Νοέ 08 2018

Ενεργοποιήθηκε ο μεγαλύτερος υπερυπολογιστής με 1 εκ. επεξεργαστές που λειτουργεί σαν τον ανθρώπινο εγκέφαλο

SpiNNaker manchester

Χρειάστηκαν δέκα χρόνια για το Πανεπιστήμιο του Manchester να σχεδιάσει, να κατασκεύασει και να ενεργοποιήσει τον υπερυπολογιστή SpiNNaker, εφοδιάζοντάς τον με ένα εκατομμύριο επεξεργαστές για να λειτουργεί όπως ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

Η ενεργοποίηση του SpiNNaker (Spiking Neural Network Architecture) έγινε στις 2 Νοεμβρίου και μπορεί να πραγματοποιεί πάνω από 200 εκατομμύρια ενέργειες ανά δευτερόλεπτο, με τους επεξεργαστές του να φτάνουν το 1 εκατομμύριο και το κάθε τσιπ να αποτελείται από 100 εκατομμύρια ημιαγωγούς. Όλα αυτά ακούγονται πολύ εντυπωσιακά ειδικά αν σκεφτούμε ότι χρειάστηκαν 20 χρόνια για τη σύλληψη αυτής της ιδέας και δέκα χρόνια κατασκευής η οποία χρειάστηκε χρηματοδότηση 15 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας, με την υποστήριξη του EPSRC και του European Human Brain Project.

Ένα από τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του είναι πως μπορεί να πραγματοποιεί εξομοίωση της λειτουργίας περισσότερων βιολογικών νευρώνων από οποιοδήποτε άλλο υπολογιστή στον κόσμο και σε πραγματικό χρόνο. Οι νευρομορφικοί υπολογιστές είναι συστήματα με ηλεκτρονικά κυκλώματα τα οποία μιμούνται τις εξάρσεις ηλεκτροχημικής ενέργειας που χρησιμοποιούν οι βιολογικοί νευρώνες για να επικοινωνούν στο νευρικό σύστημα του σώματος.

Η διαφορά των συμβατικών ηλεκτρονικών υπολογιστών με το SpiNNaker είναι πως ενώ αυτοί επικοινωνούν στέλνοντας μεγάλο όγκο πληροφοριών από το ένα σημείο στο άλλο μέσω δικτύου, ο υπερυπολογιστής της Σχολής Επιστημών Υπολογιστών του The University of Manchester χρησιμοποιεί την παράλληλη επικοινωνία του εγκεφάλου που στηρίζεται στην ταυτόχρονη αποστολή αναρίθμητων πακέτων πληροφοριών σε χιλιάδες διαφορετικούς προορισμούς.

Ο καθηγητής της Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου, Steve Furber, δήλωσε πως ο υπολογιστής αυτός λειτουργεί περισσότερο σαν ανθρώπινος εγκέφαλος παρά σαν συμβατικός υπολογιστής, καταφέρνοντας το “στήσιμο” του ενός εκατομμυρίου επεξεργαστών σε έναν υπολογιστή για να εκτελεί εφαρμογές μοντέλου εγκεφάλου σε πραγματικό χρόνο.

Σκοπός των δημιουργών του SpiNNaker είναι η εξομοίωση της λειτουργίας 1 δισ. βιολογικών νευρώνων σε πραγματικό χρόνο, το οποίο αποτελεί το 1% της έκτασης του ανθρώπινου εγκεφάλου που αποτελείται από 100 δισεκατομμύρια νευρώνες. Επιπλέον, μια από τις χρήσεις αυτού του υπερυπολογιστή είναι η καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου, ενώ η ισχύς του χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα για τον έλεγχο του ρομπότ SpOmnibot που αξιοποιεί την ισχύ του SpiNNaker για την ερμηνεία των οπτικών πληροφοριών για να κινείται στο χώρο κατευθυνόμενο προς αντικείμενα αλλά και τη δυνατότητα να αποφεύγει εμπόδια.

Πηγή

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Οκτ 15 2018

Instagram συνέχεια…

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Οκτ 13 2018

«Google Arts & Culture»: Εικονική περιήγηση στα θαύματα του κόσμου

Συντάκτης: κάτω από Γενικά,Εκπαίδευση,Πολιτισμός και με ετικέτα:

Πολιτισμός και Τεχνολογία. Δυο έννοιες που συνδέονται μεταξύ τους, δημιουργώντας καινοτόμες προτάσεις για συναρπαστικές ψηφιακές εμπειρίες και εξελίσσονται συνεχώς.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η πλατφόρμα Πολιτισμού Google Arts & Culture πραγματοποίησαν την Τρίτη, την πρώτη εκδήλωση-παρουσίαση του προγράμματος της Google, «Ο πολιτισμός που μας ενώνει», στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα, της οποίας η εφαρμογή είναι διαθέσιμη δωρεάν τόσο σε iOS όσο και Android, προσφέρει τη δυνατότητα επίσκεψης σε 1.500 μουσεία από όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τη Google, υπάρχουν πάνω από 500 εκατομμύρια αναζητήσεις που σχετίζονται με την τέχνη. Η πλατφόρμα αποτελεί βάση για τη δημιουργία εκθέσεων με εικόνες, βίντεο και απεικονίσεις του Street View.

Οι χρήστες βρίσκονται σε μια εικονική εξερεύνηση της τέχνης, της ιστορίας και των… θαυμάτων του κόσμου: από το διάσημο «υπνοδωμάτιο» του Βαν Γκογκ έως το κελί του Μαντέλα στη φυλακή. Ο στόχος της Google & Arts είναι διπλός: να είναι η τέχνη και ο πολιτισμός, προσβάσιμα σε όλους, ανεξαρτήτου γεωγραφικής θέσης και να υπάρχει σύνδεση με πολιτιστικούς φορείς.

Εδώ και επτά χρόνια, η ομάδα συνεργάζεται με οργανώσεις, με σκοπό να διαδώσουν και να διαφυλάξουν το πολιτιστικό περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες. Οι διοργανωτές και επιμελητές εκθέσεων, αναπτύσσουν και παρουσιάζουν μουσειακές εκθέσεις τόσο διαδικτυακά όσο και στο φυσικό περιβάλλον ενός μουσείου.

Πρόκειται για ένα εργαλείο που φέρνει την πολιτιστική κληρονομιά του κόσμου σε όσους επιθυμούν να γνωρίσουν διαφορετικές πολιτιστικές πτυχές. Συγκεκριμένα, μπορούν να πληροφορηθούν για έργα τέχνης με ακριβή λεπτομέρεια και να μελετήσουν την ιστορία.

Πώς η Google  Arts & Culture βοηθά όχι μόνο τις νέες αλλά και τις παλαιότερες γενιές, όσον αφορά την κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και της σύνδεσης με αυτή;

«Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι απευθυνόμαστε σε ένα μεγάλο βαθμό στις νεότερες γενιές, αλλά αυτό δεν ισχύει. Στην πραγματικότητα, πολλοί χρήστες έχουν επισκεφτεί κάποια από αυτά τα μουσεία, ιδιαίτερα σε νεότερη ηλικία και στη συνέχεια αναβιώνουν εικόνες από τη μνήμη τους μέσω της Google Arts & Culture», συμπληρώνει ο κ. Σουντ.

«Συνάντησα πρόσφατα έναν 70χρονο Αυστραλό, εθελοντή ξεναγό σε ένα μουσείο. Όταν του είπα ότι δουλεύω για την πλατφόρμα, μου αποκάλυψε ότι πριν από πολλά χρόνια επισκέφτηκε το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη, αλλά δεν το θυμόταν καλά. Του το έδειξα λοιπόν στην εφαρμογή και το πρόσωπό του φωτίστηκε. Είπε: ”Θεέ μου! Υπάρχουν περισσότερα μουσεία;”. Στην καταφατική μου απάντηση, σχολίασε ότι είναι ένα υπέροχο βοήθημα για αυτόν που δεν μπορούσε πλέον να ταξιδεύει, ήθελε όμως να “ξαναβρεθεί” σε αυτά τα μέρη».

Η πλατφόρμα στα επόμενα χρόνια

«Δεν έχω καμία βάσιμη ένδειξη για το τι θα φέρει το μέλλον, αλλά είμαι βέβαιος ότι οι άνθρωποι, είτε online ή εκτός σύνδεσης, ενδιαφέρονται για όλους τους τύπους κουλτούρας. Ανεξάρτητα αν είναι υψηλού επιπέδου, ή πρόκειται για φαγητό, μουσική. Το κλειδί είναι να κάνουμε τους ανθρώπους να καταλάβουν ότι όλα συνδέονται. Επομένως, το μέλλον είναι …οι διασυνδέσεις», καταλήγει ο Σουντ.

Για περισσότερες διαδικτυακές περιηγήσεις σε χώρους της τέχνης, επισκεφτείτε την πλατφόρμα.

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Οκτ 13 2018

Από τα fake news στη fake life

Συντάκτης: κάτω από Ασφάλεια στο Διαδίκτυο,Εκπαίδευση και με ετικέτα:

Ξεκινώντας με μια παράδοξη παραδοχή, θα λέγαμε ότι το instagram υποτίθεται ότι είναι ίσως το πιο φιλικό από τα social media, ωστόσο κάνει πολλούς ανθρώπους δυστυχισμένους.

Όλο και περισσότεροι χρήστες και ειδικοί της ψυχικής υγείας εντοπίζουν το πρόβλημα στην ουσία της ύπαρξης του instagram: τη θετικότητα που επικοινωνεί, με μία κενόδοξη έμφαση στην προώθηση του τέλειου τρόπου ζωής.

Όταν η 24χρονη fashion blogger Σκάρλετ Ντίξον ανήρτησε μια φωτογραφία της που την απεικόνιζε να φοράει την τέλεια πιτζάμα της, παίρνοντας το τέλειο πρωινό της, έχοντας τέλειο χτένισμα, μέσα στο άψογα διακοσμημένο δωμάτιο της (διαφημίζοντας παράλληλα διάφορα προϊόντα), το διαδίκτυο αντέδρασε έντονα και ακαριαία.

«Το instagram είναι ένα γελοίο εργοστάσιο ψεμάτων που δημιουργήθηκε για να μας κάνει να νιώθουμε ανεπαρκείς» έγραψε ο χρήστης Νέιθαν, μαζί με κάτι γαλλικά περί του τέλειου πρωινού της Σκάρλετ Ντίξον. Η δική του ανάρτηση συγκέντρωσε 22 φορές περισσότερα likes από το τέλειο πρωινό της fashion blogger. Η ανάρτησή της έμεινε στα 6.000 likes, εκείνος πήρε 111.000 likes, προκαλώντας ένα κύμα από επικριτικά έως υβριστικά σχόλια, όχι μόνο για τη Ντίξον αλλά και για το μέσο το ίδιο, με μία εχθρικότητα που συνήθως συναντάται στο twitter.

To instagram πάντα έμοιαζε ως το πιο φιλικό, αθώο και γλυκό κοινωνικό δίκτυο που θα μπορούσαμε να έχουμε. Μια οπτικά κατευθυνόμενη κοινότητα όπου ο κύριος τρόπος αλληλεπίδρασης είναι το like -άντε, και τα αποθεωτικά σχόλια-, ενώ οι αναρτήσεις γίνονται viral λόγω της θετικότητας που αποπνέουν και όπου μερικά από τα μεγαλύτερα accounts είναι διάσημοι σκύλοι και γάτες.

Η πλατφόρμα ενθαρρύνει τους χρήστες της να παρουσιάζουν μια ιδεατή, ελκυστική εικόνα, την οποία όμως κάποιοι μπορούν να βρουν παραπλανητική ή ακόμα και επιβλαβή. Εάν το facebook δείχνει ότι όλοι είναι βαρετοί και το twitter είναι ο βασιλιάς της κακότητας, τότε το instagram σε αγχώνει πως όλοι είναι τέλειοι εκτός από σένα. Μέρες μετά την περιβόητη ανάρτησή της, η Ντίξον επεσήμανε την ειρωνεία πως ο φόβος ότι η αναληθής εικόνα των social media κάνει κακό στους ανθρώπους, χρησιμοποιήθηκε ως αφορμή για να επιτεθούν χιλιάδες άλλοι στην ίδια. «Το προφίλ μου, οι αναρτήσεις μου δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική ζωή. Μα πραγματικά, ποιος πιστεύετε ότι είναι μόνιμα χαμογελαστός και πάντα έχει την τέλεια πόζα, ή κρατάει τρισευτυχισμένος ένα παγωτό; Δεν πιστεύω ότι το περιεχόμενο του λογαριασμού μου κάνει κακό στα νέα κορίτσια, αλλά συμφωνώ ότι το instagram μπορεί να παρουσιάσει ψευδείς προσδοκίες στις οποίες ο κόσμος δεν μπορεί να ανταποκριθεί» δήλωσε η Ντίξον μετά τα -ακόμα και απειλητικά μηνύματα- που έλαβε στους λογαριασμούς της στο instagram και το youtube.

Το 2017, ένας βρετανικός φιλανθρωπικός οργανισμός για τη Δημόσια Υγεία, ο RSPH, διεξήγαγε μια έρευνα σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία, σε άτομα ηλικίας 14 ετών έως 24 ετών, ρωτώντας τους για τις πέντε μεγάλες πλατφόρμες: Twitter, Facebook, YouTube, Snapchat και Instagram. Οι ερωτώμενοι κλήθηκαν να βαθμολογήσουν πως οι πλατφόρμες αυτές επηρεάζουν τη ζωή τους, από την ποιότητα του ύπνου τους μέχρι το φαινόμενο fomo (fear of missing out, δηλαδή ο φόβος του ατόμου ότι οι άλλοι ζούνε μια πολύ ικανοποιητική εμπειρία από την οποία ο ίδιος απουσιάζει). Το instagram ήρθε τελευταίο στην κατάταξη, με κακά αποτελέσματα και στον ύπνο και στο fomo, ενώ το youtube συγκέντρωσε τις περισσότερες θετικές απαντήσεις, με αρνητικά αποτελέσματα μόνο στις επιπτώσεις που ενδεχομένως έχει στον ύπνο. «Το ατελείωτο σκρολάρισμα, χωρίς καμία ιδιαίτερη αλληλεπίδραση, δεν έχει θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία» λέει η ερευνήτρια του RSPH, Νίαμ Μακ Ντέιντ και προσθέτει πως «κανείς δεν έχει πραγματικά τον έλεγχο σε αυτά που βλέπει και αρκετά συχνά οι εικόνες που βλέπουμε στο instagram δεν δείχνουν την πραγματικότητα, γεγονός που αποβαίνει επιζήμιο για τα νεαρά αγόρια και κορίτσια». Και ενώ ο κίνδυνος μιας ανθυγιεινής εικόνας του σώματος είναι κάτι παραπάνω από ορατός, η Μακ Ντέιντ λέει πως αυτό αποτελεί μόνο μια πτυχή του προβλήματος. «Κάποιος μπορεί να βλέπει συνέχεια φωτογραφίες με αυτοκίνητα και να του δημιουργηθεί άγχος, ακόμα και κατάθλιψη, επειδή δεν μπορεί να τα αποκτήσει».

Κάποιοι δηλώνουν σε ρεπορτάζ του Guardian ότι νιώθουν πιο ευτυχισμένοι από τότε που παράτησαν το instagram, άλλοι, σε πιο ζαμανφού διάθεση, λένε ότι θα συνεχίσουν να ακολουθούν τα πρότυπά τους στο δίκτυο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν αντιλαμβάνονται ότι η τέλεια ζωή τους δεν υπάρχει. Ίσως να είναι έτσι. Αρκεί να αντιληφθούν οι νεαρές ηλικίες ότι τα δημοφιλή προφίλ με τους εκατοντάδες χιλιάδες, ακόμα και τους εκατομμύρια followers, δεν είναι παρά ρόλοι. Ούτε οι ίδιοι δεν ζουν τη ζωή που διαφημίζουν τελικά. Άλλωστε τις περισσότερες φορές, μια εταιρία δημητριακών, ένα αντηλιακό, μία εταιρία σαμπουάν, πληρώνει τους λεγόμενους influencers για να δείχνουν έτσι.

 

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Οκτ 04 2018

Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα

Συντάκτης: κάτω από Γενικά



Λήψη αρχείου

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Σεπ 28 2018

Ιταλία: finito το κινητό στο σχολείο και… ω του θαύματος!

Το κουδούνι χτυπάει. Αλλη μία μέρα στο σχολείο έχει φτάσει στο τέλος της και οι μαθητές ενός συγκεκριμένου ιταλικού Λυκείου βγαίνουν τρέχοντας από την τάξη, με μεγαλύτερο ζήλο απ’ ό,τι συνήθως. Εχουν το βλέμμα φανατικού καπνιστή που έχει κόψει εδώ και λίγες ημέρες το τσιγάρο και τρέχει να καπνίσει ένα στα κρυφά. Τι έχει συμβεί και έχει μετατρέψει αυτά τα παιδιά σε πραγματικά αγρίμια;
Οπως εξηγεί η ιταλική Corriere della Sera, πρόκειται για το πρώτο ιταλικό Λύκειο που αποφάσισε να κόψει τον ομφάλιο λώρο μεταξύ μαθητών και smartphones κατά τη διάρκεια όχι μόνο των μαθημάτων, αλλά και της συνολικής παραμονής των μαθητών στους χώρους του σχολείου.
Καμία επαφή με το Ιντερνετ, καμία διάδραση με τα social media, καμία ειδοποίηση δεν θα φωτίσει τα κινητά που βρίσκονται καλά κρυμμένα μέσα στα σχολικά σακίδια. Αλήθεια, πώς είναι η ζωή στο σχολείο χωρίς κινητό; «Μοιάζει με γενικό μπλακάουτ… είναι πολύ δύσκολο να το περιγράψεις…» λένε τα παιδιά με σχεδόν ηρωικό ύφος, λες και έχουν επιβιώσει από μία τεράστια δοκιμασία.
Ολα αυτά συμβαίνουν στο σχολείο San Benedetto στην Πιατσέντσα της βορειοδυτικής Ιταλίας. Στο σχολείο αυτό δίνεται μεγάλη βαρύτητα στις επιστήμες και θα περίμενε κανείς ότι κάθε μορφή τεχνολογίας θα ήταν καλοδεχούμενη. Και όμως. Ο εφηβικός εθισμός στα social media δυσχεραίνει ημέρα με την ημέρα το έργο των καθηγητών. Οι μαθητές έχουν τεράστιο πρόβλημα συγκέντρωσης.

Το κινητό στην ειδική θήκη πάνω στο θρανίο και οι μαθητές προσηλωμένοι και πάλι στο μάθημα. Κοσμοϊστορικό γεγονός!

Οι διδάσκοντες φτάνουν στο σημείο να αναπολούν τις παλιές καλές ημέρες, όταν γινόταν φασαρία στην τάξη επειδή τα παιδιά μιλούσαν και γελούσαν μεταξύ τους. Με την επέλαση των smartphones επήλθε νεκρική σιγή στις σχολικές αίθουσες. Οχι επειδή ξαφνικά τα παιδιά είχαν αποφασίσει να κάνουν ησυχία για να αφοσιωθούν στα μαθήματά τους. Αλλά επειδή δεν μπορούσαν να ξεκολλήσουν, ακόμη και εν ώρα μαθήματος, από τα κινητά τους. Πώς λειτουργεί όμως το συγκεκριμένο μέτρο απαγόρευσης; Κάθε κινητό ουσιαστικά «κλειδώνεται» μέσα σε μία ειδική μαγνητική συσκευασία η οποία αποσφραγίζεται με τρόπο παρόμοιο με εκείνον που βγαίνουν τα αντικλεπτικά από τα ρούχα που αγοράζουμε σε πολυκαταστήματα, μετά το τέλος κάθε σχολικής ημέρας.

Τα χέρια ενός καθηγητή στο ιταλικό Λύκειο επιδεικνύουν τον ειδικό μηχανισμό που φιλοδοξεί να μετατρέψει τους μαθητές από εθισμένα ζόμπι σε κανονικούς ανθρώπους

Οπως επισημαίνουν οι καθηγητές του συγκεκριμένου Λυκείου, το ζήτημα δεν είναι μόνο να σταματήσουν οι αντιπερισπασμοί της τεχνολογίας. Πρέπει να ξαναρχίσουν τα παιδιά να συζητούν μεταξύ τους. Σε κάθε διάλειμμα έμοιαζαν με ζόμπι που έπαιρναν εντολές αποκλειστικά από τη συσκευή που αναβόσβηνε μπροστά τους, χωρίς να δίνουν την παραμικρή σημασία σε όποιον υπήρχε και σε ό,τι συνέβαινε δίπλα τους.
Και τελικά, οι συγκεκριμένοι μαθητές παραδέχονται ότι όσο και αν τους λείπουν τα κινητά τους τηλέφωνα, βιώνουν ένα πρωτόγνωρο αίσθημα ελευθερίας. Χωρίς Ιντερνετ, ξανάρχισαν να συμπεριφέρονται σαν μαθητές και όχι σαν χάκερ.
Θα μπορούσε άραγε να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο και σε κάποιο ελληνικό σχολείο; Πόσο θα μπορούσαν να αντέξουν «τα δικά μας παιδιά» χωρίς Instagram, Facebook και WhatsApp;
Πηγή: Protagon.gr

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Σεπ 04 2018

Ψηφιακό καλεντάρι 2018-2019

Καλή σχολική χρονιά και όπως πάντα, μέχρι να έρθει κάθε κατεργάρης … στην «τάξη» σας, σάς ενημερώνουμε για το καλεντάρι στην ψηφιακή ασφάλεια της σχολικής χρονιάς 2018 – 2019.

Αφορμή για το άρθρο στάθηκε η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως και υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου 1989. Ας δούμε λοιπόν τι υπάρχει κάθε μήνα για τη νέα σχολική χρονιά, από τον Οκτώβριο 2018 ως και τον Ιούνιο 2019, να πάρετε ιδέες από το site και να προγραμματίσετε τις αντίστοιχες δράσεις σας.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: Η Διεθνής Ημέρα Μη Βίας καθιερώθηκε στις 15/6/2007 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Οκτωβρίου, ημερομηνία γέννησης του Μαχάτμα Γκάντι (1869). Στόχος της εορτής είναι να περάσει το μήνυμα της μη χρήσης βίας σε όλες τις ανθρώπινες εκδηλώσεις μέσα από την εκπαίδευση και την ενημέρωση της κοινής γνώμης.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τα ψυχικά νοσήματα. Την πρωτοβουλία πήραν από κοινού το 1994 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ψυχικής Υγείας και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως, υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Την έχουν επικυρώσει όλα τα κράτη του κόσμου, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας (η χώρα μας την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου 1992 με τον νόμο 2101), και τα 54 άρθρα της καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: Η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Δεκεμβρίου, σε ανάμνηση της υπογραφής της Παγκόσμιας Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων από τη γενική συνέλευση του ΟΗΕ στις 10 Δεκεμβρίου 1948. Όραμα των εμπνευστών της, ένας κόσμος με δικαιώματα και ελευθερίες χωρίς διακρίσεις.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 28 Ιανουαρίου, με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day) καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της Ευρωπαίας Επιτρόπου Βίβιαν Ρέντινγκ και γιορτάζεται κάθε χρόνο το μήνα Φεβρουάριο, στις 5/2 για το 2019. Το σύνθημα για τη #SID2019 είναι «Από κοινού για ένα καλύτερα διαδίκτυο»!
SID2019

ΜΑΡΤΙΟΣ: Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Ο ΟΗΕ μάς καλεί τη συγκεκριμένη μέρα να ενώσουμε τις φωνές μας για τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.

Η Παγκόσμια Ημέρα αντιγράφων ασφαλείας World Backup Day εορτάζεται στις 31/3, ακριβώς μία μέρα πριν την Πρωταπριλιά, με στόχο να ενθαρρύνει τους χρήστες υπολογιστών και κινητών, να δημιουργούν τακτικά αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων τους.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ: H Παγκόσμια Ημέρα Διανοητικής Ιδιοκτησίας World IP Day εορτάζεται στις 26/4 για την ευαισθητοποίηση και το ρόλο των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

ΜΑΪΟΣ: H Παγκόσμια Ημέρα κωδικών ασφαλείας World Password Day εορτάζεται κάθε 1η Πέμπτη του Μαΐου, στις 2/5 για το 2019. Ίσως στους περισσότερους ακούγεται… αστείο, ωστόσο, τα passwords σήμερα αποτελούν μια από τις σημαντικότερες συνιστώσες της ψηφιακής μας ασφάλειας.

Η Διεθνής Ημέρα Οικογένειας καθιερώθηκε το 1993 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαΐου. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός αντανακλά τη σπουδαιότητα που αποδίδει η διεθνής κοινότητα στην οικογένεια ως βασικό κύτταρο της κοινωνίας.

Credits φωτογραφίας άρθρου: Art Kane «Hopscotch» 1965.

Περισσότερα

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Αυγ 30 2018

“SOS” από την εισαγγελία του Αρείου Πάγου προς τα σχολεία για το γιαπωνέζικο σίριαλ κινουμένων σχεδίων

Έγγραφα της εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών και της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου που στάλθηκαν στο γραφείο του υπουργού Κ. Γαβρόγλου,διαβίβασε το υπουργείο Παιδείας προς όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας με τα οποία επισημαίνουν ότι διαφαίνεται να διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο οι ανήλικοι, και κυρίως οι έφηβοι, από το  γιαπωνέζικο σίριαλ κινουμένων σχεδίων.

Μας αναφέρθηκε περίπτωση, τονίζει η εισαγγελία του Αρείου Πάγου, όπου  μαθητής που είχε δεχθεί ενδοσχολικό bullying  για το χρώμα του και τα κιλά του, βρήκε μια υποστηρικτική “οικογένεια” στα γιαπωνέζικα κινούμενα σχέδια και απέκτησε ένα αίσθημα παντοδυναμίας, βλέποντας το Death Note

Η εισαγγελία του Αρείου Πάγου ζητά από τον Κ. Γαβρόγλου  να ληφθεί μέριμνα για την ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών και τυχόν άλλων φορέων που ασχολούνται με ανηλίκους και υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με το έγγραφο της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου:

Α. Πρόσφατα  , τέθηκε υπόψη μας, η ύπαρξη γιαπωνέζικου σίριαλ κινουμένων σχεδίων με την επωνυμία Death Note, όπου “ο καλός ήρωας θέλει να σώσει τον κόσμο σκοτώνοντας μέσα από ένα ημερολόγιο με υπερφυσικές δυνάμεις τους κακούς”.

Το συγκεκριμένο παιχνίδι, είναι σειρά ιαπωνικών  nange, σε σενάριο Ουμπα Τσογκούμι και εικονογράφηση Τακέσι Ομπατα.

 Β. Πρόκειται για την ιστορία του μαθητή Λυκείου Γ.Λ., ο οποίος ανακαλύπτει ένα τετράδιο, με το οποίο μπορεί να σκοτώσει οποιονδήποτε, απλά γράφοντας το ονομά του σε αυτό σκεπτόμενος το πρόσωπό του.

Η πλοκή παρακολουθεί τις προσπάθειές του να καθαρίσει από τους εγκληματίες μια “κοινωνία που σαπίζει” και να γίνει ο ίδιος κριτής και “θεός ενός νέου κόσμου” οδηγούμενος σταδιακά στην παράνοια.

Εμπόδιο στα σχέδιά του στέκεται η αστυνομία με την πολύτιμη βοήθεια του καλύτερου ντετέκτιβ του κόσμου ,του “L”

Γ. Η δημοτικότητα του Death Note σε μαθητές σε διάφορες χώρες του κόσμου, προκάλεσε την αντίδραση των αρχών, καθώς διάφορα τετράδια με τίτλο Death Note , με ονόματα συμμαθητών τους ή καθηγητών έχουν βρεθεί σε διάφορα σχολεία.

Δ. Η κυκλοφορία του Death Note έχει απαγορευθεί σε διάφορες πόλεις της Κίνας, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, ενώ στις ΗΠΑ υπάρχουν περιπτώσεις όπου μαθητές αποβλήθηκαν, όταν βρέθηκαν να έχουν  στην κατοχή τους παρόμοια τετράδια.

Ε.Την πιο σημαντική περίπτωση αποτελεί η δολοφονία ενός άνδρα στο Βέλγιο τον Σεπτέμβριο του 2007. Πλάι του βρέθηκαν  δυο σημειώσεις, με σαφή επιρροή από το μάνγκα. Ο φόνος αυτός έγινε γνωστός  στη χώρα με το όνομα  φόνος του μάνγκα.

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Αυγ 07 2018

Εργαλεία περιορισμού του χρόνου χρήσης εγκαθιστά το Facebook και το Instagram.

Νέα εργαλεία για τον περιορισμό του χρόνου χρήσης των εφαρμογών τους παρουσίασαν το Facebook και το Instagram τα οποία θα αναπτυχθούν παγκοσμίως τις προσεχείς εβδομάδες.

Πλέον οι χρήστες θα είναι σε θέση να κάνουν καλύτερη διαχείριση του χρόνου τους χρησιμοποιώντας τα 2 αυτά κοινωνικά δίκτυα. Mέσω των συγκεκριμένων εργαλείων δίνεται η δυνατότητα στο χρήστη να ελέγχει πόσο χρόνο αφιερώνει κάνοντας scrolling, να ορίζει υπενθυμίσεις για το πότε ο χρόνος χρήσης που έχει επιλέξει φτάνει στο τέλος του και να κλείνει τα notifications για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Στο Facebook, τα εργαλεία αυτά θα βρίσκονται σε μια νέα κατηγορία στις ρυθμίσεις με τίτλο «Your Time on Facebook», ενώ στο Instagram στις ρυθμίσεις κάτω από το «Your Activity».

Στην κορυφή, θα δείτε έναν πίνακα ελέγχου που θα δείχνει τον μέσο χρόνο για τη συγκεκριμένη εφαρμογή στη συγκεκριμένη συσκευή. Πατήστε οποιαδήποτε γραμμή για να δείτε τον συνολικό χρόνο σας για εκείνη την ημέρα. Κάτω από τον πίνακα ελέγχου, μπορείτε να ορίσετε μια ημερήσια υπενθύμιση έτσι ώστε όταν έχετε φτάσει στο χρονικό διάστημα που θέλετε να ξοδέψετε σε αυτήν την εφαρμογή για εκείνη την ημέρα να υπάρξει σχετική ειδοποίηση. Μπορείτε να αλλάξετε ή να ακυρώσετε την υπενθύμιση ανά πάσα στιγμή.

«Θέλουμε ο χρόνος που οι άνθρωποι περνούν στο Facebook και το Instagram να είναι θετικός και να εμπνέει» είπαν σε ανακοίνωσή τους οι Αμίτ Ραναντίβε και Ντέιβιντ Γκίνσμπεργκ, product management director στο Instagram και διευθυντής έρευνας στο Facebook αντίστοιχα. «Ελπίζουμε αυτά τα εργαλεία να δώσουν στον κόσμο περισσότερο έλεγχο στο χρόνο που περνούν στις πλατφόρμες μας και επίσης να προκαλέσουν εποικοδομητικές συζητήσεις μεταξύ γονιών και νέων για τις online συνήθειες που είναι σωστές».

 

Εργαλεία περιορισμού του χρόνου χρήσης εγκαθιστά το Facebook και το Instagram.

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Ιούν 25 2018

Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες

Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών από μαθητές και εκπαιδευτικούς στο χώρο του σχολείου και λαμβάνοντας υπόψη το ΠΔ 28/15 (34Α΄) «Κωδικοποίηση διατάξεων για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία», το ν. 2472/1997 (50Α΄) «Περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» καθώς και την με αριθμ. πρωτ. 14/21-04-2016 Πράξη του Δ.Σ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ορίζουμε τα εξής:
1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α’/2006).

4. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α΄ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων. Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής)
δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του.
Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»:
http://internet-safety.sch.gr/).
5. Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ’ αρ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (ΦΕΚ 548/τ. Β΄/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται.

Φ.25_103373_Δ1_22-6-2018 Χρήση_κινητών_τηλεφώνων_και_ηλεκτρονικών_συσκευών_στα_σχολεία_signed

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Επόμενα »