ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ..

Τα συναισθήματα είναι ένα μεγάλο και σπουδαίο κομμάτι για τη ζωή μας. Λέγοντας συναισθήματα εννοούμε τη χαρά, τη λύπη, το θυμό, την αγάπη, το μίσος, τον ενθουσιασμό,το φόβο, τη φιλία, τη ζήλια, την απογοήτευση, τη μοναξιά, την ικανοποίηση…Είναι συναισθήματα που ο κάθε ένας από εμάς αισθάνεται, κάθε τόσο, ή μπορεί να παρατηρήσει στους άλλους. Τα παιδιά επίσης βιώνουν τέτοια συναισθήματα σε καθημερινή βάση και τα χρησιμοποιούν στις καθημερινές αλληλεπιδράσεις με τους άλλους.

 Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους καθώς και τα συναισθήματα των άλλων. Να μάθουν να βρίσκουν τρόπους να τα ελέγχουν(ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά του νηπιαγωγείου βρίσκονται νοητικά στο στάδιο του εγωκεντρισμού, δεν εύκολο δηλαδή για εκείνα να έρθουν στη θέση του άλλου και να τον καταλάβουν. Νομίζουν ότι όλος ο κόσμος επικεντρώνεται γύρω από αυτά), να μάθουν να χρησιμοποιούν τα συναισθήματά τους στις αλληλεπιδράσεις τους, με τρόπο που θα τα βοηθάει να πετυχαίνουν τους στόχους τους και να διατηρούν τις φιλίες τους, δηλαδή να μάθουν ποια συναισθήματα είναι σημαντικά σε κάθε περίσταση, να μάθουν πως να τα εκφράζουν, ούτε υπερβολικά ούτε μέτρια.
Η συναισθηματική αγωγή έχει ενταχθεί στο νηπιαγωγείο και παίζει σπουδαίο ρόλο στην επίτευξη αυτών των στόχων.
Πάμε να δούμε τώρα κάποια στιγμιότυπα από τις δράσεις μας για τα συναισθήματα.
Κάναμε συζήτηση για τα συναισθήματα που μπορεί να μας προκαλέσουν διάφορες καταστάσεις στην καθημερινή μας ζωή. Παρατηρήσαμε εικόνες παιδιών(στην παραπάνω εικόνα) και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τα συναισθήματά τους με βάση τις εκφράσεις του προσώπου, και τους πιθανούς λόγους που μπορεί να αισθάνονται έτσι.
Προσπαθήσαμε να μιμηθούμε με τις εκφράσεις του προσώπου μας τα βασικά συναισθήματα(χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, ενθουσιασμός, εκπληξη)και παρατηρήσαμε τους εαυτούς μας στον καθρέφτη. Ενδεικτικά κάποιες κατασκευές μας:
0f967ac9 e43e 4fc5 b3a5 a49da2e885bf 8fbc17a7 43c3 4377 a6e5 c8bea7c338f9 fa7100fc eef7 46e8 a461 27e9ea951077 bd07b998 bdbd 4c83 a25a 122aa22af72c fc86781e 19c3 4897 bd1c a4a5fe38101e b03ffdb7 61ba 402a 903c cb8598f08518 9c469feb d8f8 4f0f b492 2b4b9e5aff58 95c31786 76de 4510 8d5a 0ea5b1fd7782 859fc8c6 9082 4a5a b277 f39d40c7b2ec