Αρχική » Project » Περιγραφή – Αφήγηση

Ξεκινήστε εδώ

Περιγραφή – Αφήγηση

ψηφιδωτό χωρίς τη στάμπα

 

 

 

 

 

                 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Ονοματεπώνυμο δημιουργού: Αναστασία Φιλτσόγλου

Η μικροδιδασκαλία αποτελεί το πρώτο μέρος του εκπαιδευτικού σχεδιασμού διάρκειας 60΄ για το πρόγραμμα σπουδών γλωσσικού γραμματισμού των ΣΔΕ, αλλά μπορεί να εφαρμοσθεί και για τη διδασκαλία της περιγραφής ατην Α Γυμνασίου  ( θεματικές ενότητες της περιγραφής, της αφήγησης και της διδασκαλίας του λογοτεχνικού λόγου) .

Το θέμα της παράστασης επιλέχθηκε:

  • γιατί συνδέεται με ένα μνημείο μεγάλης πολιτισμικής σημασίας που προσέλκυσε το ενδιαφέρον των εκπαιδευόμενων
  • για τη διαχρονική και πανανθρώπινη σημασία της παράστασης και τη σύνδεσή της με θέματα διαχείρισης πένθους

Τίτλος μικροδιδασκαλίας: “περιγραφή και ερμηνεία ψηφιδωτού με θέμα την αρπαγή της Περσεφόνης”

Θεωρητικό πλαίσιο:

Μετασχηματίζουσα μάθηση: φάσης επίδειξης, περιγραφής, εννοιολογικοποίησης, πειραματισμός /Κύκλος Kolb

Τεχνική Perkins για την προσέγγιση έργου τέχνης

Εκπαιδευτικοί στόχοι μικροδιδασκαλίας

Σε επίπεδο γνώσεων: Να αναγνωρίζουν και κατατάσσουν αντιπροσωπευτικό έργο τέχνης της αρχαιότητας στο πολιτισμικό πλαίσιο που το δημιούργησε. Να κάνουν μια πρώτη απόπειρα ερμηνείας του έργου τέχνης.

Σε επίπεδο δεξιοτήτων: Να παρατηρούν και να περιγράφουν προφορικά έργο τέχνης. Αξιοποιούν τις παρατηρήσεις και συντάσσουν οργανωμένο περιγραφικό κείμενο σε γραπτό λόγο.

Οριζόντιες δεξιότητες: καλλιέργεια αποκλίνουσας, συνεργατικότητα, επικοινωνία

Απευθύνεται σε εκπαιδευόμενους β΄επιπέδου ΣΔΕ και σε μαθητές Α΄Γυμνασίου

 

Θέματα Διάρκεια Εκπαιδευτικές τεχνικές Εκπαιδευτικά μέσα
Διατύπωση στόχου Χρόνος για ατομική παρατήρηση Επίδειξη (1η φάση κύκλου kolb) Εκτυπωμένη παράσταση ή προβολή με τον Η/Υ/Πίνακας
Παρατήρηση Περιγραφή παράστασηςΤι βλέπετε; 1η φάση τεχνικής Perkins / Καταιγισμός ιδεών (2η φάση κύκλου kolb) Πίνακας /4 κομμάτια χαρτοπίνακα για την οργάνωση των παρατηρήσεων
Ο εκπαιδευτής ζητάει από τους εκπαιδευόμενους να σχολιάσουν τον τρόπο με τον οποίο οργάνωσε τις παρατηρήσεις τους σε κομμάτια χαρατοπίνακαΟ εκπαιδευτής αναδιατυπώνει/δίνει τον ορισμό της περιγραφής ως οργάνωση λεπτομερειών μέσα στο χώρο Εννοιλογικοποίηση / 3η φάση κύκλου kolb) πίνακας
Εστίαση των ομάδων σε μια μορφή της παράστασης /αποτύπωση παρατήρησης σε συνοπτικό οργανωμένο γραπτό περιγραφικό λόγο με ενσωματωμένο σχόλιο για το ρόλο και τα συναισθήματα κάθε μορφής της παράστασης 3-4 προτάσεις Ο εκπαιδευτής δίνει υποστηρικτικό υλικό στους εκπαιδευόμενους για να διατυπώσουν συνεχόμενο λόγο/ ρήματα και επιρρήματα 1η φάση τεχνικής Perkins /Εργασία σε ομάδες( 4η φάση κύκλου kolb) πειραματισμός ) Φύλλο εργασίας
Παρουσίαση της περιγραφής από εκπροσώπους ομάδας Χιονοστιβάδα1η φάση κύκλου kolb επίδειξη από εκπαιδευόμενους

Αφήγηση

Χωριστείτε σε ομάδες 4 ατόμων. Κάθε ομάδα θα εστιάσει στη φιγούρα που προπορεύεται, στα άλογα, στη γυναικεία ή την ανδρική μορφή

Χωριστείτε σε ομάδες 6 ατόμων. Έχετε στη διάθεση σας τις ακόλουθες ερωτήσεις, για να κάνετε μια αφήγηση:

  • Ποιος/α ήταν;

  • Πού βρίσκονται;

  • Τι κάνουν;

  • Πώς αισθάνονται;

  • Τι λένε οι δικοί τους;

  • Τι έγινε στο τέλος;

Στο τέλος ενώνουμε τις απαντήσεις μας και φτιάχνουμε ένα αφήγημα.


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς