Διαδικτυακό Συνέδριο για τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου START IN

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις  18 Αυγούστου 2020, το διαδικτυκό συνέδριο για τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου Erasmus+ START IN, που διοργάνωσαν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων. Το έργο START IN, έχει ως στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας του επιχειρείν, που ορίζεται ως η ικανότητα του ενεργού πολίτη να μετατρέπει ιδέες σε δράση παράγοντας αξία στην ευρύτερη κοινωνική σφαίρα. Η ικανότητα αυτή σχετίζεται άμεσα με τη δημιουργικότητα, την πρωτοβουλία,  την επιμονή, την ανθεκτικότητα, τη διαχείριση της αβεβαιότητας, του κινδύνου, της αποτυχίας, αλλά και την ικανότητα για συνεργασία, την κινητοποίηση για την επίλυση ενός προβλήματος, και την ευαισθητοποίηση σε ζητήματα συμπεριληπτικότητας, ηθικής και βιώσιμης ανάπτυξης.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν από τους υπεύθυνους για την υλοποίηση του έργου εκ μέρους της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων οι στόχοι, η μεθοδολογία και τα αποτελέσματα του έργου, που περιλαμβάνουν αναλυτικό πρόγραμμα, εκπαιδευτικό υλικό που έχει αναρτηθεί σε ψηφιακή πλατφόρμα μάθησης και εφαρμογή κινητών συσκευών.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν από εκπαιδευτικούς του νομού Χανίων εκπαιδευτικά προγράμματα  και καλές πρακτικές του νομού Χανίων και έχουν ως στόχο με την καλλιέργεια των δεξιοτήτων που σχετίζονται με την ικανότητα του επιχειρείν με έμφαση στην κοινωνική επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.

Ειδικότερα ο Θοδωρής Ψαράκης, διευθυντής του 2ο ΕΠΑΛ Χανίων παρουσίασε το πρόγραμμα επισκευής νοσοκομειακών κρεβατιών και εξοπλισμού, που υλοποίησε με επιτυχία το σχολείο του. Οι μαθητές επισκεύασαν άμεσα και με μικρό κόστος παλιό εξοπλισμό (φθαρμένα κρεβάτια, αναπηρικά καροτσάκια, φορεία και καρέκλες) που ήταν σε κακή κατάσταση και στην ουσία σε αχρηστία στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων. Σημαντικό στοιχείο για την αποτίμηση του προγράμματος εκτός από το χειροπιαστό αποτέλεσμα της επισκευής του εξοπλισμού και της  παράδοσης του στο νοσοκομείο ήταν ο ενθουσιασμός των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, που οδήγησε στην επανάληψη του και για δεύτερη φορά.

Η Μαρία Κληματσάκη διευθύντρια του 11 Δημοτικού Σχολείου Χανίων, αναφέρθηκε στην εμπειρία του σχολείου της από την υλοποίηση ενός προγράμματος με θέμα την Ψυχική Ανθεκτικότητα Το πρόγραμμα μέσα από την ανάδειξη θετικών προτύπων οδηγεί στην  κατανόηση της αξίας του σχολείου, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της ψυχικής ανθεκτικότητας με στόχο την ενδυνάμωση των μαθητών και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που οδηγούν στην πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου. Στόχος του σχολείου είναι η συνέχιση του προγράμματος που είχε θερμή υποδοχή από τους μαθητές και ευρύτερα θετικά αποτελέσματα στην σχολική κοινότητα.

Η Ρία Βαρδή, γραφίστρια και αναπληρώτρια καθηγήτρια του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών στο ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου, παρουσίασε ένα επιτραπέζιο παιγνίδι για την κυκλοφοριακή αγωγή που σχεδίασαν και κατασκεύασαν οι μαθητές του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, διατρέχοντας όλα τα στάδια από  την ανάγκη για επίλυση ενός προβλήματος και την αρχική ιδέα μέχρι την κατασκευή και αξιολόγηση του τελικού προϊόντος.

Οι προκλήσεις και οι ιδιαίτερες δυσκολίες που προέκυψαν την πρώτη περίοδο αναστολής της λειτουργίας των σχολείων λόγω της πανδημίας, την άνοιξη του 2020, οδήγησαν τους εκπαιδευτικούς τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και την δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε καινοτόμες λύσεις και προσεγγίσεις.

Η Κυριακή Τριανταφυλλίδου δασκάλα στο δημοτικό σχολείο Ταυρωνίτη παρουσίασε την εμπειρία και τα συμπεράσματά της από την περίοδο της καραντίνας, κατά τη διάρκεια της οποίας σχεδίασε και υλοποίησε μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις αρχές της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και την πραγματικότητα που βίωναν οι μαθητές. Στόχος της διδασκαλίας ήταν, μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της φαντασίας, της κριτικής σκέψης, της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων αλλά και της συνεργασίας με αξιοποίηση κατάλληλων κάθε φορά παιδαγωγικών μεθόδων και ψηφιακών εργαλείων.

Ο Νίκος Σωτηρόπουλος, μουσικός στο 6ο Γυμνάσιο Χανίων παρουσίασε την εμπειρία του από την υποστήριξη δύο εξ’ αποστάσεως χορωδιών: της εφηβικής χορωδίας του Δήμου Χανίων και της χορωδίας μιας σχολικής τάξης δημοτικού. Αναφέρθηκε στις τεχνικές και ψυχολογικές δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, τη συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης, την αποδοχή που είχε αυτή η προσπάθεια από τους μαθητές του δημοτικού και τις οικογένειες τους, αλλά και τη συγκίνηση όλων από το τελικό αποτέλεσμα.

Τέλος ο Ματθαίος Φραντζεσκάκης αναφέρθηκε στο έργο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και ιδίως στα προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και μαθητών που υλοποιεί, καθώς και στις λύσεις που ανάπτυξε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, με την κινητοποίηση ενός μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών, ώστε να συνεχιστούν οι εκπαιδευτικές δράσεις που βρίσκονταν σε εξέλιξη παρά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων και την υποχρεωτική διακοπή των δια ζώσης συναντήσεων και εργαστηρίων.

Στη εργαστήριο που ακολούθησε αξιολογήθηκε η μέχρι τώρα εμπειρία και συζητήθηκαν μελλοντικές εκπαιδευτικές δράσεις και συνεργασίες με στόχο την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του έργου και της εμπειρίας που έχει αποκτηθεί σε τοπικό επίπεδο.

Για περισσότερες πληροφορίες επισυνάπτουμε το πρόγραμμα του συνεδρίου:



Λήψη αρχείου

 

 

Σχετικά με ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΧΑΝΙΩΝ


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Erasmus+, START IN, Συνέδριο. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.