ΕΡΓΑΣΙΑ IFIGENIA – ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ 7

Εργασία  για το ifigenia

Διδακτικό πακέτο 7

Διδακτικό Σενάριο

Δημιουργός:

Γκαραγκάνη Ευαγγελία

Τίτλος:

Ψυχογενής Ανορεξία: Κατανόηση και Πρόληψη μέσω της Διαδικτυακής Μάθησης

Εμπλεκόμενο/α Γνωστικό/ά Αντικείμενο/α:

Αγωγή Υγείας, Διατροφή

Τάξη στην οποία απευθύνεται:

Β’ Τάξη τομέα Υγείας του ΕΠΑ.Λ.

Σκοπός:

Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την ψυχογενή ανορεξία και η εκπαίδευσή τους στη σωστή διατροφή και την ψυχική υγεία, αξιοποιώντας την δυναμική των ιστολογίων ως εκπαιδευτικό εργαλείο.

Μαθησιακοί στόχοι:

  • Να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά και τα συμπτώματα της ψυχογενούς ανορεξίας.
  • Να κατανοούν τις αιτίες και τις επιπτώσεις της ψυχογενούς ανορεξίας στην υγεία.
  • Να αναπτύσσουν στρατηγικές πρόληψης και υποστήριξης για την ψυχογενή ανορεξία.
  • Να ενισχύσουν τις δεξιότητες έρευνας και κριτικής σκέψης μέσω της χρήσης ιστολογίων.

Διάρκεια:

3 διδακτικές ώρες (135 λεπτά)

Υλικοτεχνική Υποδομή:

  • Υπολογιστές ή tablets με σύνδεση στο διαδίκτυο
  • Προβολέας ή διαδραστικός πίνακας
  • Ιστολόγιο της τάξης: https://blogs.sch.gr/evgkaragka
  • Εκπαιδευτικό υλικό (άρθρα, βίντεο, κουίζ)

 

 

Συνοπτική περιγραφή:

Το μάθημα επικεντρώνεται στην ψυχογενή ανορεξία, έναν από τους σημαντικότερους κινδύνους για την υγεία των νέων. Μέσω της χρήσης του ιστολογίου, οι μαθητές θα ενημερωθούν, θα συζητήσουν και θα συνεργαστούν για την κατανόηση και την αντιμετώπιση της διαταραχής αυτής.

Διδακτική μέθοδος:

Συνδυασμός διαδραστικής διδασκαλίας, συνεργατικής μάθησης και χρήσης ιστολογίων για την ενίσχυση της ενεργούς συμμετοχής και της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Οργάνωση της τάξης:

Ομαδική εργασία σε ομάδες των 4-5 μαθητών.

Προστιθέμενη αξία των ΤΠΕ:

Η χρήση των ιστολογίων επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό, την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και την παρακολούθηση της προόδου τους σε πραγματικό χρόνο.

Δραστηριότητες/Φάσεις διδασκαλίας:

  1. Εισαγωγή (15 λεπτά):
    • Παρουσίαση βίντεο σχετικά με την ψυχογενή ανορεξία.
    • Σύντομη συζήτηση για τις πρώτες εντυπώσεις και απορίες των μαθητών.
  2. Διαδραστική Παρουσίαση (30 λεπτά):
    • Παρουσίαση των εννοιών της ψυχογενούς ανορεξίας μέσω της πλατφόρμας e-me.
    • Διαδραστικές ερωτήσεις και απαντήσεις μέσω του ιστολογίου.
  3. Ομαδική Δραστηριότητα (45 λεπτά):
    • Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες και ανάθεση διαφορετικών θεμάτων σχετικά με την ψυχογενή ανορεξία (π.χ. αιτίες, επιπτώσεις, στρατηγικές πρόληψης).
    • Χρήση του ιστολογίου για αναζήτηση πληροφοριών και δημιουργία αναρτήσεων για το θέμα τους.
    • Παρουσίαση των αποτελεσμάτων από κάθε ομάδα στην τάξη μέσω του ιστολογίου.
  4. Συζήτηση και Ανατροφοδότηση (30 λεπτά):
    • Συζήτηση για τις στρατηγικές πρόληψης και υποστήριξης των ατόμων με ψυχογενή ανορεξία.
    • Ενθάρρυνση των μαθητών να μοιραστούν προσωπικές εμπειρίες ή παρατηρήσεις.
    • Ανατροφοδότηση από τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές μέσω σχολίων στο ιστολόγιο.

 

  1. Αξιολόγηση (15 λεπτά):
    • Ατομική αξιολόγηση με χρήση ερωτηματολογίου στο ιστολόγιο που περιλαμβάνει ερωτήσεις σχετικά με την ψυχογενή ανορεξία και τις στρατηγικές πρόληψης.

Πηγές:

  • Βιβλίο “Στοιχεία Ειδικής Διατροφής” της Β΄τάξης του τομέα Υγείας του ΕΠΑ.Λ.
  • Εκπαιδευτικά βίντεο και άρθρα για την ψυχογενή ανορεξία
  • Ιστολόγιο της τάξης

Επεκτάσεις:

  • Συνεργασία με ειδικούς για ενημερωτικές ομιλίες και σεμινάρια στην τάξη.
  • Δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο από τους μαθητές σχετικά με την ψυχογενή ανορεξία.
  • Δημιουργία ομάδας υποστήριξης μέσω του ιστολογίου για την ενίσχυση της ψυχικής υγείας των μαθητών.
  • Υπερσύνδεσμος Ιστολογίου: https://blogs.sch.gr/evgkaragka

Τρόπος επίτευξης στόχων:

  • Δημιουργία επιμέρους σελίδας στο ιστολόγιο ως χώρο συζήτησης και συνεργασίας για τους μαθητές.
  • Ενσωμάτωση διαδραστικού περιεχομένου (άρθρα, βίντεο, κουίζ) για την ενίσχυση της κατανόησης και της αλληλεπίδρασης.
  • Καθημερινές αναρτήσεις και ανακοινώσεις για τη διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών και την ενίσχυση της εμπλοκής τους.