18 Μαϊου – παγκόσμια ημέρα Μουσείων

Θα πάμε να επισκεφτούμε το Μουσείο Μπενάκη και τη συλλογή με τα παιδικά παιχνίδια. Η συλλογή έχει παιχνίδια από όλη την Ελλάδα αλλά και άλλες χώρες του κόσμου. Εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα παιχνίδια της συλλογής. Για πάμε να δούμε με τι παιχνίδια παίζανε τα παιδάκια τα παλιά χρόνια…

https://www.benaki.org/index.php?option=com_collections&view=collection&id=17&lang=el

αφού δείτε τα παιχνίδια του μουσείου, μπορείτε να κάνετε μια ωραία δραστηριότητα στο σπίτι….Φτιάξτε το δικό σας Μουσείο Παιχνιδιών μαζί με το παιδί σας — ξεχωρίζοντας αγαπημένα παιχνίδια και χωρίζοντας τα ανά ηλικία. Φτιάξτε μια συλλογή με τα μωρουδίστικα του παιχνίδια, και μια με τα παιχνίδια που έχει τώρα που είναι παιδάκι…. Mπορείτε να προσθέσετε στην έκθεση τα δικά σας παιχνίδια που είχατε ως παιδί ή να συζητήσετε με το παιδί  σας ποια ήταν τα δικά σας αγαπημένα παιχνίδια όταν ήσασταν παιδί… Μετά το παιδί μπορεί να ξεχωρίσει το αγαπημένο του παιχνίδι και να το ζωγραφίσει….

  • Τραγούδι

φως και σκιά…

τώρα που το καλοκαίρι πλησιάζει και ο ήλιος θα είναι μαζί μας κάθε μέρα είναι ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για τη σκιά. Μπορούν να βγουν στην αυλή και να παρατηρήσουν τη σκιά του δικού τους σώματος. Και μπορούν να ασχοληθούν και με μια διασκεδαστική δραστηριότητα. Βγαίνουν στην αυλή μαζί με το  αγαπημένο τους πλαστικό ζωάκι, το βάζουν στο έδαφος δίπλα από ένα φύλλο χαρτί, και πειραματίζονται με τη σκιά του παιχνιδιού τοποθετώντας το σε διαφορετικές θέσεις σε σχέση με τον ήλιο. Μετά ζωγραφίζουν γύρω γύρω τη σκιά του παιχνιδιού πάνω στο χαρτί τους με μολύβι ή μαρκαδόρο….

Try This Shadow Drawing Project With Your Kids - Simplemost

Tracing shadows activity - TheDadLab

  • ποιηματάκι -Τα χαμόγελα του ήλιου

Ο ήλιος απ’ την ώρα που ξυπνάει

χρυσάφια και χαμόγελα σκορπάει.

Χαμογελά στον ουρανό και στον αγέρα

και μεσ’ από τη νύχτα βγαίνει η μέρα.

Χαμογελά στην κοιμισμένη αυγή

κι εκείνη στρώνει με τριαντάφυλλα τη γη.

Χαμογελά στους κάμπους, στα λιβάδια

και, να, ο βοσκός να σαλαγάει κοπάδια.

Χαμογελά, χαμογελά και ντύνει

όλα με φως, με ζεστασιά και καλοσύνη.

Αστραφτερό χρυσάφι παντού μπαίνει

και τη ζωή μας με τη ζέστα του ομορφαίνει.

Ο ήλιος απ’ την ώρα που ξυπνάει

χρυσάφια και χαμόγελα σκορπάει.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΟΥΡΕΛΗΣ

(Από το βιβλίο Ο αγέρας παίζει φλογέρα, εκδόσεις Πατάκη)

 

άρθρο για την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο δημοτικό

Συζητάμε με το παιδί μας για τα συναισθήματα που αισθάνεται γνωρίζοντας ότι θα πάει στο δημοτικό σχολείο και το προετοιμάζουμε όσο μπορούμε π.χ μιλώντας του για τη δική μας εμπειρία στο δημοτικό σχολείο όταν ήμασταν παιδιά.

https://enellys.blogspot.com/2020/05/blog-post_15.html?fbclid=IwAR1iHMv1zw-O8_TVZN2b5keCtxobxljA431QXA7kMS5OQcPtBwxuLd6ucb4

εργασιούλες για τα έντομα…

  • ένωσε το έντομο με τον ήχο του

https://www.liveworksheets.com/worksheets/el/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82_%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD/%CE%A4%CE%B1_%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B1_%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CE%BD!!!_de455144rt

  • χώρισε τα έντομα ανάλογα αν είναι ο, η , ή το (η θέση που θα σύρετε με το ποντίκι  στο πινακάκι είναι αριστερά και προς τα πάνω μέσα σε κάθε τετραγωνάκι)

https://www.liveworksheets.com/worksheets/el/%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91/%CE%93%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%83%CE%B1/%CE%95%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B1_%CE%B1%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1_dn534234qv

  • μέτρα τα έντομα και γράψε τον αριθμό

https://www.liveworksheets.com/mo414827bs

  • είναι έντομο ή δεν είναι έντομο;

https://www.liveworksheets.com/ui415844ri

  • βρες ποιο έντομο είναι

https://www.liveworksheets.com/iz384829kg

 

Βεβαιώσεις φοίτησης μαθητών 3ου νηπιαγωγείου για εγγραφή στο δημοτικό

Σας ενημερώνουμε ότι οι βεβαιώσεις φοίτησης των μαθητών του 3ου νηπιαγωγείου Ασπροπύργου που χρειάζονται για την εγγραφή των νηπίων στο 3ο δημοτικό σχολείο, έχουν σταλεί όλες υπηρεσιακώς στη διευθύντρια του σχολείου. (ώστε να μη χρειαστεί να τις παραλάβετε οι ίδιοι από το νηπιαγωγείο, δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν)

εγγραφές σχολικού έτους 2020-21

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2020-21 στο 3ο και 12ο  νηπιαγωγείο  Ασπροπύργου θα είναι κοινές για τα δυο νηπιαγωγείο και τα τμήματα θα χωριστούν αργότερα. Μαθητές που ζουν στα όρια των δρόμων που ανήκουν στα δυο νηπιαγωγεία μας , ίσως χρειαστεί να μετακινηθούν σε άλλο διπλανό νηπιαγωγείο λόγω των πολλών εγγραφών που θα γίνουν φέτος (η φοίτηση προνηπίων φέτος έγινε υποχρεωτική ). Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Μαϊου ως και τις 30 Μαϊου 2020. Εγγραφές μετά τις 30 Μαϊου είναι εκπρόθεσμες και χρειάζονται έγκριση από τον Προϊστάμενο Π.Ε Δυτικής Αττικής. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική για τα νήπια που είναι γεννημένα το 2015 και για τα προνήπια που είναι γεννημένα το 2016

Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που οι αιτήσεις των γονέων θα γίνουν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://proti-eggrafi.services.gov.gr/. Η είσοδος σας στο σύστημα θα γίνει με τους κωδικούς σας στο taxinet.  Μπορείτε να πάτε σε κάποιο Κ.Ε.Π για να σας βοηθήσει να κάνετε την αίτηση .Ακολουθούν οδηγίες :

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ
για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
 Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
 Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) εισέρχονται  με την χρήση των κωδικών  taxisnet. Ο λογιστής σας σίγουρα έχει τους κωδικούς αυτούς, είναι οι ίδιοι που χρησιμοποιείτε για την υποβολή φορολογικής δήλωσης.
 Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου  και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, φορολογική δήλωση ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας. Θα πρέπει να είναι στο όνομα ενός εκ των δυο γονέων και όχι στο όνομα παππού ή γιαγιά ή άλλου τρίτου προσώπου. Αν δεν διαθέτετε εκτυπωτή scanner για να σκανάρετε το λογαριασμό ΔΕΚΟ , μπορείτε να βγάλετε φωτογραφία με το κινητό σας το λογαριασμό, να περάσετε τη φωτογραφία από το κινητό στον υπολογιστή, και μετά να αναρτήσετε τη φωτογραφία στο gov.gr
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πέρα από την ηλεκτρονική δήλωση, πρέπει να προσκομίσετε εσείς οι ίδιοι αυτοπροσώπως τα εξής δικαιολογητικά  στο νηπιαγωγείο  :

1.Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (σας το δίνει το νηπιαγωγείο, το συμπληρώνει ο παιδίατρος και το προσκομίζετε συμπληρωμένο στο νηπιαγωγείο πάλι.
2. Βιβλιάριο Εμβολίων του παιδιού                                                                                                                                                      3. αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας (λογαριασμός δεη, οτε, ευδαπ, μισθωτήριο κτιρίου, φορολογική δήλωση, στο όνομα ενός από τους δυο γονείς. (όχι στο όνομα παππούδων ή άλλων τρίτων προσώπων)

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ (8 :15-16:00)

1. Βεβαίωση εργοδότη ότι και οι δυο γονείς εργάζονται

2.  Βεβαίωση εργοδότη ότι ο ένας γονέας εργάζεται και κάρτα ανεργίας  ΟΑΕΔ του άλλου γονέα

3. κάρτα ανεργίας ΟΑΕΔ και για τους δυο γονείς

4. μονογονεϊκές , τρίτεκνες, πολύτεκνες οικογένειες.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

οι αλλοδαποί μαθητές/τριες που δε δύνανται να προσκομίσουν το Πιστοποιητικό Γέννησης, μπορούν να εγγραφούν με Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης. Όλα τα δικαιολογητικά εγγραφής των αλλοδαπών μαθητών/τριών πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα από το υπουργείο Εξωτερικών ή αρμόδιο δικηγόρο

ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

το παρακάτω βίντεο  παρουσιάζει τον κύκλο ζωής της πεταλούδας

  • ρωτάμε το παιδί ποια είναι τα 4 στάδια της ζωής της πεταλούδας (αυγό, κάμπια, χρυσαλλίδα, πεταλούδα)
  • φύλλο εργασίας για τη γλώσσα, σχετικά με τον κύκλο ζωής της πεταλούδας

https://www.liveworksheets.com/yf372431ls

  • το παιδί ακούει τη μουσική

https://www.youtube.com/watch?v=YxfnUPqWV0

και με το σώμα του κάνει με τις κινήσεις του,πως είναι ένα αυγό, μετά γίνεται κάμπια, μετά γίνεται  χρυσαλλίδα και τυλίγεται με το κουκούλι (μπορούμε να δώσουμε ένα ύφασμα στο παιδί) και τέλος γίνεται πεταλούδα και πετά…

  • ζητάμε απ το παιδί να ζωγραφίσει όπως μπορεί τα 4 στάδια της ζωής της πεταλούδας με χαρτί και μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές
  • ανοίγουμε δυο σελίδες του youtube, μια με το τραγούδι “το νανούρισμα της πεταλούδας”

και τη σελίδα του youtube με το τραγούδι ” μια ωραία πεταλούδα”

Ακούμε μαζί με το παιδί πρώτα το ένα τραγούδι και μετά το άλλο. Το παιδί μπορεί να ακούσει όσες φορές θέλει και να τραγουδήσει  τα δυο τραγούδια . Μετά του εξηγούμε ότι όταν ακούει το νανούρισμα της πεταλούδας, θα κάνει πως είναι μια πεταλούδα που ξεκουράζεται στο πάτωμα, κι όταν ακούει το “μια ωραία πεταλούδα” θα κάνει πως είναι μια πεταλούδα που θα πετάει…. Βάζουμε αρκετές φορές τις 2 μουσικές να παίξουν εναλλάξ ώστε το παιδί πότε να κάνει πως πετά και πότε να ξεκουράζεται…

  • το παιδί παρακολουθεί το βίντεο με τις πεταλούδες

και αφού παρατηρήσει πως είναι το σώμα της , τα φτερά της και πόσο όμορφα χρώματα έχουν μετά ζωγραφίζει τη δική του πεταλούδα…

  • φύλλο εργασίας μαθηματικών, που διδάσκει στα παιδιά τη συμμετρία

https://www.liveworksheets.com/rr410796ou

  • φύλλο εργασίας μαθηματικών, μέτρα τις βούλες στα φτερά της πεταλούδας και ένωσε με μια γραμμή την πεταλούδα με το σωστό αριθμό

https://www.liveworksheets.com/fh374663gh

  • φτιάξε το παζλ