Frosso Kritsotaki's blog

Just another Blogs.sch.gr site

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων.

Ιαν 20202

Ο αστρολάβος είναι ένα ιστορικό αστρονομικό όργανο υψηλής ακρίβειας ,το οποίο χρησιμοποιούσαν οι ναυτικοί και οι αστρονόμοι για την ναυσιπλοΐα και την παρατήρηση του Ήλιου και των αστεριών από τον 3ο αιώνα π.Χ. μέχρι τον 18ο αιώνα μ.Χ.. Είναι η αρχαιότερη σωζόμενη διάταξη με γρανάζια και είναι φτιαγμένη από μπρούντζο σε ξύλινο πλαίσιο. Από πρόσφατες έρευνες καταρρίφθηκε η θεωρία ότι εμπεριέχει ένα διαφορετικό γρανάζι, όμως ο μηχανισμός που ανακαλύφθηκε έχει σχέση με την κίνηση της Σελήνης και είναι εντυπωσιακός   αφού δίνει την δυνατότητα μεταβλητής γωνιακής ταχύτητας στον άξονα που κινεί την Σελήνη.

Χρησιμότητα.

Ο μηχανισμός πριν από 2000 χιλιάδες χρόνια υπολόγιζε:

  1. Τη θέση του Ήλιου.
  2. Τη θέση της Σελήνης.
  3. Τη θέση των πλανητών στον ουρανό.
  4. Τις εκλείψεις.
     

Η ανακάλυψη.

Συμιακοί σφουγγαράδες ανακαλύπτουν τυχαία το ναυάγιο των Αντικυθήρων το 1900 και με πρωτόγονα μέσα έρχονται στην επιφάνεια ευρήματα όπως ο περίφημος μηχανισμός των Αντικυθήρων και τα αγάλματα του εφήβου των Αντικυθήρων και του Φιλοσόφου.

Καλή Χρονιά!!!! Ευτυχισμένο το 2020 !

Ιαν 20202
Nature in Greece

Happy New Year

«Nature in Greece 05» από daintgautam διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-sa-2.0

New Year’s Resolutions- Στόχοι της Νέας Χρονιάς

Δεκ 201930

Οι πιο πολλοί από εμάς κάθε χρόνο και μάλιστα λίγο πριν βγει ο προηγούμενος, βάζουμε Στόχους και υποσχόμαστε στον εαυτό μας ότι θα τους πετύχουμε μέσα στο Νέο Έτος.

Οι στατιστικές λένε ότι το 80% των Στόχων μας εγκαταλείπονται μέχρι τα μέσα του Φεβρουαρίου.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Ας ακούσουμε τί λέει ο life coach Αραμπατζής Θεόδωρος

Ας ξεκινήσουμε βάζοντας τον πρώτο μας στόχο για φέτος, να μην υπερβαίνουμε τις δύο ώρες μπροστά από μια οθόνη καθημερινά.

 

Η εκδρομή του σχολείου μας στο Μουσείο Ελεύθερνας και σε εργαστήριο Κεραμικής

Δεκ 201918

Το σχολείο μας διοργάνωσε εκδρομή στο νεόδμητο Μουσείο της Ελεύθερνας.

Το Μουσείο βρίσκεται μετά τον ανασκαφικό χώρο της Αρχαίας Ελεύθερνας σε ένα πολύ όμορφο κτίριο το οποίο εμπλουτίζεται συνεχώς με νεότερο ανασκαφικό υλικό.

Μάθαμε τη σχέση που είχε η Αρχαία Ελεύθερνα και οι πολεμιστές της με τον πόλεμο της Τροίας. Ανακαλύψαμε αναφορές στην Ιλιάδα.

Η ξενάγηση μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Φύγαμε λίγο πιο σοφοί γνωρίζοντας την Ιστορία μας.

Τί θα δούμε; Κατεβάστε το παρακάτω αρχείο:



Λήψη αρχείου

Η Αρχική σελίδα του Μουσείου : http://www.mae.com.gr/muomicronupsilonsigmaepsiloniotaomicron.html

 

 

 

 

 

Η Οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις της στην μικροκοινωνία του σχολείου

Δεκ 201918

Συνηθισμένο θέμα στις συζητήσεις μεταξύ συναδέλφων εκπαιδευτικών, το θράσος, η αλαζονεία, η κακία που κάποιες φορές διακρίνουμε στα μάτια των μικρών μαθητών μας. Άρνηση να ακούσουν τον συμμαθητή τους, πόσο μάλλον τον καθηγητή, σκληρά βλέμματα που πληγώνουν και που φανερώνουν πληγές.

Αναρωτιόμαστε τί κάνουμε λάθος, ανταλλάσσουμε ιδέες, σκαλίζουμε τις σημειώσεις μας από τα χρόνια του ΑΣΕΠ για παιδοψυχαγωγικές μεθόδους αλλά πάλι γυρνάμε στο μηδέν ή κάπου τριγύρω.

Τί φταίει;

Η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων ανέδειξε την κοινωνική γύμνια μας. Αντί να συσπειρωθούμε, να δημιουργήσουμε έναν ισχυρό κοινωνικό ιστό,  να αναδείξουμε τα θετικά σημεία μας, επιλέξαμε να χάσουμε τον πολιτισμό μας και πρώτα απ’ όλα,  απαξιώσαμε την εκπαίδευση.

Τα χρόνια της κρίσης, τα ΜΜΕ φιλοξενούσαν ιστορίες νέων πτυχιούχων που αφηγούνταν τις δυσκολίες τους να βρούνε εργασία ανάλογη με τις σπουδές τους.  Φυσικά οι δυσκολίες για νέους που δεν είχαν την τύχη να σπουδάσουν, ήταν πολύ μεγαλύτερες και συχνά έπεφταν θύματα εκμετάλλευσης , αλλά για τα κανάλια αυτοί οι νέοι, δεν ήταν καλό «θέμα».

Ο συχνός χαρακτηρισμός του Καθηγητή ως  «Δημόσιου Υπαλλήλου» αμαύρωσε την εικόνα του και μείωσε το κύρος του.

Κάπως έτσι, αργά και σταθερά, απαξιώθηκε ο ρόλος της εκπαίδευσης. Το σχολείο ως χώρος μεταλαμπάδευσης γνώσης και αξιών δεν πείθει πια. Η γνώση θεωρείται άχρηστο προσόν.  Οι καθηγητές έπαψαν να αποτελούν πρότυπο στους μαθητές τους και στην κοινωνία, αφενός λόγω της χαμηλής αμοιβής τους αλλά και της αποδυνάμωσης της εξουσίας τους μέσα στο σχολείο.

Οι μαθητές που χρησιμοποιούν βία  γίνονται ήρωες και βρίσκουν μιμητές.  Ο καθηγητής όσο και αν προσπαθεί να προστατεύσει τους πιο αδύναμους και να διδάξει την ανοχή, τη αποδοχή της διαφορετικότητας, τη συμπόνοια, τον αλληλοσεβασμό, αρκεί ένα  απλό περιστατικό ώστε να φανεί η αδυναμία του να τηρήσει τον κανονισμό και να επιβάλει την προβλεπόμενη πειθαρχία και νομιμότητα (ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 120,  23 Ιανουαρίου 2018 ,ΤΕΥΧΟΣ  ΔΕΥΤΕΡΟ –ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ – Παιδαγωγικές δράσεις και μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου )

Έτσι οι μαθητές νιώθουν προδομένοι και βιώνουν την αδυναμία του συστήματος να τους προστατεύσει.

Οι αξίες χάνουν την δύναμή τους. Ο καθηγητής μειώνεται στα μάτια τους.

  • Θυμός
  • μίσος
  • αλαζονεία
  •  θράσος

είναι αναμενόμενες συμπεριφορές.

Μένουμε να παρακολουθούμε τη γοργή εξέλιξη ενός ανησυχητικού φαινομένου που θα επηρεάσει  τα επόμενα χρόνια την κοινωνία μας, με τρομακτικές συνέπειες. Βλέπουμε στην Αμερική και σε άλλες προηγμένες χώρες να συμβαίνουν τραγικά γεγονότα με πρωταγωνιστές μαθητές.

Υπάρχει άραγε χρόνος να δράσουμε και  να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα;

 

 

 

it’s Christmas time!! Κάρτες που μπορούμε να στείλουμε..

Δεκ 20198

First Light of the New Year at Battery Park (Charleston, South Carolina)Happy New Year

«Happy New Year» από undefined διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-sa-3.0

 

«First Light of the New Year at Battery Park (Charleston, South Carolina)» από cseeman διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-sa-2.0

frosso’s blog

Φεβ 201317

Hello world!

Ιαν 201121

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το «Ιστολογείν»!



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων