“ΑΣ ΖΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΝΩΙΤΕΣ” 1ο Νηπιαγωγείο Μουρικίου

Το έργο «Ας ζήσουμε ένα ταξίδι με τους Μινωίτες!» σχεδιάστηκε και ae22deb_optυλοποιήθηκε συνεργατικά από τα νηπιαγωγεία του Σεισίου και του 1ου Μουρικίου που βρίσκονται στον νομό Λασιθίου στην Κρήτη και στον νομό Κοζάνης στη Δυτική Μακεδονία, αντίστοιχα. Τα παιδιά γνώρισαν το ευρύτερο ιστορικό – πολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο έζησαν και έδρασαν οι Μινωίτες. Ήρθαν σε επαφή με τον αρχαίο Μινωικό πολιτισμό.

Γνώρισαν την καθημερινότητα των Μινωιτών. Αναζήτησαν, ανακάλυψαν, κατασκεύασαν, γεύτηκαν μιμούμενοι τους Μινωίτες. Αρχικά τα νήπια του Νηπιαγωγείου Σεισίου ετοίμασαν ένα διαδικτυακό εικονικό μουσείο με έργα τέχνης τις αίθουσες του σχολείου και τα παιδιά του 1ου Μουρικίου κλήθηκαν και αναζήτησαν μέσα σ’ αυτό ένα κρυμμένο Μινώταυρο.

Τα παιδιά της Κρήτης ήδη γνώριζαν κάποια στοιχεία και πληροφορίες για το Μινωικό πολιτισμό. Με το εικονικό αυτό μουσείο προϊδέασαν και τα παιδιά του 1ου Μουρικίου να προβληματιστούν και να ανακαλύψουν. Τα παιδιά άρχισαν να εγκλιματίζονται, να κατανοούν τον τρόπο εργασίας του συγκεκριμένου προγράμματος με αποτέλεσμα όλες οι δράσεις να είναι συνεργατικές. Ο κρυμμένος θησαυρός, τα μινωικά αθλήματα, τα μινωικά επιτραπέζια παιχνίδια (ζατρίκιο – μινωικά καράβια), οι μινωικές ενδυμασίες, οι διαδικτυακή παντομίμα, οι συνταγές, οι μύθοι, τα διαδικτυακά παιχνίδια (παζλ, σταυρόλεξο, κουίζ), το animation, η συγγραφή στίχων και μαντινάδων, η θεατρική παράσταση στη Μινωική Αυλή, η μελοποίηση τραγουδιού, η μινωική γωνιά, ο εικονογραφημένος μύθος που μετατράπηκε σε ηλεκτρονικό βιβλίο, τα μαθηματικά και γλωσσικά παιχνίδια, η δημιουργία λογότυπου, η θεατρική εκδήλωση λήξης ήταν δράσεις που ξεκινούσαν με αφορμή κάποιο γεγονός.

Η διαδικασία ήταν η εξής: Τα παιδιά του ενός σχολείου είτε ξεκινούσαν μια από τις παραπάνω δραστηριότητες και το άλλο σχολείο έπρεπε να ολοκληρώσει, είτε έβαζε τα άλλα παιδιά να δώσουν πληροφορίες αναζητώντας στοιχεία του πολιτισμού για να ολοκληρωθεί με επιτυχία η δραστηριότητα.

Στην αλληλεπίδραση και στην επικοινωνία βοήθησε η τεχνολογία και συγκεκριμένα τα Chat, email, TwinSpace, άλλο λογισμικό (Powerpoint, βίντεο, φωτογραφίες και σχέδια), βίντεο διάσκεψη, ημερολόγιο του έργου, καθώς και το παραδοσιακό ταχυδρομείο που τα παιδιά είχαν την κούτα του Μινωικού Πολιτισμού και τοποθετούσαν στο τέλος της εβδομάδας διάφορα αντικείμενα τα οποία θα βοηθούσαν το άλλο σχολείο να ολοκληρώσει τη δράση του.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για την υλοποίηση του προγράμματος βοήθησαν οι γονείς και των δύο σχολείων, τα δημοτικά σχολεία των περιοχών (Δημοτικό Σχολείο Σεισίου και 1ο Δημοτικό Σχολείου Μουρικίου) και τοπικοί φορείς με αντίστοιχες εκδηλώσεις.

Υπεύθυνοι νηπιαγωγοί για το έργο ήταν η Αγιούμπ Μάριαν, η Λυτροσυγγούνη Μαρία, η Σταματιάδου Χαρά και η Κατσάλη Ευγενία.

Μπορείτε να δείτε όλο το ιστορικό του έργου εδώ:  http://twinspace.etwinning.net/8030/home

Κατσάλη Ευγενία

;


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Copyright © Etwinners Δυτικής Μακεδονίας          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση