Scratch: εγκατάσταση και πρώτο πρόγραμμα

Εγκαθιστούμε το Scratch 2.0 από το https://scratch.mit.edu/download, ακολουθόντας τα βήματα 1 και 2 (το 3 προαιρετικά)

Στην εφαρμογή Scratch 2.0 βλέπουμε 1) την περιοχή δράσης, όπου εξελίσσονται τα σενάρια που φτιάχνουμε, και 2) την περιοχή όπου φτιάχνουμε τα σενάρια που θα εκτελεστούν. Στη μέση βρίσκονται οι κατηγορίες εντολών με τα περιεχόμενά τους από κάτω. Κάτω αριστερά βρίσκονται τα Αντικείμενα και το Σκηνικό με τα Υπόβαθρα.

Ξεκινάμε το πρόγραμμά μας από την κατηγορία εντολών “Συμβάντα”: τραβάμε την εντολή “Όταν στην πράσινη σημαία γίνει κλικ” και την αφήνουμε στην περιοχή 2.

Δεύτερη εντολή: “για πάντα” από την κατηγορία εντολών “Έλεγχος”, την τοποθετούμε κάτω από την προηγούμενη με την πράσινη σημαία.

Στη συνέχεια, από την κατηγορία “Κινήσεις” τοποθετούμε την εντολή “κινήσου 10 βήματα” μέσα στο “για πάντα”.

Και, τέλος (για την ώρα), τρίτη εντολή “εάν βρίσκεσαι στα όρια αναπήδησε”, πάλι από την κατηγορία “Κινήσεις”.

Για να εκτελέσουμε το πρόγραμμα, κάνουμε κλικ στην πράσινη σημαία, αμέσως πάνω από την περιοχή δράσης.

Και ιδού! Η γατούλα μας κόβει βόλτες αριστερά-δεξιά στην περιοχή δράσης. Υπάρχει ωστόσο ένα πρόβλημα: όταν η γατούλα κινείται προς τα αριστερά αναποδογυρίζει. Για να το διορθώσουμε αυτό κάνουμε κλικ στο μπλε “i” δίπλα από την γάτα στην περιοχή των αντικειμένων, κάτω αριστερά.

και στη συνέχεια κλικ στον οριζόντιο άξονα περιστροφής, όπως στην είκονα.

Όλα εντάξει, η γατούλα βολτάρει όρθια και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Για να το φτιάξουμε λίγο ακόμα, στο επόμενο άρθρο: Προσθήκη ενδυμασίας.