Feed
Άρθρα
Σχόλια

Στην περίοδο αυτή πραγματοποιούνται οι τακτικές συσκέψεις του προϊσταμένου του 1ου γραφείου με τους διευθυντές  των σχολικών μονάδων με στόχο την επεξεργασία και την προώθηση συγκεκριμένων  εκπαιδευτικών στόχων   από τις σχολικές μονάδες στο επίπεδο του κάθε  Δήμου. Η επικοινωνία και η αλληλοενημέρωση των εκπαιδευτικών στελεχών σε τοπικό επίπεδο θεωρούμε ότι αποτελεί ένα εργαλείο για την διαμόρφωση συνθηκών που θα υποστηρίζουν με συγκεκριμένα μέτρα την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.  

Η Σχολική Μονάδα και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον

Οι σχολικές μας μονάδες δεν παράγουν το εκπαιδευτικό τους έργο σε συνθήκες απομόνωσης αλλά αντίθετα αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου συστήματος, της τοπικής κοινωνίας. Σε αρκετές περιστάσεις μάλιστα αναδεικνύονται σε επίκεντρο μέσα από τις δραστηριότητές τους παρέχοντας ένα πεδίο για να αναπτυχθούν λειτουργίες σημαντικές για τη συγκρότηση της τοπικής συλλογικής ταυτότητας.

Οι στάσεις και οι προκαταλήψεις που κυριαρχούν αναφορικά με το έργο του σχολικού θεσμού και τη γνωστική διαδικασία γενικότερα αποτελούν ενεργό παράγοντα γιατί παρέχουν κατευθύνσεις ή θέτουν όρια στο εκπαιδευτικό μας έργο.

Οι γνώσεις και δεξιότητες που είναι διάχυτες και λειτουργικές στην τοπική κοινότητα αλλά και γεωγραφικά, ιστορικά, πολιτιστικά στοιχεία του τοπικού περιβάλλοντος μπορούν να εμπλουτίσουν τη σχολική γνώση και να αναπτύξουν τους δεσμούς του σχολικού οργανισμού με την ευρύτερη κοινότητα.

Το πλαίσιο συνεργασίας Σχ. Μονάδας και Δημοτικής Αρχής

Στο πλαίσιο αυτό η συνεργασία με τους τοπικούς φορείς αποτελεί σημαντική πλευρά του έργου του σχολικού οργανισμού.

Με τη Δημοτική Αρχή η συνεργασία αυτή εκδηλώνεται με διάφορες μορφές και πρωταρχικά προσανατολίζεται σε ζητήματα που αφορούν στη βελτίωση των κτηριακών εγκαταστάσεων και την υποστήριξη του λειτουργικού προϋπολογισμού της Σχολικής Μονάδας. Ωστόσο, η Δημοτική Αρχή μπορεί να συμβάλλει στην επεξεργασία ενός πλαισίου κινήτρων για την ενδυνάμωση της προσπάθειας του μαθητικού δυναμικού με την καθιέρωση κάποιων διαγωνισμών ή βραβείων, αλλά και να αξιοποιήσει τις γενικότερες υποδομές της (κολυμβητήρια, γυμναστήρια, βιβλιοθήκες, θέατρα, μουσεία, χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας) για την προσφορά συστηματικά οργανωμένων και αποτελεσματικά συνδεδεμένων με τη μαθησιακή διαδικασία εμπειριών στους μικρούς μαθητές.

Αντίστοιχα, το σχολείο μπορεί να διερευνήσει τη δυνατότητα να συμβάλλει στην επίλυση τοπικών προβλημάτων με δραστηριότητες όπως η καθιέρωση επιμορφωτικών σεμιναρίων και ομάδων αλληλοϋποστήριξης στους γονείς, ανάπτυξη δραστηριοτήτων όπως η δενδροφύτευση και η αναδάσωση (υιοθεσία μιας μικρής δασικής περιοχής), η συμβολή των μαθητών στην τήρηση καθαρού φυσικού περιβάλλοντος και η συμμετοχή τους σε εκστρατείες ευαισθητοποίησης για σημαντικά κοινωνικά θέματα.

Ο χαρακτήρας της συνόδου των διευθυντών

Η σύνοδος των διευθυντών στα όρια ενός Δήμου συμβάλλει εκτός των άλλων και στη δημιουργία ενός δικτύου επικοινωνίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικά στελέχη που ασκούν διοίκηση υπό παρόμοιες πλαισιακές συνθήκες, διευκολύνει την ανταλλαγή των ιδεών και απόψεων, επιτρέπει την μετάδοση καλών πρακτικών, οδηγεί σταδιακά στην επεξεργασία ενός πλαισίου κοινών στοχεύσεων και τον συντονισμό κοινών δράσεων.

Προγραμματισμός και περιεχόμενο των συσκέψεων

·         Την Τρίτη 10 Νοεμβρίου και ώρα 12:30 το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε στο 16ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας  συνάντηση των διευθυντών των παρακάτω σχολικών μονάδων του Δήμου Χαλκίδας: 16ο, 17ο , 23ο  Δημοτικά Σχολειά Χαλκίδας  και τα 18ο 23ο 20ο Νηπιαγωγεία Χαλκίδας και του προϊσταμένου,  ώστε να τεθούν τα επείγοντα θέματα που αφορούν στις σχολικές μονάδες και να καθοριστεί ιεράρχηση και σχετικά χρονοδιαγράμματα. Από την πλευρά του προϊσταμένου έγινε ενημέρωση για την ψηφιοποίηση των λειτουργιών του γραφείου  και ειδικότερα για τη λειτουργία του  ψηφιακού δυναμολογίου, της ψηφιακής καταγραφής του σχολικού χώρου και των καινοτόμων δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στις σχολικές μονάδες όπως και για τη λειτουργία της ιστοσελίδας του γραφείου και των δύο εξειδικευμένων blogs για στην έγκαιρη και σωστή ενημέρωση των εκπαιδευτικών. Οι διευθυντές έθεσαν θέματα σχετικά με την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών  ομάδων και τις καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν  στην αρχή του διδακτικού έτους. Ιδιαίτερα επικεντρώθηκε η συζήτηση στη στελέχωση των ολοημέρων τμημάτων με τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων  και τα προβλήματα που παρουσιάζονται τόσο με τις καθυστερήσεις όσο και με το γεγονός ότι δεν υπάρχει μια σταθερή διαχείριση αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς που μοιράζονται κάθε χρόνο οι γειτονικές σχολικές μονάδες. Τέλος έγινε μια πρώτη εκτίμηση σχετικά με το μαθητικό δυναμικό που αναμένεται να εγγραφεί στην πρώτη τάξη των δημοτικών σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά με βάση στοιχεία που έφεραν στην σύσκεψη οι διευθύντριες των νηπιαγωγείων. Ως σημαντικότερο κτηριακό πρόβλημα εκτιμήθηκε η έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης του κτηρίου βαρέος τύπου  του 23ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας που αν και εντάχθηκε στο σχετικό πρόγραμμα δεν έχουν προχωρήσει ακόμη οι διαδικασίες εγκατάστασής του… Το νηπιαγωγείο συνεχίζει να συστεγάζεται  με το 23ο Δημοτικό  Χαλκίδας  με όλα τα επακόλουθα προβλήματα στην ανάπτυξη και των δύο σχολικών μονάδων.

·         Την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου και ώρα 12:30 το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρύνθου Σύσκεψη των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αμαρύνθου με θέματα αντίστοιχα με τα παραπάνω. Στην παραπάνω σύσκεψη   εκτιμήθηκε ως επείγον θέμα η άμεση μεταστέγαση του 2ου Νηπιαγωγείου Αμαρύνθου σε νέο κτήριο ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν  οι λειτουργίες του ολοήμερου τμήματος  και να ενσωματωθεί όλος ο αριθμός των νηπιών και προνηπίων στις σχολικές μονάδες της περιοχής. Η εξέλιξη αυτή κρίνεται επείγουσα στην προοπτική της διετούς προσχολικής αγωγής.

·         Την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009 πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ερέτριας σύσκεψη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  του Δήμου με αντίστοιχο περιεχόμενο. Ως επείγοντα θέματα ετέθησαν τα ζητήματα που αφορούν την ολοκλήρωση των διαδικασιών αναφορικά με την εγκατάσταση των προκατασκευασμένων αιθουσών στα Δημοτικά σχολεία 1ο και 2ο Ερέτριας  και των καθυστερήσεων που παρατηρήθηκαν. Αποτιμήθηκε ως θετική η προσπάθεια παιδαγωγικής ενίσχυσης του Δημοτικού Σχολείου του Μαλακώντα με την αναβάθμισή του σε 3/θέσιο. Αναφορικά με την εξέλιξη της κτηριακής υποδομής των σχολικών μονάδων του Δήμου εκφράστηκε ανησυχία για την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τα νηπιαγωγεία βαρέος τύπου που έχουν ενταχθεί στο σχετικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας  και την τύχη του νέου κτηρίου του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερέτριας.

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων