Εκτύπωσέ το Σελίδα

Γυμνάσιο – Λύκειο Καμπάνη Κιλκίς (ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)

European School Radio & Γυμνάσιο-Λύκειο Καμπάνη


Σχολική Χρονιά 2011-2012

Το Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο Καμπάνη Κιλκίς είναι συστεγαζόμενα σχολεία και συνεργάζονται σε πολλές δραστηριότητες τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικών όσο και μαθητών.
Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο είναι μια από αυτές τις δράσεις και από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του, ενεργοποίησε μεγάλο αριθμό διδασκόντων, μαθητών και μαθητριών. Στο ανανεωμένο Ραδιόφωνο συμμετέχουν ένας μεγάλος αριθμός (που ξεπερνά τους 60) από μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις των δύο σχολείων.

Από την πλευρά των εκπαιδευτικών συμμετέχουν οι:

  • Νότης Γενιτζές, ΠΕ19, γενικός συντονισμός & επικοινωνία, τεχνική στήριξη, Ιστότοποι και Ιστολόγια.
  • Νίκος Γιαγκούλης,ΠΕ19,γενικός συντονισμός & επικοινωνία, τεχνική στήριξη,Παραγωγές και Εκπομπές,
  • Τασος Βαφειάδης, ΠΕ04.02, Μουσική και προγραμματισμός ροής ραδιοφώνου.
  • Αθανασία Τζιάλλα, ΠΕ04.05, περιβαλλοντικά θέματα.
  • Ελεωνόρα Γαρίτατζη, ΠΕ07, παιδική ζώνη.
  • Σταύρος Κατσαρώνας, ΠΕ13.07 , στούντιο και παιδική ζώνη.
  • Μαγνήσαλη Νέλη, Μουσικός, παραγωγές μουσικών εκπομπών.

Απο την πρώτη Σεπτέμβρη του 2011, το σχολείο αναλαμβάνει τον συντονισμό του European School Radio. Η ευθύνη αναλαμβάνεται απο τους πληροφορικούς Γενιτζέ και Γιαγκούλη και αρχίζει η μεγάλη πορεία της ανανέωσης και οργάνωσης του ραδιοφώνου σε νέες βάσεις για το σχολείο Καμπάνη αλλά και για την ευρύτερη μαθητική κοινότητα στην Ελλάδα και Ευρώπη.

Οι στόχοι που τέθηκαν εξαρχής ήταν η ενίσχυση και οργάνωση του Ιστότοπου (esradio.mysch.gr/) του ραδιοφώνου, η παρουσία στο Facebook , στο Πανελλήνιο Σχολικό δίκτυο σε διαδικτυακές ομάδες συνεργασίες και Δίκτυα, η οργάνωση του ανθρώπινου δυναμικού (διδάσκοντες και μαθητές), η διάχυση του ραδιοφώνου σε άλλα σχολεία και η συνεργασία τους με το σχολείο και το ραδιόφωνο, η ενίσχυση του ραδιοφώνου με φορείς που θα εξασφαλίσουν τεχνική υποδομή, περιεχόμενο, ευρύτερη ενίσχυση του μαθητικού ραδιοφώνου ως εκπαιδευτικού εργαλείου και ως θεσμού που θα υιοθετηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα. Ταυτόχρονα, η συμμετοχή τοπικών φορέων για την οικονομοτεχνική ενίσχυση όπου είναι απαραίτητο, την διάχυση στην τοπική κοινωνία, την παρότρυνση για την συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων στην όλη προσπάθεια καθώς και την συμμετοχή σε ευρωπαϊκά ή άλλα προγράμματα για την περαιτέρω ανάπτυξη του ραδιοφώνου.

Στα πλαίσια λοιπόν αυτά, ενισχύεται η επικοινωνία και η συνεργασία με την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση με πρόσωπο επαφής την κα Σοφία Παπαδημητρίου μέσω της οποίας έγινε η επαφή με την διεύθυνση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και τον κ. Μιχάλη Παρασκευά. Επάλληλες τηλεδιασκέψεις, κατέληξαν σε εξαιρετικές συνεργασίες και ανάπτυξη του ραδιοφώνου σε μια τριμερή συνεργασία η οποία έχει προοπτικές να αναπτυχθεί και σε περισσότερους φορείς. Τελικά, το ΠΣΔ φιλοξενεί για πρώτη φορά το European School Radio, δηλαδή ένα ραδιόφωνο στις πολλές άλλες υπηρεσίες που προσφέρει, και μάλιστα μαθητικό. Η συνεργασία αυτή συνεχώς αναπτύσσεται όλο το υπόλοιπο διάστημα και συνεχίζεται με προοπτικές για περαιτέρω συνεργασία σε διάφορα επίπεδα για την εγγύηση της ανάπτυξης του ραδιοφώνου. Στα πλαίσια της συνεργασίας αυτής, αποφασίζεται μεταξύ άλλων,  οτι το ΠΣΔ φιλοξενεί το ραδιόφωνο και οτι η ευθύνη για το περιεχόμενο παραμένει στους δημιουργούς του.

Παράλληλα, η συντονιστική ομάδα για το ραδιόφωνο ενημερώνει για τις εξελίξεις και τους στόχους τον σύλλογο καθηγητών των σχολείων Καμπάνη, και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Κιλκίς και συγκεκριμένα τον Διευθυντή κ. Κωνσταντινίδη. Με πρωτοβουλία του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας ξεκινά και ολοκληρώνεται η νομική τεκμηρίωση του Ραδιοφώνου και ολόκληρου του εγχειρήματος, συμπεριλαμβανομένων και των σχέσεων με τους υπόλοιπους φορείς (ΠΣΔ).

Θεωρήθηκε επίσης σκόπιμο για πλήρη νομιμοποίηση των δραστηριοτήτων ραδιοφώνου στα πλαίσια του σχολείου, να υλοποιήσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες (Πολιστικά) με θέμα το Ραδιόφωνο -μία για κάθε σχολείο- με έγκριση των Συλλόγων Διδασκόντων των δύο σχολείων και παράλληλα, δημιουργούνται δύο τμήματα στην πρώτη Λυκείου Ερευνητικής Εργασίας (Project) με θέμα πάλι συναφές με το ραδιόφωνο.

Εν τω μεταξύ, η συντονιστική ομάδα του ραδιοφώνου βρίσκει χορηγούς απο την εταιρεία Jazler του κ. Χρήστου Βαλασέλλη ο οποίος πιστεύει στην προσπάθεια του ραδιοφώνου και χορηγεί το περιβόητο πρόγραμμα αυτοματισμού ραδιοφωνικού σταθμού Jazler. Ταυτόχρονα, το σχολείο με δικές του ενέργειες που ξεκίνησαν απο το 2010 και με την πρωτοβουλία των υπεύθυνων καθηγητών και συντονιστών για το ραδιόφωνο (Γιαγκούλη, Γενιτζέ) και των τότε διευθυντών Βαφειάδη Αναστάσιο και Παπαδάκη Γιάννη, κατασκευάζει την υποδομή για ένα επαγγελματικών προδιαγραφών Στούντιο Ηχογραφήσεων. Εξασφαλίζεται μια χορηγία απο τον κ. Ζώτο Γεώργιο τοπικό παράγοντα της περιοχής και με την παράλληλη στήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και την τεχνική στήριξη του εκπαιδευτικού Σταύρου Κατσαρώνα Ηλεκτρονικό -Τεχνολόγο, κατασκευάζεται με προσωπική εργασία καθηγητών και μαθητών, το στούντιο στα τέλη του Νοεμβρίου 2011.

Αφού ολοκληρώνεται η πλήρης τεχνική υποδομή στο σχολείο και απο την πλευρά του ΠΣΔ ανακοινώνεται η Επίσημη Εναρξη του European School Radio σε πιλοτική μετάδοση όμως σε πλήρη ανάπτυξη. Έτσι, οργανώνεται πλήρης Ροή Προγράμματος, Συλλογή μουσικής, οργανώνονται ομάδες μαθητών και καθηγητών για όλη την οργάνωση του ραδιοφώνου αλλά και τη δημιουργία εκπομπών, την επαφή με άλλα σχολεία, την οργάνωση των Ιστοτόπων του ραδιοφώνου, Δελτία Τύπου και διάχυση τους, chat rooms, τηλεδιασκέψεις, εκπαίδευση μαθητών σε τεχνικά και άλλα θέματα και πολλά άλλα. Η προσπάθεια είναι καθημερινή και ξεπερνά τα όρια των σχολικών ορών. Η συντονιστική ομάδα, καθηγητές και αρκετοί μαθητές, με ιδιαίτερο ζήλο, εργάζονται πυρετωδώς καθημερινά σε όλα τα επίπεδα για την ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας. Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί κανείς να το ελέγξει απο την ακρόαση του ραδιοφώνου και μέσω της ενημέρωσης απο τους Ιστοτόπους.

Μια σύντομη Ιστορική Αναδρομή ( 2009 -Ιούνιος 2011)

Στην έναρξη της σχολικής χρονιάς της περιόδου 2009-2010 σε παρουσίαση στη Αθήνα του Web Radio Εκάλης, ομάδα καθηγητών από το Γυμνάσιο Καμπάνη που συμμετείχε και ιδιαίτερα ο καθηγητής κ. Γιαγκούλης Νικόλαος, εμπνεύστηκε τη συμμετοχή στο Web School Radio και εντάσσεται συνολικά το Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο Καμπάνη Κιλκίς και αναλαμβάνει όλες τις εργασίες που σχετίζονται με τις ηχογραφημένες παραγωγές. Τώρα πια το Web School Radio λειτουργεί στην Εκάλη και στο Καμπάνη. (Στην ομάδα καθηγητών Γυμνασίου και Λυκείου Καμπάνη που πλασίωσαν το ραδιόφωνο μεταξύ άλλων είναι ο (τότε) Διευθυντής Βαφειάδης Αν., οι πληροφορικοί Γιαγκούλης Ν. και Γενιτζές Αναγνώστης., η (τότε) υπεύθυνη ΣΕΠ Σιανου-Χατζηκαμάρη Παναγιώτα, ο μαθηματικός Κουλαξίδης Στέργιος., ο χημικός Βαφειάδης Αναστάσιος. και άλλοι).

Ολη την επόμενη χρονιά, στο Γυμνάσιο-Λύκειο Καμπάνη Κιλκίς γίνονται οι παρακάτω δραστηριότητες: οι μαθητές παράγουν είκοσι ενημερωτικές εκπομπές και όλο το μουσικό ψυχαγωγικό πρόγραμμα του ραδιοφώνου. Σαράντα μαθητές και οχτώ καθηγητές οργώνονται σε οχτώ ομάδες ειδικοτήτων στο ραδιόφωνο και ηχογραφούν, παράγουν ειδήσεις και μουσικές εκπομπές. Στήριξη δίνεται εθελοντικά από μη κερδοσκοπικό δημοσιογραφικό οργανισμό (http://www.enterbrussels.eu) ο οποίος κάνει και την χορηγία της διαδικτυακής μετάδοσης αλλά και την βασική εκπαίδευση με τέσσερα σεμινάρια επι τόπου, με την συμμετοχή του κ.Βερροιώτη Γρηγόρη.

Στο Διαδίκτυο, δημιουργείται ειδικός χώρος στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Moodle, http://e-learning.sch.gr/course/view.php?id=261) το οποίο χρησιμοποιείται και από την Εκάλη και τον δημοσιογραφικό οργανισμό. Εκεί οργανώνονται, ενημερώνονται και εκπαιδεύονται οι μαθητές και οι καθηγητές. Τα αποτελέσματα των εργασιών, τόσο στο Καμπάνη όσο και στην Εκάλη εντυπωσιάζουν γιατί οι μαθητές αλλά και οι καθηγητές δίχως να διαθέτουν οργανωμένους ραδιοθαλάμους και τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό κατορθώνουν να παράγουν εκπομπές που ακούγονται στο διαδίκτυο. Οι μαθητές και οι καθηγητές των δύο εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αν και βρίσκονται σε δύο εκ διαμέτρου αντίθετες περιοχές της Ελλάδας με εκατοντάδες χιλιόμετρα απόσταση μεταξύ τους συνεργάζονται απολύτως αρμονικά και δεν έχει δημιουργηθεί μέχρι στιγμής κανένα πρόβλημα. Η διαλειτουργικότητα των δύο εκπαιδευτικών ιδρυμάτων επιτυγχάνεται κατά κύριο λόγο μέσω του διαδικτύου με χρήση συνεργατικού ηλεκτρονικού συστήματος που προσφέρει υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης και ανταλλαγής ψηφιακών δεδομένων. Οι μαθητές που συμμετέχουν στο σύστημα έχουν πλέον προχωρήσει σε σχέδια επέκτασής του και εντάξεων σε αυτό εκπαιδευτικά ιδρύματα άλλων χωρών της Ευρώπης. Παράλληλα οι μαθητές μέσω τηλεδιασκέψεων συνομιλούν σε μαθητές και φοιτητές άλλων χωρών και θα προγραμματίζουν τις επόμενες κινήσεις τους. Μέσα σε ένα χρόνο το school web radio ονομάστηκε European School Radio (ESR).

Σχολικό έτος 2010-2011

Το σχολικό έτος 2010 – 2011 στο ESR έγιναν σημαντικές εξελίξεις και δραστηριότητες. Βασικά το ραδιόφωνο ήταν μια ιδέα που όταν συζητήθηκε έφερε τα παιδιά σε επαφή με το ευρύτερο περιβάλλον έχοντας ως δεδομένο το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τις νέες τεχνολογίες. Το ραδιόφωνο αντιμετωπίζει κάποιες δυσκολίες στην λειτουργικότητα του γιατί γίνεται ανάμεσα στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, αλλά εντάσει τον μαθητή να βλέπει το σχολείο ως χώρο έκφρασης και δημιουργίας. Το ραδιόφωνο επίσης βοηθά στην ενημέρωση και στην ψυχαγωγία των παιδιών. Ο σταθμός περιλαμβάνει πολλές μουσικές εκδηλώσεις, θέατρο, την παιδεία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, την επιστήμη, την τεχνολογία, τον κινηματογράφο κ.α. Επίσης γίνεται δικτύωση και με άλλα γυμνάσια και λύκεια στην Ελλάδα και έτσι αναπτύσουν και περισσότερες εκδηλώσεις και δραστηριότητες. Για την καλύτερη οργάνωση εκπαίδευση αλλά και την γνωριμία μεταξύ των συμμετεχόντων στον ραδιόφωνο γίνονται τηλεδιασκέψεις μέσω του Διαδικτύου.

Με την βοήθεια των καθηγητών, οι μαθητές συνεργάζονται σε εξειδικευμένες δημοσιογραφικές ομάδες αλλά και εκτός ομάδων. Τώρα οι μαθητές άρχισαν να έχουν θετικές εμπειρίες με την συμμετοχή τους στην ομάδα και αναπτύσσεται η αυτοπεποίθηση γιατί γνωρίζουν καλύτερα τους συμμαθητές τους και θα μπορούν να συζητάνε ελεύθερα και να αναπτύξουν συλλογικότητα.

Οι μαθητές επίσης αποκτούν περισσότερο ενδιαφέρον, αρχίζουν να είναι πιο συνεργάσιμοι και επίσης αποκτούν πιο καλή κριτική σκέψη ώστε να αξιολογούν τις πληροφορίες που δέχονται .
Ειδικότερα αναφέρουμε και την δημιουργία κείμενων για τις θεματικές ενημερωτικές εκπομπές. Στο διαδικτυακό ραδιόφωνο είχαν την ευκαιρία να λειτουργήσουν κάποιες ομάδες όπως το θέατρο, ο χορός, ο κινηματογράφος και θέματα για το περιβάλλον. Ειδικότερα με το ραδιόφωνο οι μαθητές, οι καθηγητές άλλα και με την βοήθεια τον γονέων της σχολικής κοινότητας αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας έκαναν την υπέρβαση ως προς την αξία των ψηφιακών εφαρμογών για νέους, δημιουργώντας μια εναλλακτική δράση η οποία βασίζεται στις πλέον σύγχρονες πολυμεσικές διαδραστικές πράξεις στον κυβερνοχώρο όπου ο παθητικός χρήστης του Διαδικτύου μετατρέπεται σε μονάδα παρεμβατικής δημιουργίας, σε επίπεδο ηλεκτρονικής κοινωνικής διαδικτυακής ερευνάς, επεξεργασίας και ειδικών δεδομένων και όχι μόνο. Στην ώρα της πληροφορικής δημιουργούμε οπτικοακουστικές παραγωγές, δημιουργούμε περιεχόμενο για πολυμέσα, κάνουμε συνέντευξη και απευθείας μετάδοση, κάνουμε μοντάζ ήχου και λόγου.

Σχόλιο μαθητή για το ραδιόφωνο: “Οι καθηγητές της πληροφορικής μας λένε συνέχεια οτι το ραδιόφωνο έχει δημιουργηθεί για εμάς τους μαθητές και ότι πρέπει να το αναπτύξουμε με δικές μας ιδέες πάντα. Έτσι και εμείς τα παιδιά έχουμε κάνει πολλές ηχογραφήσεις που συμμετείχαν πολλά παιδιά έτσι ώστε να εγκριθούν οι καλύτερες και να βγει ένα καλό αποτέλεσμα”.

‘Oλοι οι μαθητές που συμμετέχουν στο ραδιόφωνο κάνουν και αφιερώσεις με διάφορα τραγούδια σε αγαπημένα τους πρόσωπα η και σε άλλα θέματα όπως στην φιλία ή στα παιδιά της Γ’ λυκείου που θα αποχαιρετίσουν το σχολείο.

Το ραδιόφωνο ενέπνευσε πολλά παιδιά και καθηγητές να δημιουργήσουν και να βάλουν την φαντασία τους να δουλέψει. Καθώς λοιπόν όλοι προτείναμε διάφορες ιδέες κάποια στιγμή προτάθηκε και το να παίξουμε ένα θεατρικό έργο. Επειδή η ιδέα άρεσε σε όλους αρχίσαμε αμέσως την προετοιμασία. Όσα παιδιά ήθελαν έφτιαξαν την θεατρική ομάδα και μάθαμε πως θα παίζαμε « Το αλογίσιο όνομα » του Άντον Τσέχωφ. Αρχικά, διαβάσαμε το κείμενο για να αποφασίσουμε για την διανομή των ρόλων. Έπειτα, ξεκινήσαμε τις πρόβες ώστε ο καθένας να ξέρει καλά τα λόγια του χωρίς να κομπιάζει και να μπορεί να τα λέει με τον σωστό τρόπο. Αφού τα πηγαίναμε καλά με το κείμενο αρχίσαμε να κάνουμε ηχογραφήσεις. Χρειάστηκαν πολλές προσπάθειες για να βγάλουμε το καλύτερο αποτέλεσμα αλλά τα καταφέραμε. Όταν τελειώσαμε με το κομμάτι της ηχογράφησης, στο θεατρικό προστέθηκαν τα απαραίτητα εφέ και πλέον ήταν έτοιμο να παιχτεί στο ραδιόφωνο.

Το European School Radio από την αρχή ήταν και εξακολουθεί να είναι ζωντανό μέσο, είναι μια καινοτομία δράσης είναι μια υπάρχουσα εφαρμοσμένη δράση για το σύνολο των multimedia μέσων στο διαδίκτυο, που δημιουργήθηκε και λειτουργεί με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, τη συμμετοχή γονέων που θέλουν εθελοντικά να προσφέρουν ένα οποιοδήποτε ενισχυμένο μέσο στην νέα γένια. Σήμερα όλοι οι μαθητές άλλα και οι καθηγητές μπορούν να ανατρέξουν στο νέο ιστολόγιο του ESR και να πληροφορηθούν επίσημα για τον τρόπο αποστολής στοιχείων προς το ESR σχετικά με τις δραστηριότητες που επιθυμούν να δημοσιοποιηθούν από το εν λόγο μέσο μαζικής ενημερώσεις (http:/blogs.sch.gr/esrblog).

Συμπερασματικά…

Το ραδιόφωνο ενέπνευσε πολλά παιδιά και καθηγητές να δημιουργήσουν και να βάλουν την φαντασία τους να δουλέψει. Για τους μαθητές τα οφέλη είναι πάρα πολλά γιατί μαθαίνουν να ερευνούν, να αποκωδικοποιούν δεδομένα και να τα αξιοποιούν. Ελάτε και εσείς μαζί μας για να αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερη δύναμη, γιατί για εμάς τους μαθητές και της μαθήτριες του γυμνάσιου Καμπάνη, που σήμερα εργαζόμαστε στην παράγωγη άλλα και όλων των άλλων ξένων και ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που μέρα με τη μέρα προσαρμοζόμαστε ενεργά στην δράση παραγωγής περισσότερων εκπομπών του European School Radio, είμαστε πεπεισμένοι πως το πρώτο ευρωπαϊκό δια-δικτυακό ραδιόφωνο θα συνεχίσει για χρόνια να ενώνει όλους τους μαθητές της Ευρώπης και του κόσμου.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/esrblog/esr-2011-2013/esr-2011-12/1234567-2/%ce%b3%cf%85%ce%bc%ce%bd%ce%ac%cf%83%ce%b9%ce%bf-%ce%bb%cf%8d%ce%ba%ce%b5%ce%b9%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%ce%bc%cf%80%ce%ac%ce%bd%ce%b7-%ce%ba%ce%b9%ce%bb%ce%ba%ce%af%cf%82/

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων