Απρ 16 2008

Άρθρα του/της giorgos

Olpc στα σχολειά μας

Κάτω από: Γενικά

Αν θέλαμε να δούμε τις εκπαιδευτικές χρήσεις του υπολογιστή στο σχολείο θα μπορούσαμε να καταλήξουμε στις παρακάτω κατηγορίες:
1. στη διδασκαλία της πληροφορικής ως ξεχωριστού γνωστικού αντικειμένου με στόχο την προώθηση του τεχνολογικού αλφαβητισμού και την απόκτηση προεπαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων
2. στην αξιοποίηση του υπολογιστή ως πηγής και μέσου πληροφόρησης, καθώς και εποπτικού και επικοινωνιακού μέσου για την υποβοήθηση της διδασκαλίας και την ανάπτυξη μη συμβατικών τρόπων μάθησης
3. στη χρήση του υπολογιστή ως γνωστικού και αναπτυξιακού εργαλείου στο πλαίσιο του σχολείου, αλλά και έξω από αυτό, αλλά και ως πεδίου επιστημονικής μελέτης για τη διερεύνηση γνωστικών δομών και μοντέλων της ανθρώπινης σκέψης.
4. στη χρήση του υπολογιστή ως μέσου διασκέδασης και άτυπης μάθησης
Δεδομένου λοιπόν ότι στόχος της εισαγωγής των ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι η διδασκαλία του υπολογιστή ως ξεχωριστού γνωστικού αντικειμένου, ούτε ο στείρος τεχνολογικός αλφαβητισμός, αλλά η παιδαγωγική του χρήση (μέσω της οποίας φυσικά επιτυγχάνεται έμμεσα και η τεχνολογική μάθηση), το πρόβλημα της αξιοποίησής του στο δημοτικό είναι πρωτίστως παιδαγωγικό και δευτερευόντως τεχνολογικό.
Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τη θετική στάση των συναδέλφων καθώς και τη διάθεσή τους για «μαθητεία» απέναντι σε αυτό το εργαλείο, τότε υπάρχει κάποια ελπίδα από την είσοδο του Olpc στα σχολειά μας.
(από άρθρα του καθηγητή Αρ. Ράπτη)

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 13 2008

Άρθρα του/της giorgos

Κάτω από: Γενικά

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr.

Μία απάντηση μέχρι τώρα