Παράταση εγγραφών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2022-23

.jpg
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2022-23, παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022.

ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΚΥΡΑΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ:ΜΑΘΑΙΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Sarakosti Kyra
Το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής είναι από τα παλιότερα έθιμα που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα, σήμερα όμως λίγο πολύ ξεχασμένο. Χρησίμευε πάντα ως ημερολόγιο για να μετράμε τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς η κυρά-Σαρακοστή έχει 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής. Πρόκειται για ένα έθιμο που τείνει στις ημέρες μας να εκλείψει, ενώ παλαιότερα το συναντούσαμε σε όλο τον ελλαδικό χώρο με διάφορες παραλλαγές και χρησιμοποιούνταν ως ημερολόγιο που μετρούσε τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής.

Η κυρά-Σαρακοστή, στις περισσότερες περιοχές, ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά, που απεικόνιζε μια γυναίκα, που έμοιαζε με καλόγρια, με 7 πόδια, σταυρωμένα χέρια γιατί προσεύχεται, ένα σταυρό γιατί πήγαινε στην εκκλησία και χωρίς στόμα γιατί νηστεύει. Στο τέλος κάθε εβδομάδας, αρχής γενομένης από το Σάββατο μετά την Καθαρά Δευτέρα, της έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σάββατο. Αυτό το κομμάτι χαρτί το δίπλωναν καλά και το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο ή καρύδι (περιοχή της Χίου), το οποίο τοποθετούσαν μαζί με άλλα. Όποιος το έβρισκε θεωρούνταν τυχερός και γουρλής. Σε κάποιες περιοχές, το έβδομο πόδι το τοποθετούσαν μες στο ψωμί της Ανάστασης και όποιος το έβρισκε του έφερνε γούρι.

Σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, η κυρά-Σαρακοστή φτιάχνεται από ζυμάρι με απλά υλικά και, κυρίως, πολύ αλάτι για να μη χαλάσει. Εξάλλου, δεν τρωγόταν, αφού χρησιμοποιούνταν ως ημερολόγιο. Αλλού πάλι, την έφτιαχναν από πανί και τη γέμιζαν με πούπουλα.

Στον Πόντο, η κυρά-Σαρακοστή ήταν μια πατάτα ή ένα κρεμμύδι που το κρεμούσαν απ’ το ταβάνι και πάνω του είχαν καρφωμένα επτά φτερά κότας, ώστε να αφαιρούν ένα φτερό κάθε εβδομάδα. Εδώ το έθιμο ονομαζόταν “Κουκουράς”, ο οποίος ήταν και ο φόβος των παιδιών!

Για το έθιμο της κυρα-Σαρακοστής έχουν γραφτεί οι παρακάτω στίχοι:

Την κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν’
με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.

Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν’ ένα τη βδομάδα
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά.

.
(Στιχουργός: Πόλυ Βασιλάκη)

Φτιάξτε τη μαζί με τα παιδιά

Συστατικά

3 κούπες αλεύρι
1 κούπα αλάτι
1 κούπα νερό
μπαχαρικά για διακόσμηση όπως γαρύφαλλο ή μαχλέπι
Εκτέλεση
Η «κυρά-Σαρακοστή» λειτουργούσε ως ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο το οποίο βοηθούσε «τους παλιούς» να μετρούν τις εβδομάδες που μεσολαβούσαν από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Μεγάλη Εβδομάδα. Συνήθως, ήταν η ζωγραφιά, μιας γυναίκας με μαντήλι στο κεφάλι, επτά πόδια, σταυρωμένα χέρια –επειδή προσευχόταν– και χωρίς στόμα, διότι νήστευε όλη αυτή την περίοδο. Κάθε Σάββατο, ξεκινώντας από το Σάββατο που ακολουθούσε μετά την Καθαρά Δευτέρα, η κυρά-Σαρακοστή «έχανε» ένα πόδι. Το τελευταίο μάλιστα, το οποίο κοβόταν το μεγάλο Σάββατο, σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας το τοποθετούσαν μέσα στο ψωμί της Ανάσταση και σε όποιον τύχαινε, του έφερνε καλή τύχη (κάτι σαν το φλουρί της Βασιλόπιτας)! Εκτός από χαρτί, η κυρά-Σαρακοστή μπορεί να φτιαχτεί επίσης από ύφασμα, αλλά και από ζυμάρι. Εγώ, την φτιάχνω με αλατόζυμο, ένα ωραίο υλικό που επειδή έχει πάρα πολύ αλάτι δεν χαλάει για πάρα πολύ καιρό – έχει τις ιδιότητες του πηλού ή της πλαστελίνης.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 160° C στον αέρα.
Βάζουμε τα υλικά για το ζυμάρι σε ένα λεκανάκι και τα ζυμώνουμε μέχρι να γίνει μια ελαστική και ωραία ζύμη.
Πλάθουμε την Κυρά Σαρακοστή με το ζυμάρι φτιάχνοντας το σώμα, τη φούστα, το πρόσωπο, τα πόδια της, τη διακοσμούμε όπως θέλουμε και τη βάζουμε σε ένα ταψί το οποίο έχουμε στρώσει με λαδόκολλα.
Ψήνουμε για 20 με 30 λεπτά. Μας ενδιαφέρει να στεγνώσει και όχι να «ψηθεί».
Tip
Πρόκειται για μια εύκολη ζύμη η οποία για να φτιαχτεί μπορεί να θέλει και λίγο ακόμα νερό το οποίο προσθέτουμε λίγο-λίγο.
ΠΡΟΣΟΧΗ! ΔΕΝ ΤΡΩΓΕΤΑΙ!

Πηγή: https://sifnaiko-fos.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%AD%CE%B8%CE%B9%CE%BC%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AC-%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B9/

Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

sar1

sar2

sar3

sar4

Σήμερα οι μαθητές μας γνώρισαν το έθιμο της Κυράς Σαρακοστής. Έμαθαν τι συμβολίζει και δημιούργησαν ομαδικά μία με ζυμάρι για την τάξη μας και ατομικά μία με χαρτί την οποία πήραν στο σπίτι για να μετράνε τις εβδομάδες μέχρι την Ανάσταση του Κυρίου. Παράλληλα, διέκριναν τα νηστίσιμα και αρτύσιμα τρόφιμα και έφτιαξαν ομαδικά την Κυρά -Σαρακοστή με εικόνες νηστίσιμων εδεσμάτων! Καλή Σαρακοστή σε όλους!
s

sa

asa

“ΝΑ ΓΙΝΟΜΑΙ ΑΝΕΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΤΑΕΤΟ ΚΑΙ ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΕΜΟ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΟΥΡΑΝΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ”, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας έφτιαξαν και φέτος τους δικούς τους όμορφους χαρατετούς!

xartaetoi

xartttt

xart

xar

xaaaaaa

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΛΕΚΙΝΟΥ

Με αφορμή την περίοδο της Αποκριάς που διανύουμε, οι μαθητές μας γνώρισαν τον Αρλεκίνο, μέσα από το βιβλίο της Ζωρζ Σαρή καθώς επίσης και το έργο διάσημων ζωγράφων με πρωταγωνιστή τον Αρλεκίνινο και έκαναν τις δικές τους εικαστικές δημιουργίες.

erlek

arle

arl

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Φωτολίβους στην 9η πανελλαδική σχολική ενέργεια ενάντια στην Ενδοσχολική Βία

mila 1
Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» το σχολείο μας συμμετέχει μέσω της δημιουργίας του δικού του μηνύματος στην 9η Πανελλαδική Σχολική Ενέργεια ενάντια στην Ενδοσχολική Βία που διοργανώνειτο χαμόγελο του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει της 6ης Μαρτίου Σχολικής Ημέρας Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό θα πραγματοποιήσει για 9η συνεχή χρονιά την εκστρατεία Μίλα Τώρα. Όλες οι δράσεις θα γίνουν στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης συνεργασίας μας με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και μέσα από το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο «ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ» (Φ.2.1/ΜΓ/75735/120154/Δ7).
http://https://www.milatora.gr/post/school-campaign

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΑΠΟ 1-20 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

.jpg
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018.

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
•Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας:
• Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
α) Η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Διαδικτυακή Ημερίδα _ Φαινόμενα Βίας Στη Σχολική Κοινότητα. Αντιμετώπιση, Πρόληψη , ερμηνεία



Λήψη αρχείου
Το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022, θα διεξαχθεί επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Φαινόμενα βίας στη σχολική κοινότητα: https://blogs.sch.gr/fdnipiag/files/2022/02/Afisa-HMERIDA.pdfΑντιμετώπιση, Πρόληψη, Ερμηνεία». Την ημερίδα αυτή συνδιοργανώνουν, έπειτα από
απόφαση των Ολομελειών τους, είκοσι δύο από τα είκοσι τέσσερα Περιφερειακά Κέντρα
Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) της χώρας και πιο συγκεκριμένα: Ανατολικής
Μακεδονίας και Θράκης, Αττικής (1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο και 6ο), Β. Αιγαίου (1ο, 2ο), Δυτικής Ελλάδας,
Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας (1ο, 2ο, 3ο, 4ο), Κρήτης, Ν.
Αιγαίου (1ο, 2ο), Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας.
Βασικό στόχο της εκδήλωσης αποτελεί η συνεισφορά στη συζήτηση για τις εκδηλώσεις βίας
που προβληματίζουν έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και η συνακόλουθη υποστήριξη
των σχολικών μονάδων, στην πρόληψη και την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων.