ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Άρθρο 28: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν στο σχολείο και να έχουν ίσες ευκαιρίες σε αυτό.Η πολιτεία πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν το σχολείο. Τα μέτρα για τη σχολική πειθαρχία πρέπει να σέβονται τα δικαιώματα και την αξιοπρέπια των μαθητών. ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Άρθρο 29: Η εκπαίδευση πρέπει να βοηθάει τα παιδιά να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους και να μαθαίνουν να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων, τους διαφορετικούς πολιτισμούς και το φυσικό περιβάλλον. (Συνήγορος του παιδιού) Κι όμως 93 εκατομμύρια παιδιά δεν πηγαίνουν σχολείο!…Παγκόσμια,πάνω από το 53% των παιδιών εκτός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι κορίτσια, που σημαίνει πως για κάθε 100 αγόρια που δεν πάνε σχολείο, 115 κορίτσια είναι στην ίδια θέση. Σήμερα,υπάρχουν 781 εκατομμύρια ενήλικες αναλφάβητοι σε όλο τον κόσμο, το 64% από αυτούς είναι γυναίκες. Παρά το γεγονός πως τα συνολικά ποσοστά εγγραφής στο σχολείο βελτιώθηκαν από το 1980 και 125 χώρες ?οι 91 από αυτές στον αναπτυσσόμενο κόσμο- βρίσκονται στο σωστό δρόμο για να επιτύχουν το στόχο για την ισότητα των δυο φύλων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα στοιχεία αυτά καλύπτουν θύλακες τρομερών ανισοτήτων και εξαιρετικά χαμηλών ποσοστών εγγραφής στην εκπαίδευση. Ιδιαίτερα στις αγροτικές περιοχές τα σχολεία είναι συχνά συνωστισμένα, ελλιπώς καταρτισμένα ή απλά πολύ μακριά. Τα κορίτσια υστερούν σε σχέση με τα αγόρια όσον αφορά το θέμα της παρακολούθησης στο σχολείο και αντί να πάνε σχολείο εργάζονται ή παντρεύονται σε πολύ μικρή ηλικία. Επίσης βασικό εμπόδιο στην αυξημένη πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι η φτώχεια. Πολλά παιδιά εγκαταλείπουν το σχολείο καθώς οι γονείς τους δεν μπορούν να αντέξουν τα έξοδα (δίδακτρα,στολές κ.α.)και συχνά η ποιότητα της εκπαίδευσης είναι τόσο χαμηλή που οι γονείς δε βλέπουν το λόγο γιατί θα πρέπει να στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο. ( UNICEF ΚΟΣΜΟΣ τεύχος 73, Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος 2008). Η εφημερίδα Ελευθεροτυπία στις 24-11-2007 αναφέρει ότι: “Σχεδόν το ένα στα τέσσερα παιδιά σχολικής ηλικίας, ποσοστό 18% ή 115 εκατομμύρια παιδιά σε όλον τον κόσμο δεν πηγαίνουν σχολείο. Περισσότερα από τα μισά (53%) είναι κορίτσια. Τα 45 εκατομμύρια ή 39% βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική και τα 42 εκατομμύρια στην Νότια Ασία(36%). Πιθανότερα τα παιδιά δεν πάνε σχολείο σε: Δυτική και Κεντρική Αφρική (45,3%), Ανατολική και Νότια Αφρική (38,5%), Νότια Ασία (26%), Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική (18,7%) και σε όλες τις περιοχές αυτές είναι πιθανότερο να μένουν τα κορίτσια εκτός σχολείου. Τα αγόρια έχουν μακράν περισσότερες ευκαιρίες για μόρφωση: από τις 86 αναπτυσσόμενες χώρες οι μισές (50%) έχουν πετύχει τη φυλετική ισότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μόνο μια στις πέντε(20%),στη δευτεροβάθμια και μολις το 5% στην τριτοβάθμια. Πολυτέλεια είναι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη: στην υποσαχάρια Αφρική, τη Νοτιοδυτική Ασία, την Ανατολική Ασία και τον Ειρηνικό,τη Νότια Αφρική και τη Μέση Ανατολή βρίσκονται στα σχολεία μόλις το 40% όσων θα έπρεπε κανονικά να φοιτούν,ενώ στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική συνεχίζει λιγότερο από το 60% των παιδιών αυτής της ηλικίας. Από τα 781 εκατομμύρια αναλφάβητους ενήλικες παγκοσμίως,το 64% είναι γυναίκες”. Στο θέμα της εκπαίδευσης τα κορίτσια αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα. Αυτό μπορεί να οφείλεται όχι μόνο στη φτώχεια αλλά και σε πολιτιστικές παραδόσεις. Αν εξασφαλιστεί η ισότητα των φύλων αυτό θα βοηθήσει στην ανθρώπινη πρόοδο.Τα οφέλη από την ισότητα θα είναι μεγάλα. Αν τα κορίτσια εκπαιδευτούν, τότε μπορεί να είμαστε πιο αισιόδοξοι ότι η επόμενη γενιά θα λάβει εκπαίδευση. Περίπου 75% των παιδιών αυτών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είχαν μητέρες που δεν είχαν πάει σχολείο. Επίσης: Όσο περισσότερο παρακολουθούν το σχολείο οι μητέρες τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να μειωθούν τα ποσοστά παιδικής θνησινμότητας. Οι μορφωμένες γυναίκες σε μεγαλύτερη ηλικία,γεννούν λιγότερα παιδιά και μπορούν να φροντίζουν καλύτερα αυτά τα παιδιά. Τα κορίτσια που έχουν δεχθεί κάποια εκπαίδευση έχουν λιγότερες πιθανότητες να πέσουν θύματα κακομεταχείρισης, εκμετάλευσης ή κακοποίησης . (UNICEF ΚΟΣΜΟΣ Τεύχος 73)Σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση ελέγχου της UNESCO του 2007 η βασική εκπαίδευση στον κόσμο θα κοστίσει 11 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, είναι τα μισά χρήματα από αυτά που ξοδεύουν οι Αμερικάνοι για παγωτό. (Ελευθεροτυπία 13-10-2007). Αδαμαντία Αλεξάκη. Τάξη Β1 ΓυμνασίουEDUCATION Article 28. Every child has the right to go to school and have the same chances as everybody else. The state is responsible to make children go to school and not drop out. All the rules concerning school discipline must respect the rights and the dignity of students.The PURPOSE OF EDUCATIONArticle 29. Education must help children develop their skills as well as their personality and make them respect other’s rights, different cultures and environment. However, internationally, there are 93 millions of children who aren’t introduced to primary education. More than 53% of the children who don’t attend school are girls. This means that for every 100 boys who do not go to school the equivalent is 115 girls. Nowadays, 781 millions of illiterate people exist all over the world and 64% of those are women. Beside the fact that the proportion of entries to school has increased since 1980 and that 125 countries are close to achieve the equality of both sexes in first degree education. Terrible inequalities and extremely low proportion of entries primary schools can still be found. Especially in rural areas, schools are usually over crowded, poorly organized or just remote. More girls than boys fall to attend school. The most common reasons are that they either start working or get married. Moreover poverty greatly obstructs access to education. Many kids drop out because their parents can not afford the expenses. Another reason is the low level of education, which, makes their parents believe that attending school has not importance. (WORLD OF UNICEF issue 73, June –July-August of 2008). The “ Eleftherotypia” newspaper mentions that almost one in every four children between 4-18 years old, that is 18% or 115 millions of children all over the world don’t go to school. 45 millions of them or 39% live in Africa and 42 millions in South Asia (36%). Most possibly children don’t go to school in the regions of West and Central Africa (45,3%), East and South Africa (38,5%) and South Asia (26%). In the middle East and North Africa (18,7%). In the most of these areas it is more common for girls not to attend school. Boys have by far more chances/opportunities for education: Half of the 86 developing countries (50%) have achieved equality of both sexes in primary education, only one out of five (20%) in secondary education and just 5% in third –degree education. Second –degree education is considered to be a “Luxury” education in most countries. In Africa, in South West Asia, in East Asia and the Pacific Ocean, South Africa and the Middle East only 40% of children attend school while in Latin America and the Caribbean less than 60% of them continue attending school. 64%, out of 781 millions of illiterate adults are women. As concerns education girls have to cope with a bigger problem. This is caused not just by poverty but also by cultural reasons. If equality of both sexes becomes a reality human progress will be helped as well. The advantages of the equality of both sexes will be numerous. If girls become educated, then we can be more optimistic about the next generation’s education. About 75% of these children of first degree education were children whose mothers were illiterate. In addition: if more and more mothers attend school, then will be many more possibilities for the children’s proportions of mortality to diminish. Older and better educated women give birth to less children and take better care of them. Girls have less possibilities to be abused exploited or sexually harassed. (WORLD OF UNICEF issue 73). According to the international exhibition of UNESCO in 2007 the basic education in the world will cost 11 billion dollars every year. That half is half of the money Americans use to buy ice-cream every year.Translation: Marieta Damilakou.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.