Συνάντηση στο σχολείο “IES Sierra Blanka” στη Marbella-Spain

Erasmus_logo

Transnational Project Meeting

«The city we live. The city we want to live in in 2020»

2η Διεθνική Συνάντηση στο σχολείο “IES Sierra Blanka” στη MarbellaSpain

12-6 to 13-6-2017

Για να δείτε την αναφορά από τη συνάντηση πατήστε εδώ…

(Άρθρο από την ιστοσελίδα του 9ου Γυμνασίου Ιλίου)

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , | Σχολιάστε

Απονομή πιστοποιητικών Europass Mobilities

Erasmus_logo

Learning-Teaching- Training activities

«The city we live. The city we want to live in in 2020»

Απονομή πιστοποιητικών Europass Mobilities

Στις 20 Μαΐου 2017 απονεμήθηκαν τα πιστοποιητικά κινητικότητας Europass στους μαθητές της ομάδας Erasmus+. Την απονομή των πιστοποιητικών στους μαθητές που είχαν συμμετάσχει στις μετακινήσεις έκανε ο Διευθυντής του σχολείου κ. Πάρις Καλόγιωργας. Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Στις 19 Μαΐου 2017 πραγματοποιήθηκε ημερίδα παρουσίασης Ευρωπαϊκών προγραμμάτων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γ’ Αθήνας στα πλαίσια της διάχυσης των αποτελεσμάτων προγραμμάτων Erasmus+ KA1-KA2.

Το σχολείο μας συμμετείχε και παρουσίασε το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 με τίτλο «Η πόλη που ζω. Η πόλη που θέλω να ζω το 2020». Το πρόγραμμα άρχισε να υλοποιείται τον Σεπτέμβριο του 2015 και θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2017.

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , | Σχολιάστε

Απονομή Europass Certificates | 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω

Την Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017 στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω πραγματοποιήθηκε σε μια συγκινητική ατμόσφαιρα η απονομή των πιστοποιητικών EUROPASS mobility certificates στους συμμετέχοντες μαθητές στις κινητικότητες του σχεδίου Erasmus+  “Work-based Learning at EU” (#Workbal@eu) που υλοποίησε φέτος το 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω.
Συγκεκριμένα οι 29 σπουδαστές μας μαζί με 4 συνοδούς καθηγητές που ταξίδεψαν στη Σεβίλλη της Ισπανίας και στην Μπράγκα της Πορτογαλίας όπου και τοποθετήθηκαν για πρακτική άσκηση για τρεις εβδομάδες το σχ. έτος 2016-2017 παρέλαβαν
1)            Πιστοποιητικό Τοποθέτησης σε εταιρεία
2)            Πιστοποιητικό Μαθημάτων Ισπανικής Γλώσσας Α1
4)            Πιστοποιητικό Κινητικότητας Europass
όπου και πιστοποιήθηκαν όλες οι γνωστικές, γλωσσικές, τεχνολογικές, επαγγελματικές και διαπολιτισμικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που αποκόμισαν.

Η τελετή άνοιξε με μία σύντομη περιγραφή, από το διευθυντή κύριο Σάκη Καπενή, των χαρακτηριστικών και της δομής του προγράμματος που υλοποιήθηκε από το 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω και συνεχίστηκε με τις εντυπώσεις που κατέθεσαν οι συνοδοί καθηγητές. Στη συνέχεια εκτυλίχθηκε και το πιο ενδιαφέρον μέρος της τελετής όπου οι μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα κατέθεσαν την εμπειρία τους και αυτά που αποκόμισαν από το ταξίδι αυτό. Οι ίδιοι οι συμμετέχοντες περιέγραψαν την  συγκεκριμένη κινητικότητα ως μια εμπειρία ζωής, ο θετικός αντίκτυπος της οποίας είχε επίδραση σε τρία επίπεδα: επαγγελματικό, διαπολιτισμικό και προσωπικό.

Η εκπληκτική υπευθυνότητα και ο επαγγελματισμός που επέδειξαν οι συμμετέχοντες σε όλη τη διάρκεια των τριών εβδομάδων στη Σεβίλλη της Ισπανίας και στην Μπράγκα της Πορτογαλίας είχε ως αποτέλεσμα πολύ θετικό αντίκτυπο για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Απτή απόδειξη του θετικού αντίκτυπου είναι η πρόταση που έγινε από την Ισπανική εταιρεία IngeMark (http://ingemark.es/) στους 3 συμμετέχοντες μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω που τοποθετήθηκαν στην εταιρεία να συνεχίσουν τη συνεργασία τους αναλαμβάνοντας την στελέχωση και διοίκηση του υποκαταστήματος της εταιρείας στην Ελλάδα. Η Ισπανική εταιρεία IngeMark σκόπευε να επεκταθεί σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα αλλά εντυπωσιάστηκε από τον επαγγελματισμό των Ελλήνων μαθητευομένων και αποφάσισε να επεκταθεί στην Ελλάδα προτείνοντας συνεργασία στους μαθητές μας.
Η παρουσίαση έληξε με μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση από το σχολικό σύμβουλο κύριο Ορφανό.

Η κορύφωση έλαβε χώρα με την απονομή των EUROPASS mobility certificates σε κάθε ένα συμμετέχοντα μαθητή αλλά και συνοδό καθηγητή αφού και αυτοί πιστοποιούνται για τις δεξιότητες που έπρεπε να αναπτύξουν για να φέρουν εις πέρας την αποστολή αυτή.

Συγχαρητήρια στους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω που ως άξιοι πρεσβευτές τιμήσαν την Ελλάδα και το σχολείο και επίσης συγχαρητήρια στο 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω που πέτυχε τη διεθνοποίηση του σχολείου δίνοντας την ευκαιρία οι μαθητές του να βιώσουν μια αλησμόνητη εμπειρία.

Το σχέδιο κινητικότητας #Workbal@EU  χρηματοδοτήθηκε πλήρως από το Erasmus+.

Δείτε περισσότερα εδώ

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

#Workbal@EU | 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω

Το 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία το σχέδιο κινητικότητας Erasmus+ ΚΑ1 #WorkBaL@EU  (#Work Based Learning at European Union) μέσα στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων που υλοποιεί για το σχολικό έτος 2016-2017.

29 σπουδαστές μας μαζί με 4 συνοδούς καθηγητές ταξίδεψαν στη Σεβίλλη της Ισπανίας και στην Μπράγκα της Πορτογαλίας όπου και τοποθετήθηκαν για πρακτική άσκηση για τρεις εβδομάδες καθώς επίσης και

4 απόφοιτοι μας έχουν τοποθετηθεί σε εταιρίες της ειδικότητας τους στη Σεβίλλη της Ισπανίας και στην Μπράγκα της Πορτογαλίας όπου και θα παραμείνουν για πρακτική άσκηση για 6 μήνες.

Το Νοέμβριο του 2016 15 σπουδαστές του  Τομέα Δομικών Έργων & του Τομέα  Ηλεκτρολογίας μαζί με την καθηγήτρια του Τομέα τους Κωνσταντινιά Φίντζου  και την καθηγήτρια Αγγλικών Μαρία Τσώνου μοιράστηκαν μια μοναδική εμπειρία αφού οι σπουδαστές μας είχαν την ευκαιρία να κάνουν πρακτική άσκηση σε 12 επιχειρήσεις του τομέα τους στη Σεβίλλη για τρεις εβδομάδες και ταυτόχρονα με την επαγγελματική τους ανάπτυξη να αποκτήσουν διαπολιτισμικές δεξιότητες και προσωπική ανέλιξη.

Το Μάρτιο του 2017 τα ίδια οφέλη αποκόμισαν και 14 σπουδαστές του Τομέα Γραφικών Τεχνών  & του Τομέα Ηλεκτρονικής μαζί με τον καθηγητή του Τομέα τους Ιωάννη Χωριατέλλη και τον Διευθυντή του σχολείου Αθανάσιο Καπενή  οι οποίοι επίσης έμειναν στην υπέροχη Μπράγκα της Πορτογαλίας για τρεις εβδομάδες για να κάνουν πρακτική άσκηση σε 7 επιχειρήσεις του τομέα τους.

Τους ίδιους μήνες αναχώρησαν δύο απόφοιτοι του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω του Τομέα Τεχνολογίας Τροφίμων και δύο απόφοιτοι του Τομέα Ηλεκτρονικής για να τοποθετηθούν σε εταιρίες της ειδικότητας τους για έξι μήνες και να λάβουν πολύτιμη πιστοποιημένη εργασιακή εμπειρία αναβαθμίζοντας τα επαγγελματικά, γλωσσικά και προσωπικά προσόντα  τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Οι σπουδαστές μας επισκέφθηκαν συναρπαστικές πόλεις της Ισπανίας όπως είναι η  Cordoba και η Granada καθώς και της Πορτογαλίας, όπως το Πόρτο και η Λισσαβόνα και απόλαυσαν τα μοναδικά τους αξιοθέατα.

Η κινητικότητα ολοκληρώθηκε με την επίδοση στους συμμετέχοντες

1)            Πιστοποιητικό Τοποθέτησης σε εταιρεία

2)            Πιστοποιητικό Μαθημάτων Ισπανικής Γλώσσας Α1

4)            Πιστοποιητικό Κινητικότητας Europass

όπου και πιστοποιήθηκαν όλες οι γνωστικές, γλωσσικές, τεχνολογικές, επαγγελματικές και διαπολιτισμικές δεξιότητες που αποκόμισαν.

Οι ίδιοι οι συμμετέχοντες περιέγραψαν την  συγκεκριμένη κινητικότητα ως μια εμπειρία ζωής, ο θετικός αντίκτυπος της οποίας είχε επίδραση σε τρία επίπεδα: επαγγελματικό, διαπολιτισμικό και προσωπικό.

Το σχέδιο κινητικότητας #Workbal@EU  χρηματοδοτήθηκε πλήρως από το Erasmus+.

braga certificates IMG_0518 mixed mixed2 mixed3 mixed4 mixed5 mixed6 mixed7

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , | Σχολιάστε

Διακρατική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ στο 9ο Γυμνάσιο Ιλίου

Erasmus_logoΑπό 13 ως 17 Μαρτίου 2017, το 9ο Γυμνάσιο Ιλίου είχε τη χαρά να φιλοξενήσει τους εταίρους στο πρόγραμμα Erasmus+ KA2 που υλοποιείται στο σχολείο μας με τίτλο «Η πόλη που ζούμε. Η πόλη που θέλουμε να ζούμε το 2020».

Στη συνάντηση συμμετείχαν αποστολές από τα σχολεία: Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

«MIND THE LAB» Πειράματα με το νερό, στο σταθμό του μετρό Αγ. Δημήτριος

MIND THE LAB ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣMIND THE LAB 3MIND THE LAB 1MIND THE LAB 2

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Το #OpTEACH4EU ολοκληρώθηκε!

Το 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Αιγάλεω ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία το σχέδιο κινητικότητας Erasmus+ ΚΑ1  #Op:TEACH4EU (#Operation: Teachers Advancing and Enhancing their Competencies & Horizons for European Union) μέσα στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων που υλοποιεί .

Το πρόγραμμα αυτό αφορά τη χρηματοδότηση της κινητικότητας 28 συνολικά εκπαιδευτικών της κοινοπραξίας 3 σχολείων της Γ’ Αθήνας (1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Αιγάλεω2ο Ε.Κ. Αιγάλεω και 2ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Περιστερίου) για τη μετάβαση, διαμονή και κατάρτισή τους στο  MOODLE στη Σεβίλλη της  Ισπανίας για 9 ημέρες. Συντονιστής του Ευρωπαϊκού σχεδίου #Op:TEACH4EU είναι το 1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Αιγάλεω.

Η κινητικότητα των 28 συνολικά εκπαιδευτικών της κοινοπραξίας των 3 σχολείων της Γ’ Αθήνας είχε σκοπό την επιμόρφωσή τους στην πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Moodle στη Σεβίλλη της Ισπανίας και υλοποιήθηκε σε 3 ροές των 9 ημερών η καθεμία μέσα στο διάστημα από τον Ιανουάριο 2016 μέχρι τον Μάρτιο 2017.

Και στα τρία σχολεία συνδέθηκε η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle όπου τα  σχολεία προσφέρουν τα μαθήματα που ετοίμασαν οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια της κινητικότητας και μέσω των ιστοσελίδων τους προσκαλούν τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές τους να επισκεφθούν την πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η ενσωμάτωση της Μικτής Μάθησης (Blended Learning) που αποτελεί την πιο σύγχρονη εκπαιδευτική μεθοδολογία στα 3 σχολεία της κοινοπραξίας ήταν ένα από τα σημαντικά αποτελέσματα και βασικός στόχος της κινητικότητας των εκπαιδευτικών για την αναβάθμιση της ελκυστικότητας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Οι 28 συνολικά καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων της Γ’ Αθήνας μοιράστηκαν μια μοναδική εμπειρία αφού είχαν την ευκαιρία ταυτόχρονα με την επαγγελματική τους ανάπτυξη με την κατάρτιση τους στη χρήση ΤΠΕ να αποκτήσουν διαπολιτισμικές δεξιότητες και προσωπική ανέλιξη με απώτερο στόχο όχι μόνο τη βέλτιστη ωφελιμότητα των συμμετεχόντων αλλά και την αναβάθμιση των Επαγγελματικών σχολείων τους και των μαθητών τους.

Η κινητικότητα ολοκληρώνεται με την επίδοση πιστοποίησης στους συμμετέχοντες. Συγκεκριμένα θα παραλάβουν Πιστοποιητικό Κατάρτισης & Πιστοποιητικό Κινητικότητας Europass, όπου και πιστοποιήθηκαν όλες οι γνωστικές, γλωσσικές, τεχνολογικές, επαγγελματικές και διαπολιτισμικές δεξιότητες που αποκόμισαν.

Οι ίδιοι οι συμμετέχοντες περιέγραψαν την  συγκεκριμένη κινητικότητα ως μια ξεχωριστή εμπειρία ο θετικός αντίκτυπος της οποίας είχε επίδραση σε τρία επίπεδα: επαγγελματικό, διαπολιτισμικό και προσωπικό.

Το σχέδιο κινητικότητας  #Op:TEACH4EU χρηματοδοτήθηκε πλήρως από το Erasmus+

1 esp epal egaleo e learnin new1 2 esp epal peristeriou e learning 2oEK Egaleo e learning platform 17361797_2225882144304384_8333294979445082814_n 17361976_2225880710971194_5698382386747402879_n IMG_4205 IMG_4206 IMG_4267 IMG_43113rd flow final

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , | Σχολιάστε

1ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ: Έκθεση αξιολόγησης

Με το τέλος κάθε κινητικότητας εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς απαντούσαν σε ανωνυμα ερωτηματολόγια, ανοιχτού και κλειστού τύπου με σκοπό τη διερευνηση και αποτύπωση της χρησιμότητας του προγράμματος

εκθεση αξιολογησης του προγραμματος απο τη σχολική κοινότητα

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

1ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ:Αντίκτυπος του προγράμματος

Οι δραστηριότητες του έργου είχαν καθοριστεί από όλους τους εταίρους κατά τη διάρκεια της συμπλήρωσης της αίτησης. Ο τελικός προσδιορισμός των δραστηριοτήτων καθορίστηκε στα δύο transnational meetings ,έχοντας όμως τη δυνατότητα προσθήκης επιπλέον στοιχείων, που τα καθόριζε η πορεία του έργου.

Η  φιλοσοφία του σχολείου μας είναι ένα  ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία, καινοτόμο και προοδευτικό  και περιλαμβάνει  τέτοιες  δραστηριότητες  όπως περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα, Αγωγή υγείας ,etwinning με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας,mentoring φοιτητών.

Η συμμετοχή μας  για πρώτη φορά σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα όπως το  Erasmus+ ήταν για μας μια μεγάλη πρόκληση.

Υπήρχαν αρκετά θέματα που μας απασχόλησαν στην για την υλοποίηση  του προγράμματος.

Ένα από αυτά ήταν  πως θα καταφέρναμε  να αλλάξουμε τη διδασκαλία μας και να δοκιμάσουμε νέους τρόπους διδασκαλίας υποβοηθούμενοι από τις ΤΠΕ . Είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα αυστηρό ωρολόγιο  πρόγραμμα. Η αίθουσα πληροφορικής δεν ήταν πάντα διαθέσιμη  και φυσικά είχαμε μπροστά μας μια μεγάλη ύλη που οι μαθητές θα έπρεπε να ακολουθούν και να μη « διαταραχθεί » η γενικότερη λειτουργία του σχολείου. Η λύση βρέθηκε με τη χρήση του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας  και έτσι οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν να εφαρμόσουν απρόσκοπτα τις απαιτήσεις που είχε το πρόγραμμα.

Ένα δεύτερο βασικό ερώτημα που διέκρινε τις εργασίες μας ήταν κατά πόσο οι μαθησιακές δραστηριότητες  στην τάξη βοηθούν τους μαθητές μας να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους αλλά και φυσικά τις δεξιότητες που χρειάζονται  για μια  κοινωνία που ταχύτατα αλλάζει.

Καλλιέργεια και ανάπτυξη κοινωνικών και πολιτιστικών δεξιοτήτων, οικοδόμηση της γνώσης, διαχείριση και η οργάνωση της πληροφορίας, ομαδικότητα, συνεργασία, δημιουργικότητα και καινοτομία, κριτική σκέψη και  επίλυση προβλημάτων, προσαρμοστικότητα ,καλή γνώση της μητρικής γλώσσας αλλά και  ξένων  γλωσσών, κοινωνική ευαισθητοποίηση και παγκοσμιοποίηση, τεχνολογικός αλφαβητισμός είναι δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργούνται στους μαθητές και μελλοντικούς πολίτες.

Εστιάζοντας στις δεξιότητες του 21ου αιώνα που ήδη εφαρμόζονται μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα των μαθημάτων, με το πρόγραμμα Erasmus+  δόθηκε επιπλέον  έμφαση  σε  δεξιότητες ,όπως η δημιουργικότητα, η  επικοινωνία αυτή τη φορά όχι στη μητρική γλώσσα αλλά σε  διαφορετική,  συγκεκριμένα τα αγγλικά και τα ισπανικά, η συνεργασία με μαθητές εντελώς διαφορετικής κουλτούρας

Τι πετύχαμε.

1)ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ:  . Με την ευρύτερή της έννοια, η συνεργατική μάθηση μπορεί να οριστεί ως η από κοινού εργασία πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα με τρόπο τέτοιο ώστε να προωθείται η ατομική μάθηση μέσω των συνεργατικών διεργασιών. Εξασφαλίζει με αυθεντικό τρόπο συνθήκες βιωματικής μάθησης η οποία θεωρείται ως η μόνη αξιόλογη μορφή μάθησης (Ματσαγγούρας 2000). Η επίτευξη ενός σκοπού είναι το αποτέλεσμα της συνεργατικής μάθησης. Γι αυτό και οι εκπαιδευτικοί οργάνωναν με ακρίβεια τα αναμενόμενα αποτελέσματα και τους στόχους κάθε δραστηριότητας  και  έδιναν σαφείς οδηγίες στα σχέδια μαθημάτων που εκπονούσαν.

2)ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ: Καθ όλη τη διάρκεια του έργου οι μαθητές συνεργάστηκαν μέσω διαδικτύου και αντάλλαξαν απόψεις για  θέματα που τους δόθηκαν. Δημιούργησαν μια εφαρμογή για κινητό βασισμένη στις δραστηριότητες της πρώτης περιόδου, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ως αποτέλεσμα της καινοτόμου δράσης  της παιχνιδοποίησης.

3)ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΓΝΩΣΗΣ: συνέταξαν  ερωτηματολόγια που συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του σχολείου , έκαναν έρευνα, ανέλυσαν τα αποτελέσματα με υπολογιστικά φύλλα και εξισώσεις , συνέκριναν αποτελέσματα , αντιπαρέβαλαν πληροφορίες από διάφορες πηγές και έκαναν τη δική τους κοινοποίηση

Οι επιπτώσεις των σχολικών συμπράξεων Erasmus+   σε όλους τους εμπλεκόμενους ,μαθητές, εκπαιδευτικούς, σχολική κοινότητα, οικογένεια, πόλη, θα μπορούσαν  να συνοψιστούν  στην  ανάπτυξη διαπολιτισμικών ικανοτήτων και στη βελτίωση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: κριτική σκέψη, συνεργασία, ομαδικότητα, δημιουργικότητα, αυτοπεποίθηση, ευαισθητοποίηση, κοινωνικοποίηση, βελτίωση γλωσσικών ικανοτήτων στη μητρική γλώσσα αλλά και στις ξένες γλώσσες.

Αναλύοντας και αξιολογώντας τα ερωτηματολόγια στα οποία απάντησαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς , παρατηρήσαμε πως  ανάμεσα στα  «κέρδη »τους ήταν η προώθηση της ευρωπαϊκής/διεθνούς διάστασης του σχολείου, η επικοινωνία και η κατάρριψη πολλών στερεοτύπων.

Εκτός από αυτά, σημαντική ήταν η βελτίωση του κλίματος του σχολείου που εκδηλώθηκε με την καλύτερη συνεργασία εκπαιδευτικών και το σεβασμό μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Επίσης δεν θα αγνοήσουμε την καινοτομία σε αρκετές μεθόδους διδασκαλίας και τη συνεχόμενη υποστήριξη των εκπαιδευτικών για professional development, λόγω αλλαγής νοοτροπίας τους.

dissemination of the results and future plans;

Διάχυση αποτελεσμάτων και μελλοντικές ενέργειες

Στα μετρήσιμα αποτελέσματα του έργου μας μπορούν να ενσωματωθούν οι καινοτόμοι τρόποι διδασκαλίας με χρήση tablets , τα σχέδια μαθημάτων ως καλές πρακτικές, τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης, οι συνεντεύξεις

Ως άυλα αποτελέσματα είναι η εμπειρία που απέκτησαν μαθητές και εκπαιδευτικοί, τα επιτεύγματα  των εργασιών, η βελτίωση της πολιτιστικής συνείδησης και της πολυμορφίας της, η βελτίωση  των γλωσσικών δεξιοτήτων  κλπ.

Kατά τη διάρκεια του προγράμματος:

  • Ενημέρωση εκπαιδευτικών του σχολείου για την πορεία των δραστηριοτήτων.
  • Ανάρτηση πληροφοριακού και φωτογραφικού  υλικού στους μαθητικούς  πίνακες ανακοινώσεων του σχολείου.
  • Παρουσίαση στους μαθητές  βιντεο με  τις δραστηριότητες μας στις χώρες που φιλοξενηθήκαμε. Φυλλάδια, ανακοινώσεις στον τοπικό τύπο: Δυτική όχθη και Δυτικές Ματιές ,αναρτήσεις στα social media, facebook. Συγκεκριμένα στις σελίδες: ΙΚΥ, European Schoolnet Academy και  etwinning( διάχυση προγράμματος)
  • Διοργάνωση ημερίδων με ομιλητές τους κ.Στέφανο Τσιτομενέα,  Αντιπρόεδρο της Ε.Ε.Φ. και κ.Νικήτα Νικηταρά, αναπληρωτή καθηγητή της Σχολής Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΕΚΠΑ . Στις ημερίδες συμμετείχαν εκπαιδευτικοί του Ιλίου, Πετρούπολης και Αγίων Αναργύρων, γονείς και μαθητές. Δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής.
  • Διοργάνωση ημερίδας και βιωματικού σεμιναρίου για εκπαιδευτικούς Ιλίου, Πετρούπολης και Αγίων Αναργύρων με θέμα :  « Παιγνιοποίηση και χρήση ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Η περίπτωση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ ». Ομιλήτριες οι κκ. Αγγέλα Μεταλληνού(2ο Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Ψυχικού), Μαρία-Μελίνα Λαϊνά(3ο Γυμνάσιο Βύρωνα) και Βασιλική Κοσμάτου (1ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ.) Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί  γειτονικών σχολείων και  οι σχολικοί σύμβουλοι Γ Αθήνας, κα Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα( Φιλολόγων) και κα Μανωλοπούλου Σέργη ( Αγγλικής φιλολογίας). Πραγματοποίηση σεμιναρίου κατασκευής ιστοσελίδας weebly από την εκπαιδευτικό του σχολείου μας κα Χρυσανθίδου Καλλιόπη( ΠΕ19).Δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής.
  • Διοργάνωση βιωματικής ημερίδας « Μαθαίνω παίζοντας: Η χρήση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού στη μάθηση» με συμμετοχή μαθητών από το 2ο Αρσάκειο Τοσίτσειο Γυμνάσιο Ψυχικού και το 3ο Γυμνάσιο Βύρωνα στο χώρο του σχολείου μας. Ανάρτηση των ημερίδων στην επίσημη  ιστοσελίδα του Αρσακείου. Στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς δόθηκαν αναμνηστικά διπλώματα συμμετοχής και δώρα.
  • Παρουσίαση του παιχνιδιού μας στa webinars « Board games in the FL classroom»( etwinning platform) και  « Einfluss auf  andere Kollegen » του Ινστιτούτου Γκαίτε της Νέας Υόρκης.
  • Παρουσίαση του προγράμματος στην ημερίδα διάχυσης της Γ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας.
  • Συνεχής ενημέρωση μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

Με το τέλος του προγράμματος

Τα σχέδια μαθημάτων που εκπονήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα χρησιμοποιηθούν ως καλές πρακτικές.

Υπάρχουν 3 βασικά εργαλεία διάχυσης του προγράμματος για τη συνέχεια.

Το blog που δημιουργήσαμε  όπου αναφέρονται αναλυτικά οι δραστηριότητες και όλα τα παραγόμενα προϊόντα του σχολείου μας και που θα συνεχίσει να ενημερώνεται με τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν.

https://1geliliouerasmusplus.wordpress.com/

Δυο ξεχωριστές ιστοσελίδες, που είναι το αποτέλεσμα των εργασιών που είχαν σχέση με την περίοδο της Φυσικής Αγωγής. Ο ρόλος της φυσικής άσκησης, μεσογειακή διατροφή, διατροφικές διαταραχές, η Τέχνη στον Αθλητισμό και τους Ολυμπιακούς αγώνες. Ήδη οι σελίδες αυτές έχουν παρουσιαστεί στη μαθητική μας κοινότητα.

http://1geliliou-erasmusplus.weebly.com/

http://1geliliou-erasmusplusphysicaledu.weebly.com/

Η διατήρηση και ο εμπλουτισμός της  πλατφόρμας eliademy, όπου παρουσιάζονται τα web 2.0 εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν σε όλη τη διάρκεια του έργου.

Το πρόγραμμα θα συνεχίσει να λειτουργεί μέσω του νέου  etwinning project «Let the games begin», σε συνεργασία με την συντονίστρια εκπαιδευτικό της Τουρκίας και την  εμπλοκή νέων σχολείων τόσο από την Ελλάδα ( 2ο ΓΕλ Κοζάνης, ΓΕΛ Τρυγαίας Νάξου, 11ο ΓΕΛ Περιστερίου, Γυμνάσιο Κρόκου Κοζάνης και 2ο Αρσάκειο –Τοσίτσειο Γυμνάσιο Ψυχικού) όσο  και την Ευρώπη ( Ιταλία, Ισπανία/Κανάρια νησιά  και Βουλγαρία) .

Σκοπός μας είναι  η δημιουργία ενός δικτύου σχολείων για την εφαρμογή των Παιχνιδιών ως καινοτόμα δράση στην εκπαιδευτική διαδικασία με τη χρήση της πλατφόρμας moodle.

Η εύρεση των εταίρων έγινε μέσω της πλατφόρμας  etwinning όπου έγινε γνωστό ότι το προτζεκτ αυτό  θα είναι  μια follow up activity του προγράμματος Erasmus+ και δραστηριότητας που μελετήθηκε και πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια ζωής του έργου.

Το board game που δημιουργήθηκε και εντάσσεται στο νέο etwinning project  «Let the games begin »  θα παρουσιαστεί  σε εκπαιδευτικό συνέδριο το 2017 με θέμα την ένταξη του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το ενδιαφέρον συναδέλφων για τη χρήση του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία  είναι αρκετά μεγάλο και ευελπιστούμε ότι θα υπάρξουν νέες συνεργασίες  στο μέλλον.

Θα συνεχίσουμε να δημοσιεύουμε άρθρα ,στον  τοπικό τύπο  και τα social media με θέματα  που θα έχουν σχέση την εφαρμογή αυτών που δημιουργήσαμε μέσω του Erasmus+.

 Συμπεράσματα :

Με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, θα οδηγηθούμε στη χρησιμοποίηση αυτών, για τον καθορισμό των στόχων και το σχεδιασμό μελλοντικών δράσεων.

Νέοι στόχοι :

  • Αύξηση καινοτόμων δράσεων που θα υλοποιούνται στο σχολείο.
  • Αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την υλοποίηση σχολικών δραστηριοτήτων και καινοτόμων δράσεων.
  • Αύξηση της συμμετοχής των μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτόμες δράσεις.

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Σχολιάστε