Ενσωμάτωση
ΣΤΟΧΟΙ:
1) Να συνειδητοποιήσουν ότι και τα άλλα παιδιά βιώνουν τα ίδια συναισθήματα με αυτά.
2) Μα μάθουν ότι είναι σημαντικό να καταλαβαίνουμε τι νιώθουμε και να είμαστε ειλικρινείς μ’ αυτό.
3) Να μάθουν ότι συχνά μας βοηθάει να συζητάμε για τα συναισθήματά μας με κάποιον που εμπιστευόμαστε.
4) Να κατανοήσουν ότι πολλές φορές εκφράζουμε τα συναισθήματά μας με το πρόσωπο και το σώμα.
5) Να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα και να τα εκφράζουν.
1) Αποδέχομαι το συναίσθημα. Λέω στον εαυτό μου: «Είμαι θυμωμένος, είμαι στεναχωρημένος…» Είναι φυσιολογικό να έχουμε συναισθήματα!
2) Χαλαρώνω και κάνω μία παύση πριν αντιδράσω. Παίρνω βαθιές ανάσες και χαλαρώνω όλο μου το σώμα. Φαντάζομαι ότι βρίσκομαι σε ένα ασφαλές μέρος.
3) Σκέφτομαι τρόπους να βοηθήσω τον εαυτό μου. Όταν σκέφτομαι, με βοηθάει να σκεφτώ έξυπνα και όχι να κάνω κακό σε μένα ή σε κάποιον άλλο.
4) Κάνω κάτι να βοηθήσω τον εαυτό μου. Μπορεί να βοηθήσει να μιλήσω σε κάποιον ή να ασχοληθώ με κάτι που μου αρέσει. Αν δεν πετύχει, σκέφτομαι άλλους τρόπους.
ΓΛΩΣΣΑ (ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ)
1) Τα παιδιά περιγράφουν πως νιώθουν όταν κλαίνε και πως όταν γελάνε.
2) Κάνουν μια λίστα με τα πράγματα που τους κάνουν να είναι χαρούμενα. Έπειτα κάνουν μια παρόμοια λίστα για τους φίλους τους, τα μέλη της οικογένειάς τους, τη δασκάλα τους.
3) Να δουν εικόνες και να περιγράψουν πώς αντιδρά και πως φαίνεται όταν κάποιος είναι: περήφανος, φοβισμένος, θυμωμένος, ντροπαλός, χαρούμενος, λυπημένος…
4) Να κάνουν μια λίστα με τους ανθρώπους που εμπιστεύονται αρκετά ώστε να συζητήσουν μαζί τους για το πώς νιώθουν.
5) Να βάλουν στη σειρά κάποια συναισθήματα και με βάση αυτά, να φτιάξουν μια ιστορία.
6) Να βρουν λέξεις που ξεκινούν από χα (χαρά), λυ (λύπη),….
7) Να βρουν κάποιο θετικό στοιχείο για το διπλανό τους.
8) Να έρθουν σε επαφή με τη μεταφορική χρήση του λόγου, μαθαίνοντας εκφράσεις που έχουν σχέση με τα συναισθήματα. Π.χ. Κέρωσε από το φόβο του, Πρασίνισε από τη ζήλια, Ξεφυσά σαν ταύρος, Ανέβηκε στον έβδομο ουρανό, Του έσπασε η χολή.
1) Να ομαδοποιήσουν εικόνες με διάφορα συναισθήματα.
2) Ανάμεσα σε τέσσερα παρόμοια συναισθήματα, να διακρίνουν εκείνο που είναι διαφορετικό.
3) Να κατανοήσουν την έννοια του αντίθετου (π.χ. χαρά-λύπη ).
1) Να ζωγραφίσουν τα συναισθήματα σε χαρτί πολυγράφου.
2) Να φτιάξουν πρόσωπα με αντίθετα συναισθήματα, χρησιμοποιώντας χάρτινα πιάτα.
1) Να χωριστούν σε ομάδες συναισθημάτων και να κινούνται ανάλογα με τη μουσική που ακούνε (μπορεί να χρησιμοποιηθεί το fantasia ).
2) Να ζωγραφίσουν ελεύθερα, ακούγοντας κλασική μουσική.
1) Μαγνητοφωνούν μια φράση, π.χ. «Καλημέρα», λέγοντας την κάθε φορά με διαφορετικό τόνο στη φωνή, προκειμένου να αποδώσουν διάφορα συναισθήματα.
Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!
Συμβουλευτείτε τα αρχεία βοήθειας για την διαχείριση του ιστολογίου σας.