ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΕΔΑΦΟΣ…στη χώρα μας η σχολική βία.

Δημοσιευμένο στις 2 Μαΐου 2017 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή  Με ετικέτα

Εικόνα3Φαινόμενο το οποίο κερδίζει διαρκώς έδαφος αποτελεί πλέον και στη χώρα μας η σχολική βία. Ένας στους τρεις μαθητές έχει εμπλακεί σε ένα τουλάχιστον περιστατικό εκφοβισμού, ως θύτης, θύμα ή παρατηρητής! Σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας, τουλάχιστον το 10 – 15% των μαθητών είναι θύματα συστηματικής βίας από τους συμμαθητές τους, πάνω από το 5% παραδέχονται ότι ασκούν βία και η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών είναι μάρτυρας περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.

 

Oι λόγοι που οδηγούν σε αύξηση σχετίζονται:

Εικόνα6

 

  • με το μετασχηματισμό της οικογένειας,
  • την ανεργία και το χαμηλό οικονομικό επίπεδο των γονέων,
  • την έλλειψη ελεύθερου χρόνου για τους γονείς,
  • την αδιαφορία των γονέων για τα παιδιά τους,
  • την απογύμνωση των εκπαιδευτικών από κάθε εξουσία ελέγχου στην τάξη και τις διαρκείς και ασταθείς αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.

 

Μορφές Σχολικής βίας / Μπουλιγκ

Εικόνα4

 

Η βία στο σχολείο έχει διάφορες μορφές, σωματικές, λεκτικές, ψυχολογικές που μπορούν να παρουσιάζονται σε συνδυασμό μεταξύ τους. Όλες έχουν σοβαρό συναισθηματικό αντίκτυπο.

  • Η συνεχείς κοροϊδία, η καζούρα, οι γκριμάτσες και τα καψώνια
  • Οι κλωτσιές, οι τρικλοποδιές, οι σπρωξιές, τα χτυπήματα, το φτύσιμο, μαλλιοτράβηγμα, δάγκωμα ή οποιασδήποτε άλλης μορφής σωματική επίθεση
  • Η αρπαγή, απόκρυψη ή καταστροφή των πραγμάτων του άλλου
  • Οι απειλές και ο εκβιασμός (πχ, το να απαιτείς ή να αποσπάς χρήματα με βία, ή εκφοβισμό)
  • Η στέρηση φίλων, η απομόνωση και ο αποκλεισμός απ το παιχνίδι
  • Οι διάδοση φημών και οι συκοφαντίες
  • Ρατσιστικές, μεροληπτικές δηλώσεις και συμπεριφορές που αφορούν, την προέλευση, το παρουσιαστικό, την ταυτότητα, τη δυσκολία, την ιδιαιτερότητα, την ασθένεια του άλλου
  • Η αποκάλυψη όσων σου εκμυστηρεύτηκε ο άλλος
  • Τα κακοήθη μηνύματα ή οι σιωπηλές κλήσεις κινητού
  • Η φωτογράφηση ή μαγνητοσκόπηση χωρίς τη συγκατάθεση του άλλου
  • Η τοποθέτηση στο διαδίκτυο υλικού και κειμένων που αφορούν κάποιον χωρίς την συγκατάθεσή του.
  • Το να επιμένεις στα ίδια παρότι ο άλλος αναστατώνεται και πληγώνεται

 

Ποια παιδιά είναι ευάλωτα στη σχολική βία;

Εικόνα5

 

 

Οποιοδήποτε παιδί μπορεί πέσει θύμα ομάδας ή μεμονωμένων παιδιών που ασκούν βία στο σχολείο, όμως αυτά που είναι περισσότερο ευάλωτα είναι όσα διαφέρουν απ’ την ομάδα λόγω:

 

  • Εμφάνισης, (βάρος, χρώμα μαλλιών, μυωπίας, ύψος, κ.ά.)
  • Τρόπου ομιλίας, χαρακτηριστικών ή καταγωγής, θρησκείας κ.ά.
  • Της μη κοινωνικότητάς τους ή ‘μαζεμένης’, ντροπαλής συμπεριφοράς
  • Της καλής ή της κακής απόδοσής τους στο σχολείο
  • Της δημοτικότητάς τους και το ωραίο τους παρουσιαστικό
  • Της ιδιαίτερης ικανότητας ή δυσκολίας (Για παράδειγμα: σύνδρομο Aσπενγκερ, Δυσλεξία, υπερκινητικότητα και ελλειμματική προσοχή, ιδιαίτερη έφεση στη μουσική, τα μαθηματικά κ.ά.),
  • Της αρρώστιας ή νοσηλείας τους.

Εικόνα7

Πώς να καταλάβετε ότι το παιδί σας ή ο φίλος σας είναι θύμα της σχολικής βίας.

Εικόνα8

Αν:

  • Αποφεύγει τις τουαλέτες και δεν θέλει να βγει για διάλειμμα,
  • Αργεί να έρθει ή δεν θέλει να έρθει ή δεν έρχεται σχολείο,
  • Πέφτει η σχολική του απόδοση και παρουσιάζει μειωμένο ενδιαφέρον στα μαθήματα,
  • Δεν θέλει να φαίνεται και να ακούγεται στην τάξη – παύει να συμμετέχει, στέκεται στο περιθώριο,
  • Το αφήνουν έξω από ομαδικές δραστηριότητες,
  • Γελάνε ή το ειρωνεύονται όταν μιλάει,
  • Χάνει ξαφνικά ή του καταστρέφονται τετράδια και μολύβια
  • Μοιάζει μοναχικό και απομονωμένο,
  • Είναι χλωμό, μιλά άτονα, περπατά σκυφτό, αποφεύγει την οπτική επαφή τότε είναι θύμα της σχολικής βίας.

ΠΗΓΗ

http://to-dialeimma.blogspot.gr/2012/01/blog-post_27.html

ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 




Αφήστε μια απάντηση