Περί Διατροφής

Ιστότοπος για τη διατροφή, τα τρόφιμα και την υγεία

«Ενοχο» το κόκκινο κρέας για καρκίνο και καρδιά!

Μαρ 201217

Μία ακόμη μεγάλη και μακρόχρονη επιστημονική έρευνα αποφάνθηκε ότι το κόκκινο κρέας αρρωσταίνει πιο εύκολα τους ανθρώπους και τους στέλνει πιο γρήγορα στο θάνατο, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο και καρδιά. Παράλληλα, η έρευνα συμπέρανε ότι η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος, ιδίως του κατεργασμένου, από κρέας πουλερικών, ψάρια, πλήρη δημητριακά και ξηρούς καρπούς μειώνει τον κίνδυνο.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον Φρανκ Χου, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «Annals of Internal Medicine» του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αν κανείς τρώει μια μερίδα κατεργασμένου κόκκινου κρέατος κάθε μέρα, τότε αυξάνει έως 20% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

«Η μελέτη παρέχει σαφή στοιχεία ότι η τακτική κατανάλωση κόκκινου κρέατος, ιδίως του επεξεργασμένου, συμβάλλει σημαντικά στον πρόωρο θάνατο», δήλωσε ο Χου. Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία για περίπου 37.700 άνδρες επί 22 χρόνια και για 83.600 γυναίκες επί 28 χρόνια. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωναν ανά τετραετία ερωτηματολόγια σχετικά με τη διατροφή τους και οι ερευνητές έκαναν συσχέτιση με την κατάσταση της υγείας τους.

Η μελέτη έδειξε ότι όσοι τρώνε καθημερινά φρέσκο μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, έχουν κατά μέσο όρο αυξημένο κατά 13% κίνδυνο πρόωρου θανάτου (από οποιαδήποτε αιτία) σε σχέση με όσους δεν τρώνε κόκκινο κρέας τόσο συχνά. Επίσης κατά 18% αυξημένος είναι ο κίνδυνος μοιραίου καρδιαγγειακού επεισοδίου και κατά 10% ο κίνδυνος θανάτου από καρκίνο.

Αν μάλιστα το κόκκινο κρέας είναι κατεργασμένο (λουκάνικα, μπέϊκον, χάμπουργκερ κ.α.), τότε αντίστοιχα ο κίνδυνος γενικώς πρόωρου θανάτου αυξάνεται κατά 20%, ενώ ειδικότερα του θανάτου από καρδιά κατά 21% και του θανάτου από καρκίνο κατά 16%.

Η αντικατάσταση του κρέατος με ξηρούς καρπούς μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 19%, η αντικατάσταση με κρέας πουλερικών ή πλήρη δημητριακά μειώνει τον κίνδυνο κατά 14%, ενώ με ψάρι κατά 7%. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το 7% έως 9% των πρόωρων θανάτων όσων συμμετείχαν στην μελέτη, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αν κατανάλωναν λιγότερο κόκκινο κρέας, το οποίο περιέχει ορισμένα συστατικά, όπως τα κορεσμένα λίπη, το νάτριο και μερικές άλλες καρκινογόνες ουσίες, με τελική συνέπεια την πιθανή βλάβη της καρδιάς και την ανάπτυξη καρκίνου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ώρα πήγε…

Ο καλός μας ο καιρός…

booked.net

Ακολουθήστε… την «άχνη» μας στο facebook

Ακολουθείστε (την ..."άχνη") μας...

instagram

Ακολουθείστε μας στο Instagram

Healthy Tips

Εμπλουτίστε την καθημερινή διατροφή σας με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών διαφορετικών χρωμάτων για να παραλάβετε βιταμίνες και άλλα φυτοχημικά συστατικά, ουσίες πολύτιμες για την υγεία σας!

Η κατανάλωση 10 καρυδιών κάθε μέρα βοηθά την καρδιά και τις αρτηρίες και συμβάλλει εναντίον του διαβήτη και του καρκίνου.

Βάζετε στα φαγητά σας διατροφικά βότανα, όπως δενδρολίβανο, φασκομηλιά, μαντζουράνα, εστραγκόν και ρίγανη. Σας προσφέρουν έτσι ουσίες που ωφελούν την υγεία και παρατείνουν τη νεότητα.Η κατανάλωση σοκολάτας σχετίζεται με μείωση του κινδύνου για καρδιακή προσβολή, διαβήτη και εγκεφαλικό επεισόδιο. Προτιμάτε τη σοκολάτα πλούσια σε κακάο, φτωχή σε ζάχαρη και λίπη.

Μάρτιος 2012
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ   Απρ »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Θερμιδομετρητής

Αρχείο δημοσιεύσεων

Στο ιστολόγιο αυτό μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δράσεις και τα μαθήματα της ειδικότητας Τεχνολογίας Τροφίμων του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμαριάς, να παρακολουθείτε νέα σχετικά με τη διατροφή και τα τρόφιμα, καθώς και να εκφράζετε τις απορίες και ερωτήματά σας σχετικά με αυτά. 
 

Αρχείο δημοσιεύσεων

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων