Χρήση του edmodo: 2 μήνες μετά την εγγραφή…

Στις 15 Οκτωβρίου έγραψα ένα άρθρο σχετικά με τη χρήση του edmodo σαν μικρο-ιστολόγιο στην τάξη. Σήμερα, 2 μήνες μετά, θέλω να μοιραστώ μαζί σας τη μέχρι τώρα εμπειρία μου και τα αποτελέσματα της χρήσης του εντός και εκτός τάξης.

Η αρχή.

edmodo profile

Από τα στατιστικά του προφίλ μου στο edmodo

Κατά τις πρώτες δυο μέρες μετά την εγγραφή μου στο edmodo, άρχισα να μελετώ το περιβάλλον διεπαφής (interface), την ασφάλεια που παρέχει στα μέλη του, είδα πολλά από τα αρχεία βοήθειας για το πώς θα δημιουργήσω ομάδες με τους μαθητές και πολλά άλλα σχετικά με τις λειτουργίες του. Το περιβάλλον είναι εξελληνισμένο στο μεγαλύτερο μέρος του χάρη στον συνάδελφο Θεόδωρο Γούτα με τον οποίο έχω ήδη «συνδεθεί» στο edmodo, όπως και με αρκετούς άλλους, Έλληνες και ξένους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

Σταδιακά γράφτηκαν όλοι οι μαθητές μου. Δεν σας κρύβω ότι πολλοί από αυτούς είχαν κάποιες ενστάσεις… είτε από αντίδραση, είτε από φόβο (δεν ήξεραν τι δίκτυο είναι) αλλά βλέποντας και τους υπόλοιπους συμμαθητές τους νομίζω ότι πείστηκαν και γράφτηκαν.

Κάποιοι απλοί «κανόνες» που έβαλα.

  1. Σεβόμαστε ο ένας τον άλλο
  2. Γράφουμε Ελληνικά – όχι greeklish
  3. Σκοπός μας και εδώ είναι η συνεργασία.

Μπορώ να πω ότι οι μαθητές τους σέβονται. Μόνο με τα greeklish υπάρχει ακόμα ένα «θέμα» αλλά ξέροντας ότι μηνύματα σε greeklish θα διαγράφονται από εμένα … το σέβονται και γράφουν Ελληνικά.

Εργασίες.

Όλες οι εργασίες των μαθητών έγιναν μέσα στο edmodo. Το μόνο «πρόβλημα» ήταν ο χρόνος που έπρεπε να παραδοθούν όλες οι εργασίες. Δεν κατάφερα να τηρήσω τα χρονοδιαγράμματα όσον αφορά στο χρόνο που θα ήθελα να παραδώσουν την κάθε μια. Βέβαια, το πλήθος τους ήταν αυτό που είχα αρχικά σχεδιάσει, αλλά μέχρι το τέλος του τριμήνου (χρόνος που τελικά έβαλα ως όριο στην παράδοση όλων των εργασιών) οι περισσότεροι ανταποκρίθηκαν. Εννοείται ότι όσοι δεν παρέδωσαν τις εργασίες βαθμολογήθηκαν με 0.

Κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία:

Όσοι προσπάθησαν από την αρχή να κάνουν τις εργασίες, έτυχαν μεγάλης βοήθειας από τη μεριά μου για να κατανοήσουν πράγματα που στο χρόνο του μαθήματος δεν μπορούσε να γίνει ατομικά στον κάθε ένα μαθητή ξεχωριστά. Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που το edmodo μπορεί να προσφέρει. Όσα παιδιά κατάλαβαν ότι είχαν στη διάθεσή τους 24 ΩΡΕΣ ΤΟ 24-ΩΡΟ ΚΑΙ 7 ΜΕΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΝΑΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ, έκαναν πολύ καλή δουλειά και το αποτέλεσμα πιστεύω τους ικανοποίησε.

Ένα σχετικό μήνυμα που έγραψα σε όλους τους μαθητές μου από την αρχή:

«Όσοι έχετε πρόσβαση στο διαδίκτυο “βοηθήστε” τους συμμαθητές σας που δεν έχουν (ή έχουν προβλήματα) ώστε να παραδώσουν τις εργασίες τους. Επίσης παρακινήστε και αυτούς που ακόμα δεν έχουν κάνει λογαριασμό εδώ να το κάνουν το συντομότερο.
Θεωρώ ότι έχετε πειστεί ότι οι εργασίες σας γίνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσω της επικοινωνίας μαζί μου (μέσω του edmodo) … και με τη βοήθεια που σας δίνω μπορείτε να κάνετε το καλύτερο.
Στο χέρι σας είναι να κάνουμε το μάθημα … παιχνίδι»

Ένα «θέμα» που προέκυψε:

Κάποιοι από τους μαθητές που δεν παρέδωσαν καμιά (ή κάποιες) εργασία, προέβαλαν ως επιχείρημα ότι δεν είχαν internet στο σπίτι τους. Το δέχτηκα και το αντιμετώπισα με κάποια επιείκεια στην αρχή.

Όμως:

ΔΕΝ δέχομαι ότι αυτό μπορεί να είναι ένας λόγος άρνησης στο να κάνουν τις εργασίες τους. Αν δεχτώ ότι δεν έχουν πρόσβαση στο internet στο σπίτι τους, ΔΕΝ μπορώ να δεχτώ ότι 2 μήνες δεν βρήκαν έστω και 10 λεπτά χρόνο να στείλουν τις εργασίες από το εργαστήριο του σχολείου, ή από το σπίτι ενός φίλου τους, συγγενή τους ή συμμαθητή τους ή ακόμα και από τη δουλειά των γονιών τους. Η άποψή μου είναι ότι το να μην έχει κάποιος πρόσβαση στο internet είναι κατανοητό και σεβαστό. Το να αρνείται όμως να παραδώσει τις εργασίες του είναι (την άποψή μου λέω πάντα και διορθώστε με αν κάνω λάθος) αδιαφορία. Από την άλλη να μην ξεχνάμε ότι στο edmodo έχουν πρόσβαση και οι γονείς τους (με κάθε εγγραφή μαθητή δημιουργείται αυτόματα και ένας κωδικός για την εγγραφή των γονιών του). Μέχρι σήμερα έχουν γραφτεί 7 γονείς. Είναι μικρός ο αριθμός αυτός, αλλά θεωρώ ότι είναι αρκετά προχωρημένο χαρακτηριστικό για τα Ελληνικά δεδομένα.

Τα διαγωνίσματα του α’ τριμήνου.

Όλα τα διαγωνίσματα του α’ τριμήνου τα έκανα στο edmodo. Στην αρχή δυσκολεύτηκα στο σχεδιασμό τους ειδικά στο θέμα του πώς θα τα φτιάξω χωρίς να τα βλέπουν από πριν οι μαθητές. Σκέφτηκα λοιπόν να κάνω μικρότερες ομάδες (υποομάδες κάθε τάξης) και την ημέρα του διαγωνίσματος θα έβαζα ως μέλη της μικρότερης αυτής ομάδας μόνο τα παιδιά που ήταν εκείνη τη μέρα παρόντα (οι απόντες δεν θα μπορούσαν να δουν τα θέματα την ημέρα της εξέτασης). Επίσης κάποιες από τις ερωτήσεις που δεν γινόταν να απαντηθούν μόνο με ένα σωστό-λάθος ή πχ έπρεπε να δω τις πράξεις που έκαναν για να απαντήσουν, τις ζήτησα και σε χαρτί. Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου που διδάσκονται προγραμματισμό, έκαναν επιπλέον από τις ερωτήσεις του τεστ και κάποια εργασία που έπρεπε να παραδοθεί εκείνη τη μέρα και ώρα του τεστ (για να μην δημιουργηθεί πρόβλημα, όσοι δεν κατάφεραν να κάνουν αυτή την εργασία και δεν την παρέδωσαν την ώρα του τεστ βαθμολογήθηκαν με 0)

Οι απόψεις των μαθητών μέσα από «ψηφοφορίες» στο edmodo.

Το edmodo δίνει τη δυνατότητα να κάνει κανείς δημοσκοπήσεις μέσα από ερωτηματολόγια με τη μορφή ψηφοφορίας. Το εκμεταλεύτηκα λοιπόν και τους έκανα μερικές ερωτήσεις. Δεν πήρα απαντήσεις από όλους (δυστυχώς) αλλά μπορώ να σας δείξω τα αποτελέσματα:

Οι απόψεις των μαθητών για το interface του edmodo.

Οι απόψεις των μαθητών για το interface του edmodo. (Σύνολο ερωτηθέντων: 160 μαθητές – Β και Γ Γυμνασίου)

Αξιολόγηση του edmodo για τις εργασίες (Ερωτηθέντες: 70 μαθητές Β Γυμνασίου)

Αξιολόγηση του edmodo για τις εργασίες (Ερωτηθέντες: 90 μαθητές Γ Γυμνασίου)

Χρήση του edmodo Β Γυμνασίου (Ερωτηθέντες: 70 μαθητές Β Γυμνασίου)

Χρήση του edmodo Γ Γυμνασίου (Ερωτηθέντες: 90 μαθητές Γ Γυμνασίου)

Τελειώνοντας θα ήθελα να πω τα εξής:

  • Το edmodo είναι ένα πολύ καλό (δωρεάν) εργαλείο που βοηθά και τους μαθητές και εμάς τους καθηγητές γιατί μπορούμε να είμαστε «δίπλα» τους και εκτός ωρών διδασκαλίας, κάθε μέρα.
  • Μέσα από τις ομάδες οι μαθητές μπορούν να συνεργάζονται.
  • Οι χρονολογημένες εργασίες, τα τεστ και οι (άμεσες) βαθμολογίες είναι από τα μεγάλα πλεονεκτήματα που παρέχει το edmodo.
  • Η δυνατότητα επικοινωνίας με τους γονείς είναι πολύ σημαντικό πλεονέκτημα.
  • Η δυνατότητα συνεργασίας με καθηγητές του ίδιου σχολείου (ήδη έχουν γραφτεί δυο συνάδελφοι από το ίδιο σχολείο) αλλά και από άλλα σχολεία της Ελλάδας ή του εξωτερικού είναι ένα πολύ καλό χαρακτηριστικό που μπορεί να μας προσφέρει πολλά.
  • Η υποστήριξη που παρέχουν οι δημιουργοί του και οι συνεργάτες τους είναι εντυπωσιακή. Σε όσα προβλήματα, ερωτήσεις, παρατηρήσεις και υποδείξεις τους έχω κάνει, οι απαντήσεις τους ήταν σχεδόν άμεση (ακόμα και μέσα σε λίγη ώρα).
  • Δείτε και ένα συγκριτικό του edmodo με παρόμοια περιβάλλοντα (το συγκριτικό είναι στα Αγγλικά)

[important]Σας παροτρύνω λοιπόν να ξεκινήσετε (αν δεν το έχετε ήδη κάνει) με το edmodo. Οι εμπειρία (για εσάς και τους μαθητές σας) θα είναι σίγουρα πολύτιμη.[/important]

.: Βαγγέλης Ζαμάνης :.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2011/12/18/%cf%87%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-edmodo-2-%ce%bc%ce%ae%ce%bd%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%ce%b3%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae/

7 σχόλια

1 ping

Μετάβαση στη φόρμα σχολίων

  1. Βαγγέλη καλησπέρα. Είμαι μαθηματικός στο 1ο Γυμνάσιο Σαλαμίνας. Έπεσα τυχαία στο υπέροχο blog σου και επειδή ασχολούμαι εδώ και λίγες μέρες με το edmodo θα ήθελα να σε ρωτήσω τα εξής:
    1) Όταν συνδέεται ένας άλλος καθηγητής με το edmodo σου τι ακριβώς μπορεί να κάνει;
    2) Μπορεί να σε παρακολουθήσει κάποιος χωρίς τον κωδικό που δίνει το edmodo, π.χ. θέλεις να δείξεις σε κάποιον συνάδελφο τι δουλειά γίνεται, πως το κάνεις αυτό (μπορεί να συνδέεται και με την 1η ερώτηση) ή πιο απλά δίνεις ένα site (www.nannos.gr) και ο άλλος το επισκέπτεται, μπορεί να συμβεί αυτό με το edmodo;
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου.

    1. Μιχάλη καλησπέρα.

      Αρχικά μετέφερα το σχόλιό σου στο σχετικό άρθρο μιας και εκεί που το είχες δεν εμφανιζόταν (ίσως να είναι και σφάλμα του “θέματος” που έχω στο blog).
      Σχετικά τώρα με τις ερωτήσεις σου.
      Οτιδήποτε γράφεις στο edmodo το στέλνεις είτε προσωπικά σε κάποιον (μαθητής σου, γονιός μαθητή σου, συνάδελφος) είτε σε κάποια από τις ομάδες που εσύ δημιουργείς είτε σε ομάδα που συμμετέχεις.
      Για να συνδεθείς με κάποιον συνάδελφο στέλνεις αίτημα σύνδεσης μαζί του (ή αν εκείνος το κάνει, το αποδέχεσαι).
      Επιπλέον μπορείς να κάνεις τα εξής:

      1) Αν θέλεις να τον κάνεις συν-εκπαιδευτικό θα πρέπει να του δώσεις τον κωδικό μιας ομάδας μαθητών σου και αν αυτός τον αποδεχτεί μπορείς να τον ορίσεις συν-εκπαιδευτικό σε αυτή την ομάδα. Δηλ. κι εσύ και αυτός θα έχετε κοινούς μαθητές στους οποίους μπορείτε να στέλνετε εργασίες, τέστ. Δεν το έχω ακόμα εφαρμόσει για να δω λεπτομέρειες, παρότι η καθηγήτρια της τεχνολογίας με την οποία κάνουμε (σύμφωνα με το πρόγραμμα του σχολείου) συνδιδασκαλία, έχει γραφτεί στο edmodo, αλλά δεν τους έχει βάλει καμιά εργασία ακόμα (προσπαθεί να καταλάβει το περιβάλλον του edmodo και να ξεκινήσει το β’ τρίμηνο)

      2) Μπορείς να δημιουργήσεις (όπως κι εγώ) μια ομάδα (πχ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ) στην οποία να εγγραφούν με τον κωδικό που θα τους στείλεις όσοι από τους συναδέλφους έχουν συνδεθεί μαζί σου.
      Στην ομάδα αυτή (όπως και σε οποιαδήποτε άλλη δημιουργείς) μπορείς να προσθέσεις εγγραφή σε ροή (RSS) από οποιαδήποτε ιστοσελίδα θέλεις, ώστε να εμφανίζονται τα άρθρα από αυτή τη σελίδα.

      * Αν δεις και τα αρχεία βοήθειας, θα μπορέσεις να ξεκινήσεις *
      Ελπίζω να βοήθησα.

      ΥΓ. Σε “εντόπισα” στο edmodo και έκανα αίτημα σύνδεσης μαζί σου οπότε (αν δεχτείς φυσικά) θα τα λέμε και από εκεί 🙂

  2. Εξαιρετική η παρουσίασή σας. Έχω αρκετό καιρό που έχω εγγραφεί στο edmondo, αλλά δεν το έχω ψάξει ακόμη. Η παρουσίασή σας μου δίνει κίνητρο. Πραγματικά θα ήθελα να συνδεθώ με όσους περισσότερους συναδέλφους μπορώ με σκοπό την ανταλλαγή εμπειριών.

    1. Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Θα σας αναζητήσω στο edmodo…

  3. Βαγγέλη μπράβο για τη δουλειά σου! Ήταν κάτι που ήθελα να παρουσιάσω κι εγώ, αλλά ο φόρτος της δουλειάς δεν μου το επέτρεψε.
    Χαίρομαι που βοηθάς στην εξάπλωση του edmodo στην Ελλάδα, κύρια ως νοοτροπία, παρά ως εργαλείο καθαυτό. Τα ηλεκτρονικά διαγωνίσματα είναι στο πνεύμα του νέου προγράμματος σπουδών της Πληροφορικής Γυμνασίου, οπότε είμαστε εντός πλαισίου.
    Ένας λόγος που το αγαπούν οι μαθητές είναι το στήσιμο και τα χρώματα που θυμίζουν το facebook. Αλλά και το ότι είμαστε διαθέσιμοι πέρα από τη μια ώρα μαθήματος.
    Πάντα επιτυχίες!

    1. Να είσαι καλά… και σε σένα πάντα επιτυχίες…

      Τρία βασικά μειονεκτήματα του edmodo (κατά τους μαθητές μου πάντα) είναι ότι λείπει το κουμπί Like, το ότι δεν έχει αίτημα φιλίας και (φυσικά) το ότι δεν έχει chat!!

  4. Νομίζω πως θα έπρεπε να υπήρχαν δύο κανάλια chat(Δημόσιο και επικοινωνία με τον καθηγητή) 🙂

  1. […] έχει γράψει: Μικρο-ιστολόγια για το σχολείο – Edmodo και Χρήση του edmodo: 2 μήνες μετά την εγγραφή… Βουτήξτε λοιπόν στον κόσμο των μικρο-ιστολογίων του […]

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση