Δράσεις σχολ. έτους 2010-11
1. Επίσκεψη των μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στο Διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» (27-11-10 και 1-12-10)
Στην αρχή της επίσκεψης τα παιδιά ξεναγήθηκαν στη μόνιμη έκθεση, η οποία είναι αφιερωμένη στον Ελευθέριο Βενιζέλο και στις εκθέσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και αρχαιολογικών ευρημάτων που στεγάζονται στο χώρο του Αεροδρομίου. Επισκέφτηκαν επίσης, τη φωτογραφική έκθεση «Μύρτις: Πρόσωπο με Πρόσωπο με το Παρελθόν» που κοσμούσε την περίοδο εκείνη το “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Στη συνέχεια, ενημερώθηκαν για τη διαδικασία που ακολουθούν όσοι/ες σκοπεύουν να ταξιδέψουν, για τη διάκριση των πτήσεων εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και για τα μέτρα ασφάλειας του Αεροδρομίου. Η Υπεύθυνη της Υπηρεσίας Επισκεπτών πληροφόρησε τους/τις μαθητές/τριες για τον καταμερισμό των θέσεων εργασίας, τα τυπικά και άτυπα προσόντα που απαιτούνται για την κάλυψη διαφόρων θέσεων εργασίας σε αεροπορικές εταιρίες, σε υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης, καθώς επίσης, στο εμπορικό και εκθεσιακό κέντρο του Αεροδρομίου. Στη συνέχεια, τα παιδιά οδηγήθηκαν στο Μετεωρολογικό Σταθμό του «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου ενημερώθηκαν για τη φύση της εργασίας των Μετεωρολόγων, για τη διαδικασία πρόβλεψης του καιρού και τη συμβολή του Σταθμού στην ασφάλεια των πτήσεων. Αργότερα κι αφού πέρασαν από τις διαδικασίες ελέγχου του Αεροδρομίου οι μαθητές/τριες με τη συνοδεία Ασφάλειας, ξεναγήθηκαν στην πίστα του Αεροδρομίου. Στο τέλος της επίσκεψης, οδηγήθηκαν στο χώρο της Πυροσβεστικής του Αεροδρομίου, όπου, μετά από μια σύντομη ενημέρωση για τις συνθήκες εργασίας και τις υπευθυνότητες ενός/μιας πυροσβέστη, παρακολούθησαν τη ρίψη υλικού που χρησιμοποιείται στην περίπτωση πυρκαγιάς.
2. Συνέντευξη από τον εμπνευστή και «πατέρα» της Μύρτιδος επίκουρο καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μ. Ι. Παπαγρηγοράκη (29-11-10)
Με αφορμή τα δημοσιεύματα του τύπου σχετικά με την ανάπλαση του προσώπου της Μύρτιδος, ζητήσαμε μια συνέντευξη από τον κ. Μ. Ι. Παπαγρηγοράκη. Στην ομάδα εργασίας συμμετείχαν οι μαθήτριες της Γ’ τάξης Αικατερίνη Κωστοπούλου, Δήμητρα Κωστοπούλου, Αικατερίνη Λαμπροπούλου και Ευαγγελία Λώλου και οι καθηγήτριες Δήμητρα Μαυροπόδη και Παναγιώτα Οικονομάκου. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο ιατρείο του κ. Μ. Ι. Παπαγρηγοράκη το μεσημέρι της Δευτέρας 29-11-10. Η συνέντευξη απομαγνητοφωνήθηκε και πληκτρολογήθηκε από τις μαθήτριες της ομάδας και δημοσιεύεται στο περιοδικό του σχολείου και στo ιστολόγιο του ΓΡΑ.ΣΕΠ. Περισσότερα για τη συνέντευξη εδώ.
3. Διοργάνωση «Ημέρας Σταδιοδρομίας» με τίτλο «Διερευνώντας τη Συνέντευξη Επιλογής» (20-12-10)
Η Ημερίδα είχε σκοπό τη διευκόλυνση της διαδικασίας ανάπτυξης των μαθητών/τριών της Γ’ τάξης μέσω της συμμετοχής τους σε βιωματικές ασκήσεις που αφορούν στη συνέντευξη επιλογής. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, συζήτησαν, έπαιξαν ρόλους (του/της υποψηφίου/ας για πρόσληψη και του/ης εργοδότη-υπεύθυνου/ης της συνέντευξης) και καλλιέργησαν δεξιότητες όπως αυτές της ενεργού ακρόασης, της εστίασης στη «γλώσσα του σώματος», της επικοινωνίας, της ανάληψης πρωτοβουλιών και υπευθυνοτήτων. Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες διερεύνησαν τις τεχνικές που θα πρέπει να αξιοποιήσουν προκειμένου να προβάλλουν τα τυπικά και άτυπα προσόντα τους και ευαισθητοποιήθηκαν για τη συμπεριφορά που θα πρέπει να υιοθετήσουν σε όλα τα στάδια μιας συνέντευξης επιλογής.
4. Επίσκεψη των μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στη Σχολή Ικάρων και στη ΣΤΥΑ (18-2-11)
Την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011 οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τη Σχολή Ικάρων και τη Σχολή Υπαξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΤΥΑ). Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τη διαδικασία εισαγωγής και τη φοίτηση στη σχολή, έθεσαν ερωτήσεις στους αξιωματικούς και στους σπουδαστές που είχαν αναλάβει την ενημέρωση και συγκέντρωσαν πληροφορίες για τα καθήκοντα, τις συνθήκες και το περιβάλλον απασχόλησης των αξιωματικών και των υπαξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας. Στη συνέχεια, τα παιδιά οδηγήθηκαν στο Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας και πριν την αποχώρησή τους από τη Σχολή περιηγήθηκαν στο χώρο όπου εκπαιδεύονται οι πρωτοετείς Ιπτάμενοι/ες.
5. Επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στο 5ο ΣΕΚ Ιλίου (11-4-11)
Τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2011 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ’ τάξης στο 5ο ΣΕΚ Ιλίου. Στην αρχή της επίσκεψης τα παιδιά ενημερώθηκαν για τη δομή των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ και για τη διαδικασία που θα ακολουθήσουν οι μαθητές/τριες της φετεινής A’, Β’ και Γ’ ΕΠΑΛ για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η δομή της Τεχνικής Εκπαίδευσης θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο μετά τις διακοπές του Πάσχα και θα αφορά τους/τις μαθητές/τριες που θα φοιτήσουν στην Α’ Επαγγελματικού Λυκείου το σχολικό έτος 2011-12. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στο ΣΕΚ, συζήτησαν με το Διευθυντή και τους Υπεύθυνους των διαφόρων εργαστηρίων για τη φύση της εργασίας κάθε ειδικότητας, τις συνθήκες στις οποίες ασκείται και τις επαγγελματικές προοπτικές που διαφαίνονται για το μέλλον. Στη ξενάγησή τους στα εργαστήρια είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν εκτός από τους/τις καθηγητές/τριες και με μαθητές/τριες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, οι οποίοι/ες τους μετέφεραν την εμπειρία τους από την φοίτησή τους στα Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές και τους παρουσίασαν δείγματα των εργασιών τους που είχαν παραχθεί κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών μαθημάτων τους.
6. Διοργάνωση Ημέρας Σταδιοδρομίας με τίτλο “Διερευνώ το Διαδίκτυο με Υπευθυνότητα και Ασφάλεια” (13-4-11)
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής μια εβδομάδα πριν την πραγματοποίηση της Ημερίδας χορηγήθηκε από την καθηγήτρια του σχολείου κ. Φανή Μπιζέρα ερωτηματολόγιο στους/στις μαθητές/τριες της Γ’ τάξης με σκοπό τη διερεύνηση του ελεύθερου χρόνου τους. Η έρευνα κατέδειξε ότι οι μαθητές/τριες του δείγματος αφιερώνουν ένα πολύ μεγάλο μέρος του ελεύθερου τους χρόνου εκτός από το σχολικό και το εξωσχολικό διάβασμα, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, τις εξωσχολικές δραστηριότητες (χορό, αθλητισμό, μαθήματα ξένων γλωσσών, κ.α.), στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και στην πλοήγηση στο Διαδίκτυο.
Η Ημέρα Σταδιοδρομίας είχε τίτλο: “Διερευνώ το Διαδίκτυο με Υπευθυνότητα και Ασφάλεια”, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13-4-11 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου με τους/τις παρακάτω εισηγητές/τριες και τους αντίστοιχους τίτλους εισηγήσεων:
-
β. Ευανθία Χατζηλιάση, Δικηγόρος, Ελέγκτρια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: “Προσωπικά Δεδομένα και Διαδίκτυο»,
-
γ. Γεωργία Παναγοπούλου, Υπεύθυνη Πληροφορικής, Ελέγκτρια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: “Προσωπικά Δεδομένα και Διαδίκτυο»,
-
δ. Στέλιος Πρέκας, Μηχανικός Πληροφορικής, Στέλεχος Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: “Ασφαλής Χρήση του Διαδικτύου από τους/τις Μαθητές/τριες» και
-
ε. Μάριος Γιαννουδάκος, Μηχανικός Πληροφορικής, Στέλεχος Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: “Υπηρεσίες που παρέχονται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο προς τους/τις Mαθητές/τριες».
Οι προσκεκλημένοι/ες μίλησαν στα παιδιά για τις δυνατότητες μάθησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας που παρέχουν οι σύγχρονες διαδραστικές τεχνολογίες, αλλά και για τους κινδύνους που προκύπτουν από την αλόγιστη χρήση τους. Προβάλλοντας και σχολιάζοντας βίντεο, τα βοήθησαν να κατανοήσουν τρόπους για την υπεύθυνη και ασφαλή αναζήτηση εικονικών κόσμων που σέβονται τα προσωπικά τους δεδομένα και τα ευαισθητοποίησαν για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την υγεία, την ιδιωτική ζωή και την υπόληψή τους. Ανακοίνωσαν στους μαθητές/τριες τα αποτελέσματα ερευνών για τη χρήση και την κατάχρηση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και τους/τις διευκόλυναν ν’ αναγνωρίσουν συμπτώματα πιθανής εξάρτησης. Τους/τις βοήθησαν να αντιληφθούν έννοιες όπως
- το pharming (παραπλάνηση του/της χρήστη με αποτέλεσμα να πιστεύει ότι βρίσκεται σε ένα γνήσιο δικτυακό τόπο, ενώ στην πραγματικότητα έχει οδηγηθεί σε ένα ψεύτικο),
- το phishing (παραπλάνηση του χρήστη με σκοπό να καταγράψει προσωπικά του δεδομένα σε μια πλαστή φόρμα),
- τα cybertrails (τα ηλεκτρονικά ίχνη που αφήνει κάθε χρήστης του Διαδικτύου, τα οποία βοηθούν τις διωκτικές αρχές στην εξιχνίαση παραβατικών και εγκληματικών συμπεριφορών),
- το grooming (η προσποίηση από παιδόφιλο ότι είναι έφηβος, με σκοπό την προσέγγιση νεαρών ατόμων),
- την παρενόχληση στον κυβερνοχώρο (παρενόχληση που πραγματοποιείται κυρίως μεταξύ εφήβων μέσω του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και άλλων διαδραστικών τεχνολογιών)
και τους πρότειναν μέτρα προστασίας. Τους/τις ενημέρωσαν για τους φορείς στους οποίους μπορούν να απευθυνθούν με τους γονείς τους για να καταγγείλουν προβλήματα που ίσως αντιμετωπίσουν στις διαδικτυακές τους αναζητήσεις. Τους/τις ευαισθητοποίησαν για τις συνέπειες που έχουν οι αναρτήσεις προσωπικών δεδομένων στους ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης μακροπρόθεσμα στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Τέλος, τους/τις ενημέρωσαν για τις υπηρεσίες που τους/τις παρέχει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, όπως
- το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
- το ηλεκτρονικό περιοδικό,
- οι σχολικές ιστοσελίδες
- τα ιστολόγια,
- οι υπηρεσίες video και
- η ηλεκτρονική τάξη
που ενισχύουν την ελεύθερη έκφραση, τη συνεργασία και την επικοινωνία, προσφέρουν έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση, προάγουν τη μαθησιακή διαδικασία και διευκολύνουν τη μετάβαση από τη μια βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου Ιλίου κ. Γεώργιος Βούλγαρης, ο οποίος συμμετείχε στη συζήτηση για την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών.
Για την Ημέρα Σταδιοδρομίας και για αντίστοιχο εργαστήριο που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας, το ΓΡΑ.ΣΕΠ 4ου Γυμνασίου Ιλίου ανακηρύχθηκε από τo Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (saferinternet.gr) “Πρεσβευτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου”.
7. Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο: «Κατασκευή Δικτυακού Τόπου ΓΡΑ.ΣΕΠ 4ου Γυμνασίου Ιλίου»
Στο πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο: “Κατασκευή Δικτυακού Τόπου ΓΡΑ.ΣΕΠ 4ου Γυμνασίου Ιλίου” συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Β’ και Γ’ τάξης: Αλαφάκη Γκόλφω, Αποστολάκης Σαράντης, Γεωργιοπούλου Κατερίνα, Γριμπάτση Κωνσταντίνα, Καλούδης Αλέξανδρος, Κατσαγάνη Ιωάννα, Καρυστινός Χρήστος, Κλαδοπούλου Ειρήνη, Κουμαριανού Γεωργία, Λαμπροπούλου Κατερίνα, Λινάρδου Μαρία, Μπούτος Παναγιώτης, Τσιρίγκας Φίλιππος και Χριστόπουλος Χρήστος. Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά
Α. Κατέγραψαν και παρουσίασαν ηλεκτρονικά στο ιστολόγιο του ΓΡΑ.ΣΕΠ (http://blogs.sch.gr/g4gymili/) τις δράσεις του ΓΡΑ.ΣΕΠ 4ου Γυμν. Ιλίου για το σχολ. έτος 2010-11.
Β. Eπέλεξαν και δημοσίευσαν στο ιστολόγιο του ΓΡΑ.ΣΕΠ αρχεία που αφορούν στην εκπαιδευτική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία, όπως πληροφορίες για τη δομή του νέου εκπαιδευτικού συστήματος, εγκυκλίους για την εισαγωγή σε τμήματα και σχολές και κάθε υλικό που έκριναν χρήσιμο για τη σχολική κοινότητα, όπως αρχεία για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, την προστασία προσωπικών δεδομένων και το σχολικό εκφοβισμό.
Γ. Επισκέφτηκαν με την Υπεύθυνη του ΓΡΑ.ΣΕΠ σε ώρες εκτός διδασκαλίας χώρους εργασίας και πήραν συνεντεύξεις από επαγγελματίες του Δήμου Ιλίου και γειτονικών Δήμων, τις οποίες καταχώρησαν στο αρχείο του ΓΡΑ.ΣΕΠ. Ειδικότερα, πήραν συνεντεύξεις και συγκέντρωσαν πληροφορίες για:
α. το επάγγελμα του/της Φυσιοθεραπευτή/τριας (Τρίτη 21-12-2010). Περισσότερα για τη συνέντευξη εδώ
β. το επάγγελμα του/της Ψυχολόγου (Τρίτη 21-12-2010)
γ. το επάγγελμα του/της Δικηγόρου (Τρίτη 8-2-2011). Περισσότερα για τη συνέντευξη εδώ
δ. το επάγγελμα του/της Λογοθεραπευτή/τριας (Πέμπτη 17-2-2011) Περισσότερα για τη συνέντευξη εδώ
Δ. Βρήκαν εικόνες από το Διαδίκτυο σχετικές με το πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας που υλοποιούσαν και κατασκεύασαν ηλεκτρονικά το Ημερολόγιο του ΓΡΑ.ΣΕΠ 4ου Γυμνασίου Ιλίου.
Ε. Τη Δευτέρα 7-2-11, παραμονή του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (8-2-11), πραγματοποιήθηκε στο Γραφείο ΣΕΠ του σχολείου μας ειδικό εργαστήριο για τη χρήση του Διαδικτύου. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε φέτος για 8η συνεχή χρονιά σε 70 χώρες του πλανήτη με σκοπό την ευαισθητοποίηση των ατόμων για τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδραστικών τεχνολογιών. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε παιχνίδια και κουίζ, δημιούργησαν χειροτεχνίες και συζήτησαν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να χαίρονται και να αξιοποιούν τις ευκαιρίες μάθησης και ψυχαγωγίας που παρέχει το Διαδίκτυο, αποφεύγοντας ταυτόχρονα πιθανούς κινδύνους. Για τη δράση αυτή και για την Ημέρα Σταδιοδρομίας που είχε αντίστοιχη θεματική, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (Saferinternet.gr) συμπεριέλαβε το ΓΡΑ.ΣΕΠ 4ου Γυμνασίου Ιλίου στους «Πρεσβευτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου».
ΣΤ. Τη Δευτέρα 9-5-11, τελευταία ημέρα των μαθημάτων του διδακτικού έτους 2010-11, πραγματοποιήθηκε στο ΓΡΑ.ΣΕΠ του σχολείου μας τελετή για τη λήξη του προγράμματος Αγωγής Σταδ/μίας. Οι μαθητές/τριες επιβραβεύτηκαν για την ενεργό συμμετοχή τους, τις εργασίες που εκπόνησαν, τον ενθουσιασμό και τη θετική διάθεση που επέδειξαν σε όλες τις φάσεις υλοποίησης του προγράμματος. Στους/στις μαθητές/τριες, που προσέρχονταν ανελλιπώς κάθε εβδομάδα και δραστηριοποιήθηκαν για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος, χορηγήθηκε σχετική βεβαίωση συμμετοχής.
Αφήστε μια απάντηση