«

»

Μαρ 20 2011

Εκτύπωσέ το Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: Για όλα φταίνε οι καθηγητές και κανένας άλλος!!!

Μόλις τώρα διάβασα αυτό:

ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: Για όλα φταίνε οι καθηγητές και κανένας άλλος!!! στο esos.gr

Κατεβάστε την παρουσίαση της έρευνας

Ερευνα της Κοινής Γνώμης που ουσιαστικά στοχοποιεί και «εξευτελίζει» τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς δημοσιοποίησε πριν λίγο το υπ. Παιδείας. Η έρευνα, την οποία έκανε ιδιωτική εταιρία , κατόπιν παραγγελίας απ το υπ. Παιδείας με κονδύλια από το ΕΣΠΑ, αναφέρει χαρακτηριστικά:

-Ανάμεσα στους γονείς επικρατεί η άποψη ότι οι καθηγητές ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερα μαθήματα τους.

-Να ανανεωθεί άμεσα το καθηγητικό δυναμικό με καθηγητές νεότερους σε ηλικία, οι οποίοι φαίνεται να έχουν αμεσότερη και ευκολότερη πρόσβαση στους μαθητές ανάγκη να γίνεται έλεγχος στους καθηγητές

-Για την παραπαιδεία κυρίως ευθύνονται οι καθηγητές που δεν ασχολούνται με τις αδυναμίες των μαθητών καταλήψεις, απεργίες, συνελεύσεις καθηγητών σε συνδυασμό με τον όγκο της διδακτέας ύλης ωθούν τους μαθητές στα φροντιστήρια ώστε να καλυφθεί η εξεταστέα ύλη.

Ειδικότερα , σύμφωνα με την έρευνα:

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΑ ΑΕΙ

Οι μαθητές δήλωσαν πως πηγαίνουν σε φροντιστήρια:

  • Εξαιτίας της πίεσης που δέχονται από τους γονείς για να σπουδάσουν.
  • Επειδή η ποιότητα της διδασκαλίας είναι σαφώς ανώτερη από ό,τι στο σχολείο.
  • Για να καλύψουν την εξεταστέα ύλη.

Σχετικά με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι μαθητές εκτιμούν πως πρέπει να εξετάζονται μόνο στα βασικά μαθήματα.

Είναι αντίθετοι στον καθορισμό του βαθμού εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα πανεπιστήμια αλλά θετικοί στον ορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων από αυτά.

ΓΟΝΕΙΣ:

  • Για την παραπαιδεία κυρίως ευθύνονται οι καθηγητές που δεν ασχολούνται με τις αδυναμίες των μαθητών.
  • Εκτιμάται πως καταλήψεις, απεργίες, συνελεύσεις καθηγητών σε συνδυασμό με τον όγκο της διδακτέας ύλης ωθούν τους μαθητές στα φροντιστήρια ώστε να καλυφθεί η εξεταστέα ύλη.
  • Επισημάνθηκε επίσης και η νοοτροπία των ελλήνων γονέων σχετικά με τις σπουδές του μαθητή, δηλαδή η ταύτιση της έννοιας « επιτυχία στη ζωή», με την έννοια «γνώση» και με την έννοια «φροντιστήριο»
  • Ακόμα και να μην υπήρχαν εξετάσεις στο σχολείο, οι γονείς θα έστελναν τα παιδιά τους φροντιστήριο γιατί στο σχολείο δεν μαθαίνουν σωστά.
  • Το απολυτήριο του Λυκείου δεν πρέπει κατά τους γονείς να αποτελεί κριτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς εναπόκειται στην κρίση των καθηγητών, τους οποίους δεν εμπιστεύονται

ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΛΥΚΕΙΟ

Ανεπαρκές κρίνεται σε γενικές γραμμές το επίπεδο της εκπαίδευσης του Λυκείου σήμερα.

Θεωρείται ως ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν προάγει την κριτική σκέψη των μαθητών και δεν τους προετοιμάζει σωστά για το μέλλον.

Κύριοι υπεύθυνοι για την χαμηλή ποιότητα διδασκαλίας είναι, σύμφωνα με τους μαθητές, οι καθηγητές.

Οι μαθητές από την πλευρά τους, επικεντρώνονται στην εξασφάλιση υψηλού βαθμού στις εξετάσεις.

Ανάμεσα στους γονείς επικρατεί η άποψη ότι οι καθηγητές ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερα μαθήματα τους.

Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι ‘δουλειά’ γίνεται μόνο στο φροντιστήριο

ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ

Να μειωθεί ο αριθμός και η ύλη των μαθημάτων

Να διασφαλίζεται περισσότερος ελεύθερος χρόνος για τους μαθητές

Να αποκτήσει ο μαθητής το δικαίωμα – ευθύνη της επιλογής

Να ανανεωθεί άμεσα το καθηγητικό δυναμικό με καθηγητές νεότερους σε ηλικία, οι οποίοι φαίνεται να έχουν αμεσότερη και ευκολότερη πρόσβαση στους μαθητές

Να ενισχυθούν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα

Οι περισσότεροι μαθητές συνδέουν την εκπαίδευση τόσο με την αγορά εργασίας όσο και με την γενική μόρφωση

Εκδηλώθηκε έντονα η ανάγκη ενίσχυσης του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Από την πλευρά των γονέων επισημάνθηκαν:

Η ανάγκη να γίνεται έλεγχος στους καθηγητές καθώς και η πλήρης απουσία των σχολικών συμβούλων.

Απαραιτήτως πρέπει να ενισχυθεί ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Οι διαρκείς μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος που αποπροσανατολίζουν το μαθητή και την οικογένεια του

Προτάθηκε το Γυμνάσιο να προσφέρει γενική παιδεία και το λύκειο πιο εξειδικευμένη.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Μεγάλες είναι οι προσδοκίες τόσο της κοινής γνώμης όσο και της μαθητικής κοινότητας για το ρόλο της τεχνικής εκπαίδευσης στο άμεσο μέλλον
  • Προσδοκίες που συνδέονται όχι μόνο με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλλά και το νέο αναπτυξιακό μοντέλο που καλείται να δημιουργήσει και να αναπτύξει η Ελλάδα.
  • Η τεχνική εκπαίδευση συνδέεται άμεσα με την αγορά εργασίας και θεωρείται από πολλούς ως μια από τις λύσεις για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων.

Ειδικά οι μαθητές των τεχνικών λυκείων σήμερα:

  • Θεωρούν θετικό μέτρο μια ενδεχόμενη κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.
  • Επιδιώκουν να τους επιτραπεί η άμεση άσκηση του επαγγέλματος τους αμέσως μετά την λήξη του σχολείου.
  • Ζητούν την αύξηση του ποσοστού εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ειδικά στα ΤΕΙ.

Οι γονείς με τη σειρά τους:

  • πιστεύουν ότι οι τεχνική εκπαίδευση πρέπει να ενισχυθεί όπως και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της.
  • ωστόσο θεωρούν ότι τα παιδιά επιλέγουν τα τεχνικά σχολεία επειδή είναι λιγότερο απαιτητικά

Επικρατεί μια σύγχυση στους περισσότερους γονείς, οι οποίοι από τη μια επιθυμούν τα παιδιά τους να σπουδάσουν σε κάποιο ΑΕΙ κατά προτίμηση, από την άλλη φοβούνται το ενδεχόμενο οι σπουδές αυτές να οδηγήσουν στην ανεργία.

Για το λόγο αυτό πολλοί γονείς δήλωσαν πως συζητούν με τα παιδιά τους το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν αυτά την τεχνική εκπαίδευση ή τις παραγωγικές σχολές, χωρίς ωστόσο να τα πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση

ΣΧΟΛΙΟ:

ΣΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 20:

Βλέπουμε ότι η κοινή γνώμη (μαθητές – γονείς – εκπαιδευτικοί ) θεωρούν ότι η Πληροφορική πρέπει να είναι υποχρεωτική στο Νέο Λύκειο και μάλιστα στην 4η θέση προτίμησης (84% το θέλουν υποχρεωτικό μάθημα) σε σύνολο 19 μαθημάτων.

Την ίδια εντύπωση έχουμε και εμείς οι εκπ/κοι Πληροφορικής του Λυκείου , ότι δηλ. οι μαθητές αγαπάνε την Πληροφορική σε όλες τις μορφές ( Εργαστηριακό μάθημα – Ανάπτυξη Εφαρμογών (Αλγοριθμική)).

Παρ’όλα αυτά το Υπ.Παιδείας αποφάσισε σε αντίθεση με αυτό που θέλει η κοινή γνώμη να διώξει τελείως την Πληροφορική από το Νέο Λύκειο.

Αυτό που καταλαβαίνουμε είναι ότι η έρευνα που έγινε (και κόστισε χρήματα ) δεν θα ληφθεί υπ’οψιν (είναι δηλαδή προσχηματική, όπως προσχηματική θα είναι και η δημόσια διαβούλευση που θα γίνει για το Νέο Λύκειο)

Τα συμπεράσματα δικά  σας..

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2011/03/20/%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bf%ce%bb%ce%b1-%cf%86%cf%84%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%b5-%ce%bf%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%ce%b8%ce%b7%ce%b3%ce%b7%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%b1%ce%bb%ce%bb/

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων