ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ

Εργασία   του  Χρήστου Ποντίδη- Ε΄τάξη

Πριν από μερικές ημέρες ,η τάξη μου επισκέφθηκε το νέο  Αρχαιολογικό Μουσείο της Πέλλας για ένα Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που αφορούσε τον Ηρακλή και λεγόταν «Ο Ηρακλής , ένα αιώνιο πρότυπο».

Υπεύθυνη προγράμματος ήταν η αρχαιολόγος κ.Αναστασία Γεωργιάδου ,τα   σχέδια και τον ηλεκτρονικό  σχεδιασμό του Προγράμματος είχε κάνει η  σχεδιάστρια κ.Δέσποινα Ζηλίδου,ενώ τον Σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την υλοποίηση είχε αναλάβει η μουσειοπαιδαγωγός κ.Φ. Παπαργυρούδη.

Η εξωτερική εμφάνιση του Μουσείου είναι επιβλητική  , επειδή το κτήριο είναι τριώροφο και έχει διαφανείς τοίχους όπου ο  κήπος, ο οικισμός της Πέλλας   και οι χώροι των ανασκαφών φαίνονται υπέροχα.

Όταν εισήλθαμε στο κτήριο ,είδαμε μια μικρού μήκους ταινία σε μια υπόγεια αίθουσα  που αφορούσε την Αρχαία Πέλλα στην εποχή της ακμής της. Μέτα, όταν μας παρέλαβαν οι υπεύθυνες του Προγράμματος  παίξαμε ένα παιχνίδι όπου έπρεπε να τοποθετήσουμε τους άθλους του Ηρακλή σε έναν χάρτη. Ύστερα μας είπαν να προσπαθήσουμε να βρούμε από μια προτομή του Μεγάλου Αλεξάνδρου τις ομοιότητες με τον Ηρακλή.

Στον πρώτο όροφο είδαμε ένα μέρος του τοίχους της πόλης ,αρχαία τοπικά νομίσματα και τρία ψηφιδωτά όπου τα δύο αναπαριστούσαν κυνήγι ζώων και το άλλο έδειχνε τον Θεό Διόνυσο πάνω στο αγαπημένο του ζώο , τον πάνθηρα.

Στον δεύτερο όροφο ,οι κυρίες μας εξήγησαν ότι οι κάτοικοι της αρχαίας Πέλλας λάτρευαν τον Ηρακλή σαν θεό της δύναμης ,της σωματικής ρώμης , αλλά και του αθλητισμού. Επίσης μας έδειξαν έναν τάφο όπου είχε βρεθεί στον οικισμό του Αρχοντικού Πέλλας, ένας αξιωματικός του ιππικού.

Στον τρίτο όροφο του μουσείου και τον τελευταίο είδαμε πράγματα σχετικά με τον πόλεμο όπως πανοπλίες , σπαθιά , δόρατα ,ασπίδες ,περικεφαλαίες και νεκρικά κτερίσματα .

Πιστεύω ότι όλοι οι κάτοικοι του νομού Πέλλας πρέπει να το επισκεφτούν  για να ξέρουν ποια είναι η ιστορία, η κληρονομιά και ο πολιτισμός του νομού τους, και τότε εύχομαι να καταλάβουν πόσο σπουδαίο ρόλο έπαιξε ο νομός μας στην ιστορία της Ελλάδος.

 

 




Αφήστε μια απάντηση