Ψηφιακή άνοια … η μάστιγα των νέων !!!


Η «ψηφιακή άνοια» εξελίσσεται σε νέα μάστιγα για τους ανθρώπους νεαρής ηλικίας που βασίζονται όλο και περισσότερο στην τεχνολογία, αφήνοντας έτσι τον εγκέφαλό τους να «ατροφήσει».

Επιστήμονες από τη Νότια Κορέα έχουν παρατηρήσει αύξηση κρουσμάτων αυτού του είδους της «άνοιας» στους νέους, οι οποίοι εμφανίζουν επιδείνωση των νοητικών ικανοτήτων τους αντίστοιχη με αυτή που εμφανίζουν ασθενείς που έχουν υποστεί τραυματισμό στο κεφάλι ή πάσχουν από κάποια ψυχιατρική νόσο. «Η υπερβολική χρήση “έξυπνων” κινητών και βιντεοπαιχνιδιών διασαλεύει την ισορροπημένη ανάπτυξη του εγκεφάλου» υπογραμμίζει ο Μπιουν Γκι-γον, γιατρός του Κέντρου Ισορροπίας Εγκεφάλου της Σεούλ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «JoongAng».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νότια Κορέα είναι μία από τις χώρες με τη μεγαλύτερη διείσδυση της τεχνολογίας στον γενικό πληθυσμό αλλά και με τα περισσότερα κρούσματα εθισμού στο Διαδίκτυο. «Οι άνθρωποι που κάνουν υπερβολική χρήση τεχνολογίας είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν την αριστερή πλευρά του εγκεφάλου τους, αφήνοντας έτσι τη δεξιά υπανάπτυκτη» συμπληρώνει ο δρ Γκι-γον.
Η δεξιά πλευρά του εγκεφάλου συνδέεται με τη συγκέντρωση και, όταν δεν είναι επαρκώς ανεπτυγμένη, επηρεάζει την ικανότητα προσοχής και μνήμης, οδηγώντας μάλιστα στο 15% των περιπτώσεων και σε πρόωρη άνοια.

Οι πάσχοντες από «ψηφιακή άνοια» φέρεται επίσης να είναι και ψυχολογικά υπανάπτυκτοι, με τα παιδιά να διατρέχουν ακόμη πιο σοβαρό κίνδυνο από τους ενήλικες, αφού ο εγκέφαλός τους είναι σε εξελικτική διαδικασία. Η κατάσταση φαίνεται να επιδεινώνεται στη Νότια Κορέα, καθώς το ποσοστό των ανθρώπων ηλικίας 10 έως 19 ετών που χρησιμοποιούν «έξυπνα» κινητά πάνω από επτά ώρες κάθε μέρα ξεπερνά το 18,4%, ποσοστό που έχει αυξηθεί 7% σε σύγκριση με πέρυσι.

Τα ανησυχητικά συμπεράσματα των Κορεατών έρχονται έπειτα από μια έρευνα που πραγματοποίησε το UCLA, η οποία έδειξε ότι οι νεαροί Αμερικανοί εμφανίζουν όλο και πιο συχνά προβλήματα μνήμης. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι το 14% νεαρών ανδρών και γυναικών, ηλικίας από 18 έως 39 ετών, παραπονούνται ότι η μνήμη τους είναι κακή. Σε αυτήν την περίπτωση ωστόσο, το πρόβλημα αποδίδεται γενικότερα στον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Πηγή : http://gr.news.yahoo.com/

Χρόνια πολλά Paul Erdos

Με την ευκαιρία των “γενεθλίων” του Paul Erdos, χτες 29/03/13, επαναφέρω το συγκεκριμένο άρθρο.

Ο μεγάλος μαθηματικός δεν ήθελε χρήματα και αποκτήματα αλλά μόνο τους αριθμούς και τις λύσεις τους που ήταν κρυμμένες στο «Βιβλίο»

Ως και το 1996 διάφοροι επιφανείς μαθηματικοί ανά τον κόσμο ήξεραν ότι το κουδούνι του σπιτιού τους μπορούσε να χτυπήσει ξαφνικά μέσα στη νύχτα. Δεν ανησυχούσαν. Ηταν σχεδόν βέβαιοι ότι ανοίγοντας την πόρτα θα έβλεπαν μπροστά τους έναν κοντόσωμο άνδρα με χοντρά γυαλιά και παλιό, φθαρμένο κοστούμι που κρατούσε στο ένα χέρι μια βαλίτσα και στο άλλο μια πλαστική σακούλα γεμάτη χαρτιά.«Το μυαλό μου είναι ανοιχτό» θα τους έλεγε χαμογελώντας και θα άρχιζε να εκθέτει μια απίθανη μαθηματική ιδέα.

Δισάκι στον ώμο
Ηταν οΠολ Ερντος, ο «περιπατητικός μαθηματικός», ένας από τους μεγαλύτερους του 20ού αιώνα. Στη βαλίτσα είχε όλα τα υπάρχοντά του. Στη σακούλα τις σημειώσεις από τις πρόσφατες μελέτες του. Αεικίνητος, ο Ερντος δεν στεκόταν ποτέ σε ένα μέρος. Θεωρούσε ότι ο άνθρωπος δεν έχει ανάγκη από αποκτήματα και χρήματα.«Δεν θέλησα ποτέ υλικά αγαθά»δήλωνε.«Ενα παλιό ελληνικό ρητό λέει ότι ο σοφός άνθρωπος δεν έχει τίποτε που να μην μπορεί να κουβαλήσει στα χέρια του». Ολα του τα αγαθά τα είχε λοιπόν στα δυο του χέρια. Και μέσα στο μυαλό του. Του οφείλουμε την επίλυση πολυάριθμων μαθηματικών προβλημάτων, κυρίως στη θεωρία των αριθμών και στη συνδυαστική.

Γεννήθηκε στη Βουδαπέστη από εβραίους μαθηματικούς γονείς, οι οποίοι όμως δεν ασκούσαν την εβραϊκή θρησκεία. Ηταν «παιδί-θαύμα» και στα 17 του παρουσίασε μια μαθηματική απόδειξη που τον έκανε γνωστό έξω από την πατρίδα του. Στα 21 του πήρε το διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο της Βουδαπέστης- κατ΄ εξαίρεση, εφόσον οι εβραίοι δεν γίνονταν δεκτοί εκείνη την εποχή στα ουγγρικά πανεπιστήμια- και αμέσως μετά, λόγω της καταγωγής του, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη χώρα. Αρχικά πήγε στη Βρετανία, στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, και στη συνέχεια στις Ηνωμένες Πολιτείες, ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον, το οποίο τον βρήκε υπερβολικά«αντισυμβατικό» για να τον κρατήσει σε μόνιμη βάση.

«Εχθρός» των ΗΠΑ
Τα επόμενα χρόνια δίδαξε σε διάφορα αμερικανικά πανεπιστήμια δίνοντας παράλληλα διαλέξεις στο εξωτερικό. Οι συχνές επαφές του με την Ουγγαρία- εκεί ζούσαν η μητέρα του και οι συγγενείς του- και η αλληλογραφία του με μαθηματικούς από κομμουνιστικά κράτη προκάλεσαν τις υποψίες των αμερικανικών αρχών. Το 1956, όταν δίδασκε στο Πανεπιστήμιο Νοτρ Νταμ, «ανακρίθηκε» από έναν υπάλληλο της Υπηρεσίας Μεταναστών ο οποίος τον ρώτησε, μεταξύ άλλων, ποια ήταν η γνώμη του για τονΜαρξ. Ο Ερντος απάντησε:«Δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω, αναμφίβολα όμως ήταν σπουδαίος». Οι αρχές αρνήθηκαν να του χορηγήσουν βίζα επανεισόδου στη χώρα και βρέθηκε σε δίλημμα: ή θα έμενε στο Νοτρ Νταμ και δεν θα ταξίδευε πια ή θα έφευγε από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Διάλεξε το δεύτερο και έκτοτε δεν έμεινε ποτέ «στάσιμος» διδάσκοντας σε διάφορα πανεπιστήμια ανά τον κόσμο (η είσοδος στην Αμερική τού επετράπη ξανά το 1963), δίνοντας διαλέξεις, μετέχοντας σε συνέδρια και εργαστήρια, συζητώντας με άλλους μαθηματικούς. Τα χρήματα που συγκέντρωνε από τις αμοιβές του τα χάριζε σε συναδέλφους και φοιτητές που τα είχαν ανάγκη ή τα χρησιμοποιούσε για να χρηματοδοτήσει έρευνες γύρω από μαθηματικά προβλήματα. Οταν τιμήθηκε με το περίοπτο βραβείο μαθηματικών Γουλφ, μοίρασε τα 50.000 δολάρια που του απέδωσε στο ΙνστιτούτοΤέκνιον του Ισραήλ- όπου είχε μια «μόνιμη έδρα επισκέπτη καθηγητή» θεσπισμένη ειδικά γι΄ αυτόν- και στους συγγενείς του, κρατώντας, όπως πάντα, για τον εαυτό του ένα μηδαμινό ποσό.

Ο Ερντος αποτελεί τον ορισμό του εκκεντρικού μαθηματικού, χάρη όμως στον χαρούμενο και καλοσυνάτο χαρακτήρα του- και φυσικά στην ιδιοφυΐα του- όσοι τον γνώριζαν του συγχωρούσαν τις ιδιορρυθμίες του. Ηταν πολύ αγαπητός και, παρά το γεγονός ότι απέφευγε τις δεσμεύσεις για να μπορεί να αφοσιωθεί στα μαθηματικά, την κύρια εμμονή του, ήταν πάντα πρόθυμος να βοηθήσει τους συναδέλφους του με κάθε τρόπο. Δεν του άρεσε όμως να τον αγκαλιάζουν και να τον αγγίζουν και έπλενε διαρκώς τα χέρια του- κατάλοιπα ίσως από το γεγονός ότι οι γονείς του τον μεγάλωσαν υπερπροστατευμένο μέσα στο σπίτι ύστερα από τον θάνατο των δύο αδελφών του από οστρακιά.

Κοιμόταν ελάχιστα και εργαζόταν ακατάπαυστα καταναλώνοντας αμφεταμίνες και τεράστιες ποσότητες καφέ. Δεν είχε καμία επαφή με τα πρακτικά ζητήματα, όπως το να πληρώσει λογαριασμούς ή να ετοιμάσει έστω και ένα απλό φαγητό.«Μπορώ να φτιάξω εξαιρετικά κρύα δημητριακά» έλεγε«και ίσως θα μπορούσα να βράσω ένα αβγό,δεν έχω όμως προσπαθήσει ποτέ». Χρησιμοποιούσε ένα εντελώς δικό του λεξιλόγιο: τα παιδιά ήταν«έψιλον», από το «ε» που συμβολίζει τις μικρές ποσότητες στα μαθηματικά, οι γυναίκες «αφεντικά»,οι άντρες«δούλοι», η μουσική«θόρυβος»και τα αλκοολούχα ποτά«δηλητήριο».

Υπέρτατος φασίστας
Δεν πίστευε στον Θεό αλλά στο «Βιβλίο»με τις μαθηματικές αλήθειες. Ο Θεός, αν υπήρχε, ήταν ο«Υ.Φ.» – ο Υπέρτατος Φασίστας- που του έκρυβε τις κάλτσες και το διαβατήριό του και κρατούσε πεισματικά για τον εαυτό του τις περισσότερες αποδείξεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Ερντος δεν βρήκε αποδείξεις, κάθε άλλο: ως τον θάνατό του, το 1996, σε ηλικία 83 ετών, έγραψε περίπου 1.475 εργασίες, «κατόρθωμα» το οποίο τον τοποθετεί στη θέση του δεύτερου παραγωγικότερου μαθηματικού μετά τονΟϊλερ.

Οι μαθηματικοί, αν και θετικοί άνθρωποι, έχουν και αυτοί τις «δοξασίες» τους. Μία από αυτές είναι ο περίφημος Αριθμός Ερντος, ο οποίος «βαθμολογεί» τους συναδέλφους τους ανάλογα με τη σχέση τους με τον μεγάλο ούγγρο μαθηματικό. Ξεκίνησε ως αστείο, όλοι όμως ομολογούν ότι ασυναίσθητα τον κοιτάζουν όταν πρόκειται να αξιολογήσουν έναν συνεργάτη και ότι εντυπωσιάζονται όταν είναι πολύ μικρός.

Το σύστημα έχει ως εξής. Ο Πολ Ερντος- και μόνον αυτός- έχει τον αριθμό 0. Ολοι οι υπόλοιποι βαθμολογούνται με βάση τη «στενότητα» της σχέσης τους μαζί του. Οποιος έχει συνυπογράψει μια εργασία με τον Ερντος βαθμολογείται με 1, όποιος έχει συνυπογράψει μια εργασία με κάποιον συνυπογράψαντα του Ερντος βαθμολογείται με 2 και ούτω καθ΄ εξής. ΟΑϊνστάινέχει τον αριθμό 2: δεν είχε συνεργαστεί ποτέ με τον Ερντος, συνέγραψε όμως εργασίες με ορισμένους από τους συνεργάτες του.

Ενα άλλο εσωτερικό παιχνίδι των μαθηματικών κύκλων είναι η επίλυση των προβλημάτων που έθετε ο Ερντος, θεσπίζοντας μάλιστα και χρηματικό έπαθλο. Το διασημότερο είναι η εικασία του για τις αριθμητικές προόδους: αν το άθροισμα των αντιστρόφων μιας ακολουθίας ακεραίων αποκλίνει, τότε η ακολουθία περιέχει αριθμητικές προόδους αυθαιρέτου μήκους. Ο Ερντος είχε ορίσει το έπαθλο για την απόδειξη στα 3.000 δολάρια. Σήμερα έχει φθάσει στα 5.000 δολάρια.

Another roof, another proof … συνήθιζε να λέει ο μεγάλος μαθηματικός. Να ο ίδιος να λέει ένα ανέκδοτο.

ΠΗΓΗ:http://www.mathcom.gr

δείτε περισσότερα εδω¨:      http://wordplay.blogs.nytimes.com/2013/03/25/erdos/

Alan Turing (Άλαν Τούρινγκ) – Η ζωή και το έργο του

Τριγωνομετρικοί αριθμοί-ορισμοί

ΚΙΝΕΖΙΚΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ.wmv

Κωνσταντίνος Δασκαλάκης MEGA 26/9/10 – Constantinos Daskalakis (subs)

Τον δικό τους «Περιοδικό Πίνακα» ετοιμάζουν οι μαθηματικοί

Οι μαθηματικοί ζήλεψαν τον «Περιοδικό Πίνακα» των χημικών και αποφάσισαν να δημιουργήσουν κάτι ανάλογο, που θα περιλαμβάνει όλα τα δυνατά σχήματα στο Σύμπαν, σε τρεις, τέσσερις και πέντε διαστάσεις, συνδεόμενα μεταξύ τους με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει στα χημικά στοιχεία. Όταν το έργο ολοκληρωθεί, θα αποτελέσει μια πολύτιμη πηγή γνώσεων και αναφοράς για μαθηματικούς, φυσικούς, μηχανικούς και άλλους επιστήμονες, ιδιαίτερα χρήσιμη για υπολογισμούς και για έρευνα σε μια πληθώρα επιστημονικών πεδίων.

Η πρωτοβουλία ανήκει στον καθηγητή Αλέσιο Κόρτι, του Τμήματος Μαθηματικών του Imperial College του Λονδίνου, ενώ συμμετέχουν ερευνητές από την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Ρωσία, οι οποίοι έχουν βαλθεί, μελετώντας εκατοντάδες εκατομμύρια σχήματα, να καταγράψουν και να συσχετίσουν κάθε πιθανό σχήμα που δεν μπορεί να διαιρεθεί σε άλλα σχήματα.

Σύμφωνα με τον δρα Τομ Κόουτς, επίσης του Imperial College, οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμα ιδέα πόσα τέτοια σχήματα μπορεί να υπάρχουν. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, για παράδειγμα, υπάρχουν περίπου 500 εκατ. σχήματα, που μπορούν να οριστούν αλγεβρικά σε τέσσερις διαστάσεις.

Όταν το έργο ολοκληρωθεί έπειτα από τρία χρόνια, φιλοδοξεί να αποτελέσει μια πολύτιμη πηγή γνώσεων και αναφοράς, ιδιαίτερα χρήσιμη για υπολογισμούς και για έρευνα σε μια πληθώρα επιστημονικών πεδίων (υπολογιστική όραση, θεωρία αριθμών, θεωρητική φυσική κ.α.).

Καθώς θα αποκαλύπτονται διαδοχικά οι “δομικοί λίθοι” των διαφόρων σχημάτων, οι μαθηματικοί θα επεξεργάζονται τις αντίστοιχες για κάθε σχήμα εξισώσεις, ώστε να υπάρξει καλύτερη κατανόηση για τις γεωμετρικές ιδιότητές τους και για τη μεταξύ των σχημάτων συσχέτιση.

“Ο Περιοδικός Πίνακας είναι από τα πιο σημαντικά εργαλεία στη Χημεία. Κατατάσσει τα άτομα από τα οποία κάθε τι δημιουργείται και εξηγεί τις χημικές ιδιότητές τους. Ο στόχος μας είναι να κάνουμε το ίδιο πράγμα για τα σχήματα τριών, τεσσάρων και πέντε διαστάσεων, να δημιουργήσουμε μια βάση αναφοράς που θα κατατάσσει όλους τους γεωμετρικούς ‘δομικούς λίθους’ και θα αναλύει τις ιδιότητες καθενός, με τη χρήση σχετικά απλών εξισώσεων. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να βρούμε τεράστιους αριθμούς τέτοιων σχημάτων, έτσι πιθανότατα δεν θα μπορεί κανείς να κρεμάσει έναν τέτοιο πίνακα στον τοίχο του, παρ’όλα αυτά θα αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο”, σύμφωνα με τον καθηγητή Κόρτι.

Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθηματικοί θα αναζητήσουν σχήματα που δεν είναι ορατά με τη συμβατική έννοια στο φυσικό κόσμο. Πέρα από τις τρεις διαστάσεις του μήκους, του πλάτους και του ύψους, θα συμπεριληφθούν επιπλέον διαστάσεις, άρα και πολύ περισσότερα σχήματα. Για παράδειγμα, ο χωροχρόνος, που περιγράφει η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν, έχει τέσσερις διαστάσεις (οι τρεις του χώρου συν τον χρόνο). Από την άλλη, οι φυσικοί της “θεωρίας των χορδών” υποστηρίζουν ότι στο σύμπαν υπάρχουν πολλές ακόμα κρυμμένες διαστάσεις, που δεν φαίνονται με τα μάτια μας.

Η προσπάθεια χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας, τη Βασιλική Εταιρεία Επιστημών της Βρετανίας, το Leverhulme Trust και άλλους φορείς.

(Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Σχολεία πολλών ταχυτήτων χωρίς βιβλία!

Σχολεία πολλών ταχυτήτων χωρίς βιβλία!

Χωρίς βιβλία θα λειτουργεί το “Νέο Σχολείο” της κ. Διαμαντοπούλου που θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Η επικαιροποίηση της Πράξης Εφαρμογής του “Νέου Σχολείου”, που υποβάλλει -προς έγκριση για χρηματοδότηση- η κυβέρνηση, αποκαλύπτει ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ψεύδεται όταν δηλώνει ότι “τα σχολικά βιβλία θα συνεχίσουν να διανέμονται δωρεάν”. Η διανομή τους, έστω και καθυστερημένα, μπορεί να ισχύσει και για την επόμενη σχολική χρονιά. Από εκεί και πέρα, το… χάος. Ούτε ο μαθητής ούτε ο εκπαιδευτικός θα έχει βιβλίο στα χέρια του. Η παροχή εκπαιδευτικού υλικού θα γίνεται μέσω Διαδικτύου κι ας κόψουν τον σβέρκο τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για να το “κατεβάσουν” ή να το αγοράσουν.

Το νέο πρόγραμμα σπουδών (ΠΣ) για την προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν προβλέπει συγγραφή νέων βιβλίων! ‘Αλλωστε, όπως προσδιορίζεται από την Πράξη Εφαρμογής, το Π.Σ. είναι το όχημα για την επιβολή σχολείων πολλών ταχυτήτων. Τα ενιαία Προγράμματα Σπουδών σπάνε ακόμα και στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Το νέο Π.Σ. “αποτελεί ένα συνολικό πλαίσιο εκπαιδευτικών στόχων, πρακτικών και εμπειριών”, “θα είναι ανοικτό και ευέλικτο, δίνοντας δυνατότητες τοπικών εφαρμογών και βαθμούς ελευθερίας στον εκπαιδευτικό, στοχοκεντρικό, ενιαίο, συνεκτικό, συνοπτικό, διαθεματικό, βιωματικό και παιδαγωγικά διαφοροποιημένο”. Με άλλα λόγια, κάθε Δήμος μπορεί να λειτουργεί, ανάλογα με τα οικονομικά του και την κοινωνική σύνθεση της περιοχής, ό,τι σχολείο θέλει, χωρίς έλεγχο και χωρίς να υπάρχει κεντρική ευθύνη πέρα από την υποχρέωση της υλοποίησης ορισμένων “μετρήσιμων”… ως φασολάκια, στόχων. Ο κάθε εκπαιδευτικός, υπό την καθοδήγηση των… οικονομικών του σχολείου, θα χρησιμοποιεί κάποιον από τους οδηγούς που θα δημιουργηθούν και θα φέρουν τον τίτλο “Εργαλεία Διδακτικών Προσεγγίσεων”.

Τι θα γίνει με τα βιβλία; “Τα υπάρχοντα βιβλία (ΟΕΔΒ) και το εποπτικό εκπαιδευτικό υλικό θα αξιολογηθεί ως προς τη συμβατότητα τους με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και τις διδακτικές αρχές και θα εντοπιστούν τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να αξιοποιηθούν με προσαρμογές. Με βάση τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων αυτών, εκεί που έχει εντοπιστεί ανάγκη θα δημιουργηθεί συμπληρωματικό μαθησιακό υλικό ποικίλης και ανοικτής μορφής”. Σε απλά ελληνικά, τα παραπάνω -ό,τι διάψευση και να κάνει η κ. Διαμαντοπούλου- σημαίνουν κατάργηση της πλειονότητας των βιβλίων χωρίς να προβλέπεται πουθενά η συγγραφή νέων και η διανομή τους στους μαθητές. Μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι ο βασικός στόχος του νέου Π.Σ. είναι το διαφοροποιημένο σχολείο ακόμη και εντός του ίδιου γεωγραφικού διαμερίσματος.

Η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και εργαλείων, όπως ομολογούν οι ίδιοι, θα “σηματοδοτεί μια μεγάλη  αλλαγή από τις πρακτικές τους παρελθόντος”. Δηλαδή την κατάργηση της… αναχρονιστικής για την εποχή του Μνημονίου συγγραφής και διανομής βιβλίων για όλους τους μαθητές. “Η διεύρυνση των επιλογών των εκπαιδευτικών και των μαθητών” είναι ο κεντρικός στόχος. ‘Οταν ακούτε αυτά τα ωραία λόγια, να ετοιμάζεστε για νέο… ξήλωμα. Κι αν οι τσέπες σας έχουν αδειάσει, ο Θεός κι η ψυχή σας…

Με τι θα δουλεύει ο εκπαιδευτικός; Η Πράξη Εφαρμογής ορίζει ότι το “βασικό εργαλείο του εκπαιδευτικού” είναι  οψηφιακός «Θησαυρός» υλικού. Ενα λογισμικό διαχείρισης περιεχομένου, μια Τράπεζα εκπαιδευτικού υλικού από την οποία θα παίρνει ό,τι του χρειάζεται.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στον Οργανισμό Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων δεν επείσθη με τα επικοινωνιακά παιχνίδια της υπουργού Παιδείας και βλέπει κατάργηση μιας κοινωνικής παροχής που καθιέρωσε το 1964 ο παππούς του σημερινού πρωθυπουργού. ‘Οπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση, η εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ένα Ιδιωτικού Δικαίου Νομικό Πρόσωπο είναι η ΑΠΟΔΕΙΞΗ της κατάργησης της δημόσιας έκδοσης και διανομής βιβλίων. Σε μια εποχή δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των εργαζομένων και αύξησης της ανεργίας θα ήταν τραγικό για τους γονείς να επιβαρυνθούν και με τα έξοδα αγοράς των σχολικών βιβλίων, τονίζουν οι εργαζόμενοι και ζητούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να εξηγήσει την απόφασή της για κατάργηση του ΟΕΔΒ.

Μάλιστα θέτουν τα εξής ερωτήματα, από τα οποία προκύπτει ότι η κατάργηση του Οργανισμού αποσκοπεί στην κατάργηση του δωρεάν σχολικού βιβλίου. Ρωτούν λοιπόν την υπουργό: Μήπως είναι υπεράριθμοι οι 50 εργαζόμενοι στον ΟΕΔΒ; Μήπως είναι υψηλόμισθοι όταν αμείβονται με 1.200 ευρώ τον μήνα; Μήπως ο ΟΕΔΒ είναι αντιπαραγωγικός όταν εκδίδει ετησίως 1.200 τίτλους βιβλίων σε 45.000.000 αντίτυπα; Μήπως ο ΟΕΔΒ επιβαρύνει υπέρογκα τον Έλληνα φορολογούμενο, όταν το μέσο κόστος κάθε βιβλίου είναι πολύ πιο κάτω από ένα (1 ευρώ) ευρώ, όταν αντίστοιχα στην ελεύθερη αγορά είναι πολύ πιο πάνω από τα δέκα (10) Ευρώ; Μήπως ο ΟΕΔΒ είναι αναποτελεσματικός όταν ετησίως στέλνει έγκαιρα σε 2.500 προορισμούς στην Ελλάδα και σε 300 στο εξωτερικό τα σχολικά βιβλία; Σε ποια χώρα δεν υπάρχουν έντυπα σχολικά βιβλία;

Το ψηφιακό σχολείο σίγουρα δεν χρειάζεται μόνο το ηλεκτρονικό βιβλίο, το οποίο μπορούσε να εκδοθεί και από τον ΟΕΔΒ, τονίζουν οι εργαζόμενοι και δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τη δημόσια και δωρεάν έκδοση και διανομή των σχολικών βιβλίων, αλλά και των εργασιακών – μισθολογικών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους. Τέλος, καλούν τα πολιτικά κόμματα, τους φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα να συμπαραταχθούν στον αγώνα για να έχουν τα παιδιά βιβλία.

Στεφανάκου Π.

Κάτω από τη βάση, παρά τη βελτίωση, η εκπαίδευση

Της Χαράς Καλημέρη

Μεγάλη απόσταση έχει να διανύσει η Ελλάδα προκειμένου να φτάσει την πρωτοπόρα, στην εκπαίδευση, Φινλανδία. Παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις των 15χρονων μαθητών μας στον τελευταίο διαγωνισμό PISA του Oργανισμού Oικονομικής Συνεργασίας και Aνάπτυξης (OOΣA) παρουσιάζουν αισθητή βελτίωση σε βασικά γνωστικά αντικείμενα, όπως είναι τα Μαθηματικά, εν τούτοις η Ελλάδα εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στην ομάδα των χωρών με τις χειρότερες επιδόσεις…

Βελτίωση
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA του ΟΟΣΑ για το 2009, που ανακοινώθηκαν χθες, η εικόνα της Ελλάδας είναι καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Οι επιδόσεις των 15χρονων μαθητών είναι σημαντικά βελτιωμένες στα Μαθηματικά και ελαφρώς καλύτερες στην κατανόηση κειμένου, τομέα στον οποίο επικεντ

ρώθηκε ο διαγωνισμός. Ομως, η κατάταξη της χώρας μας δεν αλλάζει, αφού εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στην τρίτη ομάδα των χωρών του ΟΟΣΑ με επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο. Ειδικότερα, οι επιδόσεις των μαθητών κατέταξαν την Ελλάδα στις ακόλουθες θέσεις σε σύνολο 65 χωρών:

Μαθηματικά: Οι επιδόσεις παρουσίασαν σημαντική βελτίωση, φθάνοντας τους 466 βαθμούς από 459 βαθμούς το 2006 και 445 βαθμούς το 2003. Η Ελλάδα κατετάγη στην 39η θέση, με τη Ρωσία, την Κροατία και τη Λιθουανία να βρίσκονται στην ίδια βαθμολογική ομάδα.

Κατανόηση κειμένου: Ελαφρώς καλύτερες οι επιδόσεις των μαθητών, φέρνοντας την Ελλάδα στην 31η θέση με 483 βαθμούς. Το 2006 ήταν στην 36η θέση με 460 βαθμούς. Στην ίδια ομάδα βρίσκονται: Ιταλία, Λετονία, Ισπανία, Τσεχία, Σλοβακία.

Φυσικές Επιστήμες: Σε αυτόν τον τομέα οι επιδόσεις των μαθητών ήταν χειρότερες. Η Ελλάδα βρέθηκε στην 40ή θέση με 470 βαθμούς, ενώ το 2006 ήταν 38η με 473 βαθμούς. Στην ίδια βαθμολογική κλίμακα βρίσκεται η Ρωσία, το Ντουμπάι, το Λουξεμβούργο, η Αυστρία.

Πρωτιές
Στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε για ακόμη μια φορά η Φινλανδία, αλλά και η Κορέα. Ακολουθούν το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη, ο Καναδάς, η Νέα Ζηλανδία και η Ιαπωνία. Ιδιαίτερα εντυπωσιάζουν οι επιδόσεις των μαθητών από τη Σαγκάη που αρίστευσαν αν και συμμετείχαν για πρώτη φορά στο διαγωνισμό.

«Μια πρώτη εκτίμηση είναι ότι φωτίζεται η ανάγκη α

λλαγής σε κάποια σημεία των αναλυτικών μας προγραμμάτων και των σχολικών μας εγχειριδίων. Θα ήταν ενδιαφέρον πέρα από την ακαδημαϊκή γνώση, να εμπλουτιστούν με γνώσεις και δεξιότητες που είναι βασικές για τη μελλοντική ζωή των παιδιών μας ως πολίτες», τονίζει στην «Η» η εθνική συντονίστρια του προγράμματος PISA, καθηγήτρια στο ΕΑΠ, Βάσω Χατζηνικήτα.

Κάτω από το μέσο όρο οι επιδόσεις των ελλήνων μαθητών

Απογοητευτικά τα αποτελέσματα της έκθεσης του ΟΟΣΑ

Βελτίωση στα μαθηματικά και στην κατανόηση κειμένου αλλά με τις επιδόσεις τους να παραμένουν κάτω από τον μέσο όρο, όπως και στις φυσικές επιστήμες, εμφανίζουν οι έλληνες μαθητές σύμφωνα με την τελευταία έκθεση PISA (Programme for International Student Assessment) του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Η έρευνα πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια. Το 2009 αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις 470.000 δεκαπεντάχρονων μαθητών από 65 χώρες. Η βαθμολογία των ελλήνων μαθητών στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένου είναι 483 (με μέσο όρο των 65 χωρών τους 493 βαθμούς), στις επιστήμες 470 (μ.ο. 501) και στα μαθηματικά 466 (μ.ο. 496).

Νέα ανερχόμενη δύναμη στην εκπαίδευση αναδεικνύεται η Κίνα. Οι κινέζοι μαθητές από τη Σαγκάη, οι οποίοι έλαβαν για πρώτη φορά μέρος στην έρευνα, υπερτερούν και στους τρεις τομείς που μελετήθηκαν, ενώ ακολουθεί η Νότια Κορέα. Η επί σειρά πρωταθλήτρια Φινλανδία κατρακύλησε στην τρίτη θέση. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι μαθητές από το Χονγκ Κονγκ, τη Σιγκαπούρη, τον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και την Ολλανδία.

Αισθητή βελτίωση στις επιδόσεις τους παρουσίασαν μαθητές από χώρες όπου πραγματοποιήθηκαν μεταρρυθμίσεις όπως η Γερμανία και η Πολωνία. Χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με την έρευνα του 2000 εμφανίζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Γαλλία.

source:www.newsbeast.gr

Copyright © το διάλειμα          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση