2006 – 2007 Διαθεματική εργασία (πρότζεκτ) στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ’ Γυμνασίου: “Τουριστικός Οδηγός της Λέσβου” στο Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Άγρας Λέσβου. 2001 – 2002: Υλοποίηση διδακτικού σεναρίου με τη χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα της Ιστορίας Α΄ Λυκείου στο 1ο ΓΕΛ Αλίμου.

Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του Γυμνασίου με Λυκειακές τάξεις Άγρας Λέσβου με την καθοδήγηση της φιλολόγου Βότση Κ. Ελένης κατά το σχολικό έτος 2006 –  2007 υλοποίησαν διαθεματική εργασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Ενότητα 1η:  “Η Ελλάδα στον κόσμο”: προτεινόμενη διαθεματική εργασία σχολικού βιβλίου, σ. 27), αξιοποιώντας στοιχεία από το μάθημα της Γεωγραφίας, της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας των Θρησκευτικών, της Πληροφορικής και της Τοπικής Ιστορίας.

Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά για την εκπόνηση της εργασίας που αφορούσε στη δημιουργία ενός τουριστικού οδηγού της Λέσβου, καθ’  όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, στηριζόμενοι στη βιβλιογραφική έρευνα και τις Νέες Τεχνολογίες για την αναζήτηση πληροφοριών και την τεκμηρίωσή τους, δημιουργώντας τελικά, έναν τουριστικό οδηγό του τόπου τους. Ο τουριστικός αυτός οδηγός περιλαμβάνει πολλές ενότητες που επιμελήθηκαν διαφορετικές ομάδες μαθητών με πλήθος πληροφοριών και φωτογραφικού υλικού για τα αξιοθέατα του νησιού, τις παραλίες, τα μοναστήρια, τις αρχαιότητες, τις παραδοσιακές συνταγές και γιορτές, τα τοπικά ήθη και έθιμα.

Αντίτυπο του τουριστικού οδηγού που αριθμεί περί τις 140 σελίδες και αποτελεί προϊόν της εργασίας των μαθητών και της επιθυμίας τους να γνωρίσουν βαθύτερα την ιδιαίτερη πατρίδα τους και να αναδείξουν τις ομορφιές της, βρίσκεται στη σχολική βιβλιοθήκη του Γυμνασίου Άγρας Λέσβου.

Οι μαθητές υλοποιώντας τη διαθεματική αυτή δραστηριότητα δεν αποκόμισαν μονάχα γνώσεις αλλά καλλιέργησαν ποικίλες δεξιότητες, μάλιστα σε κοινωνικό επίπεδο. Κι αυτό γιατί δεν εργάστηκαν κατά ομάδες μόνο στο πλαίσιο της σχολικής τάξης, αλλά και μετά τη λήξη του ωρολόγιου προγράμματος. Τις απογευματινές ώρες συναντιόντουσαν σε σπίτια συμμαθητών τους, καθώς δεν είχαν όλοι Η.Υ. και συνεργάζονταν μεταξύ τους,  αλλά και με ενήλικα μέλη του συγγενικού και φιλικού περιβάλλοντός τους, προκειμένου να αντλήσουν περαιτέρω πληροφορίες, συχνά μέσω συνεντεύξεων. Έτσι οι μαθητές  κοινωνικοποιούνταν, ενώ συγχρόνως, αξιοποιούσαν δημιουργικά τον ελεύθερό τους χρόνο, σε ένα χωριό που οι δυνατότητες ποικίλων μορφών ψυχαγωγίας και αναψυχής είναι περιορισμένες, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες.

Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποιες σελίδες από τον τουριστικό οδηγό των μαθητών (που αριθμεί συνολικά περίπου 140 σελίδες) :

               

  

    

    

      

  

    

  

   

   

  

 

 

Κατά το σχολικό έτος 2001 – 2002 η εκπαιδευτικός Βότση Κ. Ελένη συμμετείχε στο “Πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε.” με σκοπό την Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση παρακολουθώντας τις 23 επιμορφωτικές συναντήσεις που προβλέπονταν με επιμορφωτή τον Διονύσιο Μάινα. Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης υλοποίησε αξιοποιώντας τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών  μία πειραματική διδασκαλία διάρκειας 2 διδακτικών ωρών με την υποστήριξη που της παρείχε ο επιμορφωτής της, στο μάθημα της Ιστορίας Α΄ Λυκείου στο 1ο ΓΕΛ Αλίμου (Θουκυδίδιο) με τίτλο “Εισαγωγή στον μυκηναϊκό πολιτισμό” .

Παραθέτουμε παρακάτω το σενάριο διδασκαλίας, τη σκοποθεσία, το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε “Μυκηναϊκός πολιτισμός” και το φύλλο εργασίας των μαθητών.



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.