Αρχική » ΓΥΜΝΑΣΙΟ » Διαγώνισμα τριμήνου στη Νεοελληνική Γλώσσα

Ξεκινήστε εδώ

Διαγώνισμα τριμήνου στη Νεοελληνική Γλώσσα

Διαγώνισμα τριμήνου στη Νεοελληνική Γλώσσα

Επώνυμο:                      Όνομα:                                                                 Βαθμός

Κατά τη μακρά περίοδο της μέσης παλαιολιθικής εποχής το κλίμα ήταν ψυχρότερο απ ό,τι σήμερα και ανάγκασε τον άνθρωπο να πάρει μέτρα για να επιβιώσει. Για προσωρινή εγκατάσταση προτιμούσε τις θέσεις κοντά στις όχθες ποταμού, δίπλα σε πηγές νερού ή δίπλα σε λίμνες. Για να προστατευθεί όμως από το κρύο αναζητούσε συχνά καταφύγιο στα σπήλαια και περιτυλιγόταν με δέρματα ζώων. Για την κατασκευή των όπλων και των εργαλείων του ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε οστά και κέρατα ζώων ή κατεργαζόταν τον λίθο. Πράγματι, τα ευρήματα μέσα σε σπηλιές, αιχμές και ξέστρα, δείχνουν ότι ο άνθρωπος της μέσης παλαιολιθικής εποχής, ο homo sapiens, χρησιμοποιούσε πιο προηγμένη τεχνολογία. Μέσα σε σπηλιές βρέθηκαν και καλλιτεχνικά δημιουργήματα, όπως κοσμήματα, περιδέραια, βραχιόλια, σκουλαρίκια και άλλα! Επιπλέον, για να αντιμετωπίσει την έλλειψη τροφής ο homo sapiens εκτός από τροφοσυλλέκτης έγινε και κυνηγός. Την τροφή του αποτελούσαν πλέον, όχι μόνο καρποί και ρίζες, αλλά και μαμούθ, τάρανδοι, αίγαγροι, αντιλόπες, βόδια, ελάφια και οι ίπποι. Όταν τα θηράματά του μετακινούνταν ο homo sapiens τα ακολουθούσε. Τέλος, τη διατροφή του ο Homo Sapiens άρχισε να τη συμπληρώνει και με το ψάρεμα.

  1. Να επισημάνετε στην παραπάνω παράγραφο

α) Θεματική πρόταση: …………………………………………………………………………………………………………………… (1 βαθμός)

β) Λέξη κλειδί της θεματικής πρότασης: …………………………………………………………………………………………… ( 1 βαθμός)

γ) Σχόλια-λεπτομέρειες: ……………………………………………………………………………………………………………… ( 1 βαθμός)

δ) Κατακλείδα (αν έχει): ……………………………………………………………………………………………………………… (1 βαθμός)

ε) Μια περίοδος δεν ανταποκρίνεται απόλυτα στο σκοπό της παραπάνω παραγράφου. Ποια είναι αυτή;

Υπογραμμίστε την.(2 βαθμοί)

στ)Να επισημάνετε στο κείμενο 2 συνδετικές λέξεις που εκφράζουν προσθήκη (2 βαθμoί) ……………………………………………………………… ………………………………………………………

ζ) Να χαρακτηρίσετε το είδος των προτάσεων με ανάλογα με τα συστατικά τους και τη σημασία τους (2 βαθμοί)

Γιάννη έλυσες σωστά τις ασκήσεις; ……………………………… ……………………………

Μαθηματικά, αύριο χημεία και τέρμα ……………………………… ………………………………

  1. Να γράψετε σ΄ένα φίλο/η σας ένα μήνυμα που θα το στείλετε με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Μετά την προσφώνηση, να αναπτύξετε μια παράγραφο με θεματική πρόταση σχόλια και κατακλείδα ξεκινώντας με (1) μία από τις ακόλουθες θεματικές προτάσεις: (10 βαθμοί)

  • Το καθημερινό μου πρόγραμμα είναι ασφυκτικά γεμάτο.

  • Πολλές και ενδιαφέρουσες ήταν οι δραστηριότητες του σχολείου μου τη μέρα την αφιερωμένη στον αθλητισμό και τη διαφορετικότητα.

  • Μετά από πολλή δουλειά, είναι επιτέλους έτοιμο το βιντεάκι που έκανε το τμήμα μου για το ποίημα του Γεωργίου Δροσίνη «Θαλασσινά Τραγούδια».


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς