Τα κινητικά παιχνίδια : ¨ Παρέχουν πλούσιες δυνατότητες στον Ψυχοκινητικό, Γνωστικό και Συναισθηματικό τομέα. ¨ Έχουν από τη φύση τους μια παρακινητική επίδραση και μπορούν να είναι ιδιαίτερα πολύτιμα για ιδιαίτερες κατηγορίες παιδιών και ενηλίκων όπως, τον απρόθυμο να μάθει ή να συνεργασθεί ή να δραστηριοποιηθεί ή αυτόν που χρειάζεται « θεραπευτική » βοήθεια. ¨ Επιπλέον, τα άτομα που είναι φοβισμένα ή αντιδραστικά, τα ντροπαλά ή μοναχικά, τα βαριεστημένα ή τα λιγότερο ικανά, συχνά παίζουν με ενθουσιασμό ένα παιχνίδι, το οποίο στη συνέχεια λειτουργεί σαν ένα ισχυρό κίνητρο για μάθηση και επιπλέον συμμετοχή. ¨ Αυτό όμως που πρέπει να μας απασχολεί είναι η ανάπτυξη κατάλληλων παιχνιδιών για τους σκοπούς μας …

Παιχνίδια ¨ Οι παίκτες περπατούν ελεύθερα στο χώρο. Με το δικό μας σήμα π. χ. σφύριγμα, χτύπημα χεριών κ. α. πρέπει να σταθούν ακίνητοι, ή στο ένα πόδι, ή να καθίσουν στο έδαφος … Σε μεγαλύτερες ηλικίες προσθέτουμε λέξεις π. χ. ουρανός, θάλασσα, γη, για συγκεκριμένες στάσεις του σώματος. ¨ « Τυφλό πέρασμα εμποδίων » Οριοθετούμε 2 διαδρομές βάζοντας διάφορα εμπόδια ( τα ίδια σε κάθε διαδρομή ). Χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες. Οι παίκτες κάθε ομάδας γίνονται ζευγάρια. Σε κάθε ζευγάρι ο ένας είναι ο τυφλός και ο άλλος ο οδηγός. Οι οδηγοί δεν επιτρέπεται να αγγίζουν τους τυφλούς. Ο τυφλός πρέπει να φτάσει στο τέρμα της διαδρομής, ακούγοντας τις οδηγίες του συντρόφου του. Όταν περάσει την τελική γραμμή, ξεκινά το επόμενο ζευγάρι.

Παιχνίδια ¨ « Οι δρόμοι » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Οι παίκτες κάθε ομάδας πρέπει να διανύσουν μια απόσταση όσο πιο γρήγορα μπορούν ξεκινώντας από διάφορες στάσεις και τρέχοντας με διάφορους τρόπους π. χ. σε ύπτια θέση με κάμψη των ποδιών, μπουσουλώντας, έρποντας ή έχοντας επάνω τους διάφορα αντικείμενα π. χ. με μαξιλάρι πλεύσης ή σανίδα ανάμεσα στα γόνατα, σωσίβιο στη μέση κ. α. ¨ « Φτιάχνω τον Πύργο » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Κάθε παίκτης κρατάει ένα σπόγγο και πρέπει να διανύσει μια απόσταση και να τον τοποθετήσει μέσα σε ένα στεφάνι. Οι επόμενοι κάνουν το ίδιο βάζοντας τον ένα σπόγγο επάνω στον άλλο για να σχηματισθεί ένας πύργος. Κερδίζει η πιο γρήγορη ομάδα.

Παιχνίδια ¨ « Τρέξιμο σε κύκλους » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Σε απόσταση μπροστά από κάθε ομάδα βάζουμε έναν κώνο. Οι παίκτες κάθε ομάδας, σχηματίζουν κύκλο πλέκοντας τα χέρια τους ή δεμένοι με σκοινί στο ύψος της μέσης, με την πλάτη γυρισμένη στο κέντρο. Μόλις δώσουμε το σύνθημα, κάθε ομάδα πρέπει να τρέξει μέχρι τον κώνο, να κάνει κύκλο και να επιστρέψει πίσω. ¨ « Γρήγορη κούρσα » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Οι παίκτες της μιας ομάδας στέκονται όρθιοι ο ένας πίσω από τον άλλο. Σε απόσταση, οι παίκτες της άλλης ομάδας σε ζευγάρια είναι τα εμπόδια. Κάθε παίκτης πρέπει να τρέξει όσο πιο γρήγορα μπορεί και να περάσει τα εμπόδια ( πέρασμα κάτω από πόδια ή χέρια, άλμα, γύρω – γύρω κ. α.) και να επιστρέψει στη θέση του. Χρονομετρούμε τις δύο ομάδες. Κερδίζει η γρηγορότερη.

Παιχνίδια ¨ « Μαθαίνω να περπατώ ωραία » Οι παίκτες περπατούν σε μια απόσταση και περνούν διάφορα εμπόδια, έχοντας ένα αντικείμενο επάνω στο κεφάλι τους π. χ. ένα περιοδικό, ένα σπόγγο, μια χαρτοπετσέτα, ένα βιβλίο κ. α. ¨ « Οι Κινέζοι » Διασκορπίζουμε πολλούς μαλακούς κώνους. Οι παίκτες, μαζεύουν όσους κώνους μπορούν και τους ισορροπούν επάνω στο κεφάλι τους. Στη συνέχεια πρέπει να διανύσουν μια συγκεκριμένη απόσταση, χωρίς να τους πέσουν. ¨ « Πήδημα προς τα πίσω » Οι παίκτες στέκονται πίσω από ένα « ρυάκι ή ποτάμι ». Μετά πηδάνε προς τα πίσω και όποιος δεν πέσει στο νερό είναι ο νικητής.