fvasila's blog

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1η

Εκφώνηση: Οι επιμορφούμενοι καλούνται:

Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:

  • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
  • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και
  • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.

Υλοποίηση 1ης δραστηριότητας

http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/137

Το παραπάνω ψηφιακό βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για τη διδασκαλία του Θεωρήματος του Θαλή , §1.3 Μέρος Β΄ Γεωμετρία της Γ΄ Γυμνασίου. Ειδικότερα παρουσιάζει τη διατύπωση του θεωρήματος του Θαλή, την εφαρμογή του σε παραδείγματα της καθημερινής ζωής ενώ ταυτόχρονα δίδονται βιογραφικά στοιχεία του φιλοσόφου Μιλήσιου τονίζοντας την πολυδιάστατη ιδιοφυία του.

Ο συνδυασμός εικόνας και ήχου ασκεί έλξη στους μαθητές, κερδίζει την προσοχή τους και ενδυναμώνει τη μαθησιακή εμπειρία. Το βίντεο πετυχαίνει καλύτερα τη διατύπωση νοημάτων τα οποία είναι ευκολότερο να αποκωδικοποιηθούν από τον θεατή. Η επίδειξη της διαδικασίας της μέτρησης και η ιστορική αναδρομή που παρουσιάζονται, επικοινωνούνται καλύτερα στους μαθητές όταν είναι οπτικοποιημένα απ’ ότι όταν την αφηγείται ο εκπαιδευτικός με τον κλασικό δασκαλοκεντρικό τρόπο. Αυτό συμβαίνει διότι η οπτικοποίηση ενός γεγονότος αυξάνει την παρατηρητικότητα και τη μνημονική δεξιότητα. Γιατί όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός «μία εικόνα χίλιες λέξεις».

Με τη βοήθεια του συγκεκριμένου ψηφιακού μέσου καθορίζεται ευκρινής η συσχέτιση των προβλημάτων του πραγματικού κόσμου με την αντίστοιχη θεωρία. Επιδεικνύεται σαφής ο τρόπος που μπορούν να εφαρμόσουν τη νέα γνώση για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων με αποτέλεσμα να ενσωματώνουν τη νέα γνώση στην καθημερινή τους ζωή.

 





1 Σχόλιο

   ΖΑΓΓΑΤΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ έγραψε @ 12 Δεκεμβρίου 2018 στις 17:43   

Πολύ ωραία εργασία!!!