Feed
Άρθρα
Σχόλια

Σύσκεψη του 1ου ΣΔΕΥ Σύσκεψη του 1ου ΣΔΕΥ πραγματοποιήθηκε σήμερα στα Γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας  μετά από πρόσκληση του Διευθυντή Π.Ε. Βοιωτίας Γκάρτζιου Γιώργου και με την συμμετοχή των σχολικών Συμβούλων κκ Σκόνδρα Ασημίνας και Κατσιφή Σπυριδούλας. Στην σύσκεψη παραβρέθηκαν οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί που στελεχώνουν τα ΕΔΕΑΥ, οι συντονιστές του ΣΔΕΥ και οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων που μετέχουν στο Δίκτυο.

Με βάση άρθρο 39 παρ. 4 του Ν. 4115/2013 η «ιδρυθείσα ΕΔΕΑΥ αποτελεί πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα γενικής εκπαίδευσης, συγκροτείται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης ύστερα από εισήγηση του διευθυντή του Κέντρου Υποστήριξης ΕΑΕ του Σχολικού Δικτύου Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στο οποίο ανήκει η σχολική μονάδα και λειτουργεί στο πλαίσιο των σκοπών του Κέντρου Υποστήριξης ΕΑΕ και του ΣΔΕΥ. Oι ΕΔΕΑΥ αποτελούν ένα νέο καινοτόμο θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην οργάνωση της υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία και γενικά στην οργάνωση της παροχής της εκπαίδευσης και στη λειτουργία του σχολείου. Στηρίζονται στις νέες αντιλήψεις και τις πρακτικές που επιτάσσουν Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και για την εκπαίδευση των παιδιών (Ν. 2101, ΦΕΚ 192Α/1992) και ιδιαίτερα αυτών με αναπηρία (Ν. 4074/2012, ΦΕΚ 88 Α/2012) και έχουν στόχο τη διεπιστημονική ενίσχυση του σχολείου και του εκπαιδευτικού στο κοινό σχολείο με την ανάπτυξη πρακτικών υποστήριξης και επιπρόσθετων συμπληρωματικών υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) οι οποίες αποτελούν συστατικό στοιχείο της κοινής εκπαίδευσης».Σύσκεψη του 1ου ΣΔΕΥ

Στη διάρκεια της σύσκεψης παρουσιάστηκαν ποσοτικά απολογιστικά στοιχεία από τη δράση του ΣΔΕΥ την χρονιά που πέρασε και συζητήθηκαν εξαντλητικά προβλήματα και αστοχίες που παρουσιάστηκαν. Επίσης, διαμορφώθηκαν μια σειρά προτάσεις για τη βελτίωση της θεσμικής βάσης και της λειτουργία τους.

Προβληματισμός αναπτύχθηκε σχετικά με τον αριθμό των ατόμων που έχει τη δυνατότητα να ενσωματώσει το ΕΔΕΑΥ στον προγραμματισμό του και αν τελικά μπορεί να καλύψει το ειδικό προσωπικό ανάγκες που προκύπτουν εκτός του σχολικού δικτύου. Επίσης, επισημάνθηκαν θέματα σχετικά με την Εποπτεία του θεσμού τη σχέση με τους Σχολικούς Συμβούλους, την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή και την ροή και διαχείριση των αιτημάτων. Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των γονιών για το ρόλο του θεσμού και τις μεθόδους δράσης του αξιολογείται ως κεφαλαιώδης  για την επιτυχία του.

Τέλος, οι μετέχοντες ασχολήθηκαν με μια σειρά προβλήματα (μελέτες Περίπτωσης) που παρουσιάστηκαν στις σχολικές μονάδες κατά την πρώτη εφαρμογή του θεσμού και διαμόρφωσαν στρατηγικές και εργαλεία για την αντιμετώπισή τους.

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων