Περιλήψεις εργασιών μαθητών του σχολείου μας που παρουσιάστηκαν στο 3ο μαθητικό συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας ACSTAC

Η γλώσσα της διαδικτυακής επικοινωνίας

Εμπειρική μελέτη

 

Χρυσούλα Κουρεμένου, Παναγιώτης Λαμψίδης,

Ιωάννης Λεμπετλής, Αθανάσιος Προκοπάκης

Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσες Καθηγήτριες: Αλεξούδα Γεωργία (Καθηγήτρια Πληροφορικής), Ηλιοπούλου Κωνσταντίνα (Φιλόλογος)

 

Περίληψη

Θεματικός άξονας της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της γλώσσας που χρησιμοποιούν οι χρήστες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Μ.Κ.Δ.) κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας τους. Στόχος της έρευνας  υπήρξε η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικών με τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι έφηβοι – χρήστες στα Μ.Κ.Δ. ανάλογα με την ηλικία τους. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε περιελάμβανε σχεδιασμό, διανομή και επεξεργασία ερωτηματολογίου σε τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Π.Π.Σ.Π.Θ.). Κύρια αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία οδήγησαν και στα ανάλογα συμπεράσματα, ήταν η διαφορετική ηλικία από την οποία ξεκίνησαν οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου να χρησιμοποιούν τα Μ.Κ.Δ. καθώς και η διαφορετική διαδικτυακή γλώσσα που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία. Επίσης, από τις απαντήσεις των μαθητών διαφάνηκε ότι οι λόγοι που χρησιμοποιούν τα greeklish είναι οι ίδιοι, ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Όσον αφορά τον αντίκτυπο που έχουν τα greeklish στην σωστή ορθογραφία των ελληνικών, οι μαθητές του Γυμνασίου απάντησαν ομόφωνα πως δεν υπάρχει αντίκτυπος, ενώ η πλειοψηφία των μαθητών του Λυκείου απάντησε το αντίθετο. Παράλληλα, η διερεύνηση της χρήσης των emoticons κατέστησε σαφές ότι οι έφηβοι τα προτιμούν. Τα συμπεράσματα καταδεικνύουν ότι η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι νέοι στα Μ.Κ.Δ. υποβαθμίζει σημαντικά την ποιότητα του γλωσσικού τους εργαλείου.

 

Λέξεις-Κλειδιά:διαδικτυακή επικοινωνία, γλώσσα, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Μ.Κ.Δ.), greeklish, emoticons.

 

Στατιστική έρευνα για τα onlineηλεκτρονικά παιχνίδια

Εμπειρική μελέτη

Αθανασά Δήμητρα, Ανανιάδης Νικόλαος, Ανανιάδης Στέφανος, Γκούβης Αστέριος και Μαρίνης Νικόλαος

Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Επιβλέπουσες Καθηγήτριες: Αλεξούδα Γεωργία (Καθηγήτρια Πληροφορικής), Ηλιοπούλου Κωνσταντίνα (Φιλόλογος)

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Tα onlineηλεκτρονικά παιχνίδια αποτέλεσαν το θέμα της παρούσας έρευνας.   Πρόκειται για ένα θέμα που  άπτεται των ενδιαφερόντων της ομάδας σύνταξης και παράλληλα  προσφέρει ερέθισμα για διεισδυτική μελέτη και περεταίρω έρευνα. Η σύνθεση της εργασίας δομείται με βάση το δυαδικό σχήμα: θεωρητικό – ερευνητικό μέρος. Αρχικά παρουσιάζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και στη συνέχεια η βιβλιογραφική παρουσίαση εστιάζει στην επιρροή που αυτά ασκούν στον ψυχισμό των παιδιών. Εργαλείο έρευνας αποτέλεσε ο σχεδιασμός, η διανομή και η επεξεργασία των απαντήσεων σχετικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων, που απαντήθηκαν από τους μαθητές του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονικής των τάξεων α΄ Λυκείου και β΄ Γυμνασίου, απετέλεσαν την ομάδα ελέγχου της έρευνας. Στοχεύοντας περισσότερο σε ποσοστά που αφενός θα τεκμηριώνουν και αφετέρου θα συνεισφέρουν με επιπρόσθετο υλικό στη θεωρητική προσέγγιση του α΄ μέρους, η στατιστική μελέτη των απαντήσεων επικεντρώθηκε στον αντίκτυπο των onlineηλεκτρονικών παιχνιδιών στη ζωή των εφήβων.

 

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ:onlineηλεκτρονικά παιχνίδια, στατιστική έρευνα, επιδράσεις ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων