Feed
Άρθρα
Σχόλια

 Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού   Τομέας Γυμναστικής και χορού
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Έναρξη: 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2010
Σκοπός του σεμιναρίου
Το σεμινάριο έχει σκοπό να επιμορφώσει εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, Νηπιαγωγούς, και Δασκάλους Χορού στη διδασκαλία της Ψυχοκινητικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής.
Με την παρακολούθηση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες αναμένεται:
• να κατανοήσουν το επιστημολογικό υπόβαθρο της Ψυχοκινητικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής
• να γνωρίσουν τη θεωρία και τις πρακτικές εφαρμογές της δημιουργικής μεθόδου διδασκαλίας.
• να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν συγκεκριμένες τεχνικές διδασκαλίας των ημερήσιων πλάνων των μαθημάτων Ψυχοκινητικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής.
• να κατανοήσουν τα κριτήρια βάσει των οποίων εφαρμόζονται εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις ανάλογα με τους επιδιωκόμενους σκοπούς και στόχους της διδασκαλίας, το περιεχόμενο των μαθημάτων, τους μαθητές και άλλες διδακτικές-μαθησιακές παραμέτρους.
• να εξοικειωθούν με τεχνικές ανάπτυξης και έκφρασης των δημιουργικών ικανοτήτων των παιδιών.
• να αναλάβουν νέους ρόλους για τη διδακτική αξιοποίηση των ψυχοκινητικών, νοητικών και συναισθηματικών ικανοτήτων των μαθητών.
• να συνειδητοποιήσουν και να αναμορφώσουν την προσωπική τους θεωρία της διδασκαλίας και να εμπλουτίσουν την εκπ/κή πραγματικότητα στην οποία λειτουργούν με νέες έγκυρες αναπαραστάσεις ή συλλήψεις.
• να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της διαθεματικότητας.
• να ενημερωθούν για τη θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης (Π.Τ.Ν.) και τις διδακτικές της προεκτάσεις με ιδιαίτερη έμφαση στη σωματική (κιναισθητική) νοημοσύνη.
• να γνωρίσουν τρόπους αξιολόγησης/ εκτίμησης της ανάπτυξης των κινητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών.

Περιεχόμενα του σεμιναρίου
Το σεμινάριο αποτελείται από 4 ενότητες διάρκειας 5 ωρών η κάθε μια.
Κάθε ενότητα χωρίζεται σε δύο μέρη.
Μέρος Α: Βιωματικό
Μέρος Β Θεωρητικό.

Ενότητα 1
Μέρος Α: Βιωματικό
• Σωματικά σχήματα
• Πρωτότυπα σωματικά σχήματα
• Επίπεδα χώρου
• Όμοια ταυτόχρονη κίνηση
• Διαδοχική κίνηση
Μέρος Β:
α) θεωρία,
β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά
Ενότητα 2
Μέρος Α: Βιωματικό
• Γνώση του σώματος
• Ευθείες και καμπύλες
• Αργά – γρήγορα
• Κατευθύνσεις

Μέρος Β:
α) θεωρία,
β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά

Ενότητα 3
Μέρος Α: βιωματικό
• Λύγισμα – τέντωμα
• Επιτάχυνση – επιβράδυνση
• Σταθερότητα – αστάθεια
• Ισορροπία
• Παιχνίδια ισορροπίας

Μέρος Β:
α) θεωρία,
β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά
Ενότητα 4
Μέρος Α: βιωματικό
• Ρυθμικές αξίες και κίνηση
• Διάρκεια του ήχου και της κίνησης
• Λύσιμο – χαλάρωμα
• Ηχόχρωμα
• Ρυθμός -λόγος -κίνηση
• Κινητική δημιουργική έκφραση
Μέρος Β:
α) θεωρία,
β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά

Διαδικαστικά
Η πρώτη συνάντηση θα γίνει 24 Ιανουαρίου 2010, ημέρα Κυριακή, ώρα 11.00 πμ. μέχρι 16.00 μμ.

• Διάρκεια: 20 ώρες, 4 συνεδρίες των 5 ωρών η κάθε μία, (Κυριακή 11.00-14.00.)
• Διδάσκουσα: Μπουρνέλλη Π. Αναπληρώτρια καθηγήτρια στο ΤΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Αθηνών
• Κόστος ανά εκπαιδευόμενο: 200 ευρώ
• Αριθμός συμμετεχόντων ανά ομάδα: 20 άτομα
• Όσοι δηλώσουν συμμετοχή θα ενημερωθούν τηλεφωνικά για τον χώρο διεξαγωγής των σεμιναρίων μια εβδομάδα νωρίτερα.
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης . Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 6515891 ή στο 210 7276045,ή στο 6945210476.

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων