλάμβανε την ανάγνωση του παιδικού βιβλίου “Του σκοινιού τα μανταλάκια” (Συγγραφέας: Αντώνης Παπαθεοδούλου, Εικονογράφος: Πέτρος Μπουλούμπασης, Εκδόσεις Πατάκη).

1

Ακολούθησε συζήτηση και πραγματοποίηση μιας δραστηριότητας. Οι μαθητές/τριες έγραψαν σε πολύχρωμες κάρτες τι κάνουν οι καλοί φίλοι (π.χ. βοηθάνε ο ένας τον άλλον, πάνε βόλτα). Οι κάρτες αυτές κρεμάστηκαν με μανταλάκια σε ένα σχοινί απλωμένο μέσα στην αίθουσα.

2

3

4

Φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες!

Στο κείμενο «Ο θείος Παύλος» του Βιβλίου της Γλώσσας Α΄ Δημοτικού γίνεται η ενσυνείδητη επεξεργασία του συνδυασμού αυ. Μία από τις λέξεις αναφοράς είναι η λέξη «ταυτότητα». Με αφορμή αυτή τη λέξη, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας ταυτότητες.

Αρχικά, εκτυπώσαμε το πρότυπο ταυτότητας που βρήκαμε στην ιστοσελίδα https://www.teachingtherapy.com/2018/10/blog-post_99.html

Στη συνέχεια, τα παιδιά έγραψαν τα στοιχεία τους και κόλλησαν τις φωτογραφίες τους στο αντίστοιχο πλαίσιο. Τέλος, κόψαμε περιμετρικά τις ταυτότητες και τις πλαστικοποιήσαμε.

Ιδού το αποτέλεσμα!

IMG 20240404 115859

IMG 20240405 082405

Όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν γιατί πλέον είχαν τις δικές τους ταυτότητες!

Εργαστήριο με θέμα “Τα φίδια του Πηλίου”

Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2η Απριλίου) και την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας (4η Απριλίου), διοργανώθηκε εργαστήριο για τους/τις μαθητές/τριες της Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξης από τον δάσκαλο της Γ΄ τάξης κ. Περδίκη Δημήτριο (υπεύθυνο της δανειστικής σχολικής βιβλιοθήκης) με θέμα “Τα φίδια του Πηλίου”.

Συγκεκριμένα, έγινε αφήγηση ελληνικού παραμυθιού με ήρωα ένα φίδι, γνωριμία, μέσω παρουσίασης, με τα 14 φίδια του Πηλίου, εστίαση στα 4 φίδια που συναντάμε  συχνά και ζωγραφική φιδιών.

Ανακοίνωσηπαραμύθι1παραμύθι

 

 

τα 4 φίδιαπαρουσίασηαφίσα 1

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Τα δικαιώματα των παιδιών”

Κατά το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου υλοποιήθηκε το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Τα δικαιώματα των παιδιών” της Θεματικής Ενότητας “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”. Στο πλαίσιο αυτού του Προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι ακόλουθες:

Διάκριση αναγκών – επιθυμιών

Διάκριση αναγκών επιθυμιών

Σαλπάροντας προς μια νέα χώρα

Σαλπάροντας

Μαθαίνοντας τα δικαιώματα του παιδιού

Τα δικαιώματα

Παρακολούθηση της ιστορίας “The Box”

https://www.youtube.com/watch?v=KwCtWfwYlkw

Διασφάλιση ή Παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών;

Διασφ. ή Παραβ

Online παιχνίδια για τα δικαιώματα των παιδιών

https://learningapps.org/view15298752

Καθ’ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες και επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον!

Δράση «Τα δικαιώματα των παιδιών»

Την Τετάρτη 27/03/2024, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δασκάλων της Α΄ και Β΄ τάξης με την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό του σχολείου, υλοποιήθηκε δράση με θέμα «Τα δικαιώματα των παιδιών».

Κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, οι μαθητές/τριες των δύο τάξεων ανέφεραν πράγματα που χρειάζεται τόσο ένα σκυλάκι όσο και ένα παιδί για να είναι ευτυχισμένο, ασφαλές και υγιές, αναπτύσσοντας την κριτική και συγκριτική τους ικανότητα. Έγινε σύνδεση των ανθρώπινων αναγκών με τα ανθρώπινα δικαιώματα και έλαβε χώρα συζήτηση σχετικά με το ποιοι είναι υπεύθυνοι για την διασφάλιση αυτών των δικαιωμάτων.

Εικόνα1

Στο τέλος, οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν το παζλ των δικαιωμάτων των παιδιών.

Εικόνα3

Εικόνα31

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και υπήρξε ενεργητική συμμετοχή εκ μέρους των παιδιών.

Δράσεις για τη Σχολική Βία

Με αφορμή την 6η Μαρτίου, την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκαν δράσεις με τους/τις μαθητές/τριες της Α’ τάξης, όπως προβολή βίντεο, ανάγνωση βιβλίων, εικαστική δημιουργία- Το Αλφαβητάρι της Φιλίας- η οποία αναρτήθηκε σε εμφανές σημείο της αίθουσας.

Eikona1

Επίσης, την Τετάρτη 27/03/2024, υλοποιήθηκε δράση συνεργασίας των δασκάλων της Α΄, Β΄ και Γ’ τάξης με την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό του σχολείου με θέμα τη «Σχολική Βία». Κατά τη διάρκεια αυτής της δράσης, έλαβε χώρα συζήτηση στο πλαίσιο της οποίας οι μαθητές/τριες ανέφεραν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας (π.χ. να αγκαλιάζουμε) και πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε (π.χ. να χτυπάμε). Μάλιστα, τα παιδιά έγραψαν τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε σε παλάμες των χεριών τους τις οποίες έκοψαν και κόλλησαν σε ένα μεγάλο χαρτόνι το οποίο αναρτήθηκε σε τοίχο του σχολικού κτιρίου.

Eikona22

Eikona2

Στο τέλος, η συζήτηση επικεντρώθηκε στη βία και, πιο συγκεκριμένα, στα θύματα, στους θύτες και στους παρατηρητές με τα παιδιά να υποδύονται ρόλους και να εκφράζουν τα συναισθήματα που βιώνουν κάθε φορά.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές/τριες επέδειξαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά.

Ο κύκλος της αγάπης!

Την Πέμπτη 08/02/2024, κατά τη διάρκεια της 5ης ώρας, στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας συγκεντρώθηκαν οι μαθητές/τριες της Α’, Β’, Ε’ και ΣΤ΄ τάξης.

εικόνα Viber 2024 02 19 18 28 37 780


εικόνα Viber 2024 02 19 18 28 05 242

Δύο παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων (Ε’ & ΣΤ’) “υιοθέτησαν” ένα παιδί της Α’ και Β’ τάξης. Στην αρχή συζήτησαν και γνωρίστηκαν καλύτερα στον κύκλο της αγάπης.

εικόνα Viber 2024 02 19 18 30 21 880

εικόνα Viber 2024 02 19 18 29 26 190

εικόνα Viber 2024 02 10 19 58 53 137

Ύστερα, έπαιξαν από κοινού σκυταλοδρομία και η δράση ολοκληρώθηκε με το μήνυμα “Προσέχουμε και αγαπάμε τους συμμαθητές μας”.

εικόνα Viber 2024 02 19 18 33 54 684

εικόνα Viber 2024 02 10 19 59 14 717

εικόνα Viber 2024 02 19 18 35 51 323 1

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Τα ζώα κι εμείς: Μία συνύπαρξη”

Κατά το χρονικό διάστημα Δεκεμβρίου- Φεβρουαρίου, υλοποιήθηκε το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Τα ζώα κι εμείς: Μία συνύπαρξη” της Θεματικής Ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον”. Στο πλαίσιο αυτού του Προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι ακόλουθες:

Ταξινόμηση των ζώων σε κατηγορίες

IMG 20240131 105134

Ζωγραφίζοντας τα αγαπημένα μας ζώα!

IMG 20240209 095252

Ακρόαση του παραμυθιού “Η αλεπού και το λελέκι” και εικαστική απόδοσή του

IMG 20240131 105035

Παρακολούθηση του βίντεο “Ζώα Υπό Εξαφάνιση” και σχετική συζήτηση

https://www.youtube.com/watch?v=V_F0pYOf9pY

Κατασκευή: Υιοθετώντας ένα αδέσποτο σκυλάκι

IMG 20240209 122737

Καθ’ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον!

Μου χαρίζεις την ουρά σου;

Στο μάθημα της Γλώσσας “Μου χαρίζεις την ουρά σου;” αποφασίσαμε κι εμείς να χαρίσουμε μία ουρά στο σκυλάκι.

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας ζώα και σε κάθε ζώο κολλήσαμε μία ουρά από πούπουλα!

IMG 20240208 095810

IMG 20240208 095939

Μαθαίνω να γράφω προτάσεις!

Η Μαρίνα και ο Άρης πήγαν στο σουπερμάρκετ για να αγοράσουν κάποια προϊόντα.

Με βάση τις δοσμένες εικόνες, οι μαθητές/τριες έγραψαν τι αγόρασε το κάθε παιδί σχηματίζοντας μικρές προτάσεις.

IMG 20240208 095728