Δράσεις σχολ. έτους 2009-10

1. Επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στο Διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Στις 5-11-09 και στις 10-12-09 μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν  το Διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στην αρχή της επίσκεψης τα παιδιά ξεναγήθηκαν στις εκθέσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και αρχαιολογικών ευρημάτων που στεγάζονται στο χώρο του Αεροδρομίου, καθώς επίσης, στη μόνιμη έκθεση, η οποία είναι αφιερωμένη στον Ελευθέριο Βενιζέλο.  Στη συνέχεια,  ενημερώθηκαν για τη διαδικασία που ακολουθούν όσοι/ες σκοπεύουν να ταξιδέψουν, για τη διάκριση των πτήσεων εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και για τα νέα μέτρα ασφάλειας του Αεροδρομίου. Η Υπεύθυνη της ξενάγησης πληροφόρησε τους/τις μαθητές/τριες για τον καταμερισμό των θέσεων εργασίας, τα τυπικά και άτυπα προσόντα που απαιτούνται για την κάλυψη  διαφόρων θέσεων εργασίας σε αεροπορικές εταιρίες, σε υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης, πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, αλλά και στο εμπορικό και εκθεσιακό κέντρο του Αεροδρομίου.  Στη συνέχεια, τα παιδιά οδηγήθηκαν στο Μετεωρολογικό Σταθμό του «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου ενημερώθηκαν για την πρόβλεψη του καιρού, για τη φύση της εργασίας των Μετεωρολόγων και τη συνεισφορά τους στην ασφάλεια των πτήσεων.  Αργότερα κι αφού πέρασαν από τις διαδικασίες ελέγχου του Αεροδρομίου,  οι μαθητές και οι μαθήτριες, με τη συνοδεία Ασφάλειας, ξεναγήθηκαν στην πίστα του Αεροδρομίου. Στο τέλος της επίσκεψης, οδηγήθηκαν στο χώρο της Πυροσβεστικής του Αεροδρομίου, όπου, μετά από μια σύντομη ενημέρωση για τις συνθήκες εργασίας και τις υπευθυνότητες ενός/μιας πυροσβέστη, παρακολούθησαν τη ρίψη υλικού που χρησιμοποιείται στην περίπτωση πυρκαγιάς.

2. Διοργάνωση «Ημερών Σταδιοδρομίας» με τίτλο «Διερευνώντας τη Συνέντευξη Επιλογής»

Στις 16-12-09 και στις 17-12-09 πραγματοποιήθηκε Διημερίδα Ενημερωτικών εκδηλώσεων με τίτλο «Διερευνώντας τη Συνέντευξη Επιλογής». Η Διημερίδα είχε σκοπό τη διευκόλυνση της διαδικασίας ανάπτυξης των μαθητών/τριών μέσω της συμμετοχής τους σε βιωματικές ασκήσεις που αφορούν στη συνέντευξη επιλογής.  Συμμετέχοντας σε ομάδες συζήτησης και παίζοντας ρόλους (του/της υποψήφιου/ας για πρόσληψη και του/ης εργοδότη-υπεύθυνου/ης της συνέντευξης), καλλιέργησαν  δεξιότητες όπως αυτές της ενεργού ακρόασης, της εστίασης στη «γλώσσα του σώματος», της επικοινωνίας, της ανάληψης πρωτοβουλιών και υπευθυνοτήτων.  Ειδικότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες διερεύνησαν τις τεχνικές που θα πρέπει να αξιοποιήσουν προκειμένου να  προβάλλουν τα τυπικά και άτυπα προσόντα τους και ευαισθητοποιήθηκαν για τη συμπεριφορά που θα πρέπει να υιοθετήσουν σε  όλα τα στάδια (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά) μιας συνέντευξης επιλογής. 

3.  Επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στο Μουσείο Λαλαούνη και στο Μουσείο Ακρόπολης

Στις 27-1-10 και στις 11-2-10 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στο Μουσείο Λαλαούνη και στο Μουσείο Ακρόπολης.

α. Μουσείο Λαλαούνη

Στην αρχή της ξενάγησης, τα παιδιά οδηγήθηκαν στη μόνιμη έκθεση του Μουσείου με τις συλλογές κοσμημάτων οι οποίες είναι εμπνευσμένες από διάφορες ιστορικές και πολιτισμικές περιόδους.  Φορώντας αντίγραφα κοσμημάτων, προσέγγισαν με ένα πιο βιωματικό και δημιουργικό τρόπο την ύλη που είχαν διδαχτεί στα μαθήματα των αρχαίων ελληνικών, της ιστορίας, της βιολογίας και της τεχνολογίας.  Με αφορμή βίντεο που παρακολούθησαν σχετικό με τη δημιουργία των χειροποίητων κοσμημάτων, συζήτησαν για τις συνθήκες εργασίας, όχι μόνο του χρυσοχόου, αλλά και άλλων επαγγελματιών, όπως του ιστορικού έργων τέχνης, του αρχαιολόγου – επιμελητή, του συντηρητή έργων τέχνης και του μουσειολόγου.  Στη συνέχεια, ανέβηκαν στο δεύτερο όροφο του Μουσείου, όπου στεγαζόταν η περιοδική έκθεση «Boîtes de Luxe: Γαλλικά κουτιά του 19ου αιώνα», η οποία τελούσε υπό την αιγίδα της Γαλλικής και Ελβετικής Πρεσβείας.  Οι μαθητές/τριες έχοντας εμπρός τους τα περίτεχνα δημιουργήματα, αντιλήφθηκαν τα επίπεδα ανάπτυξης της επιπλοποιίας, της μεταλλοτεχνίας, της αργυροχρυσοχοΐας, της ωρολογοποιίας, της εργασίας σε γυαλί και σμάλτο και της παραγωγής πορσελάνης στη Γαλλική κοινωνία του 19ου αιώνα.  Κατανόησαν επίσης, τη μετάβαση από τη χειροποίητη δημιουργία στη φάση της βιομηχανοποίησης των διακοσμητικών τεχνών, καθώς επίσης, ευαισθητοποιήθηκαν για την ταξική διάρθρωση και την αυστηρή οριοθέτηση των δυο φύλων στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή. Λίγο πριν την αποχώρηση από το μουσείο, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν στο εργαστήριο του κοσμήματος, το οποίο στεγάζεται στο ισόγειο του κτιρίου, ένα γηραιό χρυσοχόο, ο οποίος όπως μάθαμε, εργάζεται για τον κ. Λαλαούνη από την ηλικία των 12 ετών. Ο ηλικιωμένος τεχνίτης χρησιμοποιώντας πραγματικά υλικά και εργαλεία, παρουσίασε στα παιδιά τεχνικές που αξιοποιεί στην επεξεργασία του χρυσού.

β. Μουσείο Ακρόπολης

Οι μαθητές/τριες χωρισμένοι σε ομάδες ενημερώθηκαν από δυο αρχαιολόγους για τις συλλογές και τα ευρήματα, τα οποία είναι συγκεντρωμένα στο Μουσείο και συνδέονται με την ανθρώπινη παρουσία στην Ακρόπολη και στον περιβάλλοντα χώρο από την Προϊστορική περίοδο έως την Ύστερη Αρχαιότητα.  Οι αρχαιολόγοι πληροφόρησαν τα παιδιά για την έκταση, το κόστος και τα υλικά κατασκευής του Μουσείου, αλλά και για την αρχιτεκτονική σύλληψη της γυάλινης περιβολής που επιτρέπει στο αττικό φως να διεισδύει σε όλα τα επίπεδα του. 

Από την αίθουσα των Κλιτύων, με την ανηφορική κλίση που παραπέμπει στην ανάβαση προς το λόφο της Ακρόπολης, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα ευρήματα από τις πλαγιές (κλιτύς) του βράχου της Ακρόπολης.  Μέσα από το  γυάλινο δάπεδο της αίθουσας των Κλιτύων παρατήρησαν επίσης, την αρχαιολογική ανασκαφή που χρονολογείται από το 4ο έως τον 7ο αιώνα μ. Χ.  Στη συνέχεια, τα παιδιά οδηγήθηκαν στην αίθουσα των Αρχαϊκών χρόνων με τα εκθέματα από τον 7ον αιώνα π. Χ έως το 480 π. Χ. με τον Εκατόμπεδο, το αέτωμα της Γιγαντομαχίας και τα διάφορα  αναθήματα.  Οι αρχαιολόγοι βοήθησαν τα παιδιά να αντιληφθούν την εξέλιξη της πλαστικής και την αντίστοιχη διαφοροποίηση των αγαλμάτων ως προς την κίνηση του σώματος και την αυστηρότητα των χαρακτηριστικών.  Αργότερα, οι μαθητές/τριες στον τελευταίο όροφο του Μουσείου με άμεση θέα την Ακρόπολη, θαύμασαν τα γλυπτά του Παρθενώνα τα οποία τοποθετήθηκαν ακριβώς στην ίδια θέση που βρίσκονταν πριν αιώνες.  Οι αρχαιολόγοι εξήγησαν στα παιδιά τα θέματα που εικονίζονται στις μετόπες και στα αετώματα του ναού και αναφέρθηκαν στα Παναθήναια που παρουσιάζονται στη Ζωφόρο του Παρθενώνα, τμήματα της οποίας βρίσκονται, εκτός από το Μουσείο της Ακρόπολης (50 μέτρα), στο Βρετανικό Μουσείο (80 μέτρα) και σε άλλα ευρωπαϊκά Μουσεία (30 μέτρα). Τους έδειξαν επίσης, σημάδια από τις καταστροφές που έχουν προκληθεί στα αρχαιολογικά ευρήματα του Μουσείου στο πέρασμα της ιστορίας από τους Πέρσες, τους Χριστιανούς, από το Λόρδο Έλγιν, στην προσπάθεια του να μεταφέρει τους θησαυρούς στην πατρίδα του, αλλά και από ασυνείδητους τουρίστες.  Στο τέλος, οι μαθητές/τριες θαύμασαν τις Καρυάτιδες που κοσμούσαν τη νότια πρόσταση του Ερεχθείου και στάθηκαν απέναντι από τη κενή θέση εκείνης της Καρυάτιδας που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο. 

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι αρχαιολόγοι μίλησαν στα παιδιά για τον καταμερισμό των θέσεων εργασίας στο Μουσείο της Ακρόπολης σε επιστημονικό, διοικητικό και βοηθητικό και στη συνέχεια, εστίασαν στο επάγγελμά του/της αρχαιολόγου.  Απαντώντας στις ερωτήσεις που τους έθεσαν οι μαθητές/τριες, οι αρχαιολόγοι αναφέρθηκαν στη φύση του επαγγέλματός τους, στις συνθήκες εργασίας και στην εμπειρία τους από τις ανασκαφές.

4. Διοργάνωση «Ημέρας Σταδιοδρομίας» με τίτλο «Ημέρα Εκπαιδευτικής και Επαγγελματικής Πληροφόρησης»

Τη Δευτέρα 22-3-10 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε «Ημέρα Σταδιοδρομίας» που στόχευε να διευκολυνθούν οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης στο σχεδιασμό της μελλοντικής εκπαιδευτικής και επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας.

Η πρώτη εισηγήτρια της Ημερίδας κ. Κατερίνα Γαλανάκη, Υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μετά από μια σύντομη αναφορά στη θέση που καταλαμβάνει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο χώρο των Οικονομικών Σπουδών και της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη χώρα μας και διεθνώς, παρουσίασε στους/στις μαθητές/τριες τα τμήματα σπουδών του Πανεπιστημίου και τις αντίστοιχες προοπτικές απασχόλησης. Η κ. Γαλανάκη ενημέρωσε τα παιδιά για τα προγράμματα κινητικότητας που δίνουν την ευκαιρία σε φοιτητές/τριες του Πανεπιστημίου να παρακολουθήσουν μαθήματα σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και αναφέρθηκε στο ρόλο του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου, στις εκδηλώσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού που διοργανώνει και στις ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης που παρέχει στους/στις αποφοίτους.     

Στη συνέχεια, η κ. Κωνσταντίνα Τσέκουρα, Βιολόγος, που υπηρετεί στο Τμήμα Ανάλυσης Βιολογικών Υλικών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, μίλησε στα παιδιά για την αλματώδη εξέλιξη της Βιολογίας, για τις κατευθύνσεις της και για τους εργασιακούς χώρους όπου μπορούν να απασχοληθούν οι Βιολόγοι στις ημέρες μας.  Η κ. Τσέκουρα αναφέρθηκε στο εργαστήριο DNA που λειτουργεί στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, στις συνθήκες εργασίας, το ωράριο και τα μέτρα προφύλαξης που οφείλουν να πάρουν τα στελέχη που υπηρετούν σε αυτό.  Τους πληροφόρησε για το προσωπικό ειδικών καθηκόντων που  εργάζεται σε εξειδικευμένες υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και αποτελείται από επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων όπως ιατρούς, βιολόγους, χημικούς, οικονομολόγους, κ.α..  Αναφέρθηκε τέλος, στις διαδικασίες που οφείλουν να ακολουθήσουν οι επιστήμονες των παραπάνω ειδικοτήτων οι οποίοι ενδιαφέρονται να προσληφθούν σε αντίστοιχες  θέσεις της Ελληνικής Αστυνομίας.

Τρίτη εισηγήτρια στην ημερίδα ήταν η κ. Μαργαρίτα Πολλάκη, εκπαιδευτικός του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΤΕΚ), η οποία ενημέρωσε τους/τις μαθητές/τριες για τα ξενοδοχειακά, επισιστικά και τουριστικά επαγγέλματα στα οποία παρέχει επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ο ΟΤΕΚ.  Ειδικότερα, η κ. Πολλάκη ενημέρωσε τα παιδιά για τις ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (οι οποίες υπάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), για τη Μεταδευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση στην οποία εντάσσονται α. οι Σχολές Ξεναγών, β. τα Ι.Ε.Κ. (με ειδικότητες όπως αυτές των τεχνικών μαγειρικής τέχνης, των ειδικών Ξενοδοχειακών Υπηρεσιών και Τροφοδοσίας, των Υπαλλήλων Τουριστικών Γραφείων, των Συνοδών Βουνού, των Ειδικών Θαλασσοθεραπείας και Λουτροθεραπείας και των βοηθών Προϊσταμένων Ορόφων) και γ. οι ΕΠΑΣ (με ειδικότητες Υπαλλήλων Υποδοχής και Εστιατορίου, Μαγείρων και Ζαχαροπλαστών), σκιαγραφώντας παράλληλα τη φύση της εργασίας κάθε επαγγέλματος. Κλείνοντας την παρουσίασή της, η κ. Πολλάκη αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις  και τη διαδικασία φοίτησης στις παραπάνω σχολές και πληροφόρησε τους μαθητές/τριες για τις ευκαιρίες μετεκπαίδευσης που παρέχονται στους εργαζόμενους του ΟΤΕΚ.

Ο κ. Δημήτρης Μουράτογλου, Σμηναγός Ιπτάμενος της Πολεμικής Αεροπορίας, μίλησε στους/στις μαθητές/τριες όχι μόνο για τη Σχολή Ικάρων, αλλά και για τη Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών της Αεροπορίας (ΣΤΥΑ) και για τη Σχολή Υπαξιωματικών Διοικητικών Αεροπορίας (ΣΥΔ). Στην εισήγησή του εστίασε στα τμήματα και τις κατευθύνσεις των παραπάνω σχολών, ενημέρωσε τα παιδιά για τη διάκριση της εκπαίδευσης σε ακαδημαϊκή, αθλητική, στρατιωτική και πτητική (η πτητική εκπαίδευση αφορά μόνο τους Ιπτάμενους της Σχολής Ικάρων) και  τους μίλησε για τα τυπικά προσόντα που θα πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι/ες για την επιλογή τους.  Ειδικότερα, τους πληροφόρησε για τη προκαταρκτική διαδικασία επιλογής, η οποία περιλαμβάνει  ψυχομετρικές και αθλητικές δοκιμασίες και υγειονομικές εξετάσεις. Αναφέρθηκε επίσης, στη σταδιοδρομία των Αποφοίτων των σχολών της Πολεμικής Αεροπορίας, στις υπευθυνότητες που αναλαμβάνουν, στις συνθήκες εργασίας και στις ευκαιρίες μετεκπαίδευσης που έχουν.  Στη συνέχεια, ο κ. Μουράτογλου ενημέρωσε τους μαθητές/τριες  για τα προσόντα που θα πρέπει να διαθέτουν όσοι ενδιαφέρονται να γίνουν Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΜ.ΟΠ).  Τους μίλησε για τη διαδικασία επιλογής, κατάταξης και εκπαίδευσης των Επαγγελματιών Οπλιτών, τους πληροφόρησε για την υποχρέωση παραμονής τους στην Πολεμική Αεροπορία, αλλά και για τους βαθμούς στους οποίους μπορούν να προαχθούν. 

Μετά από κάθε παρουσίαση ακολουθούσε συζήτηση και οι εισηγητές/τριες απαντούσαν στις ερωτήσεις των  μαθητών/τριών.  Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Υπεύθυνος ΚΕΣΥΠ Ιλίου κ. Βαλαής.

5. Διοργάνωση Ημερίδας Γονέων και Κηδεμόνων με τίτλο: «Ο ρόλος της Οικογένειας στις Εκπαιδευτικές και Επαγγελματικές Αποφάσεις των Μαθητών/τριών»

Το απόγευμα της Τετάρτης 28-4-10 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου Ημερίδα Γονέων και Κηδεμόνων με τίτλο: «Ο ρόλος της Οικογένειας στις Εκπαιδευτικές και Επαγγελματικές Αποφάσεις των Μαθητών/τριών».  Στην αρχή της εκδήλωσης, ο Διευθυντής του σχολείου κ. Σταύρος Αργυρού καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες γονείς αναφέρθηκε στη σημασία αντίστοιχων εκδηλώσεων για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και τη μετάβασή τους στα διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής τους πορείας.  Η πρώτη εισηγήτρια της Ημερίδας, η Υπεύθυνη του ΓΡΑ.ΣΕΠ του σχολείου κ. Παναγιώτα Οικονομάκου μίλησε για την καθοριστική επίδραση της οικογένειας στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των μαθητών/τριών και ανέλυσε πρακτικές με τις οποίες οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στη λήψη συνετών και ώριμων αποφάσεων εκπαιδευτικών και επαγγελματικών κατευθύνσεων.  Στη συνέχεια, ο κ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, Διευθυντής του 5ου Γενικού Λυκείου Ιλίου και ο κ. Μηνάς Πρωϊμάκης, Διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Ιλίου, παρουσίασαν τη δομή των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ αντίστοιχα, δίνοντας έμφαση στη διαδικασία που προβλέπεται να ακολουθήσουν οι υποψήφιοι/ες από τον κάθε τύπο Λυκείου για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.  Στο τελευταίο μέρος της Ημερίδας που συνδεόταν με την Πρόληψη και την Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας των μαθητών/τριών στην εφηβεία η Ψυχολόγος κ. Λίλιαν Μουμουλέτσα αναφέρθηκε στο άγχος των εξετάσεων και πρότεινε τρόπους που μπορούν να υιοθετήσουν, τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι γονείς τους, για την αντιμετώπισή του.

Εκτός από τους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου, την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπεύθυνος ΚΕΣΥΠ Ιλίου κ. Βαλαής, ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Γονέων Δήμου Ιλίου κ. Γαλούνης, ο Γραμματέας της Ένωσης Γονέων Δήμου Ιλίου κ. Κατσικάκης, η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου Ιλίου κ. Νασούλα και εκπαιδευτικοί γειτονικών σχολείων. 

6.  Επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στο 5o ΣΕΚ Ιλίου

Την Πέμπτη 29-4-10 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στο 5ο ΣΕΚ Ιλίου.  Στην αρχή της επίσκεψης με τη χρήση ηλεκτρονικού – οπτικοακουστικού υλικού παρουσιάστηκε η δομή των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ και αναλύθηκε το σύστημα που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι τελειόφοιτοι/ες των ΕΠΑΛ για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.  Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στο ΣΕΚ, συζήτησαν με τους Υπεύθυνους των διαφόρων εργαστηρίων για τη φύση της εργασίας κάθε ειδικότητας, τις συνθήκες στις οποίες ασκείται και τις επαγγελματικές προοπτικές που διαφαίνονται για το μέλλον. Στη ξενάγησή τους στα εργαστήρια είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν εκτός από τους/τις καθηγητές/τριες και με μαθητές/τριες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, οι οποίοι/ες τους μετέφεραν την εμπειρία τους από την φοίτησή τους στα Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές και τους παρουσίασαν δείγματα των εργασιών τους που είχαν παραχθεί κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών μαθημάτων τους.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση