Μικρο-ιστολόγια για το σχολείο – Edmodo

Το Edmodo είναι μια δωρεάν υπηρεσία μικρο-ιστολογίων και χρησιμοποιείται ήδη από χιλιάδες εκπαιδευτικούς και μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω των δυνατοτήτων που προσφέρει. Τα μικροϊστολόγια είναι κοινωνικά δίκτυα, στα οποία οι χρήστες μπορούν να δημοσιοποιούν μικρές αναρτήσεις κειμένου που αφορούν τα ενδιαφέροντά τους, τις δραστηριότητές τους, τις απόψεις τους, γεγονότα, ανακοινώσεις κτλ. οι οποίες συνήθως δεν ξεπερνούν τους 140 χαρακτήρες. Ο κάθε χρήστης μπορεί να ακολουθεί και να ακολουθείται από άλλους χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να βλέπει τις αναρτήσεις άλλων ατόμων καθώς και άλλα άτομα να βλέπουν τις δικές του αναρτήσεις. Το γεγονός ότι οι αναρτήσεις έχουν περιορισμένο μέγεθος, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να παρακολουθούν πολλές διαφορετικές αναρτήσεις από διαφορετικά άτομα.

Σε αντίθεση με το Twitter, το Edmodo προσφέρει ένα προστατευμένο περιβάλλον δημοσιεύσεων, όπου οι καθηγητές και οι μαθητές μπορούν επιπλέον να διαμοιραστούν σημειώσεις, συνδέσμους, αρχεία, εργασίες, ημερολόγια και να ανακοινώσουν γεγονότα χωρίς να έχουν εξωτερικοί χρήστες δικαιώματα πρόσβασης. Για να γραφτεί ένας μαθητής σε ένα μάθημα, θα πρέπει να δημιουργήσει έναν λογαριασμό στο Edmodo αλλά επιπλέον να γνωρίζει και τον κωδικό του μαθήματος που θα του έχει δώσει ο καθηγητής του. Σημαντικό χαρακτηριστικό του Edmodo αποτελεί επίσης το ότι δεν υπάρχει κάποιο όριο στο μέγεθος των μηνυμάτων που μπορούν να αποστείλουν οι χρήστες, με αποτέλεσμα τα μέλη των ομάδων να μπορούν εκφραστούν ελεύθερα χωρίς να περιορίζονται όσον αφορά το μέγεθος των μηνυμάτων τους. Επίσης, οι καθηγητές έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν ομάδες για κάθε μία από τις τάξεις τους και να επιβλέπουν ξεχωριστά την εξέλιξη των δραστηριοτήτων. Σε κάθε ομάδα ανατίθεται ένας μοναδικός κωδικός, τον οποίο ο καθηγητής γνωστοποιεί στους μαθητές του ώστε να έχουν πρόσβαση στην ομάδα. Με αυτόν τον τρόπο, οι ομάδες που δημιουργούνται είναι αυτοδύναμες και προστατευμένες από δράσεις τρίτων προσώπων. Τέλος, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναζητήσει και άλλους εκπαιδευτικούς, να τους προσθέσει στις επαφές του, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν και να ανταλλάσσουν εμπειρίες, γνώμες και να αλληλοϋποστηρίζονται.

Πιο πρακτικά

Αφού ένας καθηγητής έχει δημιουργήσει το προσωπικό του λογαριασμό, βλέπει μια οθόνη παραπλήσια με αυτήν της παρακάτω εικόνας:

  1. Επιστρέφετε στην αρχική σελίδα.
  2. Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφορετικό ημερολόγιο για κάθε ομάδα.
  3. Βαθμολογίες των εργασιών των ομάδων.
  4. Η βιβλιοθήκη με τους φακέλους και τα αρχεία σας.
  5. Συμπληρώνετε και διαχειρίζεστε το προφίλ σας.
  6. Διαχειρίζεστε τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας (ιδιωτικότητα, ειδοποιήσεις κτλ).
  7. Αποσυνδέεστε από το Edmodo.
  8. Μπορείτε να στείλετε ένα μήνυμα κειμένου σε μια ομάδα και να επιλέξετε τον τύπο του (εργασία, ανακοίνωση, ειδοποίηση κ.α.).
  9. Επισυνάπτετε στο μήνυμά σας αρχεία, συνδέσμους ή υλικό από τη βιβλιοθήκη σας.
  10. Διαχειρίζεστε τις ρυθμίσεις μιας ομάδας που εσείς δημιουργήσατε (πχ. διαγραφή ομάδας, κωδικός, κτλ.).
  11. Δείτε όλα τα μηνύματα που έχουν δημοσιευτεί μαζί ή ταξινομημένα ανά κατηγορία.
  12. Διαχειριστείτε τα μηνύματά σας (επιλογή, διαγραφή, επεξεργασία κτλ.).
  13. Δείτε όλα τα μέλη της ομάδας και διαχειριστείτε τα ατομικά.
  14. Αναζητείστε εκπαιδευτικούς και δείτε ποιος από το εκπαιδευτικό σας ίδρυμα είναι στο Edmodo.
  15. Διαχειριστείτε τις συνδέσεις σας με άλλους εκπαιδευτικούς.
  16. Μπορείτε να συμμετέχετε σε μία ομάδα ή να δημιουργήσετε μια νέα.
  17. Επιλέξτε το χρώμα της ομάδας.
  18. Αναζητήστε κοινότητες στο Edmodo.
  19. Ζητήστε υποστήριξη από την κοινότητα του Edmodo.

Εκπαιδευτικά σενάρια

Ιστοσελίδα ηλεκτρονικής υποστήριξης του μαθήματος: Δημιουργήστε την ηλεκτρονική σας τάξη ώστε να επικοινωνείτε με τους μαθητές σας, να ανεβάσετε τις σημειώσεις σας, τις εργασίες των μαθητών αλλά και για να συνεργαστούν μεταξύ τους οι μαθητές σε επίπεδο ομάδων.

Επικοινωνία με γονείς: Δημιουργείστε ομάδες με τους γονείς των μαθητών ώστε να συζητάτε ζητήματα προόδου ή προβλήματα που ανακύπτουν στην τάξη.

Επικοινωνία με καθηγητές: Αναζητήστε άλλους εκπαιδευτικούς και κοινότητες, συνδεθείτε και επικοινωνείστε μαζί τους τόσο με σκοπό τη διαμοίραση υλικού όσο και την ανταλλαγή ιδεών.

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

Η επίσημη ιστοσελίδα του Edmodo – http://www.edmodo.com

Πηγή του κειμένου: ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ Φωκίδας (24 εργαλεία web 2.0) (έγγραφο pdf)

[local /files/2011/10/edmodo.avi nolink]

[notice]Εγώ δημιούργησα λογαριασμό και θα το προτείνω στους μαθητές μου. Ελπίζω να βρω ανταπόκριση.[/notice]

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2011/10/15/%ce%bc%ce%b9%ce%ba%cf%81%ce%bf-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%87%ce%bf%ce%bb%ce%b5%ce%af%ce%bf-edmodo/

13 σχόλια

3 pings

Μετάβαση στη φόρμα σχολίων

  1. Είναι εξαιρετικά  ενδιαφέρον Βαγγέλη. Κρίμα μόνο που η συγκυρία  είναι τέτοια που δεν έχουμε και πολύ κέφι τελικά, ούτε εμείς ούτε τα παιδιά ούτε οι γονείς.
    Παρόλα αυτά ίσως θα μπορούσαμε να το εκμεταλλευτούμε για να συντονίσουμε  τα “κομμάτια” που μας έχουν απομείνει  …

    1. Δεν το βάζω κάτω … φέτος θα δώσω τον καλύτερο εαυτό μου. Κόντρα σε όλα … 🙂

  2. Κε Ζαμάνη μόλις έπεσα τυχαία στη σελίδα του blog σας και δε σας κρύβω ότι χάρηκα ιδιαιτέρως. Για να γίνω πιο συγκεκριμένη αναφέρομαι στην παρουσίαση του Edmodo που ανεβάσατε. Τα «24 web 2.0 εργαλεία για την τάξη» είναι μια δουλειά που κάναμε 6 μεταπτυχιακοί φοιτητές της πληροφορικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου και συγκεριμένα της κατεύθυνσης «Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση», με στόχο την τροφοδότηση των εκπαιδευτικών με καινούριες ιδέες σχετικά με την ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Η περιγραφή του Edmodo συγκεκριμένα, ήταν μία από τις παρουσιάσεις εργαλείων που είχα αναλάβει εγώ. Προσπαθήσαμε να διαδόσουμε τη δουλειά μας και τελικά η καταχώρηση της περιγραφής του Edmodo στο blog σας, αποτελεί για μένα πολύ ευχάριστη έκπληξη. Σε περίπτωση που το χρησιμοποίησετε στην τάξη σας, θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα να μάθω λεπτομέρειες για τη δραστηριότητα αυτή, αφού τα εκπαιδευτικά σενάρια που πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση του Edmodo, αποτελούν μέρος της διπλωματικής μου εργασίας.

    Εύχομαι καλή συνέχεια στο έργο σας.

    1. Χαίρομαι πραγματικά. Πρώτα για τη δουλειά σας (συνολικά) που είχε πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και αρτιότητα.
      Μιας και εσείς προσωπικά είχατε αναλάβει την παρουσίαση του Edmodo, θα πάρω το θάρρος να σας παρακαλέσω να με βοηθήσετε όπου χρειαστώ κάποιες “ιδέες”. Θα επικοινωνήσω μαζί σας με email. Εδώ και λίγες μέρες έχω δημιουργήσει λογαριασμό στο edmodo και έχουν ήδη γραφτεί 79 μαθητές μου.

      Έχω παρατηρήσει βέβαια κάποια μικροπροβλήματα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν να κάνουν με τη νοοτροπία των παιδιών, που έχουν μάθει να συγκρίνουν οποιαδήποτε σελίδα με αυτή του Facebook που βλέπουν καθημερινά επί ώρες. Πχ. η πρώτη ερώτηση που έκαναν 3 λεπτά μετά τη δημιουργία του λογαριασμού τους στο edmodo (τους είχα προετοιμάσει ότι δεν υπάρχει το κουμπί “Like”):

      “Κύριε, πώς μπορώ να κάνω add ένα φίλο μου;” …. ή …. “Δεν έχει chat;” κλπ

      Θα γράψω αργότερα κάποιο σχετικό άρθρο. Πάντως τα περισσότερα παιδιά το είδαν θετικά και προσωπικά θεωρώ ότι θα κάνουμε αρκετά πράγματα.
      Το καλύτερο όλων είναι ότι με ασφάλεια (για όλους μας) προσφέρει μια 24-ωρη επικοινωνία με τους μαθητές και με τους γονείς τους (δεν έχω μιλήσει ακόμα μαζί τους, αν και πιστεύω ότι το edmodo στον τομέα αυτό είναι πολύ πιο μπροστά από τα Ελληνικά δεδομένα). Επίσης μπορούμε άμεσα να μοιραζόμαστε υλικό και, το κυριότερο, θα μάθουν να δουλεύουν υπεύθυνα και ατομικά και ΩΣ ΟΜΑΔΑ.

      Θα δείξει …

      Ευχαριστώ πολύ για το σχολιασμό σας, για τα καλά σας λόγια και για τις ιδέες που μας δώσατε με την εργασία σας.

  3. Κε Ζαμάνη είμαι στη διάθεσή σας να σας βοηθήσω όπως μπορώ. Είμαι στη φάση που σχεδιάζω ένα εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση του Edmodo για το μη εξεταζόμενο μάθημα «Αυτοματισμός Γραφείου» της Α’ Λυκείου του ΕΠΑΛ το οποίο περιλαμβάνει και τη διεξαγωγή project. Αυτή η δραστηριότητα πραγματοποιείται στο πλαίσιο της διπλωματκής μου εργασίας με τίτλο «Τεχνολογίες Συμμετοχικού Ιστού στην Εκπαίδευση», η οποία όπως ανέφερα και την προηγούμενη φορά θα στηρίζεται στην ενσωμάτωση του Edmodo στην τάξη. Οπότε αν χρειαστείτε ιδέες για την αξιοποίησή του στην τάξη, το πιθανότερο είναι σε λίγες μέρες να έχω κάποιες προτάσεις. Αυτό που μπορώ να κάνω προς το παρόν για να βοηθήσω το εγχείρημά σας, είναι να σας στείλω το παρακάτω link (πιθανόν να το έχετε ήδη δει), το οποίο αφορά σε δηλώσεις εκπαιδευτικών του εξωτερικού σχετικά με το πώς χρησιμοποιούν τις δυνατότητες του Edmodo στην τάξη τους. Συλλέχθηκαν μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις μεταξύ του διαχειριστή του Edmodo και των εκπαιδευτικών.

    http://blog.edmodo.com/2011/01/14/instant-collaboration-with-teacher/

    Χαίρομαι ιδιαίτερα για την προσπάθειά σας να ενσωματώσετε τη συνεργατική μάθηση μέσω του web στην τάξη σας αλλά όπως φαίνεται τα παιδιά είναι πλέον τόσο πολύ επηρεασμένα από το Facebook που αναζητούν την εφαρμογή της φιλοσοφίας του σε όλα τα εργαλεία. Όσο για τις αντιδράσεις των γονέων τους έχετε απόλυτο δίκιο ότι μία τέτοιου είδους επικοινωνία μαζί τους απέχει πολύ από τα ελληνικά δεδομένα. Όπως και να έχει, εύχομαι η προσπάθειά σας να έχει επιτυχία και να βοηθήσετε τους μαθητές να γνωρίσουν ένα πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό εργαλείο. Ίσως είναι και ένας καλός τρόπος να «ξεκολλήσουν» λίγο από τη μανία του Facebook.

    Τέλος αν έχετε χρόνο παρακολουθείστε το παρακάτω video το οποίο φτιάξαμε το προηγούμενο εξάμηνο στο πλαίσιο του μαθήματος «Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση» και αφορά το Web 2.0.

    http://www.youtube.com/watch?v=nMOYd1XUZL8

    Ελπίζω να σας αρέσει.

    Μάλλον έγραψα πολλά. Συγγνώμη αν σας κούρασα.

    1. Ευχαριστώ και πάλι για τα σχόλιά σας. Όπως και νά ‘χει θα επικοινωνήσω μαζί σας.

      ΥΓ.
      1) Τα έχω όντως δει:

      http://blog.edmodo.com/2011/01/14/instant-collaboration-with-teacher/
      όπως και αυτό: 20 Ways to Use Edmodo webinar (http://edmodo.adobeconnect.com/p73yov2yn0g/)

      2) Δεν με κουράσατε … ίσα-ίσα είναι πολύ καλό να υπάρχει αυτός ο διάλογος μέσα από το blog … Εξάλλου αυτός είναι και ο σκοπός που υπάρχει 🙂

  4. Βαγγέλη,
    συγχαρητήρια για την άρτια δημοσίευση!

    1. Λάμπρο σε ευχαριστώ, αλλά την ιδέα για την υλοποίηση την πήρα από το δικό σου ιστολόγιο. Το κείμενο που έχεις με έβαλε σε πολλές σκέψεις και σκέφτηκα ότι ο πιο απλός τρόπος για επικοινωνία με τους μαθητές (αλλά και με τους γονείς τους) είναι το edmodo. Είδα βέβαια πρώτα ότι παρέχει καλή ασφάλεια και αμέσως ξεκίνησα.

      Προβλήματα βέβαια υπάρχουν (λίγα ευτυχώς) αλλά τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά.

      Κάποια στιγμή θα γράψω ένα άρθρο σχετικά με το “έργο” μας στο edmodo.

  5. Το χρησιμοποιώ και εγώ με τους μαθητές μου. Το βρίσκω καταπληκτικό και τα παιδιά έχουν ήδη ξετρελαθεί!

    1. Θα κάνω αίτημα σύνδεσης μαζί σας …

  6. Πολύ ωραία δουλειά!! Μπράβο σας!!
    Πριν λίγες μέρες ανακάλυψα το edmodo και νομίζω ότι είναι ένα πολύ ωραίο και χρήσιμο εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο. Αλλά θα ήθελα αν σας είναι εύκολο να μου πείτε λίγα περισσότερα πράγματα για την εκπαιδευτική του χρήση (με παραδείγματα αν μπορείτε).

    Σας ευχαριστώ πολύ!!
     

    1. Ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.

      Είδατε το άρθρο: Χρήση του edmodo: 2 μήνες μετά την εγγραφή…;

  7. Καλημερα
    Βρηκα πολυ ενδιαφερον το αρθρο σας για τη χρηση του edmodo του οποιου την υπαρξη γνωρισα απο το gallika.net.Απο καιρο σκεφτομουν πως θα μπορουσα να φερω και διαδικτυακα σε επαφη τους μαθητες μου στο φροντιστηριο και να που ειναι πραγματικοτητα  το εργαλειο που φανταζομουν.Βεβαια θα βοηθουσε περισσοτερο η επαφη και η ανταλλαγη εμπειριων  μεταξυ των εκπαιδευτικων -χρηστων σχετικα με θεματα που ενδεχομενως να προκυψουν.Τελειωνοντας θα ηθελα να θυμισω οτι τελικα αυτο που προεχει στην εκπαιδευτικη διασικασια ειναι η διαθεση για νεες ιδεες και η αγαπη προς τα παιδια.

  1. […] Βαγγέλης Ζαμάνης έχει γράψει: Μικρο-ιστολόγια για το σχολείο – Edmodo και Χρήση του edmodo: 2 μήνες μετά την εγγραφή… Βουτήξτε […]

  2. […] 15 Οκτωβρίου έγραψα ένα άρθρο σχετικά με τη χρήση του edmodo σαν μικρο-ιστολόγιο σ…. Σήμερα, 2 μήνες μετά, θέλω να μοιραστώ μαζί σας τη […]

  3. […] Μικρο-ιστολόγια για το σχολείο – Edmodo » Βαγγέλης Ζαμάνη…. Filed under Χωρίς κατηγορία Comment (RSS)  |  Trackback  |  Permalink […]

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση