1o ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ:Implementation and Evaluation: Εφαρμογή και αξιολόγηση του προγράμματος

Με το τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα απάντησαν σε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος αλλά και των αποτελεσμάτων συμμετοχής του σχολείου μας.

Οι κύριοι στόχοι του προγράμματος που ήταν η γνωριμία και η επαφή με την καινοτομία, τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις με τη χρήση  Νέων Τεχνολογιών επιτεύχθηκαν  σε μεγάλο βαθμό.Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα βοήθησε εκπαιδευτικούς και μαθητές στην ανάπτυξη και βελτίωση δεξιοτήτων, που το αυστηρό σχολικό πρόγραμμα δεν τους δίνει τη δυνατότητα εύκολα να τις αξιοποιήσουν.Η στάση του σχολείου ήταν θετική και έδωσε δείγματα αλλαγής του παιδαγωγικού σχεδιασμού.

Ύστερα από δύο χρόνια εφαρμογής του προγράμματος μαθητές και εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ ως μέσο δημιουργίας και επίλυσης προβλημάτων.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν έξι χώρες και πραγματοποιήθηκαν αρκετές μαθησιακές δραστηριότητες, σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Οι συντονιστές κάθε χώρας ήταν υπεύθυνοι για την οργάνωση των ομάδων και των  δραστηριοτήτων τους. Κάθε χώρα ορίστηκε υπεύθυνη για τον συντονισμό μιας κινητικότητας. Επίσης κάθε σχολείο ήταν υπεύθυνο για τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  • Ελλάδα: Φυσική αγωγή και Καλλιτεχνικά μαθήματα
  • Ουγγαρία: Πληροφορική
  • Ιταλία: Ανθρωπιστικές επιστήμες
  • Ρουμανία: Ψυχολογία και παιδαγωγικά
  • Ισπανία: Μαθηματικά και Φυσικές επιστήμες
  • Τουρκία: Ξένες γλώσσες-Αγγλικά.

Οι μαθητές είχαν τη δική τους συμβολή στην εκτέλεση των δραστηριοτήτων με τη διακριτική παρουσία των εκπαιδευτικών, αφού οι δραστηριότητες μας βασίστηκαν στη μάθηση μέσω προτζεκτ (project based learning).

Αναλυτικά τα στάδια εφαρμογής του προγράμματος ήταν:

Activity 1:Οκτώβριος 2014: περίοδος προετοιμασίας του προγράμματος. Οργάνωση ομάδων μαθητών και εκπαιδευτικών. Εγγραφή στην πλατφόρμα etwinning.  Δημιουργία  κλειστών ομάδων στο facebook. Δημιουργία ανοιχτών ομάδων στο facebook  για την επικοινωνία και διάχυση του προγράμματος.

Activity 2: Νοέμβριος –Δεκέμβριος 2014:Εισαγωγή και εκμάθηση εργαλείων web 2.0  που χρησιμοποιήθηκαν στο πρόγραμμα. Παρουσίαση  εργασιών ( prezi, moviemaker, power point ,animoto ). Δημιουργία ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 3:Ιανουάριος 2015:Ύστερα από αυτήν την περίοδο οργανώθηκε η πρώτη διεθνική συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης ήταν αφιερωμένο στους στόχους και τις επιδιώξεις του προγράμματος. Έγιναν ομιλίες  με ταυτόχρονες παρουσιάσεις σε power point, γραμμένες και στα αγγλικά και στα ελληνικά , με θέμα τις δεξιότητες του 21αιώνα και η εφαρμογή τους σε ένα σύγχρονο σχολείο.

Οι ομιλίες ήταν ανοιχτές για το κοινό, συμμετείχαν μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, αντιπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας αλλά και οι μορφωτικοί ακόλουθοι των πρεσβειών της Τουρκίας και της Ουγγαρίας στην Αθήνα.

Ακολούθησε παρουσίαση βίντεο με εργαστηριακά πειράματα  φυσικής και χημείας και μια παρουσίαση εικονικού μουσείου για το μάθημα ιστορίας.

Στη συνέχεια  έγινε η εκπαιδευτική συνάντηση του προγράμματος. Επαναπροσδιορίστηκε το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και των κινητικοτήτων, με μικρές αλλαγές που οφείλονταν  στην καθυστέρηση έναρξης του προγράμματος, λόγω μη έγκαιρης  καταβολής της χρηματικής επιδότησης σε ορισμένα  σχολεία. Καθορίστηκαν οι στόχοι και οι σκοποί του προγράμματος, οι εργασίες των μαθητών, η αξιολόγηση, ο τρόπος εργασιών, τα εργαλεία που θα χρησιμοποιούσαμε και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 4: Φεβρουάριος-Μάρτιος 2015: Ακολουθήθηκε το πλάνο που είχε καταρτιστεί στη συνάντηση της Αθήνας τον Ιανουάριο. Οι μαθητές έκαναν τις εξής δραστηριότητες:

  • Δημιουργία multilingual λεξικού.
  • Δημιουργία λεξικού με ομόηχες λέξεις.
  • Δημιουργία ενός λεξικού με φράσεις.
  • Δημιουργία διαλόγων.
  • Κοινές λέξεις ανάμεσα στις χώρες. Η ομάδα μας βρήκε κοινές λέξεις ανάμεσα στα ελληνικά -τουρκικά, ελληνικά-ιταλικά και ελληνικά-ισπανικά.
  • Ως μια ξεχωριστή δραστηριότητα οι μαθητές δημιούργησαν επίσης  μια παρουσίαση με θέμα τις λέξεις που έχουν ελληνική ρίζα.
  • Υποτιτλισμός 11 βίντεο . Η ομάδα μας επέλεξε να υποτιτλίσει τραγούδια βασισμένα στην ποίηση του Νίκου Καββαδία.

·         Δημιουργία εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα από το ελληνικό σχολείο: « It’s all greek to me».

  • Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 5: Μάρτιος 2015: Πραγματοποιήθηκε η πρώτη κινητικότητα των μαθητών στην Ουγγαρία. Παρουσίαση εργασιών. Δραστηριότητες Φυσικής Αγωγής. Δημιουργία logo  του προγράμματος. Δημιουργία εφημερίδας. Αξιολόγηση. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 6:Απρίλιος 2015: Περίοδος των μαθηματικών και των Φυσικών επιστημώνΣυμμετοχή του σχολείου μας στην παγκόσμια ημέρα του πειράματος του Ερατοσθένη. Σχέδια μαθημάτων στη Φυσική και τη Χημεία. Πειράματα στα εργαστήρια. Χρήση εφαρμογών και εργαλείων web 2.0. Μελέτη του έργου ελλήνων φυσικών, παρουσίαση. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 7: Μάιος-Ιούνιος 2015: Περίοδος των Ανθρωπιστικών επιστημών.Γνωριμία με το αρχαίο ελληνικό θέατρο. Ο Αριστοφάνης και η διαχρονικότητα των έργων του. Βιωματικό εβδομαδιαίο σεμινάριο αυτοσχεδιασμού και κίνησης στους Όρνιθες του Αριστοφάνη με μουσική Μάνου Χατζιδάκι.  Δημιουργία βίντεο με την εφαρμογή touchcast. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 8:  Ιούνιος 2015: Αξιολόγηση του προγράμματος. Τέλος της πρώτης χρονιάς.

Activity 9: Σεπτέμβριος 2015: Δεύτερη κινητικότητα μαθητών στη Ρουμανία.Παρουσίαση των εργασιών. Πραγματοποιήθηκαν εργασίες σε θέματα που είχαν ως βάση την επίλυση των νέων τύπων εργασιών  και την εισαγωγή νέων μορφών αξιολόγησης για τους μαθητές. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 10:  Οκτώβριος 2015: Δεύτερη διεθνική συνάντηση εκπαιδευτικών στην Ιταλία.

Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:

  • Αξιολόγηση των δραστηριοτήτων που είχαν πραγματοποιηθεί μέχρι τότε.
  • Η πορεία του προγράμματος
  • Σχεδιασμός των δραστηριοτήτων για το δεύτερο χρόνο του προγράμματος.
  • Η κινητικότητα στην Ισπανία με αντικείμενο μελέτης τις Ανθρωπιστικές και Φυσικές Επιστήμες.
  • Η κινητικότητα στην Τουρκία με αντικείμενο μελέτης τη Φυσική Αγωγή και την  Τέχνη.
  • Διάχυση του προγράμματος.

Τα αντικείμενα μελέτης:

  • Ανθρωπιστικές επιστήμες . Μελέτη συγγραφέων και ποιητών .
  • Φυσικές επιστήμες. Θέματα που είχαν  σχέση με το περιβάλλον, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
  • Φυσική αγωγή και τέχνη. Κατάθεση πρότασης από το ελληνικό σχολείο. Δια βίου άσκηση, υγιεινή διατροφή των εφήβων, η τέχνη μέσω των Ολυμπιακών αγώνων.

Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 11: Νοέμβριος 2015: Περίοδος Ανθρωπιστικών επιστημώνΣχέδιο μαθήματος .Το θέμα και οι δραστηριότητες είχαν σχέση με σύγχρονους ποιητές και συγγραφείς κάθε χώρας ώστε μέσα από το έργο τους οι μαθητές να μάθουν και να κατανοήσουν την ευρωπαϊκή λογοτεχνία. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 12: Δεκέμβριος 2015-Ιανουάριος 2016: Περίοδος μαθηματικών και φυσικών επιστημών Οι μαθητές έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην στην online και δια βίου μάθηση με την εγγραφή τους σε ένα διαδικτυακό μάθημα του πανεπιστημίου Yale.

«The Atmosphere, the Ocean and environmental Change» μέσα από την πλατφόρμα eliademy.

Απώτερος σκοπός της δραστηριότητας αυτής ήταν οι μαθητές να έλθουν σε επαφή  με ένα εντελώς , για τα δικά τους μαθησιακά δεδομένα, νέο περιβάλλον μάθησης που αφορούσε  την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να κατανοήσουν τι σημαίνει δια βίου μάθηση. Ακολούθησε αξιολόγηση της δραστηριότητας. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 13:  Φεβρουάριος 2016: Τρίτη κινητικότητα των μαθητών στην Ισπανία Παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με δραστηριότητες τέχνης. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 14:  Φεβρουάριος-Μάρτιος 2016: Περίοδος Φυσικής Αγωγής και Τέχνης.Το θέμα που ασχολήθηκαν οι μαθητές ήταν  η φυσική Αγωγή και η Τέχνη στον Αθλητισμό. Το σχολείο μας ήταν υπεύθυνο για τη διαχείριση δραστηριοτήτων του προγράμματος αυτής της περιόδου . Σκοπός ήταν  η δραστηριοποίηση των έφηβων μαθητών στη δια βίου φυσική άσκηση και υγιεινή διατροφή και η ανακάλυψη της τέχνης μέσω του αθλητισμού.

Τρία πλάνα μαθημάτων εκπονήθηκαν για την εφαρμογή του Project based learning ως μεθόδου  διδασκαλίας .Ακολούθησε αξιολόγηση των δραστηριοτήτων. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 15: Απρίλιος 2016 : Τέταρτη   κινητικότητα των μαθητών στην Ουγγαρία ( αντί της Τουρκίας λόγω των προβλημάτων στη χώρα). Παρουσίαση εργασιών. Συζήτηση για την συγγραφή της τελικής έκθεσης. Αξιολόγηση. Συνεργασία και συντονισμός των ενεργειών μας. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Activity 16:  Μάιος-Ιούνιος 2016: Τελική αξιολόγηση του προγράμματος. Ερωτηματολόγια. Επεξεργασία

Activity 17: Ιούλιος-Αύγουστος 2016: Προετοιμασία για την συγγραφή της τελικής έκθεσης στη γλώσσα της κάθε χώρας.  Δημιουργία webpages/e-book. Ενημέρωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.

Σχετικά με ΚΟΣΜΑΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Εκπαιδευτικός ΦΑ στο 1ο ΓΕΛ Ιλίου. Ειδικότητα Ρυθμικής Αγωνιστικής Γυμναστικής. Εργάσθηκα ως προπονήτρια και οι αθλητριές μου ήταν μέλη της Εθνικής Ομάδας. Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με τις Νέες Τεχνολογίες. Έχω παρακολουθήσει αρκετά διαδικτυακά σεμινάρια των European Schoolnet Academy, teachers school gate, coursera. Ημουν συντονίστρια προγράμματος erasmus+ ΚΑ2 την περίοδο 2014-2016 και έχω εκπονήσει etwinning projects.


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία και χαρακτηρίσθηκε , , , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση