ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΣΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος είτε σωματικός , είτε συναισθηματικός.Η σύγχρονη μάστιγα ή αλλιώς bullying συναντάται πολύ συχνά στα σχολεία , με κύρια χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού την πρόθεση από το παιδί – δράστη να βλάψει, να κάνει ζημιά στο παιδί – θύμα.
Εμφανίζεται με τις παρακάτω μορφές:
Λεκτικού εκφοβισμού, όπως τα ντροπιαστικά σχόλια, η κοροϊδία, οι διακρίσεις
Κοινωνικού εκφοβισμού όπως η απομόνωση από την ομάδα, η διάδοση άσχημων φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων κα.
Σωματικού εκφοβισμού, όπως τα χτυπήματα, οι σπρωξιές, οι κλωτσιές κα.
Ηλεκτρονικού εκφοβισμού όπως ο εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο.
Το σχολείο ως εκπαιδευτικός θεσμός καθώς και οι εκπαιδευτικοί ως φορείς κοινωνικοποίησης των μαθητών οφείλουν να βοηθούν στην καλλιέργεια κλίματος ασφάλειας, ισότητας και δικαιοσύνης και μέσα από τον εποικοδομητικό
διάλογο να διευθετούνται οι συγκρούσεις.Αναπτύσσονται ειδικά προγράμματα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και άμβλυνσης της επιθετικότητας κάθε ηλικίας στις σχολικές μονάδες, παράλληλα γίνονται ενημερώσεις από ειδικούς σε εκπαιδευτικούς και γονείς για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του επικίνδυνου αυτού φαινόμενου. Καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση του φαινομένου παίζει και η οικογένεια. Οι γονείς είναι υπεύθυνοι να μαθαίνουν στα παιδιά τους τη διαφορετικότητα, την ισότητα και το σεβασμό προς όλους. Όλοι είμαστε ίσοι, αλλά όχι ίδιοι.
Υγιεινή Διατροφή και Προστασία Περιβάλλοντος
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου, μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες που προάγουν και καλλιεργούν τη σκέψη, ταξίδεψαν στον κόσμο της Διατροφής και κατανόησαν τη σημαντικότητα της φροντίδας και Προστασίας της Γης προκειμένου με τα αγαθά της να μπορούμε να επιβιώσουμε.Έμαθαν από πού έρχεται η τροφή μας, ποια διατροφή θεωρείται υγιεινή και ποια όχι, κατέγραψαν και ζωγράφισαν τις δικές τους διατροφικές προτιμήσεις, έπαιξαν και κατασκεύασαν τη διατροφική πυραμίδα και πολλά άλλα…..